Meneekö pystäri poikki vai ei??

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
cad70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 07.10.2004 23:32
Paikkakunta: Lapland, Torneå

Meneekö pystäri poikki vai ei??

Viesti Kirjoittaja cad70 »

Nonniin....vihdoinkin olen saanu tuon -69 pystylyhdyn työn alle ja voi äitienpäivä millasta jälkeä on korroosio päässy tekemään!! Lattiat oli ihan finaalissa koko matkalta ja vänkärin penkki ois melko varmaan pudonnu tielle isommassa heitossa. Uudet korjauspalat oli 69e per puoli joten ei tarvi alkaa noita vanhoja enää tikkaileen. Etuovet sain hommattua Ruotsista (hyvät käytetyt) ja helmat tilasin motonetistä.

Kestääkö tuon helman leikkoa irti nyt vai kantsiiko vaihtaa nuo lattiat ehjiin ekana? Pitääkö oviaukkoja jotenki tukea vai pysyykö koppa kasassa ilmanki? Toisen puolen ovet on paikallaan. On tullu yleensä värkättyä noitten erillisrunkosten ameriikan vessojen kanssa, joten ei ole tämmösiä notkahtamis propleemia ollu ennen.
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti

mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kyllä mä suosittelisin tukemaan sen niin vahvasti kuin mahdollista.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Ja takapäähän noista tapaa nitkahtaa eli takapyörän kaaren kohdalle tulee hieno vekki ja kun takaa tunkkaa ylös,nousee perä ensin pari senttiä ja sitten vasta koppa. :lol:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Mitenkäs on tuon varapyöräkotelon kunto? Tuppaavat kuulemma ruostumaan, tosin minulla ei ole sen kanssa ollut ongelmia => jokavuotinen ruostesuojaus nääs.
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Olisiko kuvia kenties mahdollista saada nähdäville? Olisi helpompi ottaa osaa..

Tuo Motonetin palvelu teräsosien toimituksessa miellyttää.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Dunkelblau123 kirjoitti:Mitenkäs on tuon varapyöräkotelon kunto? Tuppaavat kuulemma ruostumaan, tosin minulla ei ole sen kanssa ollut ongelmia => jokavuotinen ruostesuojaus nääs.
Pystärissä ei ole varapyöräkoteloa siinä takaluukun pohjassa vaan varapyörä on pystyssä kuskinpuolella sivussa ja toisella sivulla on tankki,tämän takia paino ei ole taka-akselin päällä ja takapään runkopalkit on kovilla,mutta poppivehkeet on helppo asentaa takapenkin taakse.Motonet myy samoja peltiosia kun muutkin tarvikeliikkeet eli ainakin merkkiä klockerholm tai joku sellanen eikä tarvikeosien istuvuus koskaan ole ollut täydellinen mutta helpottaahan tuo hommaa kunhan jonkunlaisia korjauspaloja saa. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

sooppa kirjoitti:
Dunkelblau123 kirjoitti:Mitenkäs on tuon varapyöräkotelon kunto? Tuppaavat kuulemma ruostumaan, tosin minulla ei ole sen kanssa ollut ongelmia => jokavuotinen ruostesuojaus nääs.
Pystärissä ei ole varapyöräkoteloa siinä takaluukun pohjassa vaan varapyörä on pystyssä kuskinpuolella sivussa ja toisella sivulla on tankki,tämän takia paino ei ole taka-akselin päällä ja takapään runkopalkit on kovilla,mutta poppivehkeet on helppo asentaa takapenkin taakse.Motonet myy samoja peltiosia kun muutkin tarvikeliikkeet eli ainakin merkkiä klockerholm tai joku sellanen eikä tarvikeosien istuvuus koskaan ole ollut täydellinen mutta helpottaahan tuo hommaa kunhan jonkunlaisia korjauspaloja saa. :wink:
pystärissä on varapyörä pystyssä apparin puolella ja tankki on takakontin pohjassa
dodge dart 1967
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Niinpäs onkin,tuosta on niin monta vuotta kun pystärin näin,kaverilla oli useampikin ja manas sitä tankin täyttöputkea kun oli subbariboksin tiellä. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1635
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Vastauksena alkuoperäiseen kysymykseen: kannattaa käyttää tapauskohtaisesti harkintaa.

