Automaattivaivoja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Automaattivaivoja

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Mikähän laatikolle on tullut kun täyskaasukiihdytykseessä 3-4 vaihdossa
laatikko tuntuu vähän niinkuin jaruttavan ennen vaihtoa. Tuntuu että laatikko
lyö tyhjää (moottorin kierrokset nousee) veto pyöristä lakkaa ja sitten vasta
tapahtuu vaihto (hemmetin kova nykäisy). Ihan kuin laatikko jäisi miettimään
omiaan kesken vaihdon. Tätä tapahtuu vain kuumilla öljyillä.

Muut vaihdot sujuu ihan mallikkaasti kaikissa tilanteissa.
Öljyt on vaihdettu synteettiseen,öljymäärä oikea, vaijereita on kiristely ja alipaineita on katteltu eli niissä ei pitäisi olla vikaa.

Oiskohan jonkun venttiilin tiivisteet kulahtanu vai mitä? Oisko säätämällä
korjattavissa?

Laatikko on 722.4 , 2,5 TD koneen perässä vm -91.

Kiitios etukäteen....
MB W201 2.5 TURBO
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Automaattivaivoja

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Kuullostaa samalta vialta kuin edellisessä Mersussani 300TDT -90.

89-91 vuosimalleissa on tyyppivian tapainen vika automaattilaatikossa.
Laatikon sisällä alkaa tiivisteet vuotamaan joka aiheuttaa sen että lopuksi 4 vaihde ei mene enää päälle ollenkaan.

Jos vika on sama niin en suosittele pitämään D:tä päällä vaan aja 3 vaihteella remottiin saakka.

Itse tein sen virheen ja se aiheuttu myös 4-vaihteen lamellien palamisen ja sitä kautta niitten uusimistarpeen.

Remontin hinnaksi tuli noin 1000 Euroa töineen. Veholla arvio oli tulloin (2002) 2000 Euroa....
Vaihdettiin siis koko laatikon tiivistesarja + 4 vaihteen lamellit...





Spudenius kirjoitti:Mikähän laatikolle on tullut kun täyskaasukiihdytykseessä 3-4 vaihdossa
laatikko tuntuu vähän niinkuin jaruttavan ennen vaihtoa. Tuntuu että laatikko
lyö tyhjää (moottorin kierrokset nousee) veto pyöristä lakkaa ja sitten vasta
tapahtuu vaihto (hemmetin kova nykäisy). Ihan kuin laatikko jäisi miettimään
omiaan kesken vaihdon. Tätä tapahtuu vain kuumilla öljyillä.

Muut vaihdot sujuu ihan mallikkaasti kaikissa tilanteissa.
Öljyt on vaihdettu synteettiseen,öljymäärä oikea, vaijereita on kiristely ja alipaineita on katteltu eli niissä ei pitäisi olla vikaa.

Oiskohan jonkun venttiilin tiivisteet kulahtanu vai mitä? Oisko säätämällä
korjattavissa?

Laatikko on 722.4 , 2,5 TD koneen perässä vm -91.

Kiitios etukäteen....
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

Vastaus ongelmaasi on JarkkoS, joten viestiä sinnepäin. Jarkko tietää mitä tehää.
Itellä vastaavia ongelmia, mutta tosin kylmänä. Veronpalautusten aikaan ois tarkotus mennä moikkaa Jarkkoo.
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Minulla oli kanssa vähän tuollaista oiretta että vaihtojen välissä rykäisi takaisinpäin. Syypää oli sököt takajarrulevyt jotka laahasivat ja jarruttivat matkassa niin voimakkaasti että olisi yhtä hyvin voinut ajaa käsijarru päällä.

Levyjen vaihdon jälkeen vaihdot pehmentyi merkittävästi.
kipaak
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Pe 17.12.2004 00:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Automaattivaivoja

Viesti Kirjoittaja kipaak »

Huullosrengas rikki K1:seltä tai teflonrenkaat pakan läpi menevältä akselilta on laatikon viimeinen pakka kannattaa päivittää koko laatikko samalla. Korjaussarja n.250eur.
Spudenius kirjoitti:Mikähän laatikolle on tullut kun täyskaasukiihdytykseessä 3-4 vaihdossa
laatikko tuntuu vähän niinkuin jaruttavan ennen vaihtoa. Tuntuu että laatikko
lyö tyhjää (moottorin kierrokset nousee) veto pyöristä lakkaa ja sitten vasta
tapahtuu vaihto (hemmetin kova nykäisy). Ihan kuin laatikko jäisi miettimään
omiaan kesken vaihdon. Tätä tapahtuu vain kuumilla öljyillä.

Muut vaihdot sujuu ihan mallikkaasti kaikissa tilanteissa.
Öljyt on vaihdettu synteettiseen,öljymäärä oikea, vaijereita on kiristely ja alipaineita on katteltu eli niissä ei pitäisi olla vikaa.

Oiskohan jonkun venttiilin tiivisteet kulahtanu vai mitä? Oisko säätämällä
korjattavissa?

Laatikko on 722.4 , 2,5 TD koneen perässä vm -91.

Kiitios etukäteen....
Kimmo
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Jaahas. Eli tiivisteitä vaihtoon pikapikaa. Tiivisteiden hommaaminen ei ole ongelma , mutta mites niitten vaihtaminen. Pystyykö vaihtaa laatikon ollessa paikallaan? Onko hiuksen hienoja momentteja (tyyliin 1,2 Ncm) tai muuta
vaikeutta, säätöjä tms jos vaikka vaihtaisin itse ne venttiilien tiivisteet?

Laatikko on ollut epämääräisessä huollossa pahamaineisella FinnBenzillä edellisen omistajan toimesta
pari vuotta sitten kun ei vaihtanut kakkosta korkeammalle. Sinne ei kannata
viedä edes ladaa :evil: . Ovat kai tehneet jotain pientä (lasku oli 2000 EUR)
ja ottaneet rahat pois. Pannaan koko firma...

Takajarrut on rempattu joten siellä ei vika piile....
MB W201 2.5 TURBO
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Kyllä se purattaa laatikon irti ja auki, muuten ei onnistu.
Vastaa Viestiin