W126 280S -85 myynnissä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

W126 280S -85 myynnissä

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Eli tuommoinen osui tuossa silmiini, jos foorumilla vielä on w126 ässistä kiinnostuneita. Ilmoituksen perusteella sinänsä mielenkiintoinen "yksilö", tosin miinuksina lyhyt koppa ja niukahko varustetaso, kone lienee vanha kunnon twincam - kuluttaa, mutta kestää...
http://autotalli.fi/crometapp/product/c ... =113828650
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Käyn illalla katsomassa ja jos voin, otan pari kuvaa ja postaan ne tänne.

On tuossa 5km päässä ko.yksilö.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Noniin, kävinpä samantien, kun muutakaan en keksinyt.

Yleisvaikutelma on hyvä. Ryhdikäs, suurinpiirtein puhdas ja erittäin siisti sisusta.
Sisustan perusteella voisi kilomtreihin uskoa, mielestäni aika vähän käytön jälkiä, mutta löytyyhän sitä, kun vilkaisee tarkemmin. Mitään kovin suurta kuitenkaan ei pistä silmään, ellei lasketa 14 hirveän näköisiä vanteita.

Keula
http://img488.imageshack.us/img488/3247/keula1ck.jpg

Koko autoa. Tuo kromitäplä peittää....mitä?
http://img488.imageshack.us/img488/9817/koko1xl.jpg
http://img488.imageshack.us/img488/9926/koko26bf.jpg

Kromiperkele. Itse olen jo kyllästynyt mersussa tähän ominaisuuteen. Saatana!
http://img488.imageshack.us/img488/3559 ... ele0eb.jpg

Takaikkuna.
http://img488.imageshack.us/img488/5595/lasia5pl.jpg

Kummaltakin puolelta puuttui, toisessa ruosteenalkua.
http://img488.imageshack.us/img488/7743/puuttuu9qi.jpg
http://img488.imageshack.us/img488/8488/puuttuu22pa.jpg

Sisustaa. Todelakin siisti, en usko, että takapenkkejä on paljoa käytetty......etupenkit myös todella hyvät.
http://img488.imageshack.us/img488/7894/sisusta21xb.jpg
http://img488.imageshack.us/img488/5633/sisusta38eb.jpg
http://img488.imageshack.us/img488/1623 ... ivu8bf.jpg
Ei sitten ole minun kädenjälki, jos joku kysyy :)
http://img488.imageshack.us/img488/9389 ... kki8kz.jpg

Takaa. Tuo tarra kummastuttaa ja tuo rekkarikilven takalevy.
http://img488.imageshack.us/img488/6656/taka6mk.jpg

Varustus on todella paska. Ei sähkölaseja, ei ilmastointia, ei mitään. Ollut luutavasti kuitenkin hyvällä pidolla. Ilmassa on hintaa mielestäni kuitenkin Pyyran tapaan. Olisi mukava tietää, paljonko tuosta Pyyra on maksanut...

Pohja kuitenkin kannattaisi tarkistaa. Luulen kilometrien pitävän paikkansa, koska suomi-kilvet, 3 omistajaa ja erittäin hyvänä säilynyt jalopuu/penkit.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tarra on merkki Ditec-maalipinnan käsittelystä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Todella omituista että vasta 20 vuotta vanhassa suolassa kylpeneessä Suomiautossa on suojaamattomat kromit ruostuneet puhki, onpahan paskasti suunniteltu auto. :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ere866 kirjoitti:Mitään kovin suurta kuitenkaan ei pistä silmään, ellei lasketa 14 hirveän näköisiä vanteita..
Mitähä? Saattavat olla replikat mutta kuitenkin edes oikeansuuntaiset tuohon "pyykkilautakylkeen". (Johon muistaakseni 14" vanteet tehtaalta kuuluivat, näin ollen koko on ko. malliin ainoa oikea. 8) )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

PM kirjoitti:Todella omituista että vasta 20 vuotta vanhassa suolassa kylpeneessä Suomiautossa on suojaamattomat kromit ruostuneet puhki, onpahan paskasti suunniteltu auto. :lol:
Saanen huomauttaa, että Oulu/Pello-alueella suolaa ei pahemmin käytetä. Se on eilaista tämä talvi täälläpäin.

