Täsmälleen samat oireet täälläkin.... Ainettakin menee ihan riittävästi, ja paikaltaan ei ilkeä pedaali pohjassa lähteä koska tummanharmaa usva takana saa greenpeacen liikekannalle. Lämpimänä käynnistettäessä pitää antaa kaasua heti kun käynnistyy, muuten ryskää ja hytkyy.Petri M. kirjoitti:Tää on tätä
Oma käynnistyy kylmänä yhdestä...riippumatta lämpötilasta vaikka olisi 20 astetta pakkasta...käy hyvin tyhjäkäyntiä kylmänä kunnes saavuttaa käyntilämpötilan yli 80 astetta..koskaan ei ole ajosta sammunut kylmänä tai kuumana.
Ongelma:
Lämpinä tyhjäkäynti saattaa seilata 100-200 kierroksen välillä ja täristää...kun käynnistetään kuumana saattaa joskus sammua ensimmäisellä ja toisella jää käymään mutta välillä käy vajailla pytyillä ennenkuin painaa kaasua...tämä kaikki siis vain tyhjäkäynnillä ajossa moottori toimii hyvin, ei pätki, ei tehon puutetta?
Suuttimet kuluneet, eller?
Missä sä käytät sun autoo hoidossa? Lähinnä kiinnostaa onko joku ekspertti Hyvinkäällä?Juha K. kirjoitti:Auto menee jälleen keskiviikkona jatkotutkimuksiin - ehkä aikaisempia perusteellisempiin.
Samojen ongelmien kanssa painineena;
Mulla sammuilu loppu PA-pumpun releen vaihtoon. Siellä kun on piirilevy, joka käsittääkseni lämmetessään laajenee, ja sitä kautta katkaisee jossain vaiheessa ton syötön.
Mulla auto käynnisty yleensä heti, mutta vika paheni silleen, että sammumisen jälkeen odottelu aika piteni jonkin verran.
Sen takia kiinnostaisi tuo paja mihin viet, koska jos on asiantunteva paja, ja se on joku muu kuin Alppilan autohuolto, ni rupee kiinnostaa.
Mulla yhdellä pajalla mm. sanottiin ensin, että "kaikki käyntihäiriöt on heillä kyllä korjattu", mutta kun ne eivät sammumiseen syytä löytäneet, niin tuumasivat, ettei siinä mitään vikaa ole.
Oon myös vaihtanu ylijännitereleen, se auttoi siihen että tyhjäkäynti tasaantui aika paljon. Siinä olevaa vikaa, ei kuulemma pysty millään tutkimaan. Mullakaan ei mikään muu oireillut, tarkoitan esim. ABS-jarruja tms mikä kulkee sen yj-releen kautta.
Molempiin ongelmiin avun löysin ja vian paikallistin täältä foorumilta!
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Olen käyttänyt autoani paikallisessa autosähkössä Rauhalanmäessä, tietänet varmasti paikan. Paikka on tullut vuosien saatossa tutuksi. Nyt vien Mersun Nurmijärvelle Bosch-huoltoon. Kaverini on siellä töissä.Jussa kirjoitti:
Missä sä käytät sun autoo hoidossa? Lähinnä kiinnostaa onko joku ekspertti Hyvinkäällä?
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Täältä löytyi lähes samanlaista vikaa joskus:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=13911
Sammui useasti risteyksiin, loppuvaiheessa jo muuallekin. Vai joko tuo osa jo vaihdettu?
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=13911
Sammui useasti risteyksiin, loppuvaiheessa jo muuallekin. Vai joko tuo osa jo vaihdettu?
ECU:ssa on todennäköisesti vikaa. ECU:n voi "testata" siten, että käyttää koneen lämpimäksi ja tämän jälkeen ottaa pois ylijännitesuojan päällä olevan sulakkeen. Nyt ECU ei enää anna käskyjä ruiskulle, vaan koneessa on lämpimän koneen vakioarvot "päällä". Jos temppuilu lakkaa = syy on ECU:ssa.
