Uudet lokarit: jätänkö sivuvilkut pois? Kelpasi ilmankin.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Uudet lokarit: jätänkö sivuvilkut pois? Kelpasi ilmankin.

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Lotjakkeen lokareiden vaihtotalkoo alkaa olla siinä mallissa, että nyt jousien ja iskareiden vaihdon jälkeen aletaan keulaa laittamaan pakettiin.
Uusille lukijoille kerrottakoon, että lokarit menivät vaihtoon maalaushomman yhteydessä ja aikataulullisista syistä uudet "siivet" maalattiin ja massatiin erillään.

Nyt jäi askarruttamaan, että olisiko aivan välttämätön pakko alkaa vääntää reikiä uuteen vastamaalattuun peltiin noita turhanaikaisia :evil: sivuvilkkuja varten Olisi niin sievää lätkiä pellit neitseellisinä sijoilleen.
Katsastuskonttorille ei ole vielä ehditty soittaa, mutta kuuleman mukaan W126 kelpasi ainakin 85-vuosimalliin asti ilman sivuvilkkuja.

Mahtaisiko katsastusviskaali huomata mokomaa asiaa, antaisiko ehkä armon käydä oikeudesta :roll: vai onko tarjolla jotain pätevää kokemusperäistä meriselitystä täältä forumin syvistä riveistä? Entä lahjonta, uhkailu tai kiristys :lol:

Jos vilkut jättäisi laittamatta, johdonpäät saisi kyllä helposti teipattua kylkisäiliöiden päälle, josta ne saisi koukattua kätevästi ulos, jos reiät on aivan pakko jälkikäteen tehdä.

Mahdollisia kokemuksia ja ideoita kehiin, kiitos

"Nimim. Nätimmät linjat ja kaksi ruosteen alkamisaukkoa vähemmän"
Viimeksi muokannut Kaapo, To 08.12.2005 09:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Tuskin kyylä niiden puutetta huomaa. Ja jos huomaa, niin ihmettelet vaan jotta "tämmönen tää on aina ollut".
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Juu jätä pois

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Jos niitä ei ennen maalausta reijitetty, niin älä nytkään.

Mutta mittaa vanhoista lokkareista reijän muoto ja paikka tarkkaan (tee sapluuna). Erityisesti oikea reikä on tarkka paikastaan. Tulee pian painesäiliöön pipi, jos jyystää väärää paikkaa...
Terveisin
Tero
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Oma mielipiteeni on tämä:

Jossain vaiheessa vilppi tulee kuitenkin ilmi. Hyvällä tuurilla konttorilla eivät huomaa yhtään mitään koskaan, mutta todennäkösempää on, että joku jossain vaiheessa huomaa.

Reiäthän olis pitäny tehdä ennen maalausta, mutta jos nyt vielä on helpompi tehdä ja etenkin suojata ne (ruostumiselta) kuin sitte joskus tulevaisuudessa kun lokarit on paikoillaan, kannattaa tehdä nyt.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Juu jätä pois

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

dieselflosse kirjoitti: Mutta mittaa vanhoista lokkareista reijän muoto ja paikka tarkkaan (tee sapluuna)
Tosiaan aikataulusyistä lokarit menivät kaupasta suoraan maalarille ilman omien käsien kosketusta ja maalattiin saman tien. Eipä siis ollut vilkkureikiä valmiina, muut kyllä :lol: Maalari soitti ensin hädissään, että on tullut väärät siivet, kun reiät puuttuvat. Siihen piti todeta, että kyllä loksut varmasti oikeat ovat, mutta tuskin valmistavat erikseen reiällä raiskattua :oops: versiota Suomen vinoutuneita vilkkuasetuksia varten. :shock:

Kuulin tuossa, että Veholla olisi valmiit sapluunat kaikkien korimallien sivuvilkkujen taannehtivaa reikäoperaatiota varten - tämä siis tuontiautohommeleita varten. Palvelun hinnasta ei ole tietoa.
Pitää elätellä toivoa, että vilkkuasia unohtuu katsastajalta viimeistään siinä vaiheessa, kun ilmenee ettei kyse ole jälkituodusta pirssistä. Täytyy Sivosen sanoin yrittää vängätä.... no, seuraava leima on vasta joulukuun lopussa.
Viimeksi muokannut Kaapo, Ti 01.03.2005 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

