äänentoistoa -> w201
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 88
- Liittynyt: Pe 21.11.2003 21:02
- Paikkakunta: JKL mlk
Jos musiikin haluaa kuulumaan, ei muutakun takalasi irti ja laikkaa laulamaan. Itseltä lähti aika iso palanen hattuhyllystä, jonka jälkeen vahvistin selkänojan yläosan poikittaisella kulmikkaalla putkella hitsaamalla sen siihen. Siitä sitten keskeltä hyllyä kanssa yksi tuki lisää ja toisen pään hitsasin sinne takalasin alle. Ainut ongelma on nyt ajomelu, mutta se kyllä haviää bitumilla sitten kun on aikaa siihen. Tosin en ole ehtinyt vielä laittaa hifilaitteistoa valmiiksi, ja en tiedä viitsinkö edes laittaa ennen armyä.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, on parempi ite.
mulla on itellä mersus 4 spl dynamiksin 12 tuuman v sarjalaisia subia ja niille vahvarina dig 1450 ja tietenki kondensaattori!! ei tarvii leikkailla peltejä tai muutakaan tulee varmasti bassoa riittävästi läpi joten kyllä mersus soimaan saa ja tosi hyvin!!
takakaijuttimina on pioneerin kahdeksentuuman 3tie kaijuttimet ja edessä spl dynamiksin 6.3 erillissarja ja näille oma nelikanavainen vahvistin jonen kuuluu muutakin kuin bassoa ja lujaa kuuluukin tarvittaessa!! 


Laita hattuhyllyn alapuolelle konttiin. Siihen bensatankin ja hattuhyllyn väliin ruuveilla vaan peltiin kiinni, hyvä paikka; ovat piilossa (verhoilun takana) ja tukevasti kiinni. Piuhat saa helposti kabiiniin ottamalla takapenkin selkänojan irti, siellä on läpiviennit.Migself kirjoitti:mihin vahvistin kantsii survasta?? mistä läpivientejä kabiiniin?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
noniin tänään sitten tositoimiin
laittelen sitten vkonlopun aikana tietoa kun mersu on palanut karrelle
etukajakit menee vaihtoon, takakajarit laitan sentään kiinni jollain.. ei oikein oo ollu järkee edellisen omistajan touhuissa
sitten ehken sen nelikanavaisen niin ei tartte sitä subia ihan tällä viikolla vielä laittaa.. ilmoittelen ku homma on mennyt perseelleen! 




2.3 l
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
joops. Tuntuu tuon w201senki saavan soimaan kunnolla. Tuo 3-tiesarja edessä ground zeron vahvarin kanssa näyttää auttavan siinä. kotelot on lattialla ja tilavuutta on reipas 7l ja elementtinä on peerlessin 6.5" midit, 3" keskiäänet (Audax) ja seasin silkkikalotti diskantit.
Tuossa kuva sarjasta:

Tuossa kuva sarjasta:

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Mulla kanssa sama sarja itsellä, tosin asentamatta vielä
ja autona w123, pitää laittaa sitten ku saa valmiiksi kaikki asennettua niin juttua projektit osioon
Saa nähä...


Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Itellä on yksi SPL Dynamicsin 12" subi takaluukussa(suljetulla kotelolla), ja sitä soittaa 5-kanavainen SPL S-4005 vahvari, loput neljä kanavaa menee etu ja takakajareille. Kaveri(ketä myöskin on mersumies), ihmetteli että miten perkeleessä täällä kuuluu bassot näin hyvin. Reikiä ei ole hattuhyllyssä.
Ja ei kuulu bassot ulos juuri yhtään. Ainoa mikä häiritsee on se ilmanpoistoläppien plärinä kun tulee painetta. Mutta eipä niitäkään viitsi puhkoa rikki.
Kaveri vaan kehu, että ei ole ennen kuullu mersussa noin hyvin soivia
bassoja, eikä meinannut aluksi edes uskoa että on vain yksi 12".
Mikäs tuohon vaikuttaa? Kuuluuko coupessa muuten paremmin kuin sedanissa?
Ja ei kuulu bassot ulos juuri yhtään. Ainoa mikä häiritsee on se ilmanpoistoläppien plärinä kun tulee painetta. Mutta eipä niitäkään viitsi puhkoa rikki.
Kaveri vaan kehu, että ei ole ennen kuullu mersussa noin hyvin soivia
bassoja, eikä meinannut aluksi edes uskoa että on vain yksi 12".
Mikäs tuohon vaikuttaa? Kuuluuko coupessa muuten paremmin kuin sedanissa?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Ite nyppäsin ne kumiset lerpattimet pois... mut tarvis viel silti vaimennus massaa tai jotnPasi H. kirjoitti:Itellä on yksi SPL Dynamicsin 12" subi takaluukussa(suljetulla kotelolla), ja sitä soittaa 5-kanavainen SPL S-4005 vahvari, loput neljä kanavaa menee etu ja takakajareille. Kaveri(ketä myöskin on mersumies), ihmetteli että miten perkeleessä täällä kuuluu bassot näin hyvin. Reikiä ei ole hattuhyllyssä.
Ja ei kuulu bassot ulos juuri yhtään. Ainoa mikä häiritsee on se ilmanpoistoläppien plärinä kun tulee painetta. Mutta eipä niitäkään viitsi puhkoa rikki.
Kaveri vaan kehu, että ei ole ennen kuullu mersussa noin hyvin soivia
bassoja, eikä meinannut aluksi edes uskoa että on vain yksi 12".
Mikäs tuohon vaikuttaa? Kuuluuko coupessa muuten paremmin kuin sedanissa?
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
sitä ensiapulaukun kotelon kantta ei kannata ottaa kokonaan pois. ite joskus otin sen laukun pois ja sit viä laitoin jotain siihen kannen väliin, että se oli kokonaan auki. aikani ajelin ja ihmettelin, että mikä ovi on auki, ku kuuluu suhinaa ja meteliä. lopulta tajusin, että se tulee perä kontista. en tiä sit, että onko mulla peräkontti huanommin äänieristetty, ku muilla. mut 201:sen peräkontti ei oo kauheesti äänieristetty.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Sama juttupera8x kirjoitti:sitä ensiapulaukun kotelon kantta ei kannata ottaa kokonaan pois. ite joskus otin sen laukun pois ja sit viä laitoin jotain siihen kannen väliin, että se oli kokonaan auki. aikani ajelin ja ihmettelin, että mikä ovi on auki, ku kuuluu suhinaa ja meteliä. lopulta tajusin, että se tulee perä kontista. en tiä sit, että onko mulla peräkontti huanommin äänieristetty, ku muilla. mut 201:sen peräkontti ei oo kauheesti äänieristetty.

