Puskurin maalauksesta

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jaska78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 14.01.2005 16:26
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Puskurin maalauksesta

Viesti Kirjoittaja Jaska78 »

Tarkoitus olis maalata 124C puskureiden mustat muovilistat samaan väriin kuin varsinainen puskuri. Miten listat saa ehjinä irti? Muovia maalatessa alle pitänee laittaa jonkinlainen tartunta-aine tms.? Pitääkö muovia muuten käsitellä, esim. hioa karheammaksi?
Neuvokaas kokeneemmat taiteilijat ettei tule sutta heti kättelyssä...
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kannattaa ottaa puskurit ensiksi irti( ellei ole ennen irroitellu muoveja) muovilistat on kiinni puskurin päädyssä olevilla ruuveilla (sisä puolella). ja pitkin puskuria on semmosia "hakasia" (älä riko niitä jos on pakkasta työtilassa jossa teet) ja maalaus on jokseenki näin että pese "karhunkielellä" ja rasvanpoisto aineella muovi puhtaaksi :arrow: tulee sopiva karhennus samalla. harso muovin tartuntaa. sit pohjamaali ruiskutetaan suht ohkaisesti 2 tai 3 kertaa, 20- 30min odotus ja pintaväri päälle :wink: ei oo lopuksi niin helppoo ku moni uskois...
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Irroitus on aika hankalaa, puskurin takana on klipsejä jotka täytyy työntää auki yksi kerrallaan, ja samalla kammeta listaa irti

Ja tuo muovin maalaus on monelle maalarille "ammattisalaisuus", itse olen kertonut tällä forumilla ennenkin tuon "salaisuuden", eli näin, jos haluat että tulee hyvä, loppuhan riippuukin tekijästä, ja huolellisuudesta, sekä siitä että etenee juuri tuon kaavan mukaan, jättämättä yhtäkään vaihetta väliin.

Pesu ensin Corapesulla rasvat pois, jota saa esim, Pintaväristä, (tinneri sulattaa) sitten karhennetaan muovi vihreällä karhunkielellä, itse olen varmentanut homman 360 karkealla vesihiomapaperilla, sitten pesu muovinpesuaineella, joka poistaa myös sähköisyyden, sitten pyyhitään liimarätillä, jonka jälkeen muovinpohja aine, sitten maun mukaan pohjaväri, tai suoraan muovinpohjan päälle jo pintamaali, se on siinä. Pohjamaali ei aina ole välttämätön.

Hintaahan noille pikku maalauksillekkin tulee, jos ostat aineet niin 200 euroa on pikku raha, mutta itse tehty on aina itse tehty, ja harrastukset maksaa :wink:
Avatar
Jaska78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 14.01.2005 16:26
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska78 »

Kiitti hyvistä vinkeistä. Vastauksia lukiessa alkoi arveluttaa koko hommaan ryhtyminen. Pitäisikö sittenkin jättää homma ammattilaisen tehtäväksi, kun hinnassakaan tuskin tulee suuria eroja kaikkine tarvikkeineen. Harrastus on toki harrastus, mutta pysyköön suutari lestissään... vai miten se menikään.
Missähän hinnoissa maalareilla on tällaiset urakat?
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

100e jos halvan löydät. 250e voi saada myös menemään :? muista irrottaa ite ne listat tule vaan paljo halvemmaks sillä tavoin (hinta arviot irto osista)
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mää voin kerotoo mitä tiedän tästä hommelista. oon jonkun verran maalaillu noita kaikkia eri osia. kaiken halvimmalla pääsee, jos tunnet yhtään automaalaamoo, niin käyt niiltä ostaan ne maalit. maalikaupan maalit ihan sika kalliita!! maalarilta ostettuna saa ainakin pualet pois! ite oon tehny sillain, että ottaa maalattavan osan pois paikoiltaan ja pesee sen hyvin. sit tarvii hioo aika hianolla jotain 400:sella. sit pyyhkiä jollain ne oöyt pois, ite kaytan tärpättiä. sit voi alkaa maalaan, mutta kannattaa olla varma, että ne tärpätiti on kokonaan kuivunu, jos meni sillä pyyhkiin. ekana pohjamaalia, jos tykkää laittaa. pohjamaali ei oo välttämätön. sit ite maali, ja tarpeeks ohueks sekotettuna. sit antaa maalin kuivua noin. 20 min. sit voi alkaa lakkaan. eka laittaa ihan ohuen kerroksen, sellasen pelkän harson vaan ja antaa kuivua n.10-15 min. sit voi alkaa lakkaan oikeen urakalla. aina ruiskuttaa vaan lisää niin kauan, että se näyttää hyvältä. jos lakka on jääny liian paksuksi, siis ei oo tarpeeks ohennetu, niin sitä voi mennä yli puali litraa yhteen puskuriin. sit vaan annetaan kuivua ainakin 24h ja katotaan onko jo kokonaan kuiva. kuivuuden voi hyvin kokeilla painamalla sormella johkin ei näkyvään paikkaan ja kattoo jääkö sormen jälki. sitä voi helposti luulla että on kuiva, sit huamaakin, että tässähän on sormen jälkiä. niin ja metalliväri on aina vaikeempi ja vaalee harmaa/hopee metalliväri on vaikeimmasta päästä näissä normaali maaleissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

:lol: :lol: :lol:
Avatar
Tomi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Pe 22.07.2005 10:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Tomi.K »

Miten kannattaako niitä muoveja alkaa ottaan irti jos maalaa koko puskurin.
Ja sitten kuis nuo kromi listat on kiinni tossa puskurin päällä... :)
W124 300DT -87 California
[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/benz.gif[/img][/url]
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Kannattaa ehottomasti irrottaa tuo törmäyslista, rupee maali kuplimaan sauman kohdalta kun puskuri "elää"...

Kromit on kiinni alapuolelta klipseillä jotka työnnetään irti, helppo irroittaa.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Vastaa Viestiin