W115 3,0 dieselin syöttöpumppu vuotaa
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
W115 3,0 dieselin syöttöpumppu vuotaa
Nyt viimein selvisi, että mistä tämä tiputtaa. Eli polttoainetta vuotaa syöttöpumpun päältä lähtevien suuttimille menevien putkien vierestä. Tarkka vuoto paikka on pumpun rungon ja "putken" välistä. Yritin ostaa sinne jotain tiivisteitä, mutta ne oli eri kokoiset kuin alkuperäiset ja eivät käyneet. Dieselpajalla arvelivat, ettei auta vaikka olisikin hyvät tiivisteet. Siinä on kuulemma jotain kulumaa mikä pitäisi koneistaa tai sitten ostaa uutta osaa. Itse en näistä ymmärrä, mutta 160€ kustannus vaikutti aika suurelta tuollaiseen pikkuvikaan. Onko arvon harrastajilla parempaa konstia tuon vuodon tiivistämiseen? Moottoria ei tahdo saada käyntiin yön jälkeen kun polttoainejärjestelmässä on ilmaa tilalla. Täytyykö tämä pitää koko yön ajossa?
Mullakin on vuotoa pumpussa.
Tosin käyntiin se lähtee hyvin...paitsi kerran jyrkässä mäessä keula ylöspäin.
Poltin 9 voltin startin Tosin sain sen siitä käymään, mut seuraava starttaus ei enään onnistunut. Oli johdot sulanu irti johdoista.
Mulla on suutinputkien molenmin puolin 13mm kannalla olevat mutterit. (vuoto on täälä)
Käsittääkseni koko elementti on näillä kiinni.
En uskalla ottaa niitä irti koska en osais laittaa elementtiä enään takaisin samaan asentoon.
Tarvisko saada?
Muuttuuko kyseisen sylinterin syöttö erilaiseks jos elementti jää eri asentoon?
Tosin käyntiin se lähtee hyvin...paitsi kerran jyrkässä mäessä keula ylöspäin.
Poltin 9 voltin startin Tosin sain sen siitä käymään, mut seuraava starttaus ei enään onnistunut. Oli johdot sulanu irti johdoista.
Mulla on suutinputkien molenmin puolin 13mm kannalla olevat mutterit. (vuoto on täälä)
Käsittääkseni koko elementti on näillä kiinni.
En uskalla ottaa niitä irti koska en osais laittaa elementtiä enään takaisin samaan asentoon.
Tarvisko saada?
Muuttuuko kyseisen sylinterin syöttö erilaiseks jos elementti jää eri asentoon?
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Kyllä muuttuu. Jos se asento menee vähänkin pieleen, niin alkaa rynkyttää tyhjäkäynnillä. Siellä alla on normaali O-rengas tiivistämässä.
Jos keksit konstin saada ne täsmälleen samaan asentoon takaisin niin sitten se on helppo nakki vaihtaa. Ruuvit vain irti ja elementin kuori lähtee nostamalla, sisäosa jää paikalleen.
Toinen vuotopaikka on polttoaineputken lähtönipan ja tuon äskenmainitun raudan välistä. Sen voi turvallisesti avata. Alla on on kuparirikat tiivistämässä. Ne voi vaihtaa ilman pelkoa pumpun sekoamisesta.
Sitten kaikki pumpun sisäosat mihin ikinä koskeekin pitää huudella polttoaineella ennen takaisin laittoa. Vaikka näyttäisivätkin puhtaalta. Kannattaa varata viereen polttoaine vati, missä auttaa noita osia ennen takaisin laittoa.
Jos keksit konstin saada ne täsmälleen samaan asentoon takaisin niin sitten se on helppo nakki vaihtaa. Ruuvit vain irti ja elementin kuori lähtee nostamalla, sisäosa jää paikalleen.
Toinen vuotopaikka on polttoaineputken lähtönipan ja tuon äskenmainitun raudan välistä. Sen voi turvallisesti avata. Alla on on kuparirikat tiivistämässä. Ne voi vaihtaa ilman pelkoa pumpun sekoamisesta.
Sitten kaikki pumpun sisäosat mihin ikinä koskeekin pitää huudella polttoaineella ennen takaisin laittoa. Vaikka näyttäisivätkin puhtaalta. Kannattaa varata viereen polttoaine vati, missä auttaa noita osia ennen takaisin laittoa.
vie huoltoon 160 on vähän yleensä punpun huolto on 200-1000e
tai vaihda toinen pumppu purkaamolta 123 keskipako sääteinen on lähes sama.
itselläni ei ole vuotanut pumppu koskaan ja yksi on varalla ja voin myydä sen
3 sylinterin putki on katkennut kerran 3 päivässä vehosta uusi.
tai vaihda toinen pumppu purkaamolta 123 keskipako sääteinen on lähes sama.
itselläni ei ole vuotanut pumppu koskaan ja yksi on varalla ja voin myydä sen
3 sylinterin putki on katkennut kerran 3 päivässä vehosta uusi.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
- kimseppanen75
- Vakiokalustoa
- Viestit: 154
- Liittynyt: Ke 01.10.2003 12:31
- Paikkakunta: Lammi
Laitatko Juho yhteystietoja ja pumpun hinnan.Juho kirjoitti:vie huoltoon 160 on vähän yleensä punpun huolto on 200-1000e
tai vaihda toinen pumppu purkaamolta 123 keskipako sääteinen on lähes sama.
itselläni ei ole vuotanut pumppu koskaan ja yksi on varalla ja voin myydä sen
3 sylinterin putki on katkennut kerran 3 päivässä vehosta uusi.
Ps. Olen kertaamassa viikonlopun...