-00 C200 CDI
-00 C200 CDI
Mitä mieltä olette, ja löytyykö kokemuksia CDI 200 muuttamisesta 220:ksi
Koneen kokohan on 2,15 molemmissa. Tarvitaanko muuta kuin softaa?
Nimimerkki: "Täysin noviisi"
Koneen kokohan on 2,15 molemmissa. Tarvitaanko muuta kuin softaa?
Nimimerkki: "Täysin noviisi"
Aika monta kertaa ollut juttua kokeile etsiä haulla. Eipä niissä juuri eroja tainnut olla... Olisko ollut kytkin erilainen vai ei mitään.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
E200, E220, C200, C220, Vito 111 ja 115 on vissiin moottoriltaan samoja. Ainakin vitoissa automaattina laatikko on sama molemmissa malleissa. Manuaalina kytkin on 115 mallissa isompi ja perävälitys on pidempi.
Apulaitteissa saattaa olla eroa. Vitossa laturi ja akku on eri kaliperia. Uskoisin että aika lailla samalla konseptilla nuo C200 ja C220:kin on tehty. Softan puolesta kaikki nuo mallit nielee samaa softaa eri tehoilla, eli kuuluvat samaan sarjaan (EDC16).
no niin kun vielä tarkistin tuon sinun vuosimallin niin se kuluu paremmin sarjaan 108,110,112, E200/C200, E220/C220, Sprinter 111 ja 113. Ne pitäisi olla perus koneelleen samat.
Apulaitteissa saattaa olla eroa. Vitossa laturi ja akku on eri kaliperia. Uskoisin että aika lailla samalla konseptilla nuo C200 ja C220:kin on tehty. Softan puolesta kaikki nuo mallit nielee samaa softaa eri tehoilla, eli kuuluvat samaan sarjaan (EDC16).
no niin kun vielä tarkistin tuon sinun vuosimallin niin se kuluu paremmin sarjaan 108,110,112, E200/C200, E220/C220, Sprinter 111 ja 113. Ne pitäisi olla perus koneelleen samat.
Ainaki mitä muistelen kuulleeni niin.. tasapainoakseli puuttuu 200:sesta. Voi taas muuttua johonaki vuosimallis että kaikis on
Softa ja (suuttimet?) erilaiset.. Peränvälitykset voivat olla eri.. manuaalilaatikko pitäisi olla sama, automaatis oli jotaki eroo. jne...[/quote]
611 alkuisissa moottoreissa ei ole tasapainoakselia.. Uudemmissa 646 vai se nyt olikaan on tuo tasapainoakseli. Fyysisiä eroja ei ole 611 perusmoottorissa.

611 alkuisissa moottoreissa ei ole tasapainoakselia.. Uudemmissa 646 vai se nyt olikaan on tuo tasapainoakseli. Fyysisiä eroja ei ole 611 perusmoottorissa.
Jees jees, mutta.....
Kannattaako muutos? Polttoaineen kulutus? Kestävyys?
Omani on Automaatti, ex Taxi ( suomiauto) 380.000km
Omani on Automaatti, ex Taxi ( suomiauto) 380.000km
Hyvää tietoa
Kiitti vihjeistä, kävin lukemassa aiheesta kirjoitetun jutun, mutta vielä jäi pari kysymystä: Siis mitä maksaa, ja kenen softaa suosittelette?
Terv. JJ
Terv. JJ
Esim. tuolla hinnastoa, http://www.digituning.com/fi/tuotteet/mb.htm
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Tilailin myös tuolta digituningilta softaa Vitoon ja niiltä löyty kaikkea väliltä 0 - +70 hp. Eli ekosoftasta joka ei lisää tehoja mutta lisää vääntöä alakierroksille aina 180hp:hen asti. Tämä siis 109hp:n Vitoon.
Hinta ei ole "Prisman " hinta eli kauppiaskohtaisesti kannattaa vähän kysäistä tarjousta. Itse en ole vielä vienyt Vitoa virkistykseen kun ajelen vielä vähän aikaa konetta sisään, mutta parin viikon sisällä kokeilen 150hp:n versiota.
