Kyselin tuossa aiemmin -00 220 CDI väyryseen Webaston asennusohjeita ja sainkin ihan kiitettävästi.
Nyt Webasto on asennettu ja toimii, kuten kuuluukin.
Käyttäjä epk:lta sain lämppärin puhaltimen johtojen asennusohjeen, jota eivät osanneet (lue :halunneet) kertoa Oulun Veholla. Vasta kun kerroin, että olen mersumiehiltä kuullut, että kynnyskotelon vierestä löytyy ylimääräinen johto, johon voisi kytkeä, niin muisti alkoi palailla huoltoneuvojalle, mutta ei tarkkaa tietoa, kuten epk:lla.
Jospa epk laittaisi yv:nä nimen, osoitteen ja auton mallin , niin postitan hänelle mersun öljynputsarin.
Tero M voisi myös lähettää tietonsa, sillä arpa ratkaisi hänelle sileän kympin setelin.
Erikois kiitos sooppalle, sillä hän kyseli ohjeita jopa appiukoltaan ja lähetteli yv.tä asian tiimoilta.
Kiitos vielä kerran kaikille neuvoja ja ohjeita antaneille. Nyt, kun olen Väyryseen Webaston asentanut, niin voin antaa tarkkoja ohjeita niitä tarvitseville.
Asko Utajärveltä kiittää ja kumartaa. Toivon kaikille mersufoorumilaisille turvallisia ja luotettavia kilometrejä sekä Hyvää Joulun odotusta.
Kiitos Webaston asennusohjeista Väyryseen
Kiitos Webaston asennusohjeista Väyryseen
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Tervehdys itselläni on 98 vuoden 220 cdi jossa alkuperäinen webasto joten sen asennus on ok, mutta kun ei siinä ole kelloa, eikä kaukoohjaintakaan, niin siis se kysymys olisi tietääkö kukaan voisiko siihen laittaa katkaisian joidenkin johtojen väliin niin että saisi webaston toimimaan taukolämmitimenä eli pysymään päällä sen aikaa kun käy kaupassa viemässä tai hakemassa lasta päikkäristä. Eli sen takia ei välttämättä tarvetta kellolle, mutta olisi kiva tulla lämpimään autoon. Jos jollakin sähköpiirustusta tai muuten vinkkiä asiasta.
Webasto
Moi
Ensiasennus Webasta puuttuu kiertovesipumppu, joten millään katkaisinvirityksellä ei onnistu saada rest-toimintoa. Tarvitaan pumppu, ajastin ja johtosarja. Maksavat jotain 500,-. Lisäksi putkenpätkiä/käyriä klemmareita. Asennus/johtokaaviota ei just nyt oo mulla, mutta kyllä nekin löytyy tarvittaessa.
Tässäpä aluksi.
Asko
Ensiasennus Webasta puuttuu kiertovesipumppu, joten millään katkaisinvirityksellä ei onnistu saada rest-toimintoa. Tarvitaan pumppu, ajastin ja johtosarja. Maksavat jotain 500,-. Lisäksi putkenpätkiä/käyriä klemmareita. Asennus/johtokaaviota ei just nyt oo mulla, mutta kyllä nekin löytyy tarvittaessa.
Tässäpä aluksi.
Asko
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Onnistuu se ilman sitä webaston omaa vesipumppuakin. C-sarjasta ainakin löytyy sähköinen lisävesipumppu, joka on jatkuvassa jännitteessä vain miinusta katkotaan. (Turbon vieressä iskari "patissa" mikä se nyt oikealta nimeltä onkaan) Eli vesipumpun saa toimintaan tässä tapauksessa vaihtoreleellä. Rest napilta voi ottaa ohjauksen releelle joka kytkee webaston päälle. Lisäksi tarvitaan pari diodia joilla estetään jännitteen kulku väärään suuntaan. Toinen laitetaan releeltä webastolle menevään linjaan ja toinen laitetaan auton omaan webastolle menevään linjaan. Diodien jälkeen nuo linjat yhdistetään yhdeksi webastolle meneväksi linjaksi. Tämän vaihtoehdon tavarat maksaa alta 20 euroa. Jotenkin näin...
