w124 300E manuaali Ei KIIHDY!?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
jannelep
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

w124 300E manuaali Ei KIIHDY!?

Viesti Kirjoittaja jannelep »

Nyt vois joku viisaampi auttaa, kun ostin joku aika sitten tollasen -88:n 300E bentsiini mersun. Siinä oli vähän semmosta vikaa et ku ajo moottorijarrutuksella ja sen jälkee paino kytkimen pohjaan niin saatto sammua koko auto.

Sit vein säädöille sen ja ei menny päästöistä läpi, ku on siis katalysaattori vehe. No toisessa paikassa saivat säädettyä päästörajoihin, mut sen jälkeen toimi vielä huonommin.
Ei siinä vielä kaikki... Mentiin uudelleen säätöön nyt taas eri paikkaan (jäälin autosäätö prokkola vai mikä se ny on..) siellä hieman asian tuntevampaa porukkaa ja ymmärsi kattoo lambdan. No sehän oli rikki, mutta sääti ilman lambdaa ohje arvoon ja hävis käyntihäiriöt. Sitten vaihdoin lambdan ja toimi pari päivää kunnes rupes kiihdytyksissä temppuilee.

Eli itse asiaan... viimeinki :roll:
Missä vois olla vika kun toimii hyvin tyhjäkäynnillä ja normaali ajossa mut kun haluat kiihdyttää roimasti niin ei vastaa kaasuun....?
Kiihdytys toimii joten kuten jos pari kertaa pumppaa kaasua niin sitten kiihtyy, mutta kun vaihtaa vaihteen ja yrittää jatkaa niin taas sama homma EI VASTAA KAASUUN.... :?: Tai vastaa mutta pikemminki tuntuu että sais liikaa bensaa tai jotain!!?

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka vaivautuivat lukemaan tämän läpi... Ja olen pahoillani jos kymmenen kerran kysyn samaa ku muut, mutta en löytäny haulla vastaavaa... :oops:

Sori vielä muistu yks juttu... Mentii kaverin kans pyörittelee jotai ruuvia joka oli ilmanputsarin alla ja jotenkin kytköksissä kaasuvivustoon (luultii tyhjäkäynnin säätöruuviksi) mut ei tainnu olla... Pyöriteltiin kyllä suunnillee samaan paikkaan, mutta saattoi jäähä vähä eri kohtaan. Mikähän ruuvi toi on? Ja onkohan vaikutusta ongelmaan??

Niin uutta osaa eli noin kuukauden sisällä vaihdettu:
Lambda (tarvike), tulpat, tulpanjohdot (tarvike), virranjakajan kansi + pyöriä, ilmansuodatin, bensansuodatin.... Siinä kaikki
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Minusta kuulostaisi ennemminkin bensan puutteelta kuin liika-annostukselta. Onko bensapumpun paineet mitattu?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Viallinen jäähdytysnesteen lämpötila-anturi tai anturin liitos aiheuttaa liian rikasta seosta ja huonoa kaasuun vastaavuutta nimenomaan kattipeleissä, voipi myös välillä pölläytellä mustaa putkesta. Kannattaa mitata anturin vastusarvo, ehjästä pitäis saada tälläisiä arvoja.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Oletko käynyt Jäälissä anturin ym vaihdon jälkeen uudestaan? Ihmettelen kyllä suuresti jos Seppo ei saa autoa käymään kunnolla :shock: Herra Prokkola säätää kuitenkin rata- ja wrc-autoista lähtien jos jonkinlaisiin jenkkeihin ja porcheihin :roll:
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Enpä haluaisi maalailla piruja seinille, => :twisted:
mutta tämän tyyppiset M103:n ongelmat (ei kiihdy tms.) viittaavat valitettavan usein elämänsä ehtoopuolella olevaan määränjakajaan. Tästä on myös omia kokemuksia ja asiaa on puitu myös forumilla.
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
jannelep
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jannelep »

Bensan paineita ei ole vielä mitattu, aikeissa on ollu...

Uus aika Prokkolalle on, mutta vasta pari viikon päästä. Ois kiva tietää jos siinä on jotain muuta niin vois laittaa ennen ku menee sinne...

Mistä toi kyseinen jäähdytysnesteen lämpötila-anturi löytyy? Voishan sen tarkistaa vaikka ihan varanvuoksi. Mitenkä se mitataan se anturi? Meinaan siis että mitataanko verrattuna pistoke vs pistoke vai pistoke vs maa...?? Jos tosta tajuaa mitää.

Paljohan toi maksaa toi määränjakaja jos sitä nyt joutuu rueta ostaa?

