Projekti S210 *uudet vanteet*
Projekti S210 *uudet vanteet*
Alkoi risomaan tuo mersun huono ulkoinen kunto, ennen minua auto ollut erään rouvan käytössä, joka ei oikeen jaksanut välittää pikkuasioista:
Vauriolista:
-Kaikki ovet ruosteessa (ylläriylläri)
-Joku vetänyt ostoskärryllä kunnolla kylkeen (eikä mitään lappuja jätetty), siitä seuraavat vauriot: kuskinpuolen ovet lommoille ja naarmua peltiin saakka, helmoissa maalit pois.
-Vänkärin takaovessa ja takalokarissa pitkä naarmu, missä lie pusikossa ajettu...
-Etulokarissa kumma lommo
-Katossa lommo kattotelineen putoamisesta
-Puskurit naarmuilla (kun on tutkat eessä ja takana, en ymmärrä miten joku voi ajaa noin)
-Konepellissä hirveitä kiveniskuja
-Orggis-Avantgard-vanteet heikossa hapessa
Toimenpiteet edellemainittuihin:
-Veho korjaa ovet
-Auto maalataan kokonaisuudeessaan yli.
-Vanteet puhalletaan ja jauhemaalataan.
Ja sitten hieman tuuninkia tulolaan:
-Uudet kesävanteet Keskin KT-5 19"
-Lisää madallusta n. 20mm
-AMG-etupuskuri ja sivuhelmat (Mikäli hovihankkijani saksassa löytää sellaiset) ei löytyny, joten Wald voisi olla pop.
Sisälle:
-Comandiin Alpienen lisäpoksi ja siihen DVD-soitin ja DVB-T-boksi sekä 8" lisänäyttö takapenkkiläisille ja 8" lisänäyttö eteen.
-Konttiin 2x 10" bassoa ja pari vahvistinta, orkkiskajareiden päivittäminen hieman parempiin.
Pellinalle:
-Lastu
-Cat-back putkisto
Kuvia lähtötilanteesta heti kun saan ne kamerasta ulos.
Viikko vielä ja alkaa armoton purkuoperaatio.
Vauriolista:
-Kaikki ovet ruosteessa (ylläriylläri)
-Joku vetänyt ostoskärryllä kunnolla kylkeen (eikä mitään lappuja jätetty), siitä seuraavat vauriot: kuskinpuolen ovet lommoille ja naarmua peltiin saakka, helmoissa maalit pois.
-Vänkärin takaovessa ja takalokarissa pitkä naarmu, missä lie pusikossa ajettu...
-Etulokarissa kumma lommo
-Katossa lommo kattotelineen putoamisesta
-Puskurit naarmuilla (kun on tutkat eessä ja takana, en ymmärrä miten joku voi ajaa noin)
-Konepellissä hirveitä kiveniskuja
-Orggis-Avantgard-vanteet heikossa hapessa
Toimenpiteet edellemainittuihin:
-Veho korjaa ovet
-Auto maalataan kokonaisuudeessaan yli.
-Vanteet puhalletaan ja jauhemaalataan.
Ja sitten hieman tuuninkia tulolaan:
-Uudet kesävanteet Keskin KT-5 19"
-Lisää madallusta n. 20mm
-AMG-etupuskuri ja sivuhelmat (Mikäli hovihankkijani saksassa löytää sellaiset) ei löytyny, joten Wald voisi olla pop.
Sisälle:
-Comandiin Alpienen lisäpoksi ja siihen DVD-soitin ja DVB-T-boksi sekä 8" lisänäyttö takapenkkiläisille ja 8" lisänäyttö eteen.
-Konttiin 2x 10" bassoa ja pari vahvistinta, orkkiskajareiden päivittäminen hieman parempiin.
Pellinalle:
-Lastu
-Cat-back putkisto
Kuvia lähtötilanteesta heti kun saan ne kamerasta ulos.
Viikko vielä ja alkaa armoton purkuoperaatio.
Viimeksi muokannut allu, Ke 24.05.2006 21:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Joo on kyllä hurjan näköinen projekti, onnea vaan
Ei sattuis olemaan kuvia noista ruostevauriosta?

MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
Pitää pyytää veholta kuvat niistä ruosteista, itellä ei ole. Ruostetta löytyi kaikista ovista, takaluukusta kahvan alta sekä koko takalasin ympärys oli alkanut kukkimaan. Auto on maalamolla ja perjantaina ovat hioneet ja paklailleet, alkuviikosta pitäisi tulla väri pintaan. Kasaus onkin sitten taas eri rojekti.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
- Paikkakunta: Rovaniemi
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Auto ois nyt maalattu, helkutin hyvää jälkeä, [mainos] kiitos Lakeuden automaalaamo, Kempele[/mainos]. Vähän ois vielä kasattavaa, mm ovien tiivisteet puuttuu, takalasi irti (ja veholla hukassa), kattoverhoilu irti ja jotain pikkujuttuja. Kuskin ovesta puuttuu lista, se oli vähän kärsinyt, odotellaan uutta. Sitten vielä myllytys ja kovvaa ajoa. Uudet etuvalot on myös tilattu: klarglas-versiot.


- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Rapiat neljä tonnia tuli maalaukselle hintaa, hinta sisälsi myös kasauksen kokonaisuudessaan, siitä tuli 15h lisää. Kallista, mutta mersuilu on.
Kuvia tulee valmiista, kuhan pääsee päivänvalossa ottamaan (jota täällä alkaa olla aika vähänlaisesti)
Kuvia tulee valmiista, kuhan pääsee päivänvalossa ottamaan (jota täällä alkaa olla aika vähänlaisesti)
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Muutamia huonoja kuvia talvirattailla ja lisävalotkin tuli pukattua keulalle:
Ylätuet maskin takanaolevassa maskipeitossa kiinni, mutta oisko vinkkiä miten saisi näppärästi nuo aina tarvittaessa irti, jotta saa konepeiton auki? =)


Ylätuet maskin takanaolevassa maskipeitossa kiinni, mutta oisko vinkkiä miten saisi näppärästi nuo aina tarvittaessa irti, jotta saa konepeiton auki? =)


- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Kai nyt väykyn työkalusarjasta löytyy ristipääruuvimeisseli?allu kirjoitti:Ylätuet maskin takanaolevassa maskipeitossa kiinni, mutta oisko vinkkiä miten saisi näppärästi nuo aina tarvittaessa irti, jotta saa konepeiton auki? =)
Eihän se iso homma ole ruuvata vaikka tosta lisävalon päältä se ruuvi aina auki?
Niin että ne tuet nousee pellin mukana ylös...
Passat Variant 1.9TDI 2001
Niin tai jos useasti joutuu availemaan niin akkuporakone.Pasi H. kirjoitti:Kai nyt väykyn työkalusarjasta löytyy ristipääruuvimeisseli?allu kirjoitti:Ylätuet maskin takanaolevassa maskipeitossa kiinni, mutta oisko vinkkiä miten saisi näppärästi nuo aina tarvittaessa irti, jotta saa konepeiton auki? =)
Eihän se iso homma ole ruuvata vaikka tosta lisävalon päältä se ruuvi aina auki?
Niin että ne tuet nousee pellin mukana ylös...


MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
mitä jos ois valot ollu maskissa, niinku monet on tehny? oisit ostanu vakion maskiritilä verkon ja säästäny tuon avarimaskin (jo snyt oikeen katoin) kesäksi, ja laittanu ne siihen kiinni. 

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Lisävalojen kiinnityksestä
Itse tuli kokeiltua rekisterikilven taakse kiinnitystä ja aikani pissapoikaan talvella nestettä lisäillessä ja joka kerta valojen ylärautoja auki ruuvaillessa hermo paloi
ja järki voitti, nyt on lamput maskissa kiinni ja toinen maski kesää varten tallin nurkassa. Eikä tartte huoltiksella reissun päällä kaivaa suksien, laukkujen ja koiran alta avainta takaluukusta vain että näkee pissaveden avustuksella tihrustaa tietä suolan ja lentävien nastojen välistä tietä 


Re: Lisävalojen kiinnityksestä
Täyttä asiaahan tuokin on!howitzer kirjoitti:Itse tuli kokeiltua rekisterikilven taakse kiinnitystä ja aikani pissapoikaan talvella nestettä lisäillessä ja joka kerta valojen ylärautoja auki ruuvaillessa hermo paloija järki voitti, nyt on lamput maskissa kiinni ja toinen maski kesää varten tallin nurkassa. Eikä tartte huoltiksella reissun päällä kaivaa suksien, laukkujen ja koiran alta avainta takaluukusta vain että näkee pissaveden avustuksella tihrustaa tietä suolan ja lentävien nastojen välistä tietä

