Auto on väriltään hopea, sillä on ajettu 89tkm ja varusteltu lähes kaikilla mausteilla. Auton tämän hetkiset omistajat ovat 60 vuotias pariskunta. Autoa he ovat myymässä pois isomman alta. He tarvitsevat tilavamman auton ja ovat suunnitelleet hankkivansa E55 AMG:n. Tuon ikäisillä luulisi olevan kiikarissa enemmänkin E-mallin diesel kuin AMG. Auto on tuotu Saksasta ja sen edellinen omistaja oli heidän tuttunsa, joka toi sen muuttoautona Ruotsiin. Huoltohistoria on aukoton ja kuitit löytyvät jokaisesta huollosta.
Ulkoapäin auto on kuin mikä tahansa C-malli. Auton paremmat menohalut tunnistaa oikeastaan vain jarruista, jonka rei'itetyt levyt ja kaksimäntäiset satulat kielivät hyvästä hidastuvuudesta. Takakontin luukusta puuttuvat myös mallimerkinnät, joten pirssi on asiaan vihkiytymättömälle melkoinen yllätys, varsinkin, jos meinaa kokeilla liikennevaloissa poistuvuutta. Minun mielestä hopea ei tee oikeutta autolle. Olen enemmänkin mustan tai sähkönsinisen kannalla, mutta sehän on vain makuasia. Konehuone on näteimpiä mitä olen nähnyt. Siellä ei ole "kaaosta", vaikkakin konehuone on täynnä tavaraa.
Sisätiloiltaan auto on hieno. Mustat sportnahkapenkit oikein kutsuvat lepuuttamaan pakaralihaksia niillä. Penkit ovat kuin uudet, vaikka mittarissa on melkein 90tkm. Penkit eivät ole liian ahtaat ja niissä erittäin onnistunut muotoilu. Meikäläisenkin 190cm / 105kg ruho mahtuu penkkiin ihan hyvin ja penkki antaa loistavan sivuttaistuen. Minun mielestä penkkien ja ratin säätönapit on onnistuneesti sijoitettu oveen. Näkeepähän ainakin mitä säätää. Kaikki on sisällä harmoniassa ja kaikki on käden ulottuvilla. Sisältä auto on todella laadukkaan oloinen. Kojelaudan näkymää hallitsee suuri näyttö.
Kun auton pistää käyntiin, niin sisälle kuuluu vain pieni hurina. Moottori reagoi kaasuun herkästi ja pakoputkista tuleva matala ääni antaa odottaa jotain kivaa. Liikkeellelähtö on kuin millä tahansa automaattiautolla. Vaihteet vaihtuvat huomaamatta ja heti huomaa, että auto on normaalissa kaupunkiajossa täysillä mukana. Autoa pystyy ajamaan kuin mitä tahansa muuta "ei-sport" autoa. Aluksi jarrupolkimen jäykkyys häiritsee, mutta sekin tunne häviää ensimmäisten tiukempien jarrutusten jälkeen. Jarruissa on tehoa. Liikennevaloista auto suorastaan hyppää kuin jänis makuultaan. Kyllä sitä vaan jaksaa ihmetellä kuinka vaivatonta auton kiihtyvyys on. Alustasta huomaa heti, että se on viritetty nopeampaan ajoon. Alusta on jäykkä, muttei mikään kivireki. Minulta alusta saa täydet pisteet.
Matka-ajossa auton tekniikka pääsee oikeuksiin. Auto kulkee yli satasen vauhdissa kuin juna. Ei vetele, ei heilu ja auto menee sinne minne sen ohjaa. Ohjaustuntuma on hyvä ja auto reagoi ohjauspyörän liikkeiseen viiveettä. Auto ei kallistele tiukemmissakaan mutkissa. Nopeammatkin kaistanvaihdot onnistuvat ilman ylimääräisiä liikkeitä. Ohituskiihtyvyys on uskomaton. Kick-downissa vaihteisto miettii hetken ja sitten mennään. Nopeus on hetkessä laittomissa luvuissa. Ei sillä että sillä olisi hurjasteltu, mutta voin vaan kuvitella kyseisen tilanteen.

Auto on kaikin puolin mitä parhain. Jos haluaa auton, jolla on kiva räppäillä ja toisaalta haluaa ajella sivistyneesti anoppi kyydissä, niin tämä on oikea valinta. Auto on kuin kotonaan kaupungissa, maantiellä ja varmaan myös radalla. Eniten mieltä lämmittää auton eleetön käytös ja reservissä olevat voimavarat tarpeentullen. Tällä ei jää tien tukoksi.
Plussaa:
- alusta
- jarrut
- moottori
- vaihteisto
- penkit
Miinusta:
- ahtaat takatilat
- pieni takakontti
- moottorin äänet täyskiihdytyksessä