KIITOS KAIKILLE jotka on jo viitsinyt vastailla...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

yks viä mikä voi olla niin katti. se saattaapi olla tukossa.
W201 250DT 20V
w201 190E
jannelep
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jannelep »

Mitenkäs sen voi todeta onko se katti tukossa?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

jannelep kirjoitti:Mistä toi kyseinen jäähdytysnesteen lämpötila-anturi löytyy? Voishan sen tarkistaa vaikka ihan varanvuoksi. Mitenkä se mitataan se anturi? Meinaan siis että mitataanko verrattuna pistoke vs pistoke vai pistoke vs maa...?? Jos tosta tajuaa mitää.
Anturi löytyy kannen takapäästä ja tässä varsin kattavat ohjeet M103:sen sähköjen tutkimiseen.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Itse näyttäisin katalysaattorille rautakankea, eli sisuskalut pois. Väärillä säädöillä käydessään hyvinkin luultavasti on mennyt tukkeeseen.
Viittaa siihen etenkin tuo säätö ilman lambdaa, missä sinällään ei ole mitään ongelmaa, mutta kissa siitä ei tykkää.

Uusi määränjakaja KE:hen kustantanee noin parituhatta euroa, K-jetin määränjakajaan ei saa edes uusia sisuskaluja, en tiedä miten KE:n kohdalla.

Aluksi voisi kuitenkin ruiskujärjestelmän puhdistuskäsittelystä (esim. Forte) olla apua, saa ainakin paskat liikkeelle, eri asia sitten mihin seuraavaksi tukkeutuvat, olettaisin että sieltä käyttämältäsi korjaamolta saisit aiheesta lisätietoja.

Jos on vaikea säädettävä, silloin saattaa olla tosiaan määränjakajassa / ilmamittarissa ja myöskin suuttimissa olla enemmänkin vikaa. Lopuksi tulisi kuitenkin tarkastaa suuttimien avauspaineet, suihkutussumun tasaisuus sekä annosmäärä. Niin ja sitten tietysti se homma mistä mä en tajua mitään, eli ECU... :roll:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

jos pakarin saa irti sillain, että se katti jää siihen pakariin eli melkein heti pakosarjan jälkeen niin ota pakari pois ja koita puhaltaa voimakkaasti ja tiiviisti sinne ilmaa. jos yhtään vastustelee ilman kulkua niin todennäkösesti se on katti tukossa. harvemmin autoista vaimentimet tukkoon menee. ei varmaan kannata heti rautakankee näyttää sille, jos ei tiä onko se rikki. uus maksaa kuitenkin sen yli 300€. voit tiätenkin rälläköidä sen irti ja kattoo sitä ja puhaltaa siihen pelkkään kattiin niin saat ainakin tarkemman vastauksen katin tukkoisuudesta. en tiä minkälainen se on pensa autoissa sisältä, mutta diiselin katti on ainaki sellasta verkkoo ja siitä näkee läpi, ku kattelee valoo vasten. pensavehkeissä oon kuullu, et menee helposti tukkoon jos on joku kisakiree ja säädöt vähän niin ja näin. kannattaa tarkistaa. niin ja onnee viä mersun kans. kiertääkö se ollenkaan niinku tappiin asti? jos on katti tukossa niin ei kai kierrä? en oo tosta ihan varma.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

pera8x kirjoitti:ei varmaan kannata heti rautakankee näyttää sille, jos ei tiä onko se rikki. uus maksaa kuitenkin sen yli 300€.
Juu ei tietenkään ollut tarkoitus neuvoa näin tekemään :oops: ehkä vähän turhan raju sanamuoto oli, no itse tekisin näin. :P :lol:
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Kerronpa oman tarinani samanlaisista oireista, joista tämän ketjun alussa kerrottiin.
Auto oli Citikka (parin vuoden ikäinen). Vaimo matkalla kotiin. Ylämäessä alkoi hyytymään ja kone sammui. Monta käynnistysyritystä, mutta ei jäänyt käyntiin. Vain pieniä päräyksiä.
Oletin, että bensapuoli on jäässä, kun oli kova viima ja pakkasta kohtuullisesti.
Auto hinattiin kotiin ja talliin lämpiämään. Ei käynnistynyt, tekipä mitä tahansa. Pieniä poksauksia, ei muuta.
No, ei muuta kuin hinurin lavalle ja korjaamolle. Siellä kone piuhoihin, mutta ei siitäkään selvinnyt mitään.
Kunnes joku keksi avata pakoputken. Sen jälkeen kone hyrräsi, ikään kuin ei olisi koskaan temppuillutkaan.
Pakoputki oli aivan tukossa, katalysaattori oli sen tuhannen p....n päreinä.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tästä huutamaan ilmamäärämittaria ja määräjakajaa, hyvä olla vaikka varoiks jemmassa. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Minä ottaisin ensimmäisenä kat:n näköis-hoitoon eli sisuskalut pois ja takas paikoilleen. Useimmissa vastaavissa tapauksissa mukava tehon lisäys samantien 8)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

