OM 617.950 koneesta katkesi jakoketju???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Larha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 22.07.2003 22:15
Paikkakunta: Rovaniemi

OM 617.950 koneesta katkesi jakoketju???

Viesti Kirjoittaja Larha »

Eli näin kävi kun kiihdytin nelostietä kohti pohjoosta.

Nokka akseli myös katkesi kahdesta kohtaa. Vaurion jälkeen kokeilin "tottakai" pyörittää vielä konetta ja onneksi sieltä ei kuulunut juurikaan mitään ja jäi pyörimään pitkäksi aikaa ilman juurikaan havaittavaa vastusta.

Tähänmennessä olen ainoastaan ottanut venakopan irti ja todennut oheiset viat.

Kysymys: Voiko olla mahdollista että selviän vaihtamalla pelkän kannen ja jakopään hilppeet ja käykö kannen vaihto vastaavasta vaparista, ku olis nääs sellanen vaparin kansi?

Mitä eroa noissa kansissa mahtaa olla? Muuta kuin se et turbokannessa on tämä hydraulisen takajousituksen oljypumppu?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: OM 617.950 koneesta katkesi jakoketju???

Viesti Kirjoittaja raul »

Larha kirjoitti:Eli näin kävi kun kiihdytin nelostietä kohti pohjoosta.

Nokka akseli myös katkesi kahdesta kohtaa. Vaurion jälkeen kokeilin "tottakai" pyörittää vielä konetta ja onneksi sieltä ei kuulunut juurikaan mitään ja jäi pyörimään pitkäksi aikaa ilman juurikaan havaittavaa vastusta.

Tähänmennessä olen ainoastaan ottanut venakopan irti ja todennut oheiset viat.

Kysymys: Voiko olla mahdollista että selviän vaihtamalla pelkän kannen ja jakopään hilppeet ja käykö kannen vaihto vastaavasta vaparista, ku olis nääs sellanen vaparin kansi?

Mitä eroa noissa kansissa mahtaa olla? Muuta kuin se et turbokannessa on tämä hydraulisen takajousituksen oljypumppu?
Esikammiot ovat erilaiset. Olettaisin että myös vesikanavat jne. En ota kantaa meneekö paikoilleen tai ainakaan toimivasti.

Kaikissa farmarien kansissa on tasonsäädön pumppu.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Vähä kyllä jotenki tuntuu, että on voinu tapahtua jotain joka on aiheuttanu ketjun katkeamisen...mutta kannen ku irrottaa nii varmaa selviää jo paljon enemmän. Ja luulisin, että sen vaparin kannen saa siihen istutettua, mutta täysin varma en oo.
Millhill Performance
-Built With Pride-
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

turha siitä on kantta pois ottaa uusi aksila ja pukit ja eikun käymään lisäksi kannataa tarkistaa alimiini osa (öljy pohja) siitä ala pään rattaan kohdalta itselläni siihen kohtaan tuli reikä myös venttiili koppaan tuli aukko :shock:

ei ne venttiilit kovin helposti väänny kun pukit on heikkoja ja venttiili vastaa kohtisuoraan tasaiseen mäntään
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Oliskohan alipainepumppu pettänyt ensin ja heittänyt sisälmykset ketjun väliin?
RED POWER IHC DT-358
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Minullakin tuli heti mieleen alipaine pumppu. On omakohtaista kokemusta asiasta.
Ketju harvemmin katkeaa heikkoutaan. Tietysti yksi mahdollisuus ketjun liittimellä oleva ketju,näitä ei pidä laittaa. Olen nähnyt ketjun jossa lukitussokka oli jo lähes kulunut irti tapeistaan.

Tuliko muita vaurioita
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Vastaa Viestiin