En tosin ole selvillä, kuinka pitkään nuo kromit kestää, mutta jokaisessa katsomassani autossa ne ovat pahat olleet.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Aku P kirjoitti:
Ere866 kirjoitti:Mitään kovin suurta kuitenkaan ei pistä silmään, ellei lasketa 14 hirveän näköisiä vanteita..
Mitähä? Saattavat olla replikat mutta kuitenkin edes oikeansuuntaiset tuohon "pyykkilautakylkeen". (Johon muistaakseni 14" vanteet tehtaalta kuuluivat, näin ollen koko on ko. malliin ainoa oikea. 8) )
Minusta eivät ole hienot.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ere866 kirjoitti: Saanen huomauttaa, että Oulu/Pello-alueella suolaa ei pahemmin käytetä. Se on eilaista tämä talvi täälläpäin.
Jep. Yhä näkee autoja markkinoitavan "lapin autoina", millä sitten juuri koetetaan uskotella, että ruostetta ei niin olisi. Tosin minkälaisen taipaleen lie tuokin auto ennen pohjan perukoille päätymistään kiertänyt.
ässä-ere kirjoitti: En tosin ole selvillä, kuinka pitkään nuo kromit kestää, mutta jokaisessa katsomassani autossa ne ovat pahat olleet.
On kyllä totta. Uudemmissakin näkee joskus aika pahoja vaurioita, ja uusien ostamiseen harvalla kestää ns. ahteri.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Ere866 kirjoitti:
PM kirjoitti:Todella omituista että vasta 20 vuotta vanhassa suolassa kylpeneessä Suomiautossa on suojaamattomat kromit ruostuneet puhki, onpahan paskasti suunniteltu auto. :lol:
Saanen huomauttaa, että Oulu/Pello-alueella suolaa ei pahemmin käytetä. Se on eilaista tämä talvi täälläpäin.
Minun puskurikromeilla oli ikää 19 vuotta joista 16 Suomessa eikä olleet ruosteessa! Menivät vaan mutkalle kun tolppa hyppäsi peruutettaessa tielle :lol: .

Jos nuo km:t on oikein niin vähän ajettu on. Muutenkin siisti. Kone on just oikea kuutoseksi :wink: . Vanteista itsekin olen sitä mieltä että eivät sovi autoon - vaikka kuinka alkuperäisiä ovatkin. Vanhalle autolle sopiikin veivi-ikunat, sekä ilmastoinnin puute - ovat vaan turhia vikakohteita :D .

Jos hinnassa on ilmaa niin kai se aika kohdilleen menee, myydään vaikka sitten Saksaan autovanhusihmeenä, kunhan nuo kaikki kromit on fiksattu...
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Aku P kirjoitti: Jep. Yhä näkee autoja markkinoitavan "lapin autoina", millä sitten juuri koetetaan uskotella, että ruostetta ei niin olisi. Tosin minkälaisen taipaleen lie tuokin auto ennen pohjan perukoille päätymistään kiertänyt.
Niin, turhaahan on väittää kuitenkin, ettei ruostetta olisi, mutta varmasti suolassa ajetun huolehtimattoman auton tilanne on pahempi, kuin mitä se Lapissa on.

Suurimmaksi ongelmaksi tulee epäpuhtaus ylipäätään. Meilläkin käyttöautoilla ajetaan keli kelistä välittämättä ja väkisten sinne renkaiden taakse puskurien alle ja muihin alaosiin kertyy loskaa, vettä ja kosteutta, jonka seassa on kiveä, heikkaa, savea yms roskaa...

Nämä kohdat jäävät puhistamatta ja siten aloittavat omaa tarinaansa autosta.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Jep, hyvä Ere kun vaivauduit kuvia ottamaan - olikin noin lähellä kotikontujasi. Tulikin muuten mieleen, että sinähän juuri hiljattain hankit ässän todella pitkän haeskelun jälkeen ja hups! nyt sitten kelpo ehdokas ilmestyikin ihan naapuriin.
Kuvat vahvisti käsitystä "kelpo yksilöstä". Toi kromihomma on kyllä tosi ihme juttu - ilmeisesti vakioongelma lähes kaikissa tuon sukupolven ässissä, onkohan W123:ssa sama juttu??, ainakaan minun ex. "helmessä" vm. 83 w123 230E ei ollut kromit ruosteessa 18 vuoden pidon jälkeen.
Mielestäni myyntiilmoituksessa puhuttiin vain yhdestä omistajasta, täällä joku mainitsi kolme?.
Veikkaan, että kun latoo viistonnia tiskiin, niin auto lähtee mukaan- itseasiassa ruostekromeja keppihevosena käyttäen vähän vähempikin voi riittää...... :lol: .
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

No näinhän tässä aina käy, kun etsii pitkään, löytää sitten yhtäkkiä monta hyvää. Kyllä minä ainakin koeajamassa olisin käynyt ja jopa saattanut kauppoja hieroa. Pyyralla kun nyt on 6 kuukauden takuu, vaikkakin ko.liikkeestä on kuulunut sekä hyvää/huonoa.

