Väyrysten hinnat
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Väyrysten hinnat
Olipa yllätys kun selailin ajan kuluksi huoltamolla sitä käytettyjen autojen ilmaisjakelulehteä. Diesel Väyrysiähän löyty ihan 10 000 e alkaen ja c sarjaa tän vuostuhannen autoo saa ihan alle 20 000 e. Ja sit jostain 90-luvun vaihteen farkuista pyydetään 10 000e yksityisillä markkinoilla esim. nettiautossa. Kilometrit on kuitenkin vuosmallista riippumatta 3 -500 tkm.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Pitää muistaa että eihän kukaan järkevä myy hyvää tavaraa halvalla.
Hyväkuntoisistahan joutuu aina maksamaan isomman kasan euroja.

Hyväkuntoisistahan joutuu aina maksamaan isomman kasan euroja.

Viimeksi muokannut HÄRSKI, Ke 16.11.2005 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Ei nyt niin kovin yllättävää ole kun ajattelee, että vähänkin parempaa väyrystä haluava hakee tai haetuttaa semmosen esim. Saksasta. Samaten kyseessä on useimmiten uudempi kuin 10 vuotta vanha auto ja mittarissa on alle 200 tkm. Ensimmäisistä "suomi-väyrysistä", joilla voi olla puolikin miljoonaa mittarissa, kone pienitehoinen ja joissa varustus on melko niukka, tulee tällöin ongelmajätettä, jota kukaan ei halua muuten kuin melko edulliseen hintaan. Eli kyllä markkinat toimivat ihan oikein ja hyvä niin, saadaanpahan Suomenkin autokantaa uudemmaksi.
Minäkin olen huomanut ton hintojen notkahduksen. varsinkin C- mallin sedan benskoneella on jo suorastaan halpa.
Totuus on kuitenkin taitaa olla toisenlainen. Yksitäisiä yksilöitä tulee markkinoille kun Saksantuonti huumassa ei rahkeet olekkaan riittäneet pääomiin ja ylläpitoon, ja pakko on myydä. Joskus saatta jollain onnisistaa...
Mersujen markkinat ei täysin kuje käsikädessä "kansapopeda" kaupan kanssa. Huollettu ja siisti 124 on edeleen Auto, -mitä tilalle kymppitonnilla? hinta on ihan oikea, ei hyvästä kannata halvemmalla luopua. Näin on myös Saksassa, josta hyvästä 124 yksilöstä joutuu pulittamaan kovemman hinna kuin keskikuntoisesta väykystä.
Värystä on kuitenkin aika vähän kaupan. Sitä myydään kun halutaan päästä siitä eroon. Hintahaitari on laaja. Kilometrejä 100th:sta liki miljoonaan. varsutetaso kaikista herkuista karvalakkiin. Farkku on mersuissa aina ollut selkeästi kalliimpi. Lisäksi sotkevat kauppa epäilyttävät "yksilöt" joiden huoltohistoria ja kilometrit ovat epäselviä ja auto on mahdollisestia kolaroitu.
Kun kallis laatuauto on pidetty huonosti ja vikoja alkaa tulemaan, on sen ylläpitäminen vaivanloista ja kallista. Tälläisen auton myymisessä on kiire,eikä hinnalla niin väliä. Moni säihkähtää kun vertaa oman autonsa arvoa tällaiseen ja markkinat häiriintyy.
"Ei se hullu ole joka hyvän edullisesti ostaa, vaan se joka halvalla laadusta luopuu"
Totuus on kuitenkin taitaa olla toisenlainen. Yksitäisiä yksilöitä tulee markkinoille kun Saksantuonti huumassa ei rahkeet olekkaan riittäneet pääomiin ja ylläpitoon, ja pakko on myydä. Joskus saatta jollain onnisistaa...
Mersujen markkinat ei täysin kuje käsikädessä "kansapopeda" kaupan kanssa. Huollettu ja siisti 124 on edeleen Auto, -mitä tilalle kymppitonnilla? hinta on ihan oikea, ei hyvästä kannata halvemmalla luopua. Näin on myös Saksassa, josta hyvästä 124 yksilöstä joutuu pulittamaan kovemman hinna kuin keskikuntoisesta väykystä.
Värystä on kuitenkin aika vähän kaupan. Sitä myydään kun halutaan päästä siitä eroon. Hintahaitari on laaja. Kilometrejä 100th:sta liki miljoonaan. varsutetaso kaikista herkuista karvalakkiin. Farkku on mersuissa aina ollut selkeästi kalliimpi. Lisäksi sotkevat kauppa epäilyttävät "yksilöt" joiden huoltohistoria ja kilometrit ovat epäselviä ja auto on mahdollisestia kolaroitu.
Kun kallis laatuauto on pidetty huonosti ja vikoja alkaa tulemaan, on sen ylläpitäminen vaivanloista ja kallista. Tälläisen auton myymisessä on kiire,eikä hinnalla niin väliä. Moni säihkähtää kun vertaa oman autonsa arvoa tällaiseen ja markkinat häiriintyy.
"Ei se hullu ole joka hyvän edullisesti ostaa, vaan se joka halvalla laadusta luopuu"

W210 290TD T
Yksityisten myyjien hintapyynnit eivät vastaa todellista markkinahintaa, vaan moni kokeilee jos joku olisi niin tyhmä, että maksaa vanhasta lintasta yli hintaa. Autoliikkeistä saa jo valita alle 5000 eurolla 124 mersuja. 124, kun vie nykyisin autoliikkeeseen tarjolle, niin kauppiaat katsovat nenänvartta pitkin ja kiemurtelevat jos veisit muualle tarjolle. Ei sillä, että 124 olisi huono auto, mutta armottomasti jo liian vanha autoliikkeiden myytäväksi. 

