Elikkä 400 000km tuli täyteen, ja päänsisässä jyskyttää koneremontti sana entistä voimakkaampana Elikkä onkohan tommonen kuinka kallis lysti tehdä. naapurin äijä niitä on tehny moniakin, eikä työstä paljoo ota, mutta sitten nämä hankittavat osat mitä tulee hankkia ja paljonkohan osat maksaa
onko kone kyrvähtäny, vai miks koneremonttia haluut tehä? ei kai seitä nyt huvikseen kannata tehä. siis jos toimii moitteettomasti, niin miks korjata ehjää?
mitä oot ajatellu tehdä, sylintereiden poraus ja hoonaus, uudet männät, uudet laakerit, uudet kaikki sylinterin kanteen...?
Itse sitä mieltä, ettei kannata turhaan alkaa tekemään, jos ei kerta mitään vikaa ole. Ja monta kertaa jo pelkkä kansiremppa auttaa noissa kilometreissä.
alkaa vaan oleen vähän puhti pois koneesta. yhessä sylinterissä paineet pienemmät ku muissa yms... ja pirteyttä autoon pitäis vähän löytää. auto on ollu ny pois kilvistä, keväällä maalaukseen, kaikki ruosteet käyty läpi. ja vuoden päästä pistetään takasin kilpiin, ja pitäis sillon olla kaikki timmissä kunnossa..
MasaMbW124 kirjoitti:alkaa vaan oleen vähän puhti pois koneesta. yhessä sylinterissä paineet pienemmät ku muissa yms... ja pirteyttä autoon pitäis vähän löytää. auto on ollu ny pois kilvistä, keväällä maalaukseen, kaikki ruosteet käyty läpi. ja vuoden päästä pistetään takasin kilpiin, ja pitäis sillon olla kaikki timmissä kunnossa..
Älä nyt suutu, mutta jos pirteyttä kaipaat mielestäni sinulla on aivan väärä kone. 4-sylinterinen bensa ja W124 on aina laiska. Vähintään 260E tai 300E, tai sitten jos nelipyttynen tarvii olla niin, tämä uudempi E220 moottori (joka on todella miellyttävä ajaa)
Hommaa isommalla koneella oleva Mese jos pirteyttä kaipaat.
Tuo 300E kulkee ihan pirteästi ja tarvittaessa jopa 8 litralla 100km ja vaikka on ajettu päälle 400tkm ei tartte konetta rempata.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
niin tai diiseli. se se vasta on tehokone! mun miälipide on se, että annat mennä vaan. siis ajat vaan, ja korjaat sitä mukaa ku vikoja ilmenee. eihän ehjää kannata korjata?
juhape kirjoitti:Hommaa isommalla koneella oleva Mese jos pirteyttä kaipaat.
Tuo 300E kulkee ihan pirteästi ja tarvittaessa jopa 8 litralla 100km ja vaikka on ajettu päälle 400tkm ei tartte konetta rempata.
Aika hyvin. Ilmeisesti monessa 3-litraisessa on kuitenkin jo kansiremonttia ainakin harkittu tuossa 300-400 tkm välillä, ja tiedetäänpä niitä korjaillun aiemminkin.
Ilmeisesti nuo nelosmyllyt ovat sitkeämpiä.
Alkuperäiselle kysyjälle voi vaan todeta, että ei se mikään raketti kaksilitraisena ole, mutta sellaista keskimääräistä tasoa kuitenkin. Ehkäpä noita puristusmittauksen tuloksia voisi pistää tänne näkyviin, niin saisi äkkiä vastausta siihen, olisiko niiden perusteella tarvetta remontille. Noin muuten voi olla, että pelkkä erittäin täydellinen huolto voisi tuoda osan kadonneista hummista takaisin ja parantaa käyttövarmuutta.
joo suunnitelmissa on ollutkin ja on semmonen 300ce 24v. mutta on vaan pirun hyvä koriltaan tuo ja hyvillä varusteilla. kattoluukku, vakio. nop säädin, vaalee plyyssi sisusta yms.. ja auto ollu pitkään perheessä. isän vanha auto.. ehkä on joo parempi, että jättää remontin tekemättä.