Älä ainakaan vie Kangasalan katsastus asemalle jos haluat päästä läpi ilman sivuvilkkuja. Siellä kyllä syynäävät joka sentin autosta sähköjä myöten.(kokemusta on :D )
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Miltähän näyttäisi vilkkupeilit??
Saako niistä yleenskkään mistään tuohon koriin.
Käväsin saksan e bayssa, ei ollut w126 koriin vilkkupeilejä.
Se bilteman vilkkutarra on tosin aika roisin näköinen ja kuulunee tuonne teini DX maailmaan.

Taitaa olla helpoin tehdä vaan ne reijät ja maalata&suojata ne kunnolla.

lakitekstiä......
1.1.1985 jälkeen käyttöönotetussa autossa myös kaksi sivusuuntavalaisinta
Sivusuuntavalaisimen on sijaittava vähintään 500 mm ja enintään 1500 mm korkeudella
Sivusuuntavalaisimen tulee näkyä vaakatasossa taaksepäin vähintään 5-60° sektorilla auton kyljestä mitattuna
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ohitetaampa tällä kertaa viisastelu ja mennään suoraan asian ytimeen: Jätä pois. Homma ei siitään kummene asennat ne nyt, tai sitten kun joku niitä älyää käydä pummaamaan. Jos on tarkoitus laittaa asennusvalmius piuhoja myöden ojennukseen, ja sapluunatkin löytyy, en näe yhtään hyvää syytä porata seulaksi niitä tässä vaiheessa.

Tälläkeinon...
Avatar
Sami H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1053
Liittynyt: Ke 28.01.2004 14:30
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Sami H. »

Hoo Moilanen kirjoitti: lakitekstiä......
1.1.1985 jälkeen käyttöönotetussa autossa myös kaksi sivusuuntavalaisinta
Sivusuuntavalaisimen on sijaittava vähintään 500 mm ja enintään 1500 mm korkeudella
Sivusuuntavalaisimen tulee näkyä vaakatasossa taaksepäin vähintään 5-60° sektorilla auton kyljestä mitattuna
Menee vähän OT:ksi:

Mun ex -85 w123:n rekisteriotteessa luki jokseenkin näin: "Ennen 31.12.1985 rekisteröity ajoneuvo hyväksytty ilman lisäsuuntavaloja..." + joku AKE:n päätös ja sen sellasta. Voisin kuvitella, että tolla AKE:n sillosella päätöksellä on vaan otettu sen verran järkeä käteen, ettei jo poistuva/poistunut malli ole tarvinnut erityiskohtelua ja sivuvilkkuja jälkiasennettuina.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.

KuvaKuva
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Vaan mitäpä jos vetäisit ne johdot peilien kumin alle valmiiksi ja kytket Bilteman tarravilkut pikaliittimillä peilin kylkeen vain katsastuksen ajaksi. Siinäpä jäisi Kangasalankin inssi nuolemaan näppejään.

OT: mistäs muuten kannattaisi katsella hyvälaatuista 560:sen etulokaria mielellään valmiilla vilkunreijällä?
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Taxana kirjoitti:OT: mistäs muuten kannattaisi katsella hyvälaatuista 560:sen etulokaria mielellään valmiilla vilkunreijällä?
No jos alkuperäisen haluaa, niin Saksasta saa 280.66€, mutta W126:seen ei ole mielestäni saatavana lokareita valmiilla rei'illä toisinkuin esim. 124:seen. Käytettyä ehjää ja ruosteetonta lokaria ei 560:seen taida ainakaan Suomesta löytyä.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tuossa w123:ssa oli ostettaessa jotkut tosi typerän näköiset sivuvilkut. En tiedä miksi, auto on -82:n.. Vaihdoin ne n.5v sitten 124:n kirkkaisiin versiohin. Kuvisahalla tein sopivan reiän auton kylkeen :roll: Sitten rajasin vilkun alle jäävän osan maalarinteipillä ja ferrexiä pintaan. Laitoin vielä ruostesuojamömmöä väliin kun löin vilkut paikoilleen. Vielä ei ole kuplinut yhtään vilkkujen ympäristö 8) Elikkäs kyllä ne vilkut voi jälkeenkinpäin laittaa, jos on pakko. Itse jättäisin ne pois vielä..