W203 200K -01
Korotettu W124 250TD -87
Korotettu W124 250TD -87
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
eihän se oo ei, mut eipä tuolta tuning pörinän seasta kuulu suhinat. Jos laittaa banjot konttiin eikä ota kantta pois tai sitä koteloa niin onnea vaan räminän johdosta. ihan kummasta ite tietty tykkää, pieni suhina vai amisräminät.. itsellä menee 2 refleksi putkee suoraan koteloihin konttiin uuden hattuhyllyn läpi 

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
¨pera8x kirjoitti:sitä ensiapulaukun kotelon kantta ei kannata ottaa kokonaan pois. ite joskus otin sen laukun pois ja sit viä laitoin jotain siihen kannen väliin, että se oli kokonaan auki. aikani ajelin ja ihmettelin, että mikä ovi on auki, ku kuuluu suhinaa ja meteliä. lopulta tajusin, että se tulee perä kontista. en tiä sit, että onko mulla peräkontti huanommin äänieristetty, ku muilla. mut 201:sen peräkontti ei oo kauheesti äänieristetty.
heh jos on hifien takia luukku pois niin sillon annetaan ruutia niin paljon vehkeisiin että suhinatja pörinät ei kuulu =)
tosin tossa kun tukkaa on vähän tuntee että aamusin ihan kuin kontista vetäisi...
ex w201 -85 200d nahoilla
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
r.i.p w123 -80 300d manuaali 5l/100 (öljyä)
r.i.p w123 -80 300d tomaatti kattoluukulla
w123 -76 240d museoprojekti
ex w123 -85 200d vanha taksi saatana.
w123 -84 300TurboD Korjauksessa
W123 -84 240D uusin
Paljonko on tehonkesto tosa sarjassa??tovayryn kirjoitti:joops. Tuntuu tuon w201senki saavan soimaan kunnolla. Tuo 3-tiesarja edessä ground zeron vahvarin kanssa näyttää auttavan siinä. kotelot on lattialla ja tilavuutta on reipas 7l ja elementtinä on peerlessin 6.5" midit, 3" keskiäänet (Audax) ja seasin silkkikalotti diskantit.
Tuossa kuva sarjasta:
[ http://www.hifitalo.fi/shop/tuotekuvat/carset-new-p.jpg ]
Eihän sillä ole mitään merkitystä paljon tehonkesto on.Hans kirjoitti:Paljonko on tehonkesto tosa sarjassa??tovayryn kirjoitti:joops. Tuntuu tuon w201senki saavan soimaan kunnolla. Tuo 3-tiesarja edessä ground zeron vahvarin kanssa näyttää auttavan siinä. kotelot on lattialla ja tilavuutta on reipas 7l ja elementtinä on peerlessin 6.5" midit, 3" keskiäänet (Audax) ja seasin silkkikalotti diskantit.
Tuossa kuva sarjasta:
[ http://www.hifitalo.fi/shop/tuotekuvat/carset-new-p.jpg ]

Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
niinpä... ei tehon kestolla oo välii... eihän kaiuttimia ole koskaa liialla vahvistin teholla rikottu mutta kun luukutat pelkällä mankalla niin joko mankasta menee kanava tai kaiuttimesta kalvon ripustukset
VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
ja eihän noista voi sanoo että paljon on tehonkesto ku rakennettu sarja..
itellä menee tällä hetkellä passiivisuotimen kautta 150w 4ohm. per kanava ja soi vallanmainiosti..
itellä menee tällä hetkellä passiivisuotimen kautta 150w 4ohm. per kanava ja soi vallanmainiosti..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
mihin sitä tunkis mid-bassot?? ittellä on tuossa ylimääräsenä 6.5" midit joiden asennus-syvyys on jotain 7-8 cm. tai alle. paikkoja ei taida olla kun takaovissa ja niiden etu-ala-reunoissa.. kuuluuko niistä mitään jos pistän sinne? suoriks sanoen ketuttaa tehä penkkien eteen joitain 2 litran koteloita.. 

2.3 l