Eli mihin kannattaisi lisätä termostaatti anturi, kun tarttis laittaa tuo flekti toimimaan automatik...Nyt on napin takana, kun piti laittaa silloin jo joskus, mutta vähän on jäänyt...
Esim biltemassa on antureita 92 ja 95 astetta, kumpi olis hyvä ja mihin pitäisi laittaa
Kannessahan on noita kuuskolotulppia joihin saa adapterin tehtyä tai
ostettua. Siellä pitäis ennestäänkin olla hehkun anturi.
Viereiseen reikään laittaisin. Reikiä on yhteensä neljä tai viisi joista yhdessä
hehkuanturi ja yhdessä lämppärin lähtö.
Tarkoitit varmaankin termostaattikytkintä....
Ai niin. Meikäläinen kyllä kallistuisi siihen 92:n puoleen. En kyllä bilhelvetestä
ostaisi mitään mihin pitää luottaa....
Viimeksi muokannut Spudenius, Ke 19.10.2005 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alavesiletkuun joku ~80 asteinen, ylävesiletkuun lähemmäs sata-asteinen.
Itse pidän alavesiletkuasennusta parempana, eihän sillä mitään väliä ole miten kuumaa vettä koneesta tulee, vaan sillä miten lämmintä sinne menee. Jos laittaa ylävesiletkuun niin flektihän huutaa turhanpäiten ajossakin jos polkee kunnolla - ajoviimahan jäähdytyksen hoitaa silloin.
Jep ilman muuta alavesiletkuun. Koska flektinhän on tarkoitus pyöriä vain silloin kun syylärin jäähdytys ei muuten riitä eli kun syylärin läpi menee liian kuumaa vettä koneelle niin flekti hurahtaa käyntiin.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Itte tilasin bemun anturin jonka laitan kanteen lähelle ulostuloa. Kytkee (muistaakseni)95 sammuu 92 kierre tais olla 14/1.5
lämpö nyt ajossa 82-85 (oma auto).Termostaatin hommahan tuo lämpö on säädellä ajon aikana ja jos ajossa lähtee lämmöt nousee, ei siinä jotkut onnettomat sähkötuulettimet paljon auta. Tehot kuiteskin aikasta marginaalisia verrattuna ajoviimaan. Silloin on vaan systeemi alimitoitettu (kenno)
Jos ajatellaan tilanne jossa monesti kone lämpiää liikaa eli kesällä auton seisoessa ruuhkassa koneen käydessä tyhjäkäynnillä. Vesipumppu pyörii hiljaa ja vedenkierto heikkoa, sellaisessa tilanteessa minusta anturi kannessa parempi ratkaisu.
Mulla on Om603:ssa anturi siinä ylävesiletkun lähdössä, samassa paikassa kuin 200D:ssä on anturi joka kytkee tuulettimen päälle. Tuuletin lähtee päälle vasta vähän ennen 100 astetta..
Onnekkaasti löytyi tämä taannoinen keskustelun aihe,kun flektin myöhäinen reagointi askarruttanut omassa 190E:ssä.
Nyt on siis selvinnyt että Biltemasta saa korvaavan anturin,mutta en ymmärrä kyllä yhtään,miten kierrekantainen osa asennetaan letkuun???
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Mulla on n.75 asteinen kytkin alavesiletkussa ja hyvin pelaa, kesällä voi olla ehkä vähän turhankin korkea. Eihän koneen lämpö tartte paikalla käydessä nousta. Toi olis varmasti just hyvä 85:lle termostaatille itellä 80c`.
kannessa on paikkoja M22 kierteellä. siihen sopii mm. VAG-laatuautojen anturi. mulla on röntässä joku 95-asteen anturi tulppana ohjaamassa keulan stereoflektejä. ongelmana vaan on kun sammuttaa niin flektit humisee jonnin aikaa ellei tee huolellista jäähdytyskäyttöä. ajossa ajoviima on ihan riittävä jäähdytys.
Mulla on termari kotelon vieressä olevassa reijässä 340 dieseli Volvon anturi oli joku 81 muistaakseni Ollut niin vitosessa ja kutosessa ja kummassakin pelannut moitteetta