Kävin tuossa ikkunaremontin jälkeen koeajamassa auton ja löytyi outo vika.
Ensin kun kone oli jo normaalilämpöinen meinasin ajaa hetken aikaa kaasu pohjassa mutta ei siitä mitään tullut. Automaatti vaihtoi pienemmälle ja kierrokset nousivat lähelle 5000 mutta sitten kierrokset nousseet millään korkeammiksi.
Aikani testailtua huomasin että jos kaasupolkimella "lirkuttaa" eli pikkuisen nostaa ja painaa niin löytyi kohta, jossa auto otti kierroksia niin kuin kuuluikin.
Normaaliajossa en ole huomannut mitään poikkeavaa.
Olisiko vika sähköisessä kaasupolkimessa vai jossain muualla kenties?
Missä PK-seudulla olisi edullista käyttää auto testerissä jos vaikka jotain vikakoodia löytyisi.
Auto on E240 aut. -98
E240 oudosti toimiva kaasupoljin
Tutkin tapausta tarkemmin ja nykiminen ja hyytyily ei johdu kickdown kytkimestä joka on lattiassa. Kaasupolkimesta menee lyhyt vaijeri vasemman pyöräkotelon päälle jossa vaijeri pyörittää potikkaa. Ennen kuin alan uusimaan tuota potikkaa niin olisi hyvä tietää, voisiko jokin muu komponentti aiheutta samanlaisia oireita.
Ongelma siis esiintyy tietyssä kaasupolkimen asennossa jolloin kierrokset ovat noin 5000 kierr./min.
Ongelma siis esiintyy tietyssä kaasupolkimen asennossa jolloin kierrokset ovat noin 5000 kierr./min.