Autossa ei ole radioa, siis johdot paistoivat ainakin läpi, kun katsoin. Näkyy kuvista.

Tuo kromi tuohon pitää uusia, itseä ainakin vaivaisi kovasti :)

En tiedä, tarkkaan kyllä olisin harkinnut, kun tuo on 280. Vanhempaa konetekniikkaa, kovempi ääni ja kulutus. Ja käsityksen mukaan tuo 300 on koneena vähän...hmm, miten sen nyt sanoisi: siis kun katsoo 280SE:n konepellin alle ja 300SE:n konepellin alle, niin 300SE näyttää paljon yksinkertaisemmalta.

Edit: niin ja jäi sanomatta, että mikäli tuo on noin vähän oikeasti ajettu, se on löytö.

Ja noista omistajista: kolme lukee nettiauton ilmoituksessa. Eli luultavasti kaksi+pyyra=3, tai sitten ollut Veho+yksityinen+Pyyra.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

"En tiedä, tarkkaan kyllä olisin harkinnut, kun tuo on 280. Vanhempaa konetekniikkaa, kovempi ääni ja kulutus. Ja käsityksen mukaan tuo 300 on koneena vähän...hmm, miten sen nyt sanoisi: siis kun katsoo 280SE:n konepellin alle ja 300SE:n konepellin alle, niin 300SE näyttää paljon yksinkertaisemmalta."

Jep noinhan se on. Itsekkin aikaan kun w126 ässää haeskelin dumppasin nuo pre faceliftit, kun luulin tuon uudemman koneen olevan niin paljon parempi: tehoa enemmän, kulutus pienempi ja hiljaisempikin varmaan. Sittemmin vasta olen "vanhoilta parroilta" kuullut, että tuota 280 twincam konetta pidetään suuressa arvossa ja että se on yksi onnistuneimmista mersun bensakoneista , tiedä häntä sitten, kuulopuheitahan nämä, nokka-akselit kuulemma myös ketävämpiä kun tuossa uudemmassa(M103?)
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ari V. kirjoitti: Sittemmin vasta olen "vanhoilta parroilta" kuullut, että tuota 280 twincam konetta pidetään suuressa arvossa ja että se on yksi onnistuneimmista mersun bensakoneista , tiedä häntä sitten, kuulopuheitahan nämä, nokka-akselit kuulemma myös ketävämpiä kun tuossa uudemmassa(M103?)
Nokka-akselit eivät ole sen kestävämpiä, jos eivät vaan kulu nopeammin; lisäksi niitä on kaksi kappaletta. Totuus on, että M110 on selvästi kovaäänisempi ja janoisempi kuin M103. Oma Ässä ainakin kaipasi manuaalina runsaasti kierroksia, yläkierroksilla auto oli kiva ajaa. Minusta M110-moottorin luonnetta muilta osin kuvaa hyvin englannin sana "robust".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

ässä

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Otitkos Ere tuosta konehuoneesta kuvia ?
Olikos tuo todellakin kaasarivehje ?
Ex monta W-kirjainta.
tk04
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 02.12.2004 23:10
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tk04 »

Aku P kirjoitti:
Jep. Yhä näkee autoja markkinoitavan "lapin autoina", millä sitten juuri koetetaan uskotella, että ruostetta ei niin olisi. Tosin minkälaisen taipaleen lie tuokin auto ennen pohjan perukoille päätymistään kiertänyt.
Rekisterikilven "U" alkukirjaimesta päätellen auto on rekisteröitu uutena Uudenmaan lääniin. Mutta eihän tuo vielä kerro mitään, autohan on voitu käydä vain ostamassa etelästä ja ajettu suoraan Lappiin, tai sitten ei.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1534
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

En ottanut kuvia, kun liike oli jo mennyt kiinni ja en muutenkaan yleensä kehtaile otella kauheena kuvia, kun menen autoostoksille :D

MUTTA minulla on sellainen tunne, että tuo pyyran ukko ei ole kauhean tarkka merkinnöissään(siis en tarkoita, etteikö älyä), mutta viimeksi sillä oli 420SE myytävänä ja se oli ilmoituksessa aina 420S (nettiautossa ja omilla sivuilla), eli kyseessä voi ihan hyvin olla 280SE.

Kyllä tuota kannattaa käydä jonkun katsomassa, voi olla kohtuullinen löytökin.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Vastaa Viestiin