Katsastuksessa tuumasivat vaan, että sinä se olet laittanut vapaaehtoisesti sivuvilkut, jotkut eivät meinaa asentaa niitä millään..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Minä en ainakaan laittaisi niitä. Eipä niistä ole muuta hyötyä, kuin, että kätevä ruostesuojata sitä kautta, mutta sitten se kuitenkin rapsahtaa rikki, kun kiinnitysklipsit ovat kovettuneet. On pari ruostumiselle vähemmän altista kohtaa, kun ei ole niitä vilkunreikiä.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Tommi83 kirjoitti:Älä ainakaan vie Kangasalan katsastus asemalle jos haluat päästä läpi ilman sivuvilkkuja. Siellä kyllä syynäävät joka sentin autosta sähköjä myöten.(kokemusta on :D )
Mun käsityksen mukaan sehän on vain hyvä asia!!!! Eikö ole mukava ajella autolla, kun tietää varmasti sen olevan kunnossa. Vaikka eihän nekään mitään auto-jumalia ole... Monesti vaan jää etujouset tarkistamatta, niin usein kun ne ovat W124:sessa poikki....
Avatar
h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: La 25.12.2004 14:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Juu jätä pois

Viesti Kirjoittaja h »

Kaapo kirjoitti: Kuulin tuossa, että Veholla olisi valmiit sapluunat kaikkien korimallien sivuvilkkujen taannehtivaa reikäoperaatiota varten - tämä siis tuontiautohommeleita varten. Palvelun hinnasta ei ole tietoa.
Joulukuussa Veho pyysi sivuvilkuista asennettuina w202:een about 300e. Teetin Järvisellä Herttoniemessä ja maksoi satasen. Laittoivat alkuperäiset vilkut, suojasivat reiät jne.

Harmitti kyllä rikkoa ehjää peltiä :(

/harri

Edit: Tuli mieleeni kyllä yksi vilkuttomuuden ongelma. Jos tulee osuma niin vastapuoli (ja erityisesti korvaava vakuutusyhtiö) saattaa kiukutella vilkkujen puuttumisesta.
tyko h
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Jätä pois

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Jätä pois --->jää kaunis ja kliini kylkilinja se mikä on tehtaalta!!
Laitaa sitten vasta ku on pakko jos silloinkaan :roll: :roll:
Mites niiden vanhojen kunto oli.... :wink: "saisko niistä vielä pellit"
T:yko
W903
V126
W203
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: Jätä pois

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

tyko h kirjoitti:Jätä pois --->jää kaunis ja kliini kylkilinja se mikä on tehtaalta!!
Laitaa sitten vasta ku on pakko jos silloinkaan :roll: :roll:
Mites niiden vanhojen kunto oli.... :wink: "saisko niistä vielä pellit"
T:yko
Tuossa "Daamin purkukeikka..." -topicissa on Pasi M:n postauksessa kuvia projektista ja viimeisenä eli 9. kuvana ovat nuo irrotetut alkuperäislokarit. Siitä näkee jotain eli alakiinnityspisteiden kohdalta on peltiä kadonnut, mutta niihin kuulemma saa korjauspalat, ellei itse hitsaa uutta tilalle.

