Kansi ratkes (OM617)...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Kansi ratkes (OM617)...

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

No niin nyt selvisi sitten käyntiäänessä terävän kolinan ja pahanhajuisen pakokaasun lähde, 5-sylinteri ilmeisesti hieman nipistänyt kiinni, ja kansi samalla rysäyksellä halki. Kuplii jäähdyttäjästä kun antaa jenkaa ja painetta kertyy riittävästi, öljyt ja nesteet ei vielä ainakaan sekaisin.

Onko kellään kokemuksia meneekö noista yleensä ensin kansipahvi vai ratkeaako sylinterikansi suoraan? Sylettää lievästi rueta 1820€ kaivamaan taskusta että saa hartikaiselta kannen kun muualtakaan ei uutena saa, ja sekään kun ei auta vielä läähätykseen ja öljyn sylkemiseen/syöntiin kait se lohko olis vielä hoonattava ja männät rengastettava samalla... Tarjota saa ehjiä kansia 617:aan tai kokonaan soivaa konetta yv:llä...

Jos en olis näin halvatun pussihousu nakkaisin reikään OM602:sen sen kummempia murehtimatta, mutta kun sekin tuntui aikaisempia viestejä lueskellessa yhä enemmän ja enemmän paisuvalta projektilta...

Miks mikään ei ikinä kestä vaikka miten hoivaan, ikinä ei oo käyny näin ja taas kävi, saakin pussihousut lepattaen työnnellä pari viikkoa pyörää, mutta olipas kivaa tilittää :evil:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Re: Kansi ratkes (OM617)...

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Kansipahvia veikkaan,noiden om617 koneiden kannet kestää aika hyvin mitä vaan.Mulla olis 300d kansi,on kylläkin w115 mutta sama kansi käy muistaakseni w123 -82 asti vai milloin muuttui ne esikammiot?
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Pitäis olla pikkuhehkuilla kuten tuo edellinenkin on, tämä on niitä uudempia 617:ja...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Pitäis muistaa ajella nätisti :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Jahas, maanantaina alkaa remontointi katotaan mitä on särkynyt, Puretaan ja tarvittaessa laakeroidaan, rengastetaan ja läntätään vielä päälle uus kansi&tiivisteet. Jo se on kumma jos ei ala savut kaikota perkl...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Saat tuolla 1820€:llä kaksi hyvää 300D:tä. :shock:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Sivonen kirjoitti:Saat tuolla 1820€:llä kaksi hyvää 300D:tä. :shock:

Joo, tiedetään mutta ei se oo enää orkkis jos siihen koko mosan vaihtaa. Kansi joka nyt sitten tulee on ns."uusi" eli peruskorjattu, uudet venat, ohjurit&kammiot. Vanhasta kannesta pannaan uudempaan kanteen nokka-akseli jos tuon toisen kannen akseli näyttää kuluneelta, ja suihkut.


ps. MikkoK: Miten niin nätisti, eihän sen nätimmin voi ajaa kun kerran viikossa sunnuntaina kirkkoon ykkösellä kokomatkan?? :twisted: :lol:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

:shock: :shock: :shock: :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mihaline kirjoitti:
Sivonen kirjoitti:Saat tuolla 1820€:llä kaksi hyvää 300D:tä. :shock:

Joo, tiedetään mutta ei se oo enää orkkis jos siihen koko mosan vaihtaa. Kansi joka nyt sitten tulee on ns."uusi" eli peruskorjattu, uudet venat, ohjurit&kammiot. Vanhasta kannesta pannaan uudempaan kanteen nokka-akseli jos tuon toisen kannen akseli näyttää kuluneelta, ja suihkut.


