Eli näin kävi kun kiihdytin nelostietä kohti pohjoosta.
Nokka akseli myös katkesi kahdesta kohtaa. Vaurion jälkeen kokeilin "tottakai" pyörittää vielä konetta ja onneksi sieltä ei kuulunut juurikaan mitään ja jäi pyörimään pitkäksi aikaa ilman juurikaan havaittavaa vastusta.
Tähänmennessä olen ainoastaan ottanut venakopan irti ja todennut oheiset viat.
Kysymys: Voiko olla mahdollista että selviän vaihtamalla pelkän kannen ja jakopään hilppeet ja käykö kannen vaihto vastaavasta vaparista, ku olis nääs sellanen vaparin kansi?
Mitä eroa noissa kansissa mahtaa olla? Muuta kuin se et turbokannessa on tämä hydraulisen takajousituksen oljypumppu?
OM 617.950 koneesta katkesi jakoketju???
Re: OM 617.950 koneesta katkesi jakoketju???
Esikammiot ovat erilaiset. Olettaisin että myös vesikanavat jne. En ota kantaa meneekö paikoilleen tai ainakaan toimivasti.Larha kirjoitti:Eli näin kävi kun kiihdytin nelostietä kohti pohjoosta.
Nokka akseli myös katkesi kahdesta kohtaa. Vaurion jälkeen kokeilin "tottakai" pyörittää vielä konetta ja onneksi sieltä ei kuulunut juurikaan mitään ja jäi pyörimään pitkäksi aikaa ilman juurikaan havaittavaa vastusta.
Tähänmennessä olen ainoastaan ottanut venakopan irti ja todennut oheiset viat.
Kysymys: Voiko olla mahdollista että selviän vaihtamalla pelkän kannen ja jakopään hilppeet ja käykö kannen vaihto vastaavasta vaparista, ku olis nääs sellanen vaparin kansi?
Mitä eroa noissa kansissa mahtaa olla? Muuta kuin se et turbokannessa on tämä hydraulisen takajousituksen oljypumppu?
Kaikissa farmarien kansissa on tasonsäädön pumppu.
turha siitä on kantta pois ottaa uusi aksila ja pukit ja eikun käymään lisäksi kannataa tarkistaa alimiini osa (öljy pohja) siitä ala pään rattaan kohdalta itselläni siihen kohtaan tuli reikä myös venttiili koppaan tuli aukko
ei ne venttiilit kovin helposti väänny kun pukit on heikkoja ja venttiili vastaa kohtisuoraan tasaiseen mäntään

ei ne venttiilit kovin helposti väänny kun pukit on heikkoja ja venttiili vastaa kohtisuoraan tasaiseen mäntään
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Minullakin tuli heti mieleen alipaine pumppu. On omakohtaista kokemusta asiasta.
Ketju harvemmin katkeaa heikkoutaan. Tietysti yksi mahdollisuus ketjun liittimellä oleva ketju,näitä ei pidä laittaa. Olen nähnyt ketjun jossa lukitussokka oli jo lähes kulunut irti tapeistaan.
Tuliko muita vaurioita
Ketju harvemmin katkeaa heikkoutaan. Tietysti yksi mahdollisuus ketjun liittimellä oleva ketju,näitä ei pidä laittaa. Olen nähnyt ketjun jossa lukitussokka oli jo lähes kulunut irti tapeistaan.
Tuliko muita vaurioita
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"