AMG vanteet, aidot ?
AMG vanteet, aidot ?
en ole varma onko tämä oikea paikka tälle postaukselle mutta ..
onko näitä vanteita replikoita, vai onko "kaikki " aitoja.?
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=404049
onko näitä vanteita replikoita, vai onko "kaikki " aitoja.?
http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=404049
itse ajelen polkupyörällä :D
Jep
Kuten vastauksissa kuuluu, " mitä väliä" !
Itselläni on samanlaiset ja kyllä ne on aika kaukana aidoista.
Olen joskus katsonut sellaisia "ainakin aidon näköisiä", niihin oli stanssattu AMG:n logo yhteen puolaan ja reunat olivat kulmikkaammat. Siisi ulkoneva kehä.
Noitahan tekee kaiketi useampi tehdas.
Itselläni on samanlaiset ja kyllä ne on aika kaukana aidoista.
Olen joskus katsonut sellaisia "ainakin aidon näköisiä", niihin oli stanssattu AMG:n logo yhteen puolaan ja reunat olivat kulmikkaammat. Siisi ulkoneva kehä.
Noitahan tekee kaiketi useampi tehdas.
MB C126 420 -90
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
MB X218-13
Honda VFR 1200F -10
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Liekö aitojen ja replicojen painossa eroa.. Voi olla hieman eri seosta. Voisi ainakin kuvitella. Tai sitten eiB. Wikström kirjoitti:Aidoissa on se stanssattu logo puolassa.

MB W124 E 230 1992
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
Suzuki GSX-R 750 K8 2008
Epäonnistumisen vaara on suuri, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta.
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
On se hyvinkin mahdollista. Replicoissa on yleensä huonommasta materiaalista johtuen paksummat puolat ja niinpä ne ottavatkin satuloihin kiinni. Esim. W129 500SL:n jarrut kun laittaa W124 300TDT:oon niin ei jää kuin pari orggismallia 16" jotka sopii pyörimään - 17" onkin jo hiukan enemmän replicoinakin mutta ei niitäkään montaa. Kokeilit itselle jopa 18" vanteita eikä niistäkään yhdetkään sopineet eteen pyörimään johtuen juuri paksuista puolista.Jack kirjoitti:Jostain kuullut huhua että "replicoissa" voi tulla ongelmia jarrusatulan vanteeseen kiinni ottamisen kanssa, e i mahdu pyörimään ?
liekkö sellainen mahdollista
Omalle kohdalle osuneet replikat on ainakin tehty samassa tehtaassa kuin aidotkin, tuli meinaan aluksi alkuperäiset mersun paketeissa replikoiden sijasta, valitettavasti myyjä huomasi koska kyseessä oli 18" ja ite olin tilannut 17"! En olisi pitänyt pahana jos olisin JOUTUNUT ottamaan ne samaan hintaan kuin replikat!!
Erona todellakin on AMG logon puuttuminen puolasta/ keskiön reunasta (riippuen mallista), tehtaan merkinnät samat kuin aidoissakin ilman mersun logoa! Materiaali eroista en tiedä, mutta epäilen että eipä paljon eroa ole kuin hinnassa, voin kysyä tutulta vannekauppiaalta!
T: Maxy

T: Maxy
Ei ihan liity suoraan aiheeseen..mutta löyhästi kuitenkin..
Täällä sentään erotetaan aito ja replica toisistaan..toisin kuin eräs "sankari" huuto.netissä joka myy Audin RS-vanteita..ja selittää:
"vanne on aito silloin kun se ostetaan merkkiliikkeestä, replica silloin kun se ostetaan muualta kuin merkkiliikkeestä.."
Nojoo..mutta eiköhän se kuitenkin niin ole että aidolla AMG-vanteella ja replicalla on useimmiten muutakin eroa kuin AMG-leima puolassa..varsinkin silloin kun myös hinnassa on merkittävä ero.
Täällä sentään erotetaan aito ja replica toisistaan..toisin kuin eräs "sankari" huuto.netissä joka myy Audin RS-vanteita..ja selittää:
"vanne on aito silloin kun se ostetaan merkkiliikkeestä, replica silloin kun se ostetaan muualta kuin merkkiliikkeestä.."