tarkotus ei ollut lannistaa remonttihommia, vaan koittaa selvittää, onko järkevää korjata. käytä omaa harkintaa ja pohdiskele rauhassa, että kannattaako korjata ja jos kannattaa niin mitä. luultavasti ne kadonneet hummat palautuu jo pelkällä kansirempalla. kyllähän se on "järkevää" korjata sellasta autoo vähän enemmänkin, mitä aikoo pitää kauan.
pera8x kirjoitti:tarkotus ei ollut lannistaa remonttihommia, vaan koittaa selvittää, onko järkevää korjata. käytä omaa harkintaa ja pohdiskele rauhassa, että kannattaako korjata ja jos kannattaa niin mitä. luultavasti ne kadonneet hummat palautuu jo pelkällä kansirempalla. kyllähän se on "järkevää" korjata sellasta autoo vähän enemmänkin, mitä aikoo pitää kauan.
joo oon vasta harkitsemassa kone remppaa, ja kyselinkin vähän teiän mielipiteitä, että kannattaako vai ei. Paljonkohan nuo, koneistamot? ottaa kansi rempasta Autolla pääsen itse ajamaan virallisesti vasta vuoden päästä, eli vuosi on aikaa pistää mersu kuntoon
kansiremppa irto kannelle noin 200eur jos ei mene kun ohjarit uusiksi ja vanhat venat saa koneistettua ja nokka hyvä....alakerta on laakereiden kohalta aika kestävä ja jos on pykälää lohkossa niin männät ovat kalliita jo ei jostain muusta autosta passuuta paikalleen tein pari vuotta sitten M102 moottorille rempan ja minusta kannattaa ja eipä tuo itte tehtynä niin kauheeksi hintakaan muodostunut ja tietääpähän mikä se sitten on (jos ostat jonkun 250tkm ajetun niin voipi olla paska) ja kyllä se remppa kulkuun vaikutti verrattuna siihen harvaan koneeseen.... kansirempasta vielä jos nokasta on kulahtanut nostot ja venttiilit valskaa ja niin eipä se kulje sittenkään.... mut pelkkä kansi remppa voipi auttaa kulkuun ja vielä kun pikkuisen nokka-aksekseliin nostoja hinkauttas lisää
Pistä yksityisviestiä jos kiinnostaa asia niin voipi vaikka soitella.... ja ohivuoto mittaus on kyllä ihan pätevä oikein tehtynä niin kuin Mikko K jo mainitsikin....jollain 500eur renpalla pääsee hyvästi eteen päin ja miksi maksaa jostain paskasta koneesta 500eur ja tehdä sitten jonkun ajan päästä se remppa koneet kerralla kuntoon ja kovaa ajoa....
Tuntuu vaan täällä foorumilla menevän tuhaksi jeesusteluksi nämä jutut...ja kyllä pikku pensiinilläkin ehtii....
myin muuten viikonloppuna rempatun koneen jolla oli ajettu 25tkm rempan jälkeen ja silläkin on vielä pitkästi kilometrejä edessä päin....
Noh.. täytyypi katsella tota raha tilannetta, kun maalaukseen menee keväällä ja poppeja pitäis pikkasen pistää jos "turhaa" rahaa tulee jostain niin sitten kyllä toi kone remppa ei oo yhtään huonompi idea niille rahoille.. mutta opiskelijalla sitä rahaa ei niin kamalasti ole. että pitää vähän miettiä ja odotella
niin ja auton korjaus ja harrastus on eri asia. harrastukset maksaa aina. jos harrastelee, niin kondikseen vaan koko kärry! ite maksoin autostani vuosi sitten (auto+vero) 6000 eskoo. nyt on osiin ja poppeihin ja korjauksiin ainaki 2000 eskoo! eikä tunnu missään. autoon on hyvä sijotta, jos sen meinaa pitää.