Puskurin maalauksesta
Puskurin maalauksesta
Tarkoitus olis maalata 124C puskureiden mustat muovilistat samaan väriin kuin varsinainen puskuri. Miten listat saa ehjinä irti? Muovia maalatessa alle pitänee laittaa jonkinlainen tartunta-aine tms.? Pitääkö muovia muuten käsitellä, esim. hioa karheammaksi?
Neuvokaas kokeneemmat taiteilijat ettei tule sutta heti kättelyssä...
Neuvokaas kokeneemmat taiteilijat ettei tule sutta heti kättelyssä...
kannattaa ottaa puskurit ensiksi irti( ellei ole ennen irroitellu muoveja) muovilistat on kiinni puskurin päädyssä olevilla ruuveilla (sisä puolella). ja pitkin puskuria on semmosia "hakasia" (älä riko niitä jos on pakkasta työtilassa jossa teet) ja maalaus on jokseenki näin että pese "karhunkielellä" ja rasvanpoisto aineella muovi puhtaaksi
tulee sopiva karhennus samalla. harso muovin tartuntaa. sit pohjamaali ruiskutetaan suht ohkaisesti 2 tai 3 kertaa, 20- 30min odotus ja pintaväri päälle
ei oo lopuksi niin helppoo ku moni uskois...

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Irroitus on aika hankalaa, puskurin takana on klipsejä jotka täytyy työntää auki yksi kerrallaan, ja samalla kammeta listaa irti
Ja tuo muovin maalaus on monelle maalarille "ammattisalaisuus", itse olen kertonut tällä forumilla ennenkin tuon "salaisuuden", eli näin, jos haluat että tulee hyvä, loppuhan riippuukin tekijästä, ja huolellisuudesta, sekä siitä että etenee juuri tuon kaavan mukaan, jättämättä yhtäkään vaihetta väliin.
Pesu ensin Corapesulla rasvat pois, jota saa esim, Pintaväristä, (tinneri sulattaa) sitten karhennetaan muovi vihreällä karhunkielellä, itse olen varmentanut homman 360 karkealla vesihiomapaperilla, sitten pesu muovinpesuaineella, joka poistaa myös sähköisyyden, sitten pyyhitään liimarätillä, jonka jälkeen muovinpohja aine, sitten maun mukaan pohjaväri, tai suoraan muovinpohjan päälle jo pintamaali, se on siinä. Pohjamaali ei aina ole välttämätön.
Hintaahan noille pikku maalauksillekkin tulee, jos ostat aineet niin 200 euroa on pikku raha, mutta itse tehty on aina itse tehty, ja harrastukset maksaa
Ja tuo muovin maalaus on monelle maalarille "ammattisalaisuus", itse olen kertonut tällä forumilla ennenkin tuon "salaisuuden", eli näin, jos haluat että tulee hyvä, loppuhan riippuukin tekijästä, ja huolellisuudesta, sekä siitä että etenee juuri tuon kaavan mukaan, jättämättä yhtäkään vaihetta väliin.
Pesu ensin Corapesulla rasvat pois, jota saa esim, Pintaväristä, (tinneri sulattaa) sitten karhennetaan muovi vihreällä karhunkielellä, itse olen varmentanut homman 360 karkealla vesihiomapaperilla, sitten pesu muovinpesuaineella, joka poistaa myös sähköisyyden, sitten pyyhitään liimarätillä, jonka jälkeen muovinpohja aine, sitten maun mukaan pohjaväri, tai suoraan muovinpohjan päälle jo pintamaali, se on siinä. Pohjamaali ei aina ole välttämätön.
Hintaahan noille pikku maalauksillekkin tulee, jos ostat aineet niin 200 euroa on pikku raha, mutta itse tehty on aina itse tehty, ja harrastukset maksaa

Kiitti hyvistä vinkeistä. Vastauksia lukiessa alkoi arveluttaa koko hommaan ryhtyminen. Pitäisikö sittenkin jättää homma ammattilaisen tehtäväksi, kun hinnassakaan tuskin tulee suuria eroja kaikkine tarvikkeineen. Harrastus on toki harrastus, mutta pysyköön suutari lestissään... vai miten se menikään.
Missähän hinnoissa maalareilla on tällaiset urakat?
Missähän hinnoissa maalareilla on tällaiset urakat?
mää voin kerotoo mitä tiedän tästä hommelista. oon jonkun verran maalaillu noita kaikkia eri osia. kaiken halvimmalla pääsee, jos tunnet yhtään automaalaamoo, niin käyt niiltä ostaan ne maalit. maalikaupan maalit ihan sika kalliita!! maalarilta ostettuna saa ainakin pualet pois! ite oon tehny sillain, että ottaa maalattavan osan pois paikoiltaan ja pesee sen hyvin. sit tarvii hioo aika hianolla jotain 400:sella. sit pyyhkiä jollain ne oöyt pois, ite kaytan tärpättiä. sit voi alkaa maalaan, mutta kannattaa olla varma, että ne tärpätiti on kokonaan kuivunu, jos meni sillä pyyhkiin. ekana pohjamaalia, jos tykkää laittaa. pohjamaali ei oo välttämätön. sit ite maali, ja tarpeeks ohueks sekotettuna. sit antaa maalin kuivua noin. 20 min. sit voi alkaa lakkaan. eka laittaa ihan ohuen kerroksen, sellasen pelkän harson vaan ja antaa kuivua n.10-15 min. sit voi alkaa lakkaan oikeen urakalla. aina ruiskuttaa vaan lisää niin kauan, että se näyttää hyvältä. jos lakka on jääny liian paksuksi, siis ei oo tarpeeks ohennetu, niin sitä voi mennä yli puali litraa yhteen puskuriin. sit vaan annetaan kuivua ainakin 24h ja katotaan onko jo kokonaan kuiva. kuivuuden voi hyvin kokeilla painamalla sormella johkin ei näkyvään paikkaan ja kattoo jääkö sormen jälki. sitä voi helposti luulla että on kuiva, sit huamaakin, että tässähän on sormen jälkiä. niin ja metalliväri on aina vaikeempi ja vaalee harmaa/hopee metalliväri on vaikeimmasta päästä näissä normaali maaleissa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E