Meneekö pystäri poikki vai ei??
Meneekö pystäri poikki vai ei??
Nonniin....vihdoinkin olen saanu tuon -69 pystylyhdyn työn alle ja voi äitienpäivä millasta jälkeä on korroosio päässy tekemään!! Lattiat oli ihan finaalissa koko matkalta ja vänkärin penkki ois melko varmaan pudonnu tielle isommassa heitossa. Uudet korjauspalat oli 69e per puoli joten ei tarvi alkaa noita vanhoja enää tikkaileen. Etuovet sain hommattua Ruotsista (hyvät käytetyt) ja helmat tilasin motonetistä.
Kestääkö tuon helman leikkoa irti nyt vai kantsiiko vaihtaa nuo lattiat ehjiin ekana? Pitääkö oviaukkoja jotenki tukea vai pysyykö koppa kasassa ilmanki? Toisen puolen ovet on paikallaan. On tullu yleensä värkättyä noitten erillisrunkosten ameriikan vessojen kanssa, joten ei ole tämmösiä notkahtamis propleemia ollu ennen.
Kestääkö tuon helman leikkoa irti nyt vai kantsiiko vaihtaa nuo lattiat ehjiin ekana? Pitääkö oviaukkoja jotenki tukea vai pysyykö koppa kasassa ilmanki? Toisen puolen ovet on paikallaan. On tullu yleensä värkättyä noitten erillisrunkosten ameriikan vessojen kanssa, joten ei ole tämmösiä notkahtamis propleemia ollu ennen.
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Pystärissä ei ole varapyöräkoteloa siinä takaluukun pohjassa vaan varapyörä on pystyssä kuskinpuolella sivussa ja toisella sivulla on tankki,tämän takia paino ei ole taka-akselin päällä ja takapään runkopalkit on kovilla,mutta poppivehkeet on helppo asentaa takapenkin taakse.Motonet myy samoja peltiosia kun muutkin tarvikeliikkeet eli ainakin merkkiä klockerholm tai joku sellanen eikä tarvikeosien istuvuus koskaan ole ollut täydellinen mutta helpottaahan tuo hommaa kunhan jonkunlaisia korjauspaloja saa.Dunkelblau123 kirjoitti:Mitenkäs on tuon varapyöräkotelon kunto? Tuppaavat kuulemma ruostumaan, tosin minulla ei ole sen kanssa ollut ongelmia => jokavuotinen ruostesuojaus nääs.

vw golf variant -97,vw vento -96.
pystärissä on varapyörä pystyssä apparin puolella ja tankki on takakontin pohjassasooppa kirjoitti:Pystärissä ei ole varapyöräkoteloa siinä takaluukun pohjassa vaan varapyörä on pystyssä kuskinpuolella sivussa ja toisella sivulla on tankki,tämän takia paino ei ole taka-akselin päällä ja takapään runkopalkit on kovilla,mutta poppivehkeet on helppo asentaa takapenkin taakse.Motonet myy samoja peltiosia kun muutkin tarvikeliikkeet eli ainakin merkkiä klockerholm tai joku sellanen eikä tarvikeosien istuvuus koskaan ole ollut täydellinen mutta helpottaahan tuo hommaa kunhan jonkunlaisia korjauspaloja saa.Dunkelblau123 kirjoitti:Mitenkäs on tuon varapyöräkotelon kunto? Tuppaavat kuulemma ruostumaan, tosin minulla ei ole sen kanssa ollut ongelmia => jokavuotinen ruostesuojaus nääs.
dodge dart 1967
Vastauksena alkuoperäiseen kysymykseen: kannattaa käyttää tapauskohtaisesti harkintaa.
Itse vaihdoin kynnyskotelon niin, että hitsasin etuoven tilalle paksun palkin ja sen jälkeen poistin lattian ja kynnyskotelon alaosan (siis kaikkein ylin pelti jäi) samalla kertaa. Se oli coupé, mutta rakenne on sedanissa aivan sama.
Ainakaan kovasti ei runko nurjahtanut, mutta on tuo W115:n kori muuten aika herkkä vääntyilemään, jos tekee hommia ajattelemattomasti.
Jos tarkoituksesi on vaihtaa vain kynnyskotelon ulkolaita, niin varmasti se onnistuu ilman tukiakin (ovi paikalla?), mutta jos aioit poistaaoven, koko kynnyskotelon ja kuskin lattian samaan aikaan, niin voi varmasti olla suoraan ajaminen hieman haastavaa sen jälkeen.
-Daaz
Itse vaihdoin kynnyskotelon niin, että hitsasin etuoven tilalle paksun palkin ja sen jälkeen poistin lattian ja kynnyskotelon alaosan (siis kaikkein ylin pelti jäi) samalla kertaa. Se oli coupé, mutta rakenne on sedanissa aivan sama.
Ainakaan kovasti ei runko nurjahtanut, mutta on tuo W115:n kori muuten aika herkkä vääntyilemään, jos tekee hommia ajattelemattomasti.
Jos tarkoituksesi on vaihtaa vain kynnyskotelon ulkolaita, niin varmasti se onnistuu ilman tukiakin (ovi paikalla?), mutta jos aioit poistaaoven, koko kynnyskotelon ja kuskin lattian samaan aikaan, niin voi varmasti olla suoraan ajaminen hieman haastavaa sen jälkeen.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Joo kiitti vinkeistä, kyllä ajattelin vaihtaa nuo lattiat ekana kun lupasivat toimittaa jo tällä viikolla. Täytynee käydä hakeen vähän putkea tukipönkäksi oviaukkoihin ennen kuin alkaa silpaseen laikkaa kylkeen.
Lisää tinattavaa löytyy koko ajan, en tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta kuluupahan ainaki aika ja lanka! Saapahan testata samalla tuota uutta hitsuukonetta.
Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa tänne meidän clubin sivuille: www.tcccry.com Eikä saa sitte prkl nauraa ku niitä kattelette!!!
Lisää tinattavaa löytyy koko ajan, en tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta kuluupahan ainaki aika ja lanka! Saapahan testata samalla tuota uutta hitsuukonetta.

Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa tänne meidän clubin sivuille: www.tcccry.com Eikä saa sitte prkl nauraa ku niitä kattelette!!!
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Hitsaa ensin ne isot reijät niin sitten et voi enää perääntyä kun olet niin pitkälle jo viitsinyt mennäcad70 kirjoitti:Joo kiitti vinkeistä, kyllä ajattelin vaihtaa nuo lattiat ekana kun lupasivat toimittaa jo tällä viikolla. Täytynee käydä hakeen vähän putkea tukipönkäksi oviaukkoihin ennen kuin alkaa silpaseen laikkaa kylkeen.
Lisää tinattavaa löytyy koko ajan, en tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta kuluupahan ainaki aika ja lanka! Saapahan testata samalla tuota uutta hitsuukonetta.![]()
Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa tänne meidän clubin sivuille: www.tcccry.com Eikä saa sitte prkl nauraa ku niitä kattelette!!!

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Muffler kirjoitti:Hitsaa ensin ne isot reijät niin sitten et voi enää perääntyä kun olet niin pitkälle jo viitsinyt mennäcad70 kirjoitti:Joo kiitti vinkeistä, kyllä ajattelin vaihtaa nuo lattiat ekana kun lupasivat toimittaa jo tällä viikolla. Täytynee käydä hakeen vähän putkea tukipönkäksi oviaukkoihin ennen kuin alkaa silpaseen laikkaa kylkeen.
Lisää tinattavaa löytyy koko ajan, en tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta kuluupahan ainaki aika ja lanka! Saapahan testata samalla tuota uutta hitsuukonetta.![]()
Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa tänne meidän clubin sivuille: www.tcccry.com Eikä saa sitte prkl nauraa ku niitä kattelette!!!
Joo, enään ei ole paluuta, uutta osaa on jo hommattu sen verta paljon. Lisäpotkua antoi myös ex omistajan naljailu baarissa viime kesänä: " Eipäs ole näkyny pystäriä liikenteessä vielä, ja tuskin näkyykään ku oli sen verran laho". Ja naurut siihen päälle. Voi viddu sanoin mä ja päätin että pokkaan pellistä vaikka koko kopan uusiksi ja lyön tähen keulaan.....!!
Joo no rauhoitutaanpas nyt. Alan tässä psyykata jo itteä huomiseen askartelupäivään autotallissa.

nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
cad70 kirjoitti:Kuulostaa hyvältä!! Täällä on 10 peukkua pystyssä!Muffler kirjoitti:Hitsaa ensin ne isot reijät niin sitten et voi enää perääntyä kun olet niin pitkälle jo viitsinyt mennäcad70 kirjoitti:Joo kiitti vinkeistä, kyllä ajattelin vaihtaa nuo lattiat ekana kun lupasivat toimittaa jo tällä viikolla. Täytynee käydä hakeen vähän putkea tukipönkäksi oviaukkoihin ennen kuin alkaa silpaseen laikkaa kylkeen.
Lisää tinattavaa löytyy koko ajan, en tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta kuluupahan ainaki aika ja lanka! Saapahan testata samalla tuota uutta hitsuukonetta.![]()
Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa tänne meidän clubin sivuille: www.tcccry.com Eikä saa sitte prkl nauraa ku niitä kattelette!!!
Joo, enään ei ole paluuta, uutta osaa on jo hommattu sen verta paljon. Lisäpotkua antoi myös ex omistajan naljailu baarissa viime kesänä: " Eipäs ole näkyny pystäriä liikenteessä vielä, ja tuskin näkyykään ku oli sen verran laho". Ja naurut siihen päälle. Voi viddu sanoin mä ja päätin että pokkaan pellistä vaikka koko kopan uusiksi ja lyön tähen keulaan.....!!
Joo no rauhoitutaanpas nyt. Alan tässä psyykata jo itteä huomiseen askartelupäivään autotallissa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Dunkelblau123 kirjoitti:Asenne on ainakin kohdillaan, ja se on hyvä!![]()
Meinaatko ihan museopelin tehdä vai tuleeko tuohon jotain "roddausta"?
Joo kiitti vaan kannustuksesta, sitä nimittäin tarvitaan. Tarkotus ois tehä käyttöpeli, eli ei mitään museokampetta, mutta ei mitään roddauksiakaan.....ainakaan isommalti.

Lattiat muuten tulivat ja olivat ihan ok. Penkkien kiinnikkeet pitää räpsiä vanhasta seulasta vaan irti, tai siis..... nehän oli jo melkeen valmiiksi irti.

nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti
mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Tässähän se juju just piileekin! Mitä kammottavampi metsäraato, sitä kunnianhimoisempi projekti! Monesti oon katellu noita Mobilisti-lehden (KLB:n) kommentteja joissa pidetään hulluna hommana näitä suomiautojen elvytyksiä. Homman kiehtovuus onkin siinä auton identiteetissä.Asiaa on hankala selittää sellaiselle henkilölle joka laskee kaiken rahassa. 

250TD -86, 260E LANG -90
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke 26.10.2005 09:13
- Paikkakunta: Helsinki