S-sarjan mersun ongelma

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
mitsu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Ke 22.06.2005 15:21
Paikkakunta: Ulvila

S-sarjan mersun ongelma

Viesti Kirjoittaja mitsu »

Tuollainen löyty toisesta auto foorumista
http://www.askaprice.com/torque-article ... n&item=669 :shock:
Jep.Jep
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Tollasia systeemejä kun suunnitellaan, niin olis ihan kiva jos ne toimis ihan oikeestikin (siis ihan aikuisten oikeesti ) :) Entäs kun ajetaan teräspalkeista tehdyn sillan läpi, siis sellaisten 'veturisiltojen'. Meneekös se sielläkin sekaisin?
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3319
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

Sternin sivuilta löytyy koko tarina (saksaksi)
http://www.stern.de/tv/sterntv/549644.html

Systeemin tulisi toimia niin että tutka huomaa esteen, antaa varoituksen (piippaus ja kolmio mittaristossa) ja kun kuljettaja aloittaa jarrutuksen, BAS (jarruassistentti) lyö täyden jarrutustehon peliin jos tutkan mielestä edessä on este.

AutoBild-lehden reportteri Michael Specht oli tekemässä tapauksesta juttua lehteen ja Stern TV kuvaamassa. Spechtillä oli mukanaan mikrofon jonka ääni tallentui nauhalle. Ensimmäinen yritys päättyi mustan Mersun romutukseen. (Edessäolevat autot romutettiin lavasteeksi esittämään ketjukolaria) Tapauksen jäkeen Specht sanoi että jarrutti liian vähän ja liian myöhään.

Hommaa esiteltiin uudelleen. Sternin kuvaaja yritti päästä mukaan, ensin sanottiin "kyllä" mutta mikrofonista kuuluu kun DC:n väki keskustelee keskenään ("jos hän matkustaa mukana hän huomaa että systeemi ei anna varoitusta") joten homma kielletään. Seuraavat yritykset näyttivät onnistuvan, mutta itseasiassa Specht jarruttaa lattialla olevan lankun mukaan ja mikrofoniin ei kuulu minkäänlaista merkkiääntä ohjaamosta.

Myöhemmin (studiossa) DC:n aktiivinen turvallisuus-osastopäällikkö Meilinghoff kertoo että lankku asetettiin koska hallin seinissä ja lattiassa olevan metallin takia järjestelmä toimi vain 40 prosentissa tilanteissa ja pahoitteli että Sterniä ei otettu aiemmin mukaan "sisäpiiriin" joka tiest tilanteen. Maantiellä systeemi toimii kuulemma joka kerta niinkun pitääkin.

Tässä suora linkki isoon videoon (70 MB):
http://download.stern.de/_stream/NEBELCRASH_DSL.wmv
(modeemiversio löytyy sivuilla olevasta linkistä)
Vastaa Viestiin