.
Hinta ei ole "Prisman " hinta eli kauppiaskohtaisesti kannattaa vähän kysäistä tarjousta. Itse en ole vielä vienyt Vitoa virkistykseen kun ajelen vielä vähän aikaa konetta sisään, mutta parin viikon sisällä kokeilen 150hp:n versiota.
.
.
No
Jos nyt kuitenkin sanoisin tähän jotain.
Katot netistä paikan joka on lähinnä, ja joka mittaa tehon ennen ja jälkeen.
Eipä jää sitten mitään epäselvää.
Softissa on kuitenkin eroja.
Itse suosittelisin Karalaa. Hinta on sama, kun muillakin, ja ammattitaito hyvä.
Saat samalla todellista tietoa eri softien eroista.
Sellaista ekosoftaa, joka lisää vääntöä, muttei tehoa, en suosittele.
(Lue: rahat menee hukkaan)
"Tavan" lastukin lisää vääntöjä samaan, kun ekokin, mutta lisäksi tehoja.
Miten ekosofta kuluttaa vähemmän käyttökierrosalueella, kun tavallinen, jos ne ovat siltä osin samanlaiset. Tavan lastu eroaa vaan sillä, että se antaa myös lisää tehoa suuremmilla kierroksilla. Sillä ei ole taloudellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Lisäksi vääntö on juuri se, joka sitä autoa rasittaa.
Järkevämpää on lisätä vääntöä vaan vähän ja tehoa runsaammin.
Jos autoa haluaa "säästää tai suojella" niin sitä ei tehdä lisäämällä vääntöä.
Itse tehon lisääminen ei aiheuta tekniikalle samanlaista riskiä.
Vaihtoehtoinen lastu voisi olla vaikkapa sellainen, jossa ei ahtopainetta lisätä ollenkaan. Vaan koko ajan pelattaisiin alkuperäisellä ilmaylimäärällä.
Tällaisen lastun vääntökäyrän alku seuraisi aika tarkasti alkuperäistä, ja väännöt saavuttaisivat huippunsa vasta reilusti yli kahden tonnin, Huippukierroksilla ilma sitten kuitekin riittäisi niin, ettei max tehoa tarvitsisi rajoittaa.
Ahdin/ coolerille ei ylim. rasitusta.
Pakopaineet kurissa.
Kytkin/ voimansiirto kestää.
Ei savutusta.
No
Jos nyt kuitenkin sanoisin tähän jotain.
Katot netistä paikan joka on lähinnä, ja joka mittaa tehon ennen ja jälkeen.
Eipä jää sitten mitään epäselvää.
Softissa on kuitenkin eroja.
Itse suosittelisin Karalaa. Hinta on sama, kun muillakin, ja ammattitaito hyvä.
Saat samalla todellista tietoa eri softien eroista.
Sellaista ekosoftaa, joka lisää vääntöä, muttei tehoa, en suosittele.
(Lue: rahat menee hukkaan)
"Tavan" lastukin lisää vääntöjä samaan, kun ekokin, mutta lisäksi tehoja.
Miten ekosofta kuluttaa vähemmän käyttökierrosalueella, kun tavallinen, jos ne ovat siltä osin samanlaiset. Tavan lastu eroaa vaan sillä, että se antaa myös lisää tehoa suuremmilla kierroksilla. Sillä ei ole taloudellisuuden kanssa mitään tekemistä.
Lisäksi vääntö on juuri se, joka sitä autoa rasittaa.
Järkevämpää on lisätä vääntöä vaan vähän ja tehoa runsaammin.
Jos autoa haluaa "säästää tai suojella" niin sitä ei tehdä lisäämällä vääntöä.
Itse tehon lisääminen ei aiheuta tekniikalle samanlaista riskiä.
Vaihtoehtoinen lastu voisi olla vaikkapa sellainen, jossa ei ahtopainetta lisätä ollenkaan. Vaan koko ajan pelattaisiin alkuperäisellä ilmaylimäärällä.
