MB124 230TE-89 käynnistyy huonosti kuumana
- tuomas2005
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma 21.11.2005 21:01
MB124 230TE-89 käynnistyy huonosti kuumana
Onko vastaavia ongelmia ollut jollakin. Suuttimet, tulpat, ilmansuodin, polttoainesuodin vaihdettu. Puristuspaineet mittasin ja 1,2,4 noin 10,5 mutta 3 sylinteri 8,5. Johtuisiko vain tuosta kolmosen kulumisesta vai....? Käy muuten suht hyvin mutta matalilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä ilmeisesti nokkakettinki narahtelee. Mitä kannattaisi tehdä.[/b]
Isä ukolla oli 230E mallissa samoja ongelmia sahautti käynnistäessä lämpimänä ja eräänä kauniina päivänä, kun sisko oli lähtemässä liikennevaloista nokkaketju sanoi sopimuksen irti vaikka oli ajettu n.50tkm nokkaketjunvaihdosta! Onneksi ei ollut kova vauhti->vahingot jäivät suhteellisen pieniksi mm.muutama venttiili meni solmuun! Jos olisi ollut kovempi vauhti olisi mennyt myös männät solmuun!
Ja mitä tulee teidän tapauksessa, niin kyllähän toi 3.sylinterin puristus paine voi aiheuttaa moisia oireita, mutta on kuulematta vaikea sanoa terkemmin! Paljonko autollanne on ajettu, voisi tehdä takempia johtopäätöksiä mm. johtuuko kulumisesta vai jostakin muusta.
Ja mitä tulee teidän tapauksessa, niin kyllähän toi 3.sylinterin puristus paine voi aiheuttaa moisia oireita, mutta on kuulematta vaikea sanoa terkemmin! Paljonko autollanne on ajettu, voisi tehdä takempia johtopäätöksiä mm. johtuuko kulumisesta vai jostakin muusta.
- tuomas2005
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma 21.11.2005 21:01
Ajettu on reilut 250tkm, mutta auto on saksan tuliainen ja kaikesta kulumisesta päätellen voipi olla ainakin yksi satatuhatta mittarista pois. Nokkaketjua ei ole vaihdettu varmaan koskaan??? Aina matalilla kierroksilla kuitenkin pitää ääntä joten voisi olla parasta vaihtaa. Tuo kolmosen kuluma kyllä kielii sitä että korjaamolle saa mennä mutta taitaa maksaa jonkin verran. Onko joku joutunut vastaavaa remonttia teettämään ja mitä kustansi?
Venttiili saattaa vähän vuotaa. Itse vaihtaisin ensin tulpat ja johdot sitten suuttimet ja nokkaketjun.
Jollei käynti vieläkään ole kelvollinen purkaisin lisää. Kansi pois ja koneistamoon oikasuun. Venttiilit voi hioa itsekkin, jollei halua siitä maksaa.
Alakerrassa ei pitäisi vielä noilla kilometrellä olla mitään vikaa. Sylintereissä pitäisi näkyä vielä hoonausjäljet. Sylintereissä ei myöskään saisi olla naarmuja tai olkaa.
Ohjurin kumit kannattaa uusia samantien, kun kansi on palasina. Ja luonnollisesti muutkin tiivisteet.
Jollei käynti vieläkään ole kelvollinen purkaisin lisää. Kansi pois ja koneistamoon oikasuun. Venttiilit voi hioa itsekkin, jollei halua siitä maksaa.
Alakerrassa ei pitäisi vielä noilla kilometrellä olla mitään vikaa. Sylintereissä pitäisi näkyä vielä hoonausjäljet. Sylintereissä ei myöskään saisi olla naarmuja tai olkaa.
Ohjurin kumit kannattaa uusia samantien, kun kansi on palasina. Ja luonnollisesti muutkin tiivisteet.