Mikähän laatikolle on tullut kun täyskaasukiihdytykseessä 3-4 vaihdossa
laatikko tuntuu vähän niinkuin jaruttavan ennen vaihtoa. Tuntuu että laatikko
lyö tyhjää (moottorin kierrokset nousee) veto pyöristä lakkaa ja sitten vasta
tapahtuu vaihto (hemmetin kova nykäisy). Ihan kuin laatikko jäisi miettimään
omiaan kesken vaihdon. Tätä tapahtuu vain kuumilla öljyillä.
Muut vaihdot sujuu ihan mallikkaasti kaikissa tilanteissa.
Öljyt on vaihdettu synteettiseen,öljymäärä oikea, vaijereita on kiristely ja alipaineita on katteltu eli niissä ei pitäisi olla vikaa.
Oiskohan jonkun venttiilin tiivisteet kulahtanu vai mitä? Oisko säätämällä
korjattavissa?
Laatikko on 722.4 , 2,5 TD koneen perässä vm -91.
Kiitios etukäteen....
Automaattivaivoja
Automaattivaivoja
MB W201 2.5 TURBO
Re: Automaattivaivoja
Kuullostaa samalta vialta kuin edellisessä Mersussani 300TDT -90.
89-91 vuosimalleissa on tyyppivian tapainen vika automaattilaatikossa.
Laatikon sisällä alkaa tiivisteet vuotamaan joka aiheuttaa sen että lopuksi 4 vaihde ei mene enää päälle ollenkaan.
Jos vika on sama niin en suosittele pitämään D:tä päällä vaan aja 3 vaihteella remottiin saakka.
Itse tein sen virheen ja se aiheuttu myös 4-vaihteen lamellien palamisen ja sitä kautta niitten uusimistarpeen.
Remontin hinnaksi tuli noin 1000 Euroa töineen. Veholla arvio oli tulloin (2002) 2000 Euroa....
Vaihdettiin siis koko laatikon tiivistesarja + 4 vaihteen lamellit...
89-91 vuosimalleissa on tyyppivian tapainen vika automaattilaatikossa.
Laatikon sisällä alkaa tiivisteet vuotamaan joka aiheuttaa sen että lopuksi 4 vaihde ei mene enää päälle ollenkaan.
Jos vika on sama niin en suosittele pitämään D:tä päällä vaan aja 3 vaihteella remottiin saakka.
Itse tein sen virheen ja se aiheuttu myös 4-vaihteen lamellien palamisen ja sitä kautta niitten uusimistarpeen.
Remontin hinnaksi tuli noin 1000 Euroa töineen. Veholla arvio oli tulloin (2002) 2000 Euroa....
Vaihdettiin siis koko laatikon tiivistesarja + 4 vaihteen lamellit...
Spudenius kirjoitti:Mikähän laatikolle on tullut kun täyskaasukiihdytykseessä 3-4 vaihdossa
laatikko tuntuu vähän niinkuin jaruttavan ennen vaihtoa. Tuntuu että laatikko
lyö tyhjää (moottorin kierrokset nousee) veto pyöristä lakkaa ja sitten vasta
tapahtuu vaihto (hemmetin kova nykäisy). Ihan kuin laatikko jäisi miettimään
omiaan kesken vaihdon. Tätä tapahtuu vain kuumilla öljyillä.
Muut vaihdot sujuu ihan mallikkaasti kaikissa tilanteissa.
Öljyt on vaihdettu synteettiseen,öljymäärä oikea, vaijereita on kiristely ja alipaineita on katteltu eli niissä ei pitäisi olla vikaa.
Oiskohan jonkun venttiilin tiivisteet kulahtanu vai mitä? Oisko säätämällä
korjattavissa?
Laatikko on 722.4 , 2,5 TD koneen perässä vm -91.
Kiitios etukäteen....
Re: Automaattivaivoja
Huullosrengas rikki K1:seltä tai teflonrenkaat pakan läpi menevältä akselilta on laatikon viimeinen pakka kannattaa päivittää koko laatikko samalla. Korjaussarja n.250eur.
Spudenius kirjoitti:Mikähän laatikolle on tullut kun täyskaasukiihdytykseessä 3-4 vaihdossa
laatikko tuntuu vähän niinkuin jaruttavan ennen vaihtoa. Tuntuu että laatikko
lyö tyhjää (moottorin kierrokset nousee) veto pyöristä lakkaa ja sitten vasta
tapahtuu vaihto (hemmetin kova nykäisy). Ihan kuin laatikko jäisi miettimään
omiaan kesken vaihdon. Tätä tapahtuu vain kuumilla öljyillä.
Muut vaihdot sujuu ihan mallikkaasti kaikissa tilanteissa.
Öljyt on vaihdettu synteettiseen,öljymäärä oikea, vaijereita on kiristely ja alipaineita on katteltu eli niissä ei pitäisi olla vikaa.
Oiskohan jonkun venttiilin tiivisteet kulahtanu vai mitä? Oisko säätämällä
korjattavissa?
Laatikko on 722.4 , 2,5 TD koneen perässä vm -91.
Kiitios etukäteen....
Kimmo
Jaahas. Eli tiivisteitä vaihtoon pikapikaa. Tiivisteiden hommaaminen ei ole ongelma , mutta mites niitten vaihtaminen. Pystyykö vaihtaa laatikon ollessa paikallaan? Onko hiuksen hienoja momentteja (tyyliin 1,2 Ncm) tai muuta
vaikeutta, säätöjä tms jos vaikka vaihtaisin itse ne venttiilien tiivisteet?
Laatikko on ollut epämääräisessä huollossa pahamaineisella FinnBenzillä edellisen omistajan toimesta
pari vuotta sitten kun ei vaihtanut kakkosta korkeammalle. Sinne ei kannata
viedä edes ladaa
. Ovat kai tehneet jotain pientä (lasku oli 2000 EUR)
ja ottaneet rahat pois. Pannaan koko firma...
Takajarrut on rempattu joten siellä ei vika piile....
vaikeutta, säätöjä tms jos vaikka vaihtaisin itse ne venttiilien tiivisteet?
Laatikko on ollut epämääräisessä huollossa pahamaineisella FinnBenzillä edellisen omistajan toimesta
pari vuotta sitten kun ei vaihtanut kakkosta korkeammalle. Sinne ei kannata
viedä edes ladaa

ja ottaneet rahat pois. Pannaan koko firma...
Takajarrut on rempattu joten siellä ei vika piile....
MB W201 2.5 TURBO