ps. MikkoK: Miten niin nätisti, eihän sen nätimmin voi ajaa kun kerran viikossa sunnuntaina kirkkoon ykkösellä kokomatkan?? :twisted: :lol:
Ei se ole orkkis senkään jälkeen kun vaihdat kannen. Itseasiassa se on lakannut olemasta orkinaali paskaa heti kun on ensimmäinen osa vaihdettu :lol: :lol: Ei ole enää ollut samanlainen kuin tehtaalta lähtiessään :wink:
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Sjtv kirjoitti:Ei se ole orkkis senkään jälkeen kun vaihdat kannen. Itseasiassa se on lakannut olemasta orkinaali paskaa heti kun on ensimmäinen osa vaihdettu :lol: :lol: Ei ole enää ollut samanlainen kuin tehtaalta lähtiessään :wink:

Mutta kun tekee tuohon lohkoon sen remontin, niin tietää että se tulee kunnolla tehtyä ja kaikki on tehty kerralla samaan konkurssiin. Eikä tarttee luottaa vaan myyjän sanaan "joo ei tää huohota eikä syö öljyä, kyllä tää on ihan priima vehje ajettu vasta 150tkm konerempan jälkeen" , just joo...

Ja jos moottoria meinaisin kokonaan vaihtaa en todellakaan nostais keulalle mitään 300tkm ajettua -60 luvun diesel-suunnittelun komeinta kukkasta vaan jotain modernimpaa, mutta nyt kiristää pussihousut liikaa...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Huh 1800e kansirempasta, on se aika helvetisti :) jos sä saat siihen ehjän kannen satasella ja joku vaihtaa sen sulle kahella sadalla :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Saisko ihan "just to inform you" -tyyliin kuulla oireiden kuvauksen tarkemmin. Tietäis varautua ennakolta jos omaan kulkupeliä uhkaa sama projekti.

Eli mainitsit pahanhajuiset pakokaasut, jäähdytysnesteen kuplimisen, terävän kolinan. Onko muuta oireilua, savuttaako enemmän (näkyvästi), onko tehot tallella? Miten kuvailisit pakokaasujen hajuja (savustus, mätä kanamuna??)?

Nimin. 600tkm avaamatta.
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Dunkelblau123 kirjoitti:Saisko ihan "just to inform you" -tyyliin kuulla oireiden kuvauksen tarkemmin. Tietäis varautua ennakolta jos omaan kulkupeliä uhkaa sama projekti.

Eli mainitsit pahanhajuiset pakokaasut, jäähdytysnesteen kuplimisen, terävän kolinan. Onko muuta oireilua, savuttaako enemmän (näkyvästi), onko tehot tallella? Miten kuvailisit pakokaasujen hajuja (savustus, mätä kanamuna??)?

Nimin. 600tkm avaamatta.

Yhden pytyn kalahdus syttymishetkellä, ääni loppui kun ruiskun paineputkea löysäsi. Syyläriin tuli painetta ja korkki auki alkoi tulvia 2 min sisään kuin niagra, kupla konsertin säestämänä. Kylmänä käynnistettäessä höyryä tuli aika rajusti.

Kulki kai aivan normaalisti, jätti asfalttiin tyhjäkäynnillä kuumanakin kosteamman kohdan ja savusi vähän ajoittain myllyn saadessa öljyä huohottimen kautta, huohotti selvästi ja huohotuskaasun tulo oli sykkivää.

Pakoputkesta tuli aavistuksen enemmän sinistä kuin tavallisesti mutta haju oli imelän ja mädäntyneen kananmunan hajun sekoitus. Ainiin ja kylmänä ryki/kävi neljällä kaasulla heräsi viimeinenkin eloon pajavasara kalkatuksen säestämänä... Kun antoi käydä pitempään tyhjäkäyntiä ja sitten turautti reippaammin pedaalia lattiaan niin pakoputken päästä lensi nokinen mälli kuin siitä kuuluisasta sulhasen vehkeestä hääyönä...

