Tuli harrastettua eilen illalla vesileikkejä auton kanssa.
Päivällä alkoi jossain vaiheessa tuntumaan ikään kuin olisi vasen jalkaterä ruvennut kastumaan.
Kuinka ollakaan, vettähän tuli ihan tippumalla jostain yläpuolelta (siis auton sisällä).
Illalla konepelti ylös ja sorkkimaan tuulilasin alakulmassa olevaa ränniä ja poistoputkea auki.
Vaan eipä auennut. Oli lehteä, havunneuluasta ja moskaa täynnänsä.
Ei muuta kuin nokka ylös, pyörä pois, samoin sisälokari.
Sieltä sitten kuramössön sisältä löytyi poistoputken alapää. Rassilla ja paineilmalla auki ja jopa loppui veden tulo kapiiniin.
Samalla puhaltelin lokasuokan sisäpuolelta puoli kuutiota kuraa ymv. mössöä.
Meni samalla se usein kysytty aktiivihiilipurnukka rikki.
Elikkäs, kannattaisi hyvän sään aikana aukoa nuo poistoputket, ettei tarvitse sateella räpeltää. Tietty, eihän kuivalla kelillä oikein aina muista, kun ei tule vettä. Ei ulkokana eikä sisälle!
PS: Kannattaa avata ne sisälokarit hiukan useammin. Helppo homma, vain muutama muovimutteri ja pari ruuvia. Alta löytyy paskaa ja paljon.
Vesileikkejä
Vesileikkejä
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Minäkin harrastelen noita vesileikkejä aina välillä. Viimeksi ruuvasin S124 kattokiskot irti kun vuoti vettä sieltä sisään. Auto on joskus maalattu uudestaan ja kiskojen takaisinasennuksessa oli hosuttu. Kisko on kiinni oliko se nyt 9 mutterilla joista puuttui 4 per puoli jolloin pääisi vuotamaan o-renkaiden välistä.
Pystäri taas vuotaa ainakin tuulilasintiivisteen ja lasin välistä. Pitänee tuota kattella kun joutaa...
Pystäri taas vuotaa ainakin tuulilasintiivisteen ja lasin välistä. Pitänee tuota kattella kun joutaa...
Ei perskules loppunutkaan veden tulo kapiiniin. Taas oli mono märkänä, kun kurvaili loppuviikosta.
Tuulilasin alareunan ränni on auki, mutta oisko siellä päin joku muu paikka, josta vettä voi tipahdella sisälle? Mistä mahtaa mennä kattoluukun vedenpoistot?
Tuulilasin alareunan ränni on auki, mutta oisko siellä päin joku muu paikka, josta vettä voi tipahdella sisälle? Mistä mahtaa mennä kattoluukun vedenpoistot?
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 22.10.2004 20:13
- Paikkakunta: oulunlääni
123:ssa kattoverhoilun alla on semmonen koelo mihin vesi kertyy ja se on useimmiten puhkiruostunut ja muistelen aika arvokas osaspede10 kirjoitti:Ei perskules loppunutkaan veden tulo kapiiniin. Taas oli mono märkänä, kun kurvaili loppuviikosta.
Tuulilasin alareunan ränni on auki, mutta oisko siellä päin joku muu paikka, josta vettä voi tipahdella sisälle? Mistä mahtaa mennä kattoluukun vedenpoistot?



Nykyiset: S124 E300TDT.-95 aj.292t.
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Vesileikkejä...
Yhdet vedenpoistoaukothan sijaitsee siinä lämppärin moottorin alla olevassa
kaukalossa. Voisko se vesi tulla sieltä kautta jotenkin (tuuletuskanavia pitkin ?)
jalkatilaan. Niiden kyllä pitäis olla sitten totaalisen tukossa eikä ne musta tukkeennu ihan niin helposti kun ne tuulilasin alakulmista lähtevät kanavat. En nyt
muista pitikö sitä moottoria käyttää irti vai pääskö sinne käsiksi sen vierestä.
Muuten havaitsin hyväksi keinoksi noiden kanavien avaamiseen porakoneeseen
kytketty 2-3mm paksu vaijerinpätkä jota siellä kanavissa vähän pyörittelee. Rupee
muuten sitä paskaa harmittamaan...
Itsekkin olen pähkäillyt tota kattoluukun vedenpoistoa, että mitäköhän kautta se sieltä poistuu, jos vaikka joku viisaampi vois kertoa ja onko coupeissa sama reitti? (Jos sedaneissa se tulee esim. B-pilarin kautta).
Siitä aktiivihiilisuodttimesta vielä. On KUULEMMA ihan turha härpäke auton toimivuuden kannalta, ainoastaan tukkeutuessaan aiheuttaa ongelmia. Voi ruveta
vetää tankkia kasaan kun ei saa korvausilmaa tarpeeksi. (Mielipiteitä?) Multa ainakin toi Rolle katkas tankkiin menevän paluuputken sieltä perämurikan tienoilta ja sano että nyt ei kyseinen ongelma ole tilauksessa. Katsotaan...
Noh, nää on nyt vaan pienessä päässäni syntyneitä ajatuksia, ehkä te kokeneemmat ketut voisitte kommentoida että olenko yhtään jäljillä.
kaukalossa. Voisko se vesi tulla sieltä kautta jotenkin (tuuletuskanavia pitkin ?)
jalkatilaan. Niiden kyllä pitäis olla sitten totaalisen tukossa eikä ne musta tukkeennu ihan niin helposti kun ne tuulilasin alakulmista lähtevät kanavat. En nyt
muista pitikö sitä moottoria käyttää irti vai pääskö sinne käsiksi sen vierestä.
Muuten havaitsin hyväksi keinoksi noiden kanavien avaamiseen porakoneeseen
kytketty 2-3mm paksu vaijerinpätkä jota siellä kanavissa vähän pyörittelee. Rupee
muuten sitä paskaa harmittamaan...

Itsekkin olen pähkäillyt tota kattoluukun vedenpoistoa, että mitäköhän kautta se sieltä poistuu, jos vaikka joku viisaampi vois kertoa ja onko coupeissa sama reitti? (Jos sedaneissa se tulee esim. B-pilarin kautta).
Siitä aktiivihiilisuodttimesta vielä. On KUULEMMA ihan turha härpäke auton toimivuuden kannalta, ainoastaan tukkeutuessaan aiheuttaa ongelmia. Voi ruveta
vetää tankkia kasaan kun ei saa korvausilmaa tarpeeksi. (Mielipiteitä?) Multa ainakin toi Rolle katkas tankkiin menevän paluuputken sieltä perämurikan tienoilta ja sano että nyt ei kyseinen ongelma ole tilauksessa. Katsotaan...

Noh, nää on nyt vaan pienessä päässäni syntyneitä ajatuksia, ehkä te kokeneemmat ketut voisitte kommentoida että olenko yhtään jäljillä.