Mä ainakin aina itse henkilökohtaisesti kiristelen pyörien pultit, koska juuri samaan asiaan olen joskus törmännyt ja kyllästynyt, eli että pultit on joko huomattavasti liian tiukalla ja aina kuivana kiritty, tai sitten ne on jääneet kokonaan kiristämättä. Itse kun tekee, niin ei tarvi syytellä ketään muuta.

Ihan tavallinen moottoriöljykin käy varsin hyvin pyöränpultteihin, kunhan sitä, kuten muutakaan voiteluainetta ei lotraa sinne liikaa, jolloin se valuu kaikkialle, kuten jarruihin jne, joissa sitä ei olisi syytä olla. Mieluiten niin, että sormella pyyhkäisee kierteen ja kartion hiukan kiiltäväksi, niin ei tartu kiinni. Kartiohan siellä yleensä sen kuivan kirskaisun päästää kiristettäessä, eikä suinkaan kierre. Tai tietysti sekin mahdollista on, mutta kartiosta se ääni useimmiten johtuu. Kierre käy normaalisti muuten vaan jäykäksi, mutta voitelemalla sekin notkistuu. Terva on kaikkein pysyvin vaihtoehto, vaikkakin jotkut pitävät sitä tahrivana. No, me jotka wanhojen wehkeiden kanssa roplaamme, emme tietysti sitä säikähdä, vaan käytämme parasta ainetta autoissamme. Jotkut arvelevat, että voitelemalla pyöränpultit tippuvat pois, mutta viimeiset kakskymmentä vuotta rattia jatkuvasti pyöritelleenä itselleni ei ikinä ole moista sattunut, vaikka koko ajan olen itse pultit aina voidellut, joten ehkä kyseessä on sitten kuitenkin se kiristämättömyys. Siinä kuitenkin kohtuus riittää, ei tarvitse kiristellä hampaat irvessä. Alumiinivanteiden kanssa tämä on vielä tarkempaa, ne kun tuppaavat joustamaan kiristettäessä. Eli: Kannattaa aina kiristää pultit pikkuhiljaa, eikä yksi kerrallaan lopulliseen tiukkuuteen saakka. Ensin kevyt kiristys kaikkiin tasaisesti, koko pulttikehällä ja sen jälkeen loppukiristys mielellään niin, että kiristetään ruuvikehän eri puolilta vuorotellen. Tulevat pultit kiinni ja säilyy kalliit pyörät suorina.