Termostaatti anturi, minne?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Termostaatti anturi, minne?

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Eli mihin kannattaisi lisätä termostaatti anturi, kun tarttis laittaa tuo flekti toimimaan automatik...Nyt on napin takana, kun piti laittaa silloin jo joskus, mutta vähän on jäänyt...
Esim biltemassa on antureita 92 ja 95 astetta, kumpi olis hyvä ja mihin pitäisi laittaa :?:
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Kannessahan on noita kuuskolotulppia joihin saa adapterin tehtyä tai
ostettua. Siellä pitäis ennestäänkin olla hehkun anturi.
Viereiseen reikään laittaisin. Reikiä on yhteensä neljä tai viisi joista yhdessä
hehkuanturi ja yhdessä lämppärin lähtö.

Tarkoitit varmaankin termostaattikytkintä....

Ai niin. Meikäläinen kyllä kallistuisi siihen 92:n puoleen. En kyllä bilhelvetestä
ostaisi mitään mihin pitää luottaa....
Viimeksi muokannut Spudenius, Ke 19.10.2005 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB W201 2.5 TURBO
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Alavesiletkuun joku ~80 asteinen, ylävesiletkuun lähemmäs sata-asteinen.

Itse pidän alavesiletkuasennusta parempana, eihän sillä mitään väliä ole miten kuumaa vettä koneesta tulee, vaan sillä miten lämmintä sinne menee. Jos laittaa ylävesiletkuun niin flektihän huutaa turhanpäiten ajossakin jos polkee kunnolla - ajoviimahan jäähdytyksen hoitaa silloin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Itsellä on anturi alavesiletkussa heti vesipumpun jälkeen. Vähän matkaa letkua pumpun jälkeen ja anturi siinä. Hyvin tuntuu pelaavan.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Jep ilman muuta alavesiletkuun. Koska flektinhän on tarkoitus pyöriä vain silloin kun syylärin jäähdytys ei muuten riitä eli kun syylärin läpi menee liian kuumaa vettä koneelle niin flekti hurahtaa käyntiin.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Jeps eli alavesiletkuun!Onko hyviä ehdotuksia mistä löytyisi sopiva anturi
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Biltemasta.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

En löytänyt kuin 92 ja 95 asteisia
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Itte tilasin bemun anturin jonka laitan kanteen lähelle ulostuloa. Kytkee (muistaakseni)95 sammuu 92 kierre tais olla 14/1.5

lämpö nyt ajossa 82-85 (oma auto).Termostaatin hommahan tuo lämpö on säädellä ajon aikana ja jos ajossa lähtee lämmöt nousee, ei siinä jotkut onnettomat sähkötuulettimet paljon auta. Tehot kuiteskin aikasta marginaalisia verrattuna ajoviimaan. Silloin on vaan systeemi alimitoitettu (kenno)

Jos ajatellaan tilanne jossa monesti kone lämpiää liikaa eli kesällä auton seisoessa ruuhkassa koneen käydessä tyhjäkäynnillä. Vesipumppu pyörii hiljaa ja vedenkierto heikkoa, sellaisessa tilanteessa minusta anturi kannessa parempi ratkaisu.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Jeps, eli nimenomaan tuohon paikoillaan seisottamiseen on tarkotettu tuo.Ajossa ei lämmöt ei ole ongelma.

Täytynee vähä miettiä ja mitata miten lämmintä se vesi siellä ylävesiletkussa on.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mulla on Om603:ssa anturi siinä ylävesiletkun lähdössä, samassa paikassa kuin 200D:ssä on anturi joka kytkee tuulettimen päälle. Tuuletin lähtee päälle vasta vähän ennen 100 astetta..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

OM603 ja ylävesiletkun lähdössä orggis viskon anturin vieressä. Valmis paikka ja muistaakseni opelin 93-97 asteinen tuli tulpaksi - toimii.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Onnekkaasti löytyi tämä taannoinen keskustelun aihe,kun flektin myöhäinen reagointi askarruttanut omassa 190E:ssä.
Nyt on siis selvinnyt että Biltemasta saa korvaavan anturin,mutta en ymmärrä kyllä yhtään,miten kierrekantainen osa asennetaan letkuun???
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
red devil
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 10.12.2005 18:22
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja red devil »

Mulla on n.75 asteinen kytkin alavesiletkussa ja hyvin pelaa, kesällä voi olla ehkä vähän turhankin korkea. Eihän koneen lämpö tartte paikalla käydessä nousta. Toi olis varmasti just hyvä 85:lle termostaatille itellä 80c`.
190 2.5D turbo.
Sprinter 308 cdi.
vaimolla s203 200cdi.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

kannessa on paikkoja M22 kierteellä. siihen sopii mm. VAG-laatuautojen anturi. mulla on röntässä joku 95-asteen anturi tulppana ohjaamassa keulan stereoflektejä. ongelmana vaan on kun sammuttaa niin flektit humisee jonnin aikaa ellei tee huolellista jäähdytyskäyttöä. ajossa ajoviima on ihan riittävä jäähdytys.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mulla on termari kotelon vieressä olevassa reijässä 340 dieseli Volvon anturi oli joku 81 muistaakseni :idea: Ollut niin vitosessa ja kutosessa ja kummassakin pelannut moitteetta :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Vastaa Viestiin