C32, mielipiteitä kaivataan
C32, mielipiteitä kaivataan
Onko kellään kokemusta C32:sta? Mitä tyyppivikoja tuommoisessa W203:ssa on? Olisi kiikarissa -02, 70tkm ajettu yksilö.
Valitettavasti minulla on kokemuksia on pelkästään lähisukulaisten W123, W124, W201 ja W202 malleista.
Valitettavasti minulla on kokemuksia on pelkästään lähisukulaisten W123, W124, W201 ja W202 malleista.
Meinaatko 32 AMG:tä vaiko 320 V6:sta?
Itse olin hyvän aikaa kahden vaiheilla hankkiako W209 CLK:n vaiko C32 AMG:n..päädyin CLK:hon, monestakin syystä mutta yksi merkittävimpiä syitä oli melkoinen ero huolto- ja varaosahinnoissa tavallisen ja AMG:n välillä..ja varsinkin täällä Suomessa sillä on väliä koska molemmat vaihtoehdot olivat/ovat hankintahinnaltaan melkoisen kalliita. Kuitenkin siten että CLK:n sai samalla budjetilla huomattavasti vähemmän ajettuna kuin C32AMG:n. AMG:t kun olivat sen verran ajettuja että huolto- ja varaosakustannukset olisivat olleet nopeasti aika konkreettisesti edessä.
Yhtä C32AMG:tä kävin katsomassa ja pienen lenkin ajamassa..ja mikäs siinä, kyllähän AMG on AMG..ei siitä paljoa moitittavaa ainakaan meikäläinen keksi.
C320:siä tuli myös katseltua ja ainakin minä pidin/pidän 320 V6 moottorista. Vääntöä ja voimaa on riittävästi..mutta ei kuitenkaan "kilpa-automaisen" räväkästi. Uutta 350:stä en ole vielä päässyt kokeilemaan mutta mielenkiinnolla odotan kuinka paljon paremmaksi vanhaa 320-pataa on jalostettu sen seuraajan kohdalla.
Itse olin hyvän aikaa kahden vaiheilla hankkiako W209 CLK:n vaiko C32 AMG:n..päädyin CLK:hon, monestakin syystä mutta yksi merkittävimpiä syitä oli melkoinen ero huolto- ja varaosahinnoissa tavallisen ja AMG:n välillä..ja varsinkin täällä Suomessa sillä on väliä koska molemmat vaihtoehdot olivat/ovat hankintahinnaltaan melkoisen kalliita. Kuitenkin siten että CLK:n sai samalla budjetilla huomattavasti vähemmän ajettuna kuin C32AMG:n. AMG:t kun olivat sen verran ajettuja että huolto- ja varaosakustannukset olisivat olleet nopeasti aika konkreettisesti edessä.
Yhtä C32AMG:tä kävin katsomassa ja pienen lenkin ajamassa..ja mikäs siinä, kyllähän AMG on AMG..ei siitä paljoa moitittavaa ainakaan meikäläinen keksi.
C320:siä tuli myös katseltua ja ainakin minä pidin/pidän 320 V6 moottorista. Vääntöä ja voimaa on riittävästi..mutta ei kuitenkaan "kilpa-automaisen" räväkästi. Uutta 350:stä en ole vielä päässyt kokeilemaan mutta mielenkiinnolla odotan kuinka paljon paremmaksi vanhaa 320-pataa on jalostettu sen seuraajan kohdalla.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Koska jva ei ehtinyt, niin minä korjaan kunnian saada toivottaa Jone76 tervetulleeksi Forumille: "Tervetuloa!"Jone76 kirjoitti:Meinasin C32 AMG:tä, vuosimalli -01 - 03. Korimalli taitaa olla W203, jos en väärin muista.
Säestän jva:ta, että nuo kolme kirjainta A, M ja G tuovat aika melkoisen lisän varaosahintoihin. Tai tarkkaan ottaen niiden osien hintoihin, jotka erottavat auton ei-AMG:stä. Muistaakseni tein asiasta oikein jossain keskustelussa listaakin. Haku-toiminnolla varmaankin löytyisi...
Kuten aika monessa threadissa aikaisemmin olen todennut, AMG on minuakin monta kertaa houkuttanut. Sekä SLK32 että C32. Mutta vaikka auto olisi periaatteessa varaa ostaa, minua ainakin hirvittää ylläpito. Itse en tykkää ajaa koko ajan kylmä hiki otsalla siitä, että jos joku AMG-erikoisuus poksahtaa, niin jää joulukinkku ostamatta. Siksi olen joka kerta "järkeistänyt" ostoksiani.
Mutta takuulla hieno auto tuo C32. Kulkee mahtavasti, on tilava (urheiluautoksi) ja tuottaa takuuvarmasti (pelkäämättömälle) omistajalleen paljon mielihyvää! Joten jos ylläpito ei hirvitä, niin rohkaisen ehdottomasti hankkimaan. Itse jaksan aina ihailla AMG:tä.
Ainoa kiusankappale hankinnan jälkeen on enää C55. C32:ssa kun ei ole "kuin" 6 sylinteriä