PM kirjoitti:Tästä huutamaan ilmamäärämittaria ja määräjakajaa, hyvä olla vaikka varoiks jemmassa. 8)
Katos perkele, nyt tarttisin enää auton tohon :P Tiivisteen tuohon saa muuten Veholta, ei Boschilta... mikäli joku täältä sen itselleen huutaa. Kannattaisi.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

muuten ihan ok idea tyhjentää toi katti, mutta pensa autossa on se ikävä puali, että katsastuskonttorin setä huamaa pakokaasutesterissä onko se tyhjennetty vai täysinäinen se katti. Diiselissä taas pakokaasumittauksessa mitataan vaan nokee ja katti taas ei oo missään tekemisissä noen kaa, eli diiselissä katin voi huoletta tyhjentää. oliko oikein? siinä ainoo syy, miks en suasittele tyhjentään katalysaattoria!
W201 250DT 20V
w201 190E
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

300 E

Viesti Kirjoittaja aseva »

Huomenta .

Jos sulla on tarvetta noille osille, niin hae multa koko moottori sopuhintaan ja vaihtele aikasi kuluksi vaikka kaikki pa-/sytkälaitteet, niin eiköhän se vika jossain vaiheessa korjaannu. Tuo mun moottori toimii kaikilta muisla osin paitsi ykkösen kanki tirkistelee ulkoavaruutta. On paikallaan mm. uusi kansi ja vesipumppu.

-Asko-
0500-381061
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
jannelep
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jannelep »

pera8x kirjoitti: kiertääkö se ollenkaan niinku tappiin asti? jos on katti tukossa niin ei kai kierrä? en oo tosta ihan varma.
Kiertää kyllä tappiin asti ku painaa kaasun pohjaa... :D , mutta sanotaan että 1000-3500 välillä tuntuu et ei oikee kierrä kunnolla! Sen jälkee menee kyl kuuteen tonnii et pörähtää... Punarajalle en oo viittiny kierrättää kovin jos sillä meinasit tappiin asti??

Sen verran vielä selvennän et tosiaan normaali ajossa toimii ihan hyvin (siis rauhallisella ajolla) ei sammuile enää ja käy tyhjäkäyntiä hyvin, mutta tuo kiihtyvyys on siis ihan suolesta :shock:

Kuka osaa kertoo paljo ne pensapaineet pitäs olla?
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Anna sen katin olla ei kannata sitä rikkoo, lambda ohjaa aivolaatikon kautta elektrohybraulista polttoainepaineensäädintä.
Ko. osa on ihan kulutustavaraa M103 moottoreissa.
Musta kokkare määräjakajan kyljessä johon menee kolme napainen liitin.
Ota johto irti niin ei lambda säädä mihinkään suuntaan.
Pitäis kulkea suht hyvin, jos ei ole juuttunut laihennus asentoon.(vaihtaa napaisuutta lambdan arvojen mukaan, nostaa tai laskee polttoaineen painetta)
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Kummisetä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 17.09.2005 18:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Sinuna menisin paikalliseen Bosch-huoltoon missä selviää aika nopeasti mikä on vikana. Eikä se niin kallista ole kuin joku vois olettaa. Hermot ja tupakit siinä loppuu kun mutu-asennuksia tekee eikä vikaa löydy.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei kuulosta enää välttämättä katiltakaan. hmm. tarkista ny viä ilmanputsari ja polttoaineen suadatin. jos ei toimi sitkään, niin kannattaa melkein käydä jossain verstaalla, missä asentajat tiätää. eikös tohonkin saa sen tiatokoneen, millä näkee vikoja?
W201 250DT 20V
w201 190E
jannelep
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jannelep »

iteite kirjoitti:Anna sen katin olla ei kannata sitä rikkoo, lambda ohjaa aivolaatikon kautta elektrohybraulista polttoainepaineensäädintä.
Ko. osa on ihan kulutustavaraa M103 moottoreissa.
Musta kokkare määräjakajan kyljessä johon menee kolme napainen liitin.
Ota johto irti niin ei lambda säädä mihinkään suuntaan.
Pitäis kulkea suht hyvin, jos ei ole juuttunut laihennus asentoon.(vaihtaa napaisuutta lambdan arvojen mukaan, nostaa tai laskee polttoaineen painetta)
Mitenkäs vaikuttaa syöntii, käyntii yms...? Onko hinnasta tietoo et jos vaihtas sen... Siis kuhan saa testattuu mitä se sanoo!
jannelep
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jannelep »