Eiköhän ne siinä ollu pääpiirteittäin...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Mieti nyt pari kertaa kannattaako vanhaan lahnaan laittaa noin paljon rahaa kiinni yhteen kanteen.Meinaan vain että noita vanhoja lahnoja EI KUKAAN enää arvosta eli suosittelen hyväkuntoisen kannen/koneen hommaamista.Älkääkä hyvät mersumiehet niin jännittäkö jos jotain kolinaa tai muuta hässäkkää ilmaantuu,Mulla oli keväällä omas pientä lämpöjen seikkailua ja kansipahvia epäilin mutta koko kesä on mersu saanut kunnolla kenkää ja nyt pelaa kuin kello/junan vessa. 8)
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

sooppa kirjoitti:Mieti nyt pari kertaa kannattaako vanhaan lahnaan laittaa noin paljon rahaa kiinni yhteen kanteen.Meinaan vain että noita vanhoja lahnoja EI KUKAAN enää arvosta eli suosittelen hyväkuntoisen kannen/koneen hommaamista.
Jos näitä vanhoja laitteita rakentaa ainoastaan vain itselleen ja haluaa rahaa tähän asiaan laittaa niin eihän sillä ole silloin mitään merkitystä. Eikä ole aikomustakaan luopua laitteesta. Jos alkaisi näitä vanhempia projekteja tekemään rahanteko mielessä niin asian saa unohtaa ja kun tekee jonkun kohdan itse niin tietää tasan tarkkaan miten se on tehty. Toki vaihtokansi on myös hyvä ratkaisu. Itse ainakin laittelen näitä W123:sia harrastuksen pohjalta ja noista uudemmista en pahemmin edes välitä. Pitäähän sitä saada jalat oikaistua kunnolla suoraksi takapenkillä :lol:
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ei missään nimessä muuta kuin vanha käytetty kansi tilalle. No toki katsokaa ensin mitä on hajonnut. Paljonko moottorilla on ajettu? Onko sillä ajettu ilman nesteitä joskus?
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

No mikä siinä nyt sen 1800 voi maksaa? 300d:n kansi joka ei edes ole uus vaan se on kunnostettu? jepjep, harrastukset maksaa. niin ja tästähän puuttuu se 20€ :lol: :lol: .
So long and thanks for all the fish
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Eivät ne edullisia ole rempatut dieselin kannet, ei todellakaan.
1800 kuulostaa silti aikas paljolta, mutta ilmeisesti tuohon voi jo "luottaa".
Uuden kannen hinta lienee jotain päältä 3.000 euron?

Noinpaljon ajetussa lievä sinisyys pakokaasuissa on jo tuttu näky, imelä haju todennäköisimmin on tullut jäähdytysnesteistä.

Väittäisin että Mikon 300 D on kuitenkin niin asiallinen peli että remontti jopa kannattaa, ja mikäs siinä kun itse näin haluaa. Tässä mielessä sooppan kommentti oli täyttä soopaa :lol:

Muffler: ehjää OM617 kantta et satasella löydä, itseasiassa siihen hintaan et saa edes kantta oijottua + ohjurinkumeja laitettua...
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

raul kirjoitti:Eivät ne edullisia ole rempatut dieselin kannet, ei todellakaan.
1800 kuulostaa silti aikas paljolta, mutta ilmeisesti tuohon voi jo "luottaa".
Uuden kannen hinta lienee jotain päältä 3.000 euron?

Tuo 1820€ on täysin uuden kannen hinta veholta, tosin löytyi soitteluringin jälkeen uusiksi rakennettu/koneistettu kansi hiukan huokeammin. Se on jokunen euro mitä tuollasen koneen laittamiseen menee rahaa jos teettää ulkopuolisella ja laittaa kaiken tarvittavan uutta, alakertaan kaikki laakerit, männänrenkaat, hoonaus ja hyvä käytetty kansi. Kun kannen vaihto ei edelleenkään auta huohotukseen jos 5 pytty on leikannut kiinni nesteen vähyyden takia...

Ne jotka sanoo että kansia saa satasella ja joku laittaa paikalleen kahdella voi herätä päiväuniltaan todelliseen maailmaan. Satasella saa just sen kannen oikaisun ja paineistuksen.