ECU muuten sijaitsee vänkärin jalkatilassa, oikean posken takana (W126).
Tuossa joku ihmetteli missä on polttoainepumpun rele. Se sijaitsee ABS-älyn
vieressä, melko keskellä rintapellin välissä. Siinä lukee 6zyl ja kierrosluku,
johon kierrokset on rajoitettu (w126). Ja eikun kokeilemaan... .
Itse ostin ECU:n käytettynä. Maksoi 250Eur.
ECU muuten sijaitsee vänkärin jalkatilassa, oikean posken takana (W126).
Tuossa joku ihmetteli missä on polttoainepumpun rele. Se sijaitsee ABS-älyn
vieressä, melko keskellä rintapellin välissä. Siinä lukee 6zyl ja kierrosluku,
johon kierrokset on rajoitettu (w126). Ja eikun kokeilemaan... .
Itse ostin ECU:n käytettynä. Maksoi 250Eur.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon
EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
M103:sen sammahteluvika korjattu?!
Noh nih, ässähessumobiilini oli lähes kuukauden päivät sitten valtuutetulla Bosch-huoltajalla Nurmijärvellä. Totesivat njotta ruiskun asentopotentiometrin arvot oli mehtässä. Tämä säädettiin. Nyt auto ei ole enää sammahdellut liikennevaloihin, kadunkulmiin tms. Eli tällä kertaa vika oli nähtävästi tuossa mersujen "impotenssia" aiheuttavassa metrissä.
Tyytyväisenä olen ässällä taas kurvaillut - silti voisin ostaa wanhan riisselmersun ( Mesedesi) Sonderklassen kaveriksi, tietenkin! Kiitokset "myötäelämisestä" Aku P & muut!
Tyytyväisenä olen ässällä taas kurvaillut - silti voisin ostaa wanhan riisselmersun ( Mesedesi) Sonderklassen kaveriksi, tietenkin! Kiitokset "myötäelämisestä" Aku P & muut!
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Re: M103:sen sammahteluvika korjattu?!
No hyvä että vika selväsi...kerros meille köyhille vielä että paljonko kustansi?Juha K. kirjoitti:Noh nih, ässähessumobiilini oli lähes kuukauden päivät sitten valtuutetulla Bosch-huoltajalla Nurmijärvellä
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Re: M103:sen sammahteluvika korjattu?!
Köyhä (pankin talonmies varustettuna tuulen huuhtomalla persiikselle ) köyhtyi Bosch KE-Jetronic -tutkimusten ja säätöjen osalta n. 100 euroa. Rönttään kuului myös fillareitten suuntaus.Petri M. kirjoitti: No hyvä että vika selväsi...kerros meille köyhille vielä että paljonko kustansi?
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Käsittääkseni juuri tämä värkki!M.K kirjoitti: Siis kaasuläpän asentotunnistin? Kertoo ruiskulle milloin mottia olisi tarvis ruokkia tyhjäkäyntiseoksella.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Suuttimien avautumispaineethan laskevat vanhemmiten ja suihkun muoto muuttuu kuluneisuuden / likaisuuden vuoksi. Vaan jos on tuollainen vuotava suutin, niin tehoaako siihen enää Fortet tai ultraäänipesut vai onko ainoa vaihtoehto hankkia uusi? Niitähän voi (ja kannattaakin) hankkia yksitellenkin vaan miten ilman erikoislaitteistoa saisi kotioloissa selville mikä suutin on sohlo ja onko suihku oikean muotoinen?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kutakuinkin näin. Suihkut alkavat vanhemmiten kusea, jolloin täytösmäärä saattaa vaihdella todella paljon, se tuntuu tehoissa, kulutuksessa ja jopa käynnistyksessä.PM kirjoitti:Suuttimien avautumispaineethan laskevat vanhemmiten ja suihkun muoto muuttuu kuluneisuuden / likaisuuden vuoksi. Vaan jos on tuollainen vuotava suutin, niin tehoaako siihen enää Fortet tai ultraäänipesut vai onko ainoa vaihtoehto hankkia uusi? Niitähän voi (ja kannattaakin) hankkia yksitellenkin vaan miten ilman erikoislaitteistoa saisi kotioloissa selville mikä suutin on sohlo ja onko suihku oikean muotoinen?