Pasi
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Hieno homma. Tuostakin asiasta oli parempaa tietoa tällä foorumilla. Webaston maahantuojalta joskus annettu ohjeet lisätä kiertovesipumppu, johtojarja ja ajastin. Jos aamulla kuolin, niin en olisi tuotakaan tiennyt. Täytyypä tallentaa tämä ohje, jos vaikka joskus tulee moinen homma eteen.Pasi H kirjoitti:Onnistuu se ilman sitä webaston omaa vesipumppuakin. C-sarjasta ainakin löytyy sähköinen lisävesipumppu, joka on jatkuvassa jännitteessä vain miinusta katkotaan. (Turbon vieressä iskari "patissa" mikä se nyt oikealta nimeltä onkaan) Eli vesipumpun saa toimintaan tässä tapauksessa vaihtoreleellä. Rest napilta voi ottaa ohjauksen releelle joka kytkee webaston päälle. Lisäksi tarvitaan pari diodia joilla estetään jännitteen kulku väärään suuntaan. Toinen laitetaan releeltä webastolle menevään linjaan ja toinen laitetaan auton omaan webastolle menevään linjaan. Diodien jälkeen nuo linjat yhdistetään yhdeksi webastolle meneväksi linjaksi. Tämän vaihtoehdon tavarat maksaa alta 20 euroa. Jotenkin näin...
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Kyllähän Kaha mielellään myy, on vain aika hinnakas satsi. Jotain webaston ohjeita (6,6 Mb) löytyy halukkaille, laittaa vain yv:nä s-postiosoitteensa...
Edit: Kuvitettuja ohjeita on pääasiassa C-sarjaan ja jotain pientä A- ja E-sarjaan. Teksti on osittain suomeksi ja osittain saksaksi mutta kuvat on sekä suomeksi että saksaksi
Edit: Kuvitettuja ohjeita on pääasiassa C-sarjaan ja jotain pientä A- ja E-sarjaan. Teksti on osittain suomeksi ja osittain saksaksi mutta kuvat on sekä suomeksi että saksaksi

Viimeksi muokannut Pasi H, Pe 25.11.2005 17:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pasi
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Kahan Extranet sivuilta näkyy 210 Meseen vain tuon sarjan asennusohjeet. Ei muita tietoja tähän malliin, josko ei juuri muihinkaan Mersuihin.
Muoks. Luin tarkemmin tuota Halavatun Papan viestiä ja niinhän siinä taitaa lukeakin, että tietoa löytyykin Savosta eikä Kahalta
Muoks. Luin tarkemmin tuota Halavatun Papan viestiä ja niinhän siinä taitaa lukeakin, että tietoa löytyykin Savosta eikä Kahalta
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
täältä jostain foorumin kätköistä löyty linkki firmaan joka myy kaukoohjaus systeemejä esim lisävaloille. Ostin sieltä pari sarjaa 40 egee kappale. Siitä rekentelin ohjauksen webastolle. Väykyssä on webaston lämpötila anturi jäähdyttimen vieressä(pyöreä mötti), se antaa luvan webastolle käynnistyä kun lämpötila laskee alle viiden. Siitä lähtee kaks johtoo, toinen webastolle ja toinen laturin heräte johtoon. Siihen webastoon menevään kun yhdistää 12v niin johan toimii. Diodi täytyy muistaa laittaa siihen laturille menevään tai mielummin 5 napainen rele jota kaukoohjaus systeemi ohjaa (eli releen jatkuva napa laturille menevään ja vaihtava kakelle. 30 navasta webastolle. releen ohjaus kakelta. Toinen diodi tai rele tarvitaan vielä kiertovesipumpulle, jota ohjataan miinuksella! kolmas diodi/rele ohjaa puhallinta. Puhaltimen heräte johtoon tinasin potikan pyörimisnopeuden säätöö varten, maksimi pyörimis nopeus saavutetaan jo 7 voltin jännitteellä, mulla tällä hetkellä 4v. En sit tiiä kestääkö syöttää vahingossa akkujännitettä...en suosittele kokeileen.
tää patentti toimi mulla pari kuukautta, kunnes diodi palo ja otti maihin kiinni sillä seurauksella että poltti kolme metriä johtoo ja diodisillan laturista(47 egee) eli EN SUOSITTELE DIODIA, laittakaa rele niin ei vaaraa. rele kytkee aina joko kaken tai sit auton oman herätyksen webastolle.
Toivottavasti edes joku ymmärtää nää ohjeet, on hienoo kun herää töihin ja painaa nappia...syö....lähtee lämpösellä autolla töihin.
hintaa tolle tuli reilu 50 egee
tää patentti toimi mulla pari kuukautta, kunnes diodi palo ja otti maihin kiinni sillä seurauksella että poltti kolme metriä johtoo ja diodisillan laturista(47 egee) eli EN SUOSITTELE DIODIA, laittakaa rele niin ei vaaraa. rele kytkee aina joko kaken tai sit auton oman herätyksen webastolle.

Toivottavasti edes joku ymmärtää nää ohjeet, on hienoo kun herää töihin ja painaa nappia...syö....lähtee lämpösellä autolla töihin.
hintaa tolle tuli reilu 50 egee