Itse vaihdoin kynnyskotelon niin, että hitsasin etuoven tilalle paksun palkin ja sen jälkeen poistin lattian ja kynnyskotelon alaosan (siis kaikkein ylin pelti jäi) samalla kertaa. Se oli coupé, mutta rakenne on sedanissa aivan sama.

Ainakaan kovasti ei runko nurjahtanut, mutta on tuo W115:n kori muuten aika herkkä vääntyilemään, jos tekee hommia ajattelemattomasti.

Jos tarkoituksesi on vaihtaa vain kynnyskotelon ulkolaita, niin varmasti se onnistuu ilman tukiakin (ovi paikalla?), mutta jos aioit poistaaoven, koko kynnyskotelon ja kuskin lattian samaan aikaan, niin voi varmasti olla suoraan ajaminen hieman haastavaa sen jälkeen. :lol:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
cad70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 07.10.2004 23:32
Paikkakunta: Lapland, Torneå

Viesti Kirjoittaja cad70 »

Joo kiitti vinkeistä, kyllä ajattelin vaihtaa nuo lattiat ekana kun lupasivat toimittaa jo tällä viikolla. Täytynee käydä hakeen vähän putkea tukipönkäksi oviaukkoihin ennen kuin alkaa silpaseen laikkaa kylkeen.

Lisää tinattavaa löytyy koko ajan, en tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta kuluupahan ainaki aika ja lanka! Saapahan testata samalla tuota uutta hitsuukonetta. :wink:

Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa tänne meidän clubin sivuille: www.tcccry.com Eikä saa sitte prkl nauraa ku niitä kattelette!!!
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti

mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

cad70 kirjoitti:Joo kiitti vinkeistä, kyllä ajattelin vaihtaa nuo lattiat ekana kun lupasivat toimittaa jo tällä viikolla. Täytynee käydä hakeen vähän putkea tukipönkäksi oviaukkoihin ennen kuin alkaa silpaseen laikkaa kylkeen.

Lisää tinattavaa löytyy koko ajan, en tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta kuluupahan ainaki aika ja lanka! Saapahan testata samalla tuota uutta hitsuukonetta. :wink:

Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa tänne meidän clubin sivuille: www.tcccry.com Eikä saa sitte prkl nauraa ku niitä kattelette!!!
Hitsaa ensin ne isot reijät niin sitten et voi enää perääntyä kun olet niin pitkälle jo viitsinyt mennä :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
cad70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 07.10.2004 23:32
Paikkakunta: Lapland, Torneå

Viesti Kirjoittaja cad70 »

Muffler kirjoitti:
cad70 kirjoitti:Joo kiitti vinkeistä, kyllä ajattelin vaihtaa nuo lattiat ekana kun lupasivat toimittaa jo tällä viikolla. Täytynee käydä hakeen vähän putkea tukipönkäksi oviaukkoihin ennen kuin alkaa silpaseen laikkaa kylkeen.

Lisää tinattavaa löytyy koko ajan, en tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta kuluupahan ainaki aika ja lanka! Saapahan testata samalla tuota uutta hitsuukonetta. :wink:

Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa tänne meidän clubin sivuille: www.tcccry.com Eikä saa sitte prkl nauraa ku niitä kattelette!!!
Hitsaa ensin ne isot reijät niin sitten et voi enää perääntyä kun olet niin pitkälle jo viitsinyt mennä :)

Joo, enään ei ole paluuta, uutta osaa on jo hommattu sen verta paljon. Lisäpotkua antoi myös ex omistajan naljailu baarissa viime kesänä: " Eipäs ole näkyny pystäriä liikenteessä vielä, ja tuskin näkyykään ku oli sen verran laho". Ja naurut siihen päälle. Voi viddu sanoin mä ja päätin että pokkaan pellistä vaikka koko kopan uusiksi ja lyön tähen keulaan.....!!