Totta.petri.n kirjoitti:Yksityisten myyjien hintapyynnit eivät vastaa todellista markkinahintaa, vaan moni kokeilee jos joku olisi niin tyhmä, että maksaa vanhasta lintasta yli hintaa. Autoliikkeistä saa jo valita alle 5000 eurolla 124 mersuja. 124, kun vie nykyisin autoliikkeeseen tarjolle, niin kauppiaat katsovat nenänvartta pitkin ja kiemurtelevat jos veisit muualle tarjolle. Ei sillä, että 124 olisi huono auto, mutta armottomasti jo liian vanha autoliikkeiden myytäväksi.
Juuri näin. Karu tosi asia on, että 124:t ja 201:t alkaa olla ikänsä puolesta paalitavaraa ja sen huomaa hinnoissa, eikä siihen hintaan aivan hirveästi vaikuta, vaikka auto olisikin loistokuntoinen. Tietysti hyvästä maksetaan enemmän, mutta tuntuu siltä, että tässä sanotaan puolen vuoden sisällä on kyllä tämän ikäluokan MB:eissä tapahtunut raikas notkahdus alas päin, siis hinnoissa. Aikaisemmin loistoyksilöstä maksettiin suhteellisesti enemmän kuin nykyään, näin väitän. Homma menee markkinoilla vähän sillä lailla, niin kuin vakuutusyhtiöissä: vanhalle autolle katsotaan hinta taulukosta ja that's it! Ja sekös sapettaa sellasta mersumiestä, joka on pitänyt autoaan kuin kukkaa kämmenellä. Pyytää saa kukin mitä tykkää, se voi olla vaan sitten aika hiljasta sen ostajan löytämisen kanssa... Karua, mutta totta. Sitten vielä se, että Suomenniemi on koko lailla piukassa sekä 124:sia että 201:siä, myös tuotuja, hienokuntoisia yksilöitä, se osaltaan laskee tietysti hintoja. Hyvän 124:n saa varmasti jo alle neljänkin tonnin - ja toisaalta, tottahan tuon ikäinen auto pitääkin saada jo halvalla!. Ja toki tämä ilmiö siirtyy uudempienkin mersujen, esim. väykkyjen kohdalle. Kyllähän ekoilla väykyillä alkaa jo ikää olla.petri.n kirjoitti:Yksityisten myyjien hintapyynnit eivät vastaa todellista markkinahintaa, vaan moni kokeilee jos joku olisi niin tyhmä, että maksaa vanhasta lintasta yli hintaa. Autoliikkeistä saa jo valita alle 5000 eurolla 124 mersuja. 124, kun vie nykyisin autoliikkeeseen tarjolle, niin kauppiaat katsovat nenänvartta pitkin ja kiemurtelevat jos veisit muualle tarjolle. Ei sillä, että 124 olisi huono auto, mutta armottomasti jo liian vanha autoliikkeiden myytäväksi.
Kyllä markkinat alkavat menemään siihen suuntaan, että kunto ratkaisee hinnan. Kyllä hyvin huollettu loistokuntoinen w124 tai w201 on ainakin minulle mieluisempi vaihtoehto kuin epämääräisen historian ja huonon kunnon omaava c- tai e -malli. Kun näitä autoja on niin moneen lähtöön.
Tällä hetkellä näyttää nuo markkinat kyllä siltä, että jos myy suomessa E mallinsa poies niin ei saa edes saman kuntoista saksasta tilalle suomen rekkariin. Sitten kun vielä asentelee lohkolämppärit, talvipallot , kumimatot ym jutut kondikseen niin takkiin alkaa tuleen. Parempi varmaan ajella omalla hyväksi havaitulla autolla niin kauan kun jotain muutosta tulee noihin autovero juttuihin. ( 100v )
Pikku hiljaa alkaa käymään niinkuin ne viisaat ennusti joskus 10 vuotta sitten että suomesta tulee vanhojen autojen kaatopaikka,varsinkin kun täältä ei edes venäläiset voi ostaa autoja pois epäoikeuden mukaisen autoveron takia (tullessa maksetaan ,lähtiissä jo asia unohdettu)
Tällä hetkellä näyttää nuo markkinat kyllä siltä, että jos myy suomessa E mallinsa poies niin ei saa edes saman kuntoista saksasta tilalle suomen rekkariin. Sitten kun vielä asentelee lohkolämppärit, talvipallot , kumimatot ym jutut kondikseen niin takkiin alkaa tuleen. Parempi varmaan ajella omalla hyväksi havaitulla autolla niin kauan kun jotain muutosta tulee noihin autovero juttuihin. ( 100v )
Pikku hiljaa alkaa käymään niinkuin ne viisaat ennusti joskus 10 vuotta sitten että suomesta tulee vanhojen autojen kaatopaikka,varsinkin kun täältä ei edes venäläiset voi ostaa autoja pois epäoikeuden mukaisen autoveron takia (tullessa maksetaan ,lähtiissä jo asia unohdettu)