Mitä kuvasta ei näy, on vasemman lokarin vilkun reiän ympärillä olevat pintakuplat. Muuta kummallista ei pitäisi olla. Ruskeat osuudet lokarin sisäpinnalla eivät ole pintaruostetta vaan massaa. Joten kyllä niistä pellit pitäisi saada varsin pienellä duunilla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Laitetaas tähän joukon jatkoksi taas väliaikakatsausta. Nyt on tiedossa jo neljä tämän vuoden puolella leimattua, v. 1985 jälkeen rekisteröityä W126-lotjaa, jotka ovat kelvanneet katsastusviskaalille ilman sivuvilkkuja.
Yksi kaveri tallilla kertoili, että lain kirjain saadaan inhimillistä tulkintaa käyttäen täyttymään, koska Mersun etuvilkut taittuvat riittävästi sivulle lokarin puolelle. Jos moiset olisivat omissa koloissaan vain suoraan etusuuntaan osoittaen, kylkivilkut tarvittaisiin.
Täytyy elellä toivossa ja uskoa, että konttoreilla ollaan yhtä ymmärtäväisellä tuulella myös ensi joulun alla :roll:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Harvemmin tuota inhimillistä tulkintaa on ainakaan 124/201:sen kanssa harrastettu... :lol:
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

No niin, nyt se pari viestiä ylöspäin mainittu "ensi joulun alla" on. Eipä kyselty konttorilla sivuvilkkujen perään.
Se, että hylky tuli vajaatehoisesta seisontajarrusta ei vaikuttane vilkkuasiaan enää uusintakäynnillä, vaikka inssi olisi eri mieskin :shock: . Autohan on jarrua lukuunottamatta muilta osin läpäissyt syynin.
"Kässäri" laitetaan iskuun vielä tänään päiväseltään, joten leimakin pitäsi sitten olla plakkarissa kohtsillään.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Jos katsotaan niitä astelukuja, joiden mukaan sivuvilkut määräytyvät, niin 126:nen täyttää mielestäni pykälän ilman erillisiä sivutuikkujakin. Etuvilkku näkyy taka-akselin kohdalta, muistaakseni 8-asteen kulmasta. Tosin katsastusheebot eivät aina osaa katsoa :twisted:

Kuulin myös vinkkivitosen jousia 124:seen vaihdattaessani. Mersun kantillisen sivuvilkun saa asennettua poraamalla kaksi yhtäsuurta reikää. Kantillista holea ei siis välttämättä tarvita. Oleellinen helpotus kotiasentajalle.

En ole itse kokeillut, mutta näin monttööri väitti.
Terveisin
Tero
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

dieselflosse kirjoitti:Jos katsotaan niitä astelukuja, joiden mukaan sivuvilkut määräytyvät, niin 126:nen täyttää mielestäni pykälän ilman erillisiä sivutuikkujakin. Etuvilkku näkyy taka-akselin kohdalta, muistaakseni 8-asteen kulmasta. Tosin katsastusheebot eivät aina osaa katsoa :twisted: .
Juu, ei tarvitse 126:ssa kairata reikiä lokareihin. Jotkut puhuvat, että asteluku olisi 15 tuon etuvilkun näkymiskulmaa ajatellen. Mutta enpä viitsinyt kysyä erikseen, ettei tule inssi katumapäälle :lol:

Tiedä sitten, vaatiko mahdollisesti joku toinen kaveri tuikkuja vielä laittamaan esim. ensi vuonna. Kaiken järjen mukaan ei pitäisi.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
xxxjanixxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 29.12.2005 19:37

Viesti Kirjoittaja xxxjanixxx »

Hokke kirjoitti:Miltähän näyttäisi vilkkupeilit??
Saako niistä yleenskkään mistään tuohon koriin.
Käväsin saksan e bayssa, ei ollut w126 koriin vilkkupeilejä.
Se bilteman vilkkutarra on tosin aika roisin näköinen ja kuulunee tuonne teini DX maailmaan.

se bilteman vilkkutarra on aika kivasti menevä jos sen kanssa käyttää mielikuvista, ja raatsii tehdä peilikoteloihin reiät. saa kätevän upotusasennuksen :wink:
vexi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 03.09.2005 15:03

Viesti Kirjoittaja vexi »