Joo no rauhoitutaanpas nyt. Alan tässä psyykata jo itteä huomiseen askartelupäivään autotallissa. :D
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti

mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

cad70 kirjoitti:
Muffler kirjoitti:
cad70 kirjoitti:Joo kiitti vinkeistä, kyllä ajattelin vaihtaa nuo lattiat ekana kun lupasivat toimittaa jo tällä viikolla. Täytynee käydä hakeen vähän putkea tukipönkäksi oviaukkoihin ennen kuin alkaa silpaseen laikkaa kylkeen.

Lisää tinattavaa löytyy koko ajan, en tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta kuluupahan ainaki aika ja lanka! Saapahan testata samalla tuota uutta hitsuukonetta. :wink:

Kuvia tulee varmaan jossain vaiheessa tänne meidän clubin sivuille: www.tcccry.com Eikä saa sitte prkl nauraa ku niitä kattelette!!!
Hitsaa ensin ne isot reijät niin sitten et voi enää perääntyä kun olet niin pitkälle jo viitsinyt mennä :)
Kuulostaa hyvältä!! Täällä on 10 peukkua pystyssä!


Joo, enään ei ole paluuta, uutta osaa on jo hommattu sen verta paljon. Lisäpotkua antoi myös ex omistajan naljailu baarissa viime kesänä: " Eipäs ole näkyny pystäriä liikenteessä vielä, ja tuskin näkyykään ku oli sen verran laho". Ja naurut siihen päälle. Voi viddu sanoin mä ja päätin että pokkaan pellistä vaikka koko kopan uusiksi ja lyön tähen keulaan.....!!

Joo no rauhoitutaanpas nyt. Alan tässä psyykata jo itteä huomiseen askartelupäivään autotallissa. :D
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Asenne on ainakin kohdillaan, ja se on hyvä! :D
Meinaatko ihan museopelin tehdä vai tuleeko tuohon jotain "roddausta"?
Avatar
cad70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 07.10.2004 23:32
Paikkakunta: Lapland, Torneå

Viesti Kirjoittaja cad70 »

Dunkelblau123 kirjoitti:Asenne on ainakin kohdillaan, ja se on hyvä! :D
Meinaatko ihan museopelin tehdä vai tuleeko tuohon jotain "roddausta"?

Joo kiitti vaan kannustuksesta, sitä nimittäin tarvitaan. Tarkotus ois tehä käyttöpeli, eli ei mitään museokampetta, mutta ei mitään roddauksiakaan.....ainakaan isommalti. :twisted:

Lattiat muuten tulivat ja olivat ihan ok. Penkkien kiinnikkeet pitää räpsiä vanhasta seulasta vaan irti, tai siis..... nehän oli jo melkeen valmiiksi irti. :lol:
nykyiset:
Oldsmobile Cutlass Ciera -85
Ford F100 -53
Chevy Van Starcraft 6,2D -89
Dodge 4d -37 rodiprojekti
GAZ 20 Pobeda -48 projekti

mb exät:
MB 124 200D -85
MB 124 E300 TDT -93
MB E 230 Avantgarde -97
MB W115 200 bensa -69 R.I.P
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Tässähän se juju just piileekin! Mitä kammottavampi metsäraato, sitä kunnianhimoisempi projekti! Monesti oon katellu noita Mobilisti-lehden (KLB:n) kommentteja joissa pidetään hulluna hommana näitä suomiautojen elvytyksiä. Homman kiehtovuus onkin siinä auton identiteetissä.Asiaa on hankala selittää sellaiselle henkilölle joka laskee kaiken rahassa. :P
250TD -86, 260E LANG -90
mutterimonttu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 26.10.2005 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mutterimonttu »

Klokkerholm Karosseridele on tuo yllä mainittu firma.
Mutterimontun menninkäinen.
Vastaa Viestiin