HVM kirjoitti:Saavutetaanko näillä sutareilla jotain KONKREETTISTA hyötyä VAKIOAUTOSSA?

Vaiko räyhäkämmät imumörinät?
Hyvin jauhaa C200 ihan paperifiltterilläkin.

Kuten tälläisissä asioissa yleensäkin, saavutettu hyöty on lähinä "streetcredibiliteetissä"

. Niin kauan kuin vakioauton "viritys" on pelkästään suodattimen vaihdon tasalla, saavutettu hyöty verrattuna haittoihin (esim ilmammassamittarin tuohoutuminen ja turboautoissa erään vieläkin kalliimman elementin tuhoutuminen), on minusta itsensä huijaamista. Joskus tuolla Sierralla kun joutui käymään useamminkin penkissä, n 280 hv:n tehoilla vaikutus oli se mainoksen 2 hv:tä, oli mulla vakiosuodatin, tai ei suodatinta laisinkaan. No noissa arvoissa on jo mittausepätarkkuuskin osana, joten en ihan varma ole siitä kokonaishyödystä kumminkaan.
Vieläkun vertaillaan noiden ko "virityssuodattimien" hintoja ja niiden todellista kestoa, versus originaali, niin ei voi kuin ihmetellä ihmisten sinisilmäisyyttä. Mutta kun niitä vielä tälläkn palstalla riittävästi kerrotaan ongelmista, suodattimen vaihdon jälkeen, alkaa vissiin osa porukasta pikkuhiljaa uskoa niiden tuovan enempi ongelmaa kuin hyötyä.
mutta se katu-uskottavuus