Vuotavat ja rikkäinäiset suuttimet kannattaa vaihtaa, Fortella pystyy poistamaan lähinnä epäpuhtauksien aiheuttamia tukkeutumia koko ruiskujärjestelmästä. Silti Fortekäsittely vanhoilla suuttimilla olisi ihan suotavaa, putsautuisi samalla määränjakaja.
Suuttimet tulisi aina vaihtaa kaikki kerralla, ennenpitkää syöttöerot kasvavat jälleen suuriksi jolloin ei välttämättä saada toivottuja lopputuloksia. Suuttimet pystyisi periaatteessa testaamaan kotioloissakin, riippuu vain käytettävissä olevista laitteista, tosin käynti pajalla, noin 20 minuuttia ja asia on selvitetty, tuskin maksaa maltaita missään.
K-Jet suuttimet maksavat 30-40 euroa / kpl, olettaisin KE:n olevan samanhintaisia, näissä ei juuri eroja ole. Mutta tuleehan tuostakin jo vähän hintaa.
Ei näy kukaan olevan tähä topicciin kirjotellu vähään aikaan, mutta jos ko. ongelmia on, eli sammuilee ajosta, niin yksi vaihtoehto tosiaan on tuo ylijänniesuoja/rele. Itselläni tuo 2.3 8V oireili samalla tavalla. Eli Autohan on automaatti. Kun liikennevaloihin, yms. pysähdyksiä tuli, niin auto sammuili välillä vähän liiankin usein. Ja starttasi ongelmitta heti sammumisen jälkeen. Noh, foorumia ahkerasti lueskelin ja vikaa etsin, niin vika oli ylijännitesuojan huonoissa tinauksissa. Oli juotoskatkoksia sinne tullut. En muista missä navoissa ne olivat, mutta eikös sieltä mene sähköt ainaki bensapumpulle. Eli katkasee sitten bensansaannin totaalisesti. Oma kokemukseni oli tälläinen.
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Re: Suuttimet kuluneet, eller?
Huomenta foorumiin,
Kiinnostava aihe tämä satakolmosen kenkkuilu... omassa samoja oireita, eilen voitelin lisäilmaluistin, puhdas se oli valmiiksi.
Ylijännitereleen irroitin, kopistelin ja pistin paikalleen. Koeajolla toimi normaalisti, sammutin ja käynnistin useita kertoja
Saadakseni vian esiin, eipä tullut.
Tyhjäkäynti vaeltaa aavistuksen lämpimänä 650 _ 700 kierroksen väliä mitä se on tehnyt aina omistuksessani eli kohta viisi vuotta
Leimassa oli seos tyhjäkäynnillä rikkaalla, seuraavaks jos sammuu lämpöisenä nyppään sen sulakkeen yj releen päältä pois. Jos ongelmat loppuu, ecu lienee syyllinen.
Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille!
Kiinnostava aihe tämä satakolmosen kenkkuilu... omassa samoja oireita, eilen voitelin lisäilmaluistin, puhdas se oli valmiiksi.
Ylijännitereleen irroitin, kopistelin ja pistin paikalleen. Koeajolla toimi normaalisti, sammutin ja käynnistin useita kertoja
Saadakseni vian esiin, eipä tullut.
Tyhjäkäynti vaeltaa aavistuksen lämpimänä 650 _ 700 kierroksen väliä mitä se on tehnyt aina omistuksessani eli kohta viisi vuotta
Leimassa oli seos tyhjäkäynnillä rikkaalla, seuraavaks jos sammuu lämpöisenä nyppään sen sulakkeen yj releen päältä pois. Jos ongelmat loppuu, ecu lienee syyllinen.
Kiitokset kaikille keskusteluun osallistuneille!
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87