Passat Variant 1.9TDI 2001
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
[quote="allu"]Auto ois nyt maalattu, helkutin hyvää jälkeä, [mainos] kiitos Lakeuden automaalaamo, Kempele[/mainos]. Vähän ois vielä kasattavaa, mm ovien tiivisteet puuttuu, takalasi irti (ja veholla hukassa), kattoverhoilu irti ja jotain pikkujuttuja. Kuskin ovesta puuttuu lista, se oli vähän kärsinyt, odotellaan uutta. Sitten vielä myllytys ja kovvaa ajoa. Uudet etuvalot on myös tilattu: klarglas-versiot.
quote]
Mistä tilasit noi klarglas-versiot ja onko ne xenon vai h7 tyyppiä.
Ja vielä jos voi kysyä että paljonko kyseiset maksaa
quote]
Mistä tilasit noi klarglas-versiot ja onko ne xenon vai h7 tyyppiä.
Ja vielä jos voi kysyä että paljonko kyseiset maksaa

S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Ruotsin poikien autoissa olen nähnyt ylätuissa semmoiset pallonivelet, jotka saa napsautettua auki. Vähän samanlaiset kuin dieselin syöttöpumpun kaasuvivustossa. Varmaan näitäkin joku myy.allu kirjoitti:Muutamia huonoja kuvia talvirattailla ja lisävalotkin tuli pukattua keulalle:
Ylätuet maskin takanaolevassa maskipeitossa kiinni, mutta oisko vinkkiä miten saisi näppärästi nuo aina tarvittaessa irti, jotta saa konepeiton auki? =)
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
Niin tai käsivaihteistojen tankojen päistä löytyy kans noita napsautettavia muovisia pallopäitä. Ainakin volkkareissa.Julli kirjoitti:Ruotsin poikien autoissa olen nähnyt ylätuissa semmoiset pallonivelet, jotka saa napsautettua auki. Vähän samanlaiset kuin dieselin syöttöpumpun kaasuvivustossa. Varmaan näitäkin joku myy.
Passat Variant 1.9TDI 2001
KL:ssä on myynnissä lisävalojen kiinnikeraudat jotka tulevat peltiin/maskiin kiinni.
Itellä on konepellissä isot Boschit kiinni ja tukiraudat maskissa. (tosin vanhempi väyrynen..)
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/valot.jpg
Kiinnikkeisen alle piti laittaa uretaanilevystä palaset konepellin ka puskurin väliin ku nuo valot ovat niin painavat, että kuopissa alko täriseen veemäisesti...
~KOS~

Itellä on konepellissä isot Boschit kiinni ja tukiraudat maskissa. (tosin vanhempi väyrynen..)
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictures/MB/valot.jpg
Kiinnikkeisen alle piti laittaa uretaanilevystä palaset konepellin ka puskurin väliin ku nuo valot ovat niin painavat, että kuopissa alko täriseen veemäisesti...
~KOS~

Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Noniin. Vanteet on tilattu, parin viikon päästä pitäisi olla alla. Keskinin KT5set, eteen 8,5x19" ja taakse 9,5x19", kumeina Falken 235/35-19 ja 275/30-19. Hieman jännittää, että pitääkö muklata kaaria. Vielä on madallussarja hakusessa. Pitäisi käydä katsastuskonttorilla neuvottelemassa, antavatko leiman jos laitan eteen sedan-mallin coil-overit ja takapää jäisi alkuperäiseksi, sitä kun saa säätämäällä kuulemma vähän madallettua tasosäädöllä, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Ilmeisesti sedanin ja farkun etupäässä ei ole mitään eroa, joten sedanin coil-overit passaavat farkkuun. Myös akselipainot näyttävät olevan samat molemmissa. Farkkuun kun ei näytä löytyvän säädettävää sarjaa.
Takapönttökin alkaa olla jo pinnasta laho, joten senkin vaihtaminen tulee tässä lähikuukausia eteen.
Takapönttökin alkaa olla jo pinnasta laho, joten senkin vaihtaminen tulee tässä lähikuukausia eteen.
- Audi A6 Avant (4G) TDI Q
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
- VW Jetta Mk1 G60 1982
- X166 GL350 BlueTec 2014
- VF212 E250CDI (EWB) 2010
- S203 C270CDI 2004
Muistatko noiden etuvanteiden ET lukua..??
Se on ratkaseva.
Mulla oli 18x8.5 ET38:lla niin eipä mahtunut eessä oleen...
Ottivat ääriasentoon käännettäessä kiinni siihen tukeen joka on renkaan ja iskarin välissä.
Ja siitähän ei muutokatsastuksessa tykätä.
~KOS~
Se on ratkaseva.
Mulla oli 18x8.5 ET38:lla niin eipä mahtunut eessä oleen...
Ottivat ääriasentoon käännettäessä kiinni siihen tukeen joka on renkaan ja iskarin välissä.
Ja siitähän ei muutokatsastuksessa tykätä.
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti