Eli tuosta pikkumesestä on parin päivän ajan kuulunut silloin kun ajaa tasaisesti sillointällöin ihan satunnaisesti semmonen rutina, joka vaimenee melkein heti. No nyt sitten eilen kuului muutaman kerran lähtiessä liikkeelle pamaus. No tänään sitten on paukkunut usemman kerran, ja tuo rutina kuuluu välillä. No sitten valutin hiljalleen valoihin, ja ihan hitaasta vauhdista nykäs kerran ihan ku olis jarruttanu.... No sitten taas nuo viimeiset kilometrit kotipihaan sujui äänettömästi. Mikä voisi olla menny? Perän öljytilanne saattaa olla heikko kun muistin juuri että niitä ei oo tullu tarkistettua .... ja kyllä, autolla on myös suditeltu ja ajettu vähän rankemmin välillä
Kyllä jos se on jonkun aikaa jo rutissut ja pari "jarrutustakin" tehny, niin vetari olisi pamahtanut jo. Veikkaukseni osuu siis perään...valitettavasti...
Kannattee pitää öljyt siellä perässä tosiaan.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
Veikkaisin että perästä tulee. Tasauspyörästön ristitappi siellä paukkuu.
Kannattaa avata perä ja katsoa ennenkuin menee ihan jumiin.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Juu. Minäkin kallistuisi perän tasauspyörästön keskitapin kannalle. on irronnut ja perän pyöriessä kolahtelee perän kuoriin. Omassa W126sessa hajosi myös perä näin. Keskitappi irtosi toisesta päästä kokonaan ja meni poikki.
Ei sitätarvi vaihtaa jos se ei ole kerennyt kulua. Se on alunperin pikkusella putkisokalla kiinni. kiinnitys selviää parhaiten kun avaat perän takakanne ja katsot. Tosin on niitä kiinnitetty paljon pelkästään hitsaamalla Taitaa olla helpoin konsti.
Joo, täytyy ottaa tuo edellinen hajonnut perä auki ja tutkia perän rakenne tänään. Huomenna sitten mersusta perä alas ja tarkastaa tapin kunto, ja mahd. hitsata se kiinni.
Joo, tutkin ton perän sisällön. ja ilmeisesti tossa keskitapissa pitää olla molemmissa päissä rattaat. Tosta aikasemmin hajotetusta oli hukkunut johonkin toinen ratas Avasin tossa myös yhden isoperän, mikä ainakin näyttää ehjältä sisältä. Rakenne on ilmeisesti aivan sama, mutta kaikki järeempänä?
Kiitoksia ! Eli juurikin keskitappi siirtynyt paikaltaan ja pää ottanut vähän damagee. No ton perän saa vielä pelastettua, täytyy vähän hitsailla sitä tappia siihen kiinni.
Sopii niin hyvin tähän otsikkoon, että pakko vielä kysäistä.
Voimansiirrossa tuntuu pieni välys. Ilmenee esim. liikkeellelähdöissä, vaihdoissa tai pysäköidessä, jos jättää vaihdepäällä seisomaan ja päästää jarrun, nytkähtää hieman, ennenkuin voimansiirto pysäyttää. Siis välys joko vetareissa tai perässä.
Mulla on se käsitys, että jos olis vetarit väljät, olisvat jo tod. näk. hajonneet (ajettu kymmeniätuhansia samoilla oireilla), mutta toisaalta perästä ei kuulu ääntä, joten ainakaan siitä vetopyörästöltä ei löydy suurta välystä.
Oisko syynä ne perän pikkurattaat, niiden akselit, vetarit vai mikä? Saako noita pikkurattaita tai niiden akseleita uutena?
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
timo230e kirjoitti:Mihin ihmeeseen se putkisokka häviää vai katkeeko se käytössä.
yksi syy on kun vain toinen pyörä lyö tyhjää niin ne pikkurattaat pyörivät miljoonaa siinä keskitapissa ja leikaantuvat kiinni siihen tappiin niin silloin putkisokka pettää tai rattaat
sami h. ookko koittanu sillain, että laittaa käsijarrun päälle ja kokeilee, että onko siä samanlainen välys? siis liikuttaa autoo edestakas käsijarru päällä. mulla on samanlainen välys, tuntuu tulevan voimansiirrosta, mutta kun nostaa auton nosturille ja kokeilee kaikki nivelet ja pyörittelee vetareita ja perää ja renkaita ja vaihdelaatikkoo ja kaikkia, niin missään ei tunnu välystä. on siis välys, mutta ei näy missään, kun oikeen rupee ettiin.
pera8x kirjoitti:sami h. ookko koittanu sillain, että laittaa käsijarrun päälle ja kokeilee, että onko siä samanlainen välys? siis liikuttaa autoo edestakas käsijarru päällä. mulla on samanlainen välys, tuntuu tulevan voimansiirrosta, mutta kun nostaa auton nosturille ja kokeilee kaikki nivelet ja pyörittelee vetareita ja perää ja renkaita ja vaihdelaatikkoo ja kaikkia, niin missään ei tunnu välystä. on siis välys, mutta ei näy missään, kun oikeen rupee ettiin.
Ettei sitten olisi ne häränsilmäpuslat sökönä. Ne, joilla perämurikka tuettu taka-akselistoon. Tekee just niin, että liikkeelle lähdettäessä ottaa ensin löysät pois. Saman tekee pakillakin.
Helppo tutkia jos kaveri nytkyttää kytkimellä ja toinen katsoo takarattaan takaa noita puslia. Jos kuusiopultit liikkuu ylös-alas, niin puslat vaihtoon.