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kiitos, kiitos. Eka kertaa tänne kirjoitellaan...eerola kirjoitti: Koska jva ei ehtinyt, niin minä korjaan kunnian saada toivottaa Jone76 tervetulleeksi Forumille: "Tervetuloa!"
Täytyy kokeilla hakua. Itseänikin tuossa hirvittää nimenomaan jonkun erikoisosan krakaaminen.eerola kirjoitti:Säestän jva:ta, että nuo kolme kirjainta A, M ja G tuovat aika melkoisen lisän varaosahintoihin. Tai tarkkaan ottaen niiden osien hintoihin, jotka erottavat auton ei-AMG:stä. Muistaakseni tein asiasta oikein jossain keskustelussa listaakin. Haku-toiminnolla varmaankin löytyisi...
Minua itseäni kiinnostaa siinä neliovisuus ja automaattivaihteisto. Noilla kriteereillä esim M3 tai M5 ovat pois laskettavia vaihtoehtoja. Asun Ruotsissa ja täällä noita saa suorastaan sikamaisen halvalla, jos vertaa Suomeen. 70-80tkm ajettuja saa alle 30t€. Tuossa pari esimerkkiä...eerola kirjoitti:Kuten aika monessa threadissa aikaisemmin olen todennut, AMG on minuakin monta kertaa houkuttanut. Sekä SLK32 että C32. Mutta vaikka auto olisi periaatteessa varaa ostaa, minua ainakin hirvittää ylläpito. Itse en tykkää ajaa koko ajan kylmä hiki otsalla siitä, että jos joku AMG-erikoisuus poksahtaa, niin jää joulukinkku ostamatta. Siksi olen joka kerta "järkeistänyt" ostoksiani.

http://www.blocket.se/view/5743281.htm? ... c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/6521784.htm? ... c=1&city=0
Ja esimerkiksi E500 -malli kiinnostaa myös:
http://www.blocket.se/view/6346344.htm? ... c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/6252739.htm? ... c=1&city=0
Re: C32, mielipiteitä kaivataan
Tässä uusi jäsen myös, hauska tutustua forumiin.Jone76 kirjoitti:Onko kellään kokemusta C32:sta? Mitä tyyppivikoja tuommoisessa W203:ssa on? Olisi kiikarissa -02, 70tkm ajettu yksilö.
Itse ostin tänä vuonna C32 AMGn vm. 02, ajettu nyt n. 77tkm.
A ja B huollot ovat toki kalliimpia kuin normaalimalleissa. En tiedä kuitenkaan tarkalleen kuinka paljon, koska huoltoa ei vielä ole tullut eteen. Varaosat sama juttu.
Autoa en voi kun suositella. Voimaa on riittävästi joka tilanteeseen. Varovainen vaan saa olla, sillä edelläolijat tulevat nopeasti perä edellä vastaan

Bensaa auto syö kyllä paljon, yhdistetty varmaan siellä 12-13 l/ 100 km. Vakuutukset meikäläisellä yht. n. € 1000,- vuodessa.
Vielä yksi asia liittyen noihin hintoihin Ruotsissa. Hain itse aikani C32 AMG:tä Saksasta. Siellä oli paljon autoja myynnissä hintavälillä € 28-33.000,-. Kävi ilmi, että melkein poikkeuksetta jokainen alle 30 k€ maksava auto oli ollut kolarissa. Eli varmista tarkkaan tämä asia.
Vaikka AMG-varaosat ja huollot tulevatkin kalliimmiksi, niin kyllä autolla ajaminen saa ne hinnat unohtamaan, niin hienoa se on.
Ja toivottavasti perhekin saa Jouluna kinkkua...
Eli osta pois jos hyvän yksilön saat.
Tervetuloa...Matala kirjoitti: Tässä uusi jäsen myös, hauska tutustua forumiin.

