Asentelin tuossa sisätilanlämppäriä ja huomasinm että apukuskin jalkotilan kattoon on joku valopää kyhännyt katkaisijan
Johtoa kun seurasin niin se menee konehuoneeseen aina jäähdytinnesteen lämpötila anturin johtoon asti rosvoliittimellä.
Sitä en sit tiedä mihinkä toinenpää menee.. Mutta mihkä tuota rosvousta olis voitu käyttää, ku katkaisijaki on noin hyvin jemmattu?
Otin oikein kuvankin tuosta aparaatista, mutta kamera jai autoon niin en voi sitä nyt tähän liitää.
Auto on W124 400E
Viskokytkin on flektissä, mutta ilmastoinnille on kaks sähkö propellia keulalle, mutta ei tua kai niihin voi vaikuttaa.
Pitäis täs joku päivä koittaa mitä tapahtuum ku tuon katkaisijan painaa pohjaan. Niin nyt se on ylösvedettynä, eli päällä kasittääkseni?
Tai sit vaan ruveta purkamaan sisustaa ja tutkia mihinkä johto menee..
Niin, tuli vielä mielen, että ei se varmaankaan mikään ajonaikana käytettävä ole koska se on kuitenki aika hyvin piiloitettu ja apukuskin puolella. Että sitä kun rupeaa ajonaikana sohimaan niin voi pöpelikkö pölistä.
Ainakin kutoskoneisessa, yhdellä flektillä oleva ilmastoinnin puhallin 'pakkokytkeytyy' täyspuhallukseen, kun kone saavuttaa 115-asteen lämpötilan. Siis anturi on sylinterikannessa. Elikkäs tolla katkaisijalla on voitu syöttää virtaa sinne anturilta lähtevään johtoon ja saada apujäähdytystä ilmastoinnin flektiltä. Se nyt oli tollanen villi arvaus...
Tulipa tehtyä pikku moka tuossa edellisessä arviossani. Sinne anturin johdollehan ei syötetä mitään virtaa, vaan se pitäisi olla maadoitusjohto. Kun anturi saavuttaa tietyn lämpötilan, se maadoittaa tuon johdon. Johdon toisessa päässä on kai rele, joka napsahtaa tällöin kiinni. Eli releen ohjaukseen käytetään tuota maadoitusta. Plussa sinne releelle tulee sulakkeen takaa.
Onko tuo anturi sitten lämpömittarille, vai juurikin ilmastoinnin flektien ohjaukseen tarkoitettu? En nyt keksi miksi lämpömittarille olisi tuollainen viritys... ellei alkuperäinen kytkentä ole jostain poikki ja vedetty johto suoraan sinne mittaristolle? Mutta siinähän ei tarvittaisi katkaisijaa välissä, eli jotain sillä on kai tarkoitus ohjata.
Tabuli kirjoitti:Noniin. Kun napin painaa pohjaan niin ei lähe käyntiin.
Nyt vain kysymys, et miten se sen tekee? Meneekö ruiskun säädöt sekasin vai mitä?
Joku on tehnyt siihen itse ajoneston. Ei mitenkään tavatonta.