Sivuvilkuista.Listat saa irti kun ottaa ensin lokasuojan sisällä olevat muovit
irti,jonka jälkeen sisäpuolelta painaa muovikiinnikkeitä ulos etteivät mene rikki,
porasin sivuvilkun kannan paksuiset reiät listaan ja pikaliima tipat sisäpuolelle
ja hyvin pysyy,reiät mahdollisimman tiukat pysyis varmaan ilman liimaakin,mutta onpahan tiiviimpi.Minun MB on C,mutta laitoin tytönkin autoon
E 190 -90 myös samalla tekniikalla,mutta siinä ei ollut listojen alla reikiä,mutta
porasin ja suojasin peltireiät hyvin,mutta eipähän ne näy kun ovat kylkilistojen
alla piilossa.Toivottavasti tästä sepustuksesta saa jotain tolkkua ja apua.
T:Vexi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Onko missään määrätty tuon sivuvilkun paikkaa, lähinnä korkeutta? Tuommosen tarravilkunhan saisi kätevästi kiinni muovipaneeliin, johdon voisi vetää etulokarin alareunan välistä ilman reikien poraamista. Taitaa tosin paneeli olla kalliimpi raiskata kuin tarvike-etuloksu. :)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Löytyi v.2002 syksyllä Helsingin alueen tukkopäisin, siis ääliömäisin katsastusinsinööri
Aleksis Kiven Kadun konttorilta.

Sille äijälle ei kelvannu auto, joka oli leimattu jo 14 edellistä vuotta ilman lokarin pikkuvilkkuja, vieläpä aito Suomi-auto, 560 SEC vuodelta -88. Tämä raivostuttava pilkunnusija, suuressa kateudessaan, ei suostunu kunnolla edes kuuntelemaan, kun kerroin miten asiat on sujunu konttoreilla ennen tätä kumipäätä. Piti oikein korottaa ääntä jotta tulee kuulluksi, niin jotta koko konttorin henkilökuntakin kuuli samalla kertaa miten asia on ja miten kusipää tämä kyseinen äijä on, oikea kotimainen "ajatusten Tonava".
Mahtoi sitä imbesilliä suurestikin vituttaan, kun ei millään muuta "vikaa" löytyny SECistä. :lol:

Joten, toisaalla käytetään järkeä ja toisaalla se on täysin tuntematon käyttövara. Se sattui olemaan tasan viimeinen kerta kun kävin sillä konttorilla. Muutaman kerran kävin firman pakun siellä näyttämässä, ja luulin että siellä on asiallinen meininki. On siinä sitten VW:n ja Mersun katsomisen välillä suurikin ero tyypistä riippuen. Sen jälkeen on ollut kohteena vain Ala-Tikkurilan asiantunteva ja asiallinen konttori, jossa ei ole ääliöitä vielä näkynyt. :!:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Hans
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 06.09.2005 08:52
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja Hans »

Lainaan topikkia...

On varmaan ollut juttua ennen, mutta voiko siirtä vilkut lokareista peileihin ilman muuta vai joutuuko muutoskatsastamaan? Ois meinaan aika hianoo!
Auto on 190D -86

Kiitti
MersuForum.net - Siinä on kaikki mitä koirasi tarvitsee
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Tommi83 kirjoitti:Älä ainakaan vie Kangasalan katsastus asemalle jos haluat päästä läpi ilman sivuvilkkuja. Siellä kyllä syynäävät joka sentin autosta sähköjä myöten.(kokemusta on :D )
niin on
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

MasaMbW124 kirjoitti:
Tommi83 kirjoitti:Älä ainakaan vie Kangasalan katsastus asemalle jos haluat päästä läpi ilman sivuvilkkuja. Siellä kyllä syynäävät joka sentin autosta sähköjä myöten.(kokemusta on :D )
niin on
Kappas kummaa, oma lossi meni läpi juuri tuolla kyseisellä asemalla. Josko se on sitten inssistä kiinni :shock: Eivät ne asemat autoja katsasta, vaan miehet. Henkimaailman juttuja nämä leimaushommat muutenkin usein ovat, vähän ku in tuontiauton verotus :lol: Sama laki, eri tulkinnat.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Vastaa Viestiin