Kun vaan löydän sopivan auton, niin se tulee käymään täydellisessä kuntotarkastuksessa ja sen historian selvitän läpikotaisin. Tuommoinen C32 AMG "pommi" voi olla aika kallis paukku, mutta elämä on...Matala kirjoitti:Vielä yksi asia liittyen noihin hintoihin Ruotsissa. Hain itse aikani C32 AMG:tä Saksasta. Siellä oli paljon autoja myynnissä hintavälillä € 28-33.000,-. Kävi ilmi, että melkein poikkeuksetta jokainen alle 30 k€ maksava auto oli ollut kolarissa. Eli varmista tarkkaan tämä asia.

Täytynee sopia koeajo eräästä ja miettiä asiaa sitten. Emäntäkin on kiinnostunut tuosta mallista. Hevosvoimia ei ikinä ole liikaa (tällä hetkellä 231hv). Ja lisää pitäisi saada...

En malta olla ehdottamatta myös toista lähestymistapaa samaan aiheeseen. Minulla oli Kleemannin myyjä lähistöllä ja monta kertaa kutkutti ajatus laitattaa C320:en Kleemannin ahdinkitti. Ajatus viriviri-Mersun tuomisesta suomalaiseen maahantuontikatsastukseen ja ajoneuvoverotuksen arviointiin sai minut kuitenkin yhtä monta kertaa laittamaan jäitä hattuuni.Jone76 kirjoitti:...Kun vaan löydän sopivan auton, niin se tulee käymään täydellisessä kuntotarkastuksessa ja sen historian selvitän läpikotaisin. Tuommoinen C32 AMG "pommi" voi olla aika kallis paukku...
...Hevosvoimia ei ikinä ole liikaa (tällä hetkellä 231hv). Ja lisää pitäisi saada...
Uskallan väittää, että hieno C320 hyvällä alustasarjalla on niin hyvä ajaa, että Kleemannin sarjan avulla häviät ainoastaan AMG-vaihteiston, mutta vastavuoroisesti säästät aika nipun rahaa.
Tietysti: Pommihan tuo projektiin vaadittava C320-aihiokin voi olla, mutta epäilisin että harvemmin kuin AMG. Syystä että AMG:tä harvemmin ostetaan rauhalliseen ajotapaan. Vaikka näitäkin tapauksia tunnetaan.
Tässä linkki aiheeseen.
-T
Palaan vielä hetkeksi (huolto)hintoihin..
Koska kysyjä asuu Ruotsissa niin se toki vaikuttaa olennaisesti asiaan verrattuna Suomessa asuviin autonostajiin/omistajiin.
Suomessa kysyjän mainitseman kaltainen C32 AMG maksaa suunnilleen 55-60t..Ruotsissa selkeästi vähemmän.
Jos miettisin itseni tilanteeseen jossa C32 AMG:n saisi Ruotsin hinnoilla niin tuskin olisin niin kovasti pannut painoa huolto- ja varaosahinnoille..koska hankintahinnassa on merkittävä ero. Täällä Suomessa ei ainakaan meikäläisen kukkaron mielestä ei ole toimiva ratkaisu ostaa noin 55t maksavaa autoa jossa olisi pian ensimmäiset isommat huollot kuluvien osien vaihtoineen edessä..joten siinä mielessä vähän ajettu CLK oli toimivampi ratkaisu vaikka hankintahinta olikin samaa tasoa oli valinta sitten uudenkarhea CLK vai 80-100t ajettu C32 AMG
Toinen asia mikä myöskin ainakin minun valintaani vaikutti täällä Suomessa on se tosiasia että C-sarja uudistuu pikapuoliin ja se väistämättä tarkoittaa sitä että niiden hinnat tulevat putoamaan reilusti..ja koska siitä C AMG:stä saa täällä Suomessa maksaa maltaita, en kokenut sitäkään kovin houkuttelevana että edessä olisi parissa vuodessa sama ilmiö kuin esim M5:sille kävi käytännössä jo vähän ennen kuin uusi esiteltiin..eli hinnat lähes romahtivat.
Mutta tässäkin kohtaa tilanne olisi ainakin minun kohdallani ollut täysin toinen jos C32 AMG:t olisivat Suomessa Ruotsin tapaan "järkevän" hintaisia.
Eli koska kysyjä asuu Ruotsissa niin en ainakaan minä epäröisi hetkeäkään sitä ostaisinko AMG:n vaiko en..olisin ostanut sellaisen jo ajat sitten!
Se on fakta että yksi meikäläisen unelmia/tavoitteita olisi joskus saada pihaan viimeisintä korimallia edustava AMG-Mersu tai M-BMW..mutta toistaiseksi olen siihen liian tyhjin taskuin liikkeellä kun ajattelee kokonaisuutta. Hankintahintaan pystyisin taipumaan sekä C32:sen että M3:n kohdalla..mutta kokonaisuutena en, kun huomioi Suomen kalliin hankintahinnan, huoltokulut..sekä osin myös polttoainekulut, mutta Ruotsin hinnoilla tilanne olisi kohdallani tyystin toinen!
Eli: osta IHMEESSÄ se C32 AMG..ainoa "probleema" on se että löydät parhaan mahdollisen yksilön.
Koska kysyjä asuu Ruotsissa niin se toki vaikuttaa olennaisesti asiaan verrattuna Suomessa asuviin autonostajiin/omistajiin.
Suomessa kysyjän mainitseman kaltainen C32 AMG maksaa suunnilleen 55-60t..Ruotsissa selkeästi vähemmän.
Jos miettisin itseni tilanteeseen jossa C32 AMG:n saisi Ruotsin hinnoilla niin tuskin olisin niin kovasti pannut painoa huolto- ja varaosahinnoille..koska hankintahinnassa on merkittävä ero. Täällä Suomessa ei ainakaan meikäläisen kukkaron mielestä ei ole toimiva ratkaisu ostaa noin 55t maksavaa autoa jossa olisi pian ensimmäiset isommat huollot kuluvien osien vaihtoineen edessä..joten siinä mielessä vähän ajettu CLK oli toimivampi ratkaisu vaikka hankintahinta olikin samaa tasoa oli valinta sitten uudenkarhea CLK vai 80-100t ajettu C32 AMG
Toinen asia mikä myöskin ainakin minun valintaani vaikutti täällä Suomessa on se tosiasia että C-sarja uudistuu pikapuoliin ja se väistämättä tarkoittaa sitä että niiden hinnat tulevat putoamaan reilusti..ja koska siitä C AMG:stä saa täällä Suomessa maksaa maltaita, en kokenut sitäkään kovin houkuttelevana että edessä olisi parissa vuodessa sama ilmiö kuin esim M5:sille kävi käytännössä jo vähän ennen kuin uusi esiteltiin..eli hinnat lähes romahtivat.
Mutta tässäkin kohtaa tilanne olisi ainakin minun kohdallani ollut täysin toinen jos C32 AMG:t olisivat Suomessa Ruotsin tapaan "järkevän" hintaisia.
Eli koska kysyjä asuu Ruotsissa niin en ainakaan minä epäröisi hetkeäkään sitä ostaisinko AMG:n vaiko en..olisin ostanut sellaisen jo ajat sitten!
Se on fakta että yksi meikäläisen unelmia/tavoitteita olisi joskus saada pihaan viimeisintä korimallia edustava AMG-Mersu tai M-BMW..mutta toistaiseksi olen siihen liian tyhjin taskuin liikkeellä kun ajattelee kokonaisuutta. Hankintahintaan pystyisin taipumaan sekä C32:sen että M3:n kohdalla..mutta kokonaisuutena en, kun huomioi Suomen kalliin hankintahinnan, huoltokulut..sekä osin myös polttoainekulut, mutta Ruotsin hinnoilla tilanne olisi kohdallani tyystin toinen!
Eli: osta IHMEESSÄ se C32 AMG..ainoa "probleema" on se että löydät parhaan mahdollisen yksilön.