Nojoo..mutta eiköhän se kuitenkin niin ole että aidolla AMG-vanteella ja replicalla on useimmiten muutakin eroa kuin AMG-leima puolassa..varsinkin silloin kun myös hinnassa on merkittävä ero.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
esimerkiksi mulla olis yhdet alkuperäiset myynnissä..17"
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
tarjouksien perusteella..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
kyllä laatuvanteiden, ja halpisvanteiden ero on älytön. kunnon vanne kestää suorana tosi pitkään, ja kestää myös reunakanttiin ajamista, ilman että vanne menee pilalle kertaheitolla.
halpisvanteet menee yhdessä kesässä huonolla tuurilla huonoks. ilman että kolahtaa edes mihinkään. on kyllä kokemusta.
muutama vuos sitten autoteckin TSW vanteet sai kieroksi pelkästään ajamalla muutaman kierroksen alastaron radalla lujaa.
tai jos ajoit sellaisella vanteella vähänkin pahempaan kanttiin keskellä tietä, (esim uuden asfaltin teko paikalla) menee samantien länään.
kunnon laatuvanteet kestää vuodesta toiseen, ilman mitään heittoja.
itselläni on Zenderit jotka on pyörinyt alla vuodesta -83. ja täysin suorat. ja saanut kyllä joka vuosi kyytiä jalkakäytävän kanteilta. siis 22v
halpisvanteet menee yhdessä kesässä huonolla tuurilla huonoks. ilman että kolahtaa edes mihinkään. on kyllä kokemusta.
muutama vuos sitten autoteckin TSW vanteet sai kieroksi pelkästään ajamalla muutaman kierroksen alastaron radalla lujaa.
tai jos ajoit sellaisella vanteella vähänkin pahempaan kanttiin keskellä tietä, (esim uuden asfaltin teko paikalla) menee samantien länään.
kunnon laatuvanteet kestää vuodesta toiseen, ilman mitään heittoja.
itselläni on Zenderit jotka on pyörinyt alla vuodesta -83. ja täysin suorat. ja saanut kyllä joka vuosi kyytiä jalkakäytävän kanteilta. siis 22v

Käsittääkseni nuo AMG:n, Brabuksen, Lorinserin yms. vanteet ovat kuitenkin jonkun alihankkijan valmistamia, esim. Intran ja BBS:n logoja on näkynyt. Sama juttu kuin nahka/puurattien kanssakin, monet ovat Momon tekeleitä. Toki laatu ja toleranssit voivat silti olla eri luokkaa kuin yhtiön omissa tuotteissa. 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Kyllä niisä on kuule hienoinen ero, siis muussakin kuin hinnassa! Kyllä aidot esim. nyt AMG-vanteet ovat kestoltaan aivan eri luokkaa kuin replicat.Pasi H. kirjoitti:Liekö sillä sitten loppupeleissä mitään merkitystä, onko aidot vai replicat, kunhan hyvältä näyttää?
Vaikka taitaa se olla rehvakkaampaa kehua vanteidensa
olevan AIDOT AMG-vanteet
Neuvoisin kaikkia välttämään ainakin italialaisia kopio-vanteita. Niin kuin aiemmin todettiin, niin saksalaiset kestävät aivan erilailla!
Kyllä kylmä totuus on, että halpa ei ole kovinkaan usein hyvä!
MB 220 E CDI -15 (W212)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Aidot vanteet
Lisätään tähän ketjuun vielä että Carlssonin vanteet tekee
O.Z RACING
O.Z RACING
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Joo miksei, mutta en mä väliä maksa kun ne on tuossa myynti C:ssä kesäpalloina.on stanssaukset.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Juujarkki kirjoitti:Kyllä noissa vanteissa on huomattavia eroja eli laatu maksaa..
..tässäkin asiassa
Näinhän se tietenkin on.......
Mutta ei rahallakaan saa vättämättä laatua.
Mulla on nyt talvirenkailla mesen originaalit vantaat.
On kalliit ja huonot, valitettavasti. Elkää ostako.
Vanteet on ensinnäkin pirun painavat.
Toiseksi vanteen sisäpuolelle on tehty tuuman levyinen ura, joka kerää moskaa. -> Aina on renkaat "epätasapainossa", kun on vähänkään ajanut edellisen pesun jälkeen.
Verrokkina vaikkaa se, että kesävanteilla on takana leveyttä 10 tuumaa, eikäs tarvitse ikinä paskoja pestä vanteen sisältä.
Hyvässä vanteessa se vanteen sisäpinta on ihan tasainen ja muotoiltu sillälailla kiilaksi, että ajaessa keskipakovoima putsaa sen. Lisäksi se on joko lakattu, tai maalattu liukkaaksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ja kunnon vahaus kerran tai pari kesässä auttaa asiaa vielä!!tuikku kirjoitti: Hyvässä vanteessa se vanteen sisäpinta on ihan tasainen ja muotoiltu sillälailla kiilaksi, että ajaessa keskipakovoima putsaa sen. Lisäksi se on joko lakattu, tai maalattu liukkaaksi.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti