Aina kun auto seisoo pidemmän aikaa (>2h) ja koittaa startata, niin auto lähtee kyllä heti käymään ja ryyppy menee päälle, mutta n. 3 sec päästä koittaa sammua ekaa kertaa..no kaasua painamalla pienen viiveen jälkeen kierrokset taas nousee, ja taas käy hyvin... sitten menee n. 10 sec, ja taas sama juttu..Ellen kerkiä painelemaan kaasua kun alkaa hyytyä, auto sammuu (ja on sammunutkin monet kerrat).. Sitten kun viimein on liikkeellä, välillä auto nykii kylmänä niin että paikat meinaa lähteä suusta (siis vain kiihdyttäessä), välillä taas ei. Jos pidän tasaisesti hiukan kaasua kokoajan kun starttaan, auto pysyy kyllä hyvin käynnissä. Ongelmaan ei auta myöskään se, että antaa bensapumpun pyöriä vähän aikaa ennen starttausta. Tulpat ja virranjakajan kansi ovat hiljattain uusitut.
Siksi kysymys kuuluukin, että onko tässä autossa sellainen paljon puhuttu lisäilmaluisti ? Itse en autoista paljoa ymmärrä, joten ajattelimpa kokeilla sellaista että kun tankki seuraavaksi tyhjenee, tankkaankin vaihteeksi 98:sia ja ostan pullon fortea jos on tukosia jossain. Tuntuisi, että vika johtuu siitä ettei ryyppy pysy päällä. Yleensä jos auto pääsee sammumaan ja starttaa uudelleen, se voi toimia vähän paremmin (tai jopa täysin) tai sitten ei..
Lämpimänä ei mitään ongelmia...

edit : kyseessä siis W124 vuosimallia '89, elektronisesti ohjattu kaasutin.