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Paljon olet löytänyt asioita, joiden takia ei Suomessa kannata C32 AMG:tä ostaa. Rupeaa jo kuullostamaan Hesarin autoliitteeltä. Nyt on kuitenkin niin, että jos inhorealistisesti ajattelisi, pitäisi ajaa Nissan Primeralla, ei millään uudehkolla Mersulla.jva kirjoitti:Palaan vielä hetkeksi (huolto)hintoihin..
Tällaisen auton hankinnalla on enemmän tekemistä sen nautinnon kanssa, jota tuosta autosta saa. Menee vähän niinkuin harrastamisen puolelle. Vaikka sitten maksaisi vähän enemmänkin.
Korimallista puheen ollen onhan tässä vielä pari vuotta aikaa ajaa viimeisimmän korityypin AMG:llä. Uuden mallin tultuakaan tämä tuskin massaan hukkuu.
Syyttäjän puheenvuoro...
Kyllä..olet oikeassa, mutta veikkaan että ymmärsit sanomaani ainakin osittain väärin..Matala kirjoitti: Paljon olet löytänyt asioita, joiden takia ei Suomessa kannata C32 AMG:tä ostaa. Rupeaa jo kuullostamaan Hesarin autoliitteeltä. Nyt on kuitenkin niin, että jos inhorealistisesti ajattelisi, pitäisi ajaa Nissan Primeralla, ei millään uudehkolla Mersulla.
Tällaisen auton hankinnalla on enemmän tekemistä sen nautinnon kanssa, jota tuosta autosta saa. Menee vähän niinkuin harrastamisen puolelle. Vaikka sitten maksaisi vähän enemmänkin.
Tilanne oli keväällä/alkukesällä tosiaankin se että mulla oli tietty budjetti jonka olin autonvaihtoon päättänyt "sijoittaa"..ja lähes pää kipeänä sitä sitten pohdinkin ja lopulta päädyin ankaran pohdinnan jälkeen siihen että ostin hankintahinnaltaan hieman tarjolla olleita C32AMG:tä kalliimman CLK:n mm siksi että CLK oli uudenkarhea ja huomattavasti edullisempi ylläpitää. Tottahan se on että viime kädessä syy päätökseeni oli puhtaasti se ettei pankkitili antanut enempään myöten kun kokonaiskustannuksia ynnäilin yhteen.
Tosiasia kun on se että budjetti oli rajallinen ja paljohkosti ajetun AMG:n ylläpito on erityisesti Suomessa pirun kallista niin siksi päädyin siihen ratkaisuun kuin päädyin. Isompi budjetti-> uudempi/vähemmän ajettu AMG olisi ollut toinen mahdollinen ratkaisu, mutta se ei sillä hetkellä ollut mahdollinen.
Tottahan se on että AMG ostetaan nautinnon vuoksi..mutta jotta siitä voi nauttia pitää olla varaa myös ylläpitää sitä..ja minulla ei tässä tapauksessa ollut. CLK:ta sen sijaan on huomattavasti edullisempi ylläpitää se parisen vuotta mitä aion sitä pitää..pelkät A ja B huollot riittävät..kuluvia osia ei luultavasti tarvitse vielä vaihtaa lainkaan jne jne.
Eihän tuollainen CLK mikään AMG ole, mutta aika kaukana se on myös mainitsemastasi perus-japsista..eli iloa ja nautintoa siinäkin hain keskivertoisuuden sijaan..rahat vaan ei tässä vaiheessä riittäneet enempään..siinä se syy minun kohdallani on/oli.

Mutta AMG tai M tulee vielä..kun sen aika koittaa..sitä en tiedä onko se jo seuraava auto vaiko sitä seuraava, mutta se tulee..

- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
-
- Vakiokalustoa
Ko. yksilön ollessa kunnossa olet hankkimassa upeaa autoa - itsellä jonkin verran kokemuksia samasta koneesta. Autoa jossa ko. moottori voi kuvailla "Susi lampaan vaatteissa" - sopii niin leppoisaan arkiajoon kuin hieman ripeämpään etenemiseen. Ja kyllä Saksasta löytyy alle 30 k€ C 32 AMG malleja ja jopa DaimlerChryslerin merkkiliikkeistä 12kk Eurooppatakuulla.Jone76 kirjoitti:Nyt tuli testattua C32 AMG ja aika mykistävä pelihän se oli...
Täytyy sanoa, että auto oli yksi parhaista autoista, jota olen ajanut. Yksityikohtaisempi selostus tulee koeajojen puolelle.
t. Praktikant
On tullut oltua poissa jonkin aikaa.Jone76 kirjoitti:Nyt tuli testattua C32 AMG ja aika mykistävä pelihän se oli...
Täytyy sanoa, että auto oli yksi parhaista autoista, jota olen ajanut. Yksityikohtaisempi selostus tulee koeajojen puolelle.
Hankitko oman C32 AMG:n? Jos hankit niin laittaisitko vähän kokemuksia.
Noista ylläpitokustannuksista sen verran, että keväällä tehtiin isompi huolto Veholla (90tkm) ja maksoi n. 1100,- eur. Tulpat tilasivat Saksasta asti, kun ei varastossa ollut.
Kun vein laitteen huoltoon (näyttö näytti normaalia A-huoltoa) melkein arvasin, että soittavat perään ja sanovat, että iso huolto on tehtävä. Siltikin, olin varautunut huomattavasti kalliimpaan huoltoon. Omistin ennen 2.8 A6:en, jonka 90tkm huolto tuli maksamaan 1300,- eur. Siinähän nokkahihnan ja vesipumpun vaihto vaatii melkein koko konehuoneen purkamisen.
Anyway, kyllä toi auto on nyt varsinkin kesällä jaa uusilla renkailla aika kiva peli. Toivottavasti Jone76 nautit samoista ominaisuuksista.
Nyt täytyy muuten kokeilla Shellin Ferrari bensaa (99,7 okt), vaikuttaakohan paljonkin? Kokemuksia, anyone?
Juhannusta kaikille Mesekuskeille