Tässähän on yhtä paljon järkeä kuin vanhojen pystylyhtylinttojen rakentelussa ja koritöissä. Sairaushan se on näihin vanhoihin rahojen työntäminen mutta kun on kerran jo aloittanu niin tehdään nyt loppuunasti, kun 123:sta ei saa enää mistään uutenakaan niin pitää koittaa vanhoista rakentaa...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Tässähän on yhtä paljon järkeä kuin vanhojen pystylyhtylinttojen rakentelussa ja koritöissä. Sairaushan se on näihin vanhoihin rahojen työntäminen mutta kun on kerran jo aloittanu niin tehdään nyt loppuunasti, kun 123:sta ei saa enää mistään uutenakaan niin pitää koittaa vanhoista rakentaa...[/quote]

Aamen! Ehjä 123 on jo harvinaisuus, jos ehjään autoo pitää tehdä kansi niin kyllä se kannattaa. Tojota korollat on niitä vehkeitä, mitkä ajetaan kaatopaikalle kun kansi on halki ja ikää alkaa olemaan 15 vuotta.
Ajoneuvon käyttöarvoa ei voida mitata, ainoastaan käypää arvoa ja ne EI ole samoja asioita. :x
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ookko kysyny tammerdiiselistä kantta? mun autoon ois maksanu 700€, se on kyllä vaan 4 mukinen, mutta kuitenkin. kannattaa kysyä. nillä on peruskorjattuja kansia ja koneita aika moneen kärryyn.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

pera8x kirjoitti:ookko kysyny tammerdiiselistä kantta? mun autoon ois maksanu 700€, se on kyllä vaan 4 mukinen, mutta kuitenkin. kannattaa kysyä. nillä on peruskorjattuja kansia ja koneita aika moneen kärryyn.
Ei tunne enää tammerdieselin luettelo tuota kansityyppiä, uudempiin saa kyllä...Kokonaan uusi moottori taisi olla vähän yli 4000€, puolimoottoria eli lohko+männät ja veivi hilppeet vähän yli 2000€, hinnat katottu jostain halvatun tammerdieselin extraspesialprice only for you luettelosta, eli ei välttämättä absoluuttinen totuus mutta antanee suuntaa...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Joo, mutta ne on Tammer-Dieselin korjaamia. :roll:

Esimerkkinä peruskorjattu kone jonka kaveri vaihtoi asiakkaalle - en muista mihin autoon. "Korjattu ja täysin läpikäyty" kone piti samanlaista ääntä kun olis hakannut kahta vasaraa yhteen peltihallissa. :lol: Männäntapissa metrin väljä.

Tai minun Mazdan kansi... "Tuossa on pieni halkeama, mutta ei se mitään haittaa". Kerran ajoin kuumaksi ja vesiletku räjähti jälleen. :roll:

No kyllä ne pakosarjan laipat osaa suoristaa, eli ei se ihan turha firma ole. :lol:
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

:roll: no jaa. enpä oo siältä muuta ostanu, ku mersun kansipultteihin sopivan avaimen. kyllä se ainaki kesti, ku vanha avain halkes kesken leikin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Sivonen kirjoitti:Esimerkkinä peruskorjattu kone jonka kaveri vaihtoi asiakkaalle - en muista mihin autoon. "Korjattu ja täysin läpikäyty" kone piti samanlaista ääntä kun olis hakannut kahta vasaraa yhteen peltihallissa. :lol: Männäntapissa metrin väljä.

