Kokemuksia kommentteja W210 E300TDT vs. E290TDT -97->

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Tonir
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Ma 16.02.2004 17:19
Paikkakunta: Kuopio

Kokemuksia kommentteja W210 E300TDT vs. E290TDT -97->

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Onko tuo 300 paljo lujempi? Tehokkaampi? Mukavampi?
Sekä ym. kommentteja!!
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

No mitä kaverin autoa kokeilin niin kyllä 290 on melkoisen lusu pannu väykkyyn. Meteli on sisällä kuin kuorma-autossa, käynti on raakaa, laiska kuin mikä.

Mutta 290 lienee huolettomampi valinta näistä kahdesta, näin ne viisaat kuulemma sanoo. :D
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

290 on lucaksen jakajapumppu" ei kestä" jakun taas 300ses on rivipumppu.
290 on vajaa sylinterine ja300 on 6 syl paljon mukavampi ääni
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

HVM kirjoitti:Mutta 290 lienee huolettomampi valinta näistä kahdesta, näin ne viisaat kuulemma sanoo. :D
Miksiköhän näin?

nimim: "jakajapumppukammo jo kohta viidettäkymmenettä vuotta"
:D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ari66 kirjoitti:
HVM kirjoitti:Mutta 290 lienee huolettomampi valinta näistä kahdesta, näin ne viisaat kuulemma sanoo. :D
Miksiköhän näin?

nimim: "jakajapumppukammo jo kohta viidettäkymmenettä vuotta"
:D
Ne "asiantuntijat" juovat aamukahvia samassa pöydässä kuin minä, ajavat takseillaan Huollon ja taksikopin väliä 3 rengassarjan verran vuoteen. :lol:
Ne isot pojat kertoivat minulle tämän. :roll:

Minä näistä tiedä... :D
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

HVM kirjoitti:Minä näistä tiedä... :D
No en minäkään, kunhan kyselen :lol:

Oman valintani aikanaan tein tämän foorumin asiantuntijoiden suosituksesta ja osin omaan (toisinaan ehkä epämääräiseenkin) logiikkaani luottaen.

Näitähän puitiin aika pitkään silloin, kun ahdistelin aktiivisesti foorumilaisia samanlaisilla kysymyksillä runsas vuosi sitten.

Itse koen hyvät neuvot saaneeni. Kiitos siitä kuuluu tälle foorumille ja sen käyttäjille.


Edit:
Muuten jos ne kolme rengassarjaa ajavat vuodessa, niin kannattaisiko vaihtaa rengasmerkkiä :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Lastun kun 290 td:n laittaa ja ahtopaineet kohdalleen säätää, niin samat on tehot ja väännöt kuin 300 td:ssä vakiona. Ainoastaan kulutus on 290 td.ssä vain sen reilut litran vähemmän sadalla kilometrillä.
Superturboa tuosta 290 td:stä tuskin kannattaa rakentaa, mutta jos 8.7s 0-100km/h riittää ja haluaa kulutuksen olevan matka-ajossa alle 5.5 litraa niin laita 290 td ja siihen lastu.
Niin sen jakaja pumpun joutuu kuulumma joskus 500000 kilometrin jälkeen ehkä vaihtamaan, mutta kyllähän sitä alkaa silloin jo jotain muutakin pikku laittoa varmaan olemaan.
Jos tahdot yli 200 hv ja olet valmis ostamaan hiukkasen enemmän dieseliä, niin silloin kyllä suosittelen 300td:tä. Kyllähän se kuutoskone aina viitosen voittaa, mutta on se sen verran kalliimpikin.(Ostaa ja ajaa)

p.s. Kun tuli muutama vuosi ajettua 200D.llä, niin vaikea tuota 290 TD:tä on sen jälkeen hirveän alitehoiseksi vakionakaan sanoa.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Avatar
vihiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: To 27.05.2004 18:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vihiz »

Ari66 kirjoitti:Edit:
Muuten jos ne kolme rengassarjaa ajavat vuodessa, niin kannattaisiko vaihtaa rengasmerkkiä :wink:
Kuulemma auto rullaa taksikäytössä parhaimmillaan (tai pahimmillaan) täällä pääkaupunkiseudulla 200.000 km vuodessa - eikös siinä väkisinkin mene rengasmerkistä riippumatta useampi sarja... :? :?:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Yksi tämmöinen tyhmä välikysymys, onko se lucaksen pumppu se 290:n pumppu vai jokin muu jakajapumppu ?

Se on persaukisten kitinää, jollei ole varaa pumppua kerta vuoteen tai pariin uusia, silleen ne rivipumputkin käy huollossa, tehohuollossa :lol:
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

eiköhän tossa 290 ole Bosch:in pumppu. taitaa toi lucas löytyä ainoastaan 220D
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

vihiz kirjoitti:
Ari66 kirjoitti:Edit:
Muuten jos ne kolme rengassarjaa ajavat vuodessa, niin kannattaisiko vaihtaa rengasmerkkiä :wink:
Kuulemma auto rullaa taksikäytössä parhaimmillaan (tai pahimmillaan) täällä pääkaupunkiseudulla 200.000 km vuodessa - eikös siinä väkisinkin mene rengasmerkistä riippumatta useampi sarja... :? :?:
Kyllä, tietyillä merkeillä.
Continentalilla pärjäisi yhdellä tai kahdella sarjalla.

Mutta Tajunkankaan seudun käyttöolosuhteissa olettaisin kestävän vielä huomattavastikin pidempään.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
sku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ma 12.04.2004 12:21
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sku »

mulle ainakin ku menin näyttää meseäni ennen ostoani luottokorjaajalle se katto konepellin alle ja sano et tää on hyvä ku täs on rivipumppu ja noita jakajapumppuja on kokoajan korjaukses
:roll: :lol:
W210 E300D
W126 280SE
W638 110CDI
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

henri_l kirjoitti:eiköhän tossa 290 ole Bosch:in pumppu. taitaa toi lucas löytyä ainoastaan 220D
Kyllä minulla on tämä sama käsitys.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

veskola kirjoitti: Se on persaukisten kitinää, jollei ole varaa pumppua kerta vuoteen tai pariin uusia, silleen ne rivipumputkin käy huollossa, tehohuollossa :lol:
Heh joo :D

Takavuosina vaan kotona muutamissa traktoreissa oli näitä jakajapumppuja ja niissä oli ongelmia.
Ei ollut Bosch, olisko sitten ollut Lucas tai joku muu....
Onhan ne tietysti kehittyneet nekin muutamassa kymmenessä vuodessa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ari66 kirjoitti:Heh joo :D

Takavuosina vaan kotona muutamissa traktoreissa oli näitä jakajapumppuja ja niissä oli ongelmia.
Ei ollut Bosch, olisko sitten ollut Lucas tai joku muu....
Onhan ne tietysti kehittyneet nekin muutamassa kymmenessä vuodessa.
Näin, ei parane yleistää, kyllä se lucas paskan rivipumpunkin osaa tehdä. Aika monessa autossa kumminkin on jakajapumppu ja kyllä noita autoja tuolla liikenteessä piisaa. Mikäli ei halua superturbottaa, kukapa haluaisi :lol: , niin kyllä se pumpputyyppi varmaankin ei ole se suurin valintakriteeri autolle, onhan niissä monta muutakin juttua.
Vastaa Viestiin