Eipä haulla löytynyt vastausta eli kyselemään.
W210 manuaali-ilmastointiin kuluu sisäilmasuotimeksi aktiivihiiliversio (repsikan jalkatilasta vaihdettava). Paperinen ei-aktiivihiilinen sopii myös.
Aktiivihiiliversio "tappaa" käryjä ja katkuja mitä paperinen ei tee.
Onko muita eroja havaittu.
Kumpi menee nopeammin tukkoon ?.
Onko läpäisyssä eroja ?.
Paperiverio on hinnaltaan n. kolmannes eli ainakin tämä ero löytyy.
Sisäilmansuodin - niin vai näin ?
Sisäilmansuodin - niin vai näin ?
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Re: Sisäilmansuodin - niin vai näin ?
10jykä kirjoitti:Eipä haulla löytynyt vastausta eli kyselemään.
W210 manuaali-ilmastointiin kuluu sisäilmasuotimeksi aktiivihiiliversio (repsikan jalkatilasta vaihdettava). Paperinen ei-aktiivihiilinen sopii myös.
Aktiivihiiliversio "tappaa" käryjä ja katkuja mitä paperinen ei tee.
Onko muita eroja havaittu.
Kumpi menee nopeammin tukkoon ?.
Onko läpäisyssä eroja ?.
Paperiverio on hinnaltaan n. kolmannes eli ainakin tämä ero löytyy.



Samalla kun vaihdettiin uusi suodatin, tein karkeasta suodatinkankaasta esisuodattimen . Konepellin alle sen monimuotoisen ritilän päälle. Kangas on oikeata valkoista suodatikangasta joka hyvin samallaista kuin myydään kangaskaupassa verhoilujen alle.
Jo parissa viikossa kangas oli mustunut ja siinä oli kaikenlaista pikkuroskaa. Toi on helppo vaihtaa eikä maksa "mitään".Samalla säilyy varsinaisen suodattimen läpivirtaus vähän pitedempään.
Jo parissa viikossa kangas oli mustunut ja siinä oli kaikenlaista pikkuroskaa. Toi on helppo vaihtaa eikä maksa "mitään".Samalla säilyy varsinaisen suodattimen läpivirtaus vähän pitedempään.

W210 290TD T
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Toi varmaan pitää paikkansa, mutta....tuomkiti81 kirjoitti:tää ei varsinaisesti liity aiheeseen mutta oman kokemuksien mukaan w210:stä pitää nypätä koko raitisilmasuodatin pois talveksi...sitte ku rupee olemaan yli 15astetta pakkasta niin ei pysy varsinkaa takasivulasit auki vaan heittää jäähän
...Samalla suodatin suojelee lämppärin kennoa tukkeentumiselta. Uskoisin että jos suodatin on joka talven poissa, niin muutamassa vuodessa sisälämppärin kenno on aika tukossa. Ja joss se ei ole tukossa, niin kenno pintaan muodostuu kuitenkin rasvasta ja pölystä eriste, joka heikentää kennon lämmön luovutusta.
kuten tiedetään, diesel väykyssä ei ole varaa menettää yhtään lämppärin tehosta

W210 290TD T
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
oot kyllä varmasti oikeessa ton asian suhteen,mutta niinku varmaan tiedät niin mikää ei vituta niin paljoa ku kovalla pakkasella auton on puhdas ja kiiltääTIMO T T kirjoitti:Toi varmaan pitää paikkansa, mutta....tuomkiti81 kirjoitti:tää ei varsinaisesti liity aiheeseen mutta oman kokemuksien mukaan w210:stä pitää nypätä koko raitisilmasuodatin pois talveksi...sitte ku rupee olemaan yli 15astetta pakkasta niin ei pysy varsinkaa takasivulasit auki vaan heittää jäähän
...Samalla suodatin suojelee lämppärin kennoa tukkeentumiselta. Uskoisin että jos suodatin on joka talven poissa, niin muutamassa vuodessa sisälämppärin kenno on aika tukossa. Ja joss se ei ole tukossa, niin kenno pintaan muodostuu kuitenkin rasvasta ja pölystä eriste, joka heikentää kennon lämmön luovutusta.
kuten tiedetään, diesel väykyssä ei ole varaa menettää yhtään lämppärin tehosta