Kyselin jossain viestissä että tietääkö joku, mikä säätöruuvi on tuolla ilmanputsarin alla kabiinin puolella erittäin vaikeasti lähestyttävässä paikassa kaasuvivustoon jollain tapaa liittyneenä? yritän laittaa asiaa selventävän kuvan jos osaan.... EN OSANNU!

Eli mikä on kyseisen säätöruuvin elämän tarkoitus ja miten vaikuttaa käyntiin, kiihtyvyyteen...?

Jos kukaan tajus mistä puhun :lol:
[/url]
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Oliskohan se kaasuläpän rajotin ruuvi johon läpän vivuston tulee vastata kun kaasuun ei paineta.
Tommosen selityksen jostain opuksesta lukasin joskus.
Tosiasiallista käyttöö sille entiä,kai voi säätää kaasuläpän lepoasentoo vaikka pikkasen auki ja vaikuttaa että tyhjäkäöynnillä tarvittava ilma kulkee enemmän ilmamäärämittarin kautta jne.
Tai sitten ei 8)
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Veholla noin 400€
Bosch:lta 240€
Kalikan testaaminen on erit. vaikeaa.
Helpoin on etsiä toinen toimiva kalikka vaikka lainaksi.

Ps.
MB on tosi tarkka lambdan suhteen ei kannata tarvikkeita käyttää.
Puolet lambdoista rikotaan asennettaessa.(kiristetään liikaa)
Automaatissa kickdown ohittaa lambdan ja elektrohydraulisen paineensäätimen.
Manuaalissa luultavasti sama tieto saadaan kaasuläppäakselilta.
Toimiiko kaasu pohjassa?
Kokeile vielä, ota lambdan johdot irti apumiehen puolen maton alta ja kokeile kiihdytystä.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
jannelep
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jannelep »

iteite kirjoitti: Toimiiko kaasu pohjassa?
Kokeile vielä, ota lambdan johdot irti apumiehen puolen maton alta ja kokeile kiihdytystä.
En ole vielä kokeillut mitä sanoo ku ottaa lambdan johdot irti, mutta sillon ku säädettiin ja todettiin että lambda rikki jätti johdon irti... Sillon ei kiihtyvyyttä ollut nimeksikkään. Teki samanlain ku nyt paitsi että oli ehkä vähän huonompi vielä..

Sitten ku vaihdoin lambdan niin toimi 2-3 päivää ok, mutta kerran valoristeyksessä oottaessani kiekat kävi yhtäkkiä allaalla ja sen jälkeen hävis kiihtyvyyski! :twisted:

Mutta pitää yrittää tässä vk.lopun aikana tutkailla ja kokeilla näitä teidän antamia neuvoja. Jospa se vaikka rupeaisi pelittää... :roll:

Niin ja vaikee sanoo toimiiko kaasupohjassa...? Tuntuu että kun kone on vielä vähän kylmä niin sillon toimii paremmin ja oireet ilmenee ainakin selvemmin ku lämpeää kunnolla...P....N MÖIVÄT... 8)
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Ettei vain olisi

Viesti Kirjoittaja karjis »

sytytyksen ennakko säädin sökönä!?
jannelep
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Ettei vain olisi

Viesti Kirjoittaja jannelep »

sytytyksen ennakko säädin sökönä!?
Mistä kyseisen palikan löytää ja onko mahdollista testata?

Onko kellää tietoo missä vois lukee vikakoodit tai miten ne voi lukee ite?
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Lambda säätö ja elektrohydraulinenpaineensäädin toimii vasta kun moottorinlämpötila on yli 60 astetta.
Eli jos toimii kylmänä niin kuullostaa lambda tai elektrohydraulinenpaineensäädin ongelmalta.
Jos paineensäädin on halvaantunut seoksen laihennus asentoon, vaikuttaa myös kylmänä toisin kuin rikkinäinen lambda, joka ei vaikuta kylmänä koneen käyntiin millään tavoin.
Vaikka lambda on ehjä niin polttoaineen paine ei säädy jos em. kokkare on rikki.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Vastaa Viestiin