Mitä öljyä käytätte kyseisissä kuljettimissa kun mulla savuttaa (sinistä) aivan helvetisti kun on vähän aikaa esim liikenne valoissa ja lähtee siitä.
Mulla on 15-w45 mineraali litkut muistaakseni.
En uskois et konekaan ihan viel on valmis kun vedot elit ne kaikki 70 hv tuntuis olevan tallella.
Onko noita rempattuja kansia kellään tiedossa vai kannaatako ostaa kokonaan toinen moottori ja vaihtaa se nokalle, onko jollakin tietoa mitä tollanen tulis noin maksamaan?
halvimmalla varmasti pääsee ku ostaa koneen ja nakkaa nokalle... mut noistahan ei sit tiedä koska alkaa samat tai muut oireet. mut mitäpä sillä väliä jos ei aio hautaan asti vetää samalla autolla. jubella ainaki pitäs olla halpoja koneita..
Niin mahtaako tuo kuluttaa sitä öljyä miten pajon? Meinaan, että jos se vika olisikin suuttimissa. Jos kuseksivat tyhjäkäynnillä ja sitten ylimääräinen nafta palaa vasta liikkeelle lähdettäessä.
kyllä mulla ainakin lakkas savuttamasta sinistä ko suuttimet vaihdettiin ja tiedän monta vastaavaa tapausta!! ja eilen just yks 300d lakkas savuttamasta forten suuttimien pudistusaineella!
ei se öljyä kovin paljoa kuluta, nuo suuttimet mullakin on käynyt mielessä. Kylmänä se ei savuta ollenkaan mutta sitten kun on ajanut sen verran että kone lämpeää niin sitten se alkaa savuttaa kun esim on liikenne valoissa parkissa ja sitten lähtee liikkeelle niin pölläyttää sauhut.
Sellaisenkin jutun olen huomannu että naftaa menee varmaan jonkun verran öljynsekaan.
Pasi H. kirjoitti:sininen savu tulee öljystä, musta sitten siitä palamattomasta naftasta....
Se musta savu tulee siitä että happi loppuu kesken, vaikka palaminen olisikin muuten puhdasta. Sininen tulee siitä, että palaminen on miten sen nyt samois -kehnoa. Laitappa rättiin öljyä tai naftaa ja laita palamaan, molemmista tulee mustaa savua. Sitten puhalla liekki sammuksiin, molemmista nousee sininen utu.
ja vaalea/harmaa savu on kanssa palamatonta polttoainetta
se toki haiseekin naftalle.
silloin on aika usein kone aika lopussa jos se esim kuumana katoaa.
hyvällä tuurilla hehku vika.........
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
liian monta subarua..
Kyllä se savu tulee öljystä tai naftasta mutta päätin tossa vähän aikaa sitten että kyllähän maailmaan savua mahtuu ja ajan niinkauan kuin se liikkuu ja sitten vaihtaa tilalle vaikka 250 d tai 300 d.