Tai minun Mazdan kansi... "Tuossa on pieni halkeama, mutta ei se mitään haittaa". Kerran ajoin kuumaksi ja vesiletku räjähti jälleen. :roll:
Tässä tulikin kiteytettynä se minkä takia kasataan vanhaan lohkoon vaan uutta tavaraa, saa ainakin ite olla näkemässä mitä sille tehdään ja jos oikein kuumottaa niin näprätä ja hipeltää rasvaisia osia olevinaan tietäen jotain...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Muffler: ehjää OM617 kantta et satasella löydä, itseasiassa siihen hintaan et saa edes kantta oijottua + ohjurinkumeja laitettua...[/quote]

Kyllä löytyy,minä myisin 50e mutta taidan kiikuttaa romukauppaan.Kyllä tuohon omaankin vanhukseen on tullu rahaa tuhlattua,starttiin uudet kamat,uusi laturi,kytkin,pyöränlaakereita,niveliä,ovien tiivisteitä ym mutta nyt tuli viimeinen tuomio eli riisseli+käyttömaksu.Appiukko ei malta omastaan luopua vaan otti ja maalautti uusiksi.Vaihdetttiin ovet ja Venetmäeltä ehjä ALKUPERÄINEN kuskin lokasuoja,tarvikeosat kun ei äijälle kelpaa.Mersuhan on muijan perheessä ollut vasta 17 vuotta. :wink:
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mun mielestä on ihme puhetta ettei vanhaan kannata laittaa mitään uusia osia tai tuhlata jotain nykyään niin vaivaista sataa/tuhatta euroa. Tuolla ajattelutavavalla kaikki vanhat lahnat olis jo aikaa sitten paalattu eikä Suomen teitä koristamassa olisi enää yhtään orggiskunnossa olevaa (museo)peliä. Fiksumpaako olisi lompsia Veholle, lyödä muutama kymppitonni pöytään, ostaa Väyrynen ja ihmetellä vierestä kun auto ruostuu käsiin ja arvo tippuu tuhansia euroja vuodessa? Tällä ajatusmallilla kaikki vanhat talotkin kannattais puskea pillarilla nurin eikä edes ajatella kymmenien tuhansien eurojen remontteja. Rakentais vaan tilalle uutta, hienoa, kestävää ja ah, niin autuaaksitekevää. 8)

Kaikki on aina mielellään ostamassa niitä hyvin säilyneitä, huollettuja ja rempattuja pelejä, mutta heti kun itte pitäis hieman kuvetta raottaa... :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Järkeväähän (l. halpaa) olisi ajaa vanhoilla muutaman satasen paskoilla ja vaihtaa toiseen samanlaiseen siinä vaiheessa kun ei mene katsastuksesta läpi. Tai vaihtaa kone "hyvään ja huollettuun" parin sadan mottiin aina kun edellinen leviää. Aina vaan ei jaksa olla järkevä, välillä pitää tehdä jotain mukavaa. Eihän harrastuksissa usein järkeä olekaan... Emmää kyllä silti paria tonnia kanteen laittaisi, sillä hinnalla saisi kohtuullisen tiukan bensakoneenkin. Se se vasta järkevä laitos onkin. :lol:

Ai niin. Kaverilla oli escortin kansi ööö... kuudesta kohtaa halki. :lol: Hitsaus maksoi joitain satoja, kannattaa harkita sitäkin ja laskea mikä tulee halvemmaksi. Jos se nyt edes on halki.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Joo ei kannata kantta ostaa ennenkuin vanhan kunto on tsekattu. Kyllä noita ehjiä kansia varmaan saa pienellä panostuksella. Saahan W124 300 D:nkin koko moottorin 1000 eurolla. Muista, että W123:sen kannet ei ole mitään kertakäyttökamaa.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

ALKUUN palaten, eiköhän siitä oo vaan pahvi parhaat päivänsä nähny! Mulla 220d koneessa epäilin kannen olevan rikki ku oli tyypilliset oireet ja pahvi näytti ehjältä, mutta ku oikein tarkasti katto pahvia niin näki mistä oli vuotanu. Vaihoin uuden pahvin, EN oikonu kantta ja oireet loppu siihen. Pahvin vaihto ei oo kallis remontti ja todennäkösin vika on kuitenki siinä, ei nuo kannet helpolla rikki mee.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Vastaa Viestiin