Tällaisen lastun vääntökäyrän alku seuraisi aika tarkasti alkuperäistä, ja väännöt saavuttaisivat huippunsa vasta reilusti yli kahden tonnin, Huippukierroksilla ilma sitten kuitekin riittäisi niin, ettei max tehoa tarvitsisi rajoittaa.
Ahdin/ coolerille ei ylim. rasitusta.
Pakopaineet kurissa.
Kytkin/ voimansiirto kestää.
Ei savutusta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: To 10.11.2005 19:01
- Paikkakunta: NorjaSaksaSuomiKonetilaBittiavaruus
Tervehdys vaan kaikille autoilla ajaville !
Täytyi oikein tutustua kirjoitteluun tällä palstalla kun asiakkaammekin ovat
puhuneet tästä foorumista ja sen puolueettomista moderaattoreista.
Toimenkuvamme on palvella tehonnälkäistä asiakasta sivistyneesti. Voin sanoa että takana on joitakin autoja myös meidän ohjelmoijillamme ja syy siihen miksi olemme markkinoilla on markkinoiden tilaus, miksiköhän ?
Ohjelmat ovat dynotestattuja ja pitävät yleensä kutinsa dynolla kuin dynolla sen mitä luvataan tietenkin autokohtaiset heitot huomioiden.
Mersut ovat meilläkin lähellä sydäntä ja löytyypäs tuossa yksi 320 cdi, jolla huomenaamullakin mennään Sandefjordiin pari onnellista asiakasta tekemään.
Autossa oli itse asiassa alunperin softa Tuikulle niin rakkaasta firmasta ja se oli mitattuna erään jälleenmyyjämme dynolla 244hv/566Nm.
Samalla dynolla ajettiin oma standardioptimointimme jolle lupaamme 236hv/550Nm ja tulos dynosta 233hv/588Nm, eli aikalailla sallitut heitot vai mitä. Ja putkesta ei tullut mitään näkyvää edes polkaistessa. Tuota keskisuomalaista softaa olen niiltä osin jäävi kommentoimaan, mutta tällä palstalla lienee tuokin ominaisuus tiedossa.
Lopuksi tuo custom-softa (harrastajien rakastama nimitys
) Saksasta, jollaisia osataan kuulemma vaan jossain Keski-Suomessa. Tilauksemme ohjelmoijalle oli siististi ”paljon tehoa”, eli tarkoittaa että ei tarvi savuta kuin rikkinäinen vanha linja-auto, tuon järvimaisemia täynnä olevan Keski-Suomen ylämäissä.
Tämä softa tuli erikseen toivottuna saksalaisen "dynomaisterimme" käsistä. Ja tulokseksi saatiin edelleen samalla dynolla vaivaiset 265hv/609Nm.
Ja tämä ei ollut vielä viritetty savuamaan (lue: järkevät pakokaasun lämpötilat !) vaan ihan autobaanakäyttöön ja kestämään myös.
Tietenkin maisterimme tutki kotimaisen ohjelman ja tulos oli että hiukka oli reilusti ahtoja ja syöttökin oli ylenpalttista, eli mikään hienosäädetty se ei todellakaan ollut. Tietenkin täytyy muistaa että asiakkaalla tuota ensimmäistä ohjelmointia tilatessa lienee unohtunut mainita ympäristöajattelu
.
Tämän viestin tarkoituksena ei ole mollata ketään eikä kehua toista, vaan olen ohimennen lukenut eräiden "asiantuntijoiden" paatosta täälläkin ja ajattelin heittää löylyä ja vaihtoehtoa peliin.
Tuon mersuohjelmoijamme käsistä on lähtenyt softaa jo kolmeen kappaleeseen SLR:iäkin tälle vuotta, noin vain referenssinä. Tämäkin viesti luultavasti poistetaan mainostuksena kun ei olla luvattu ilmaisia dynotunteja kellekään
.
-The truth is out there, somewhere...-
Ystävällisin Tehoterveisin
D....ing Support
T.S.
Täytyi oikein tutustua kirjoitteluun tällä palstalla kun asiakkaammekin ovat
puhuneet tästä foorumista ja sen puolueettomista moderaattoreista.
Toimenkuvamme on palvella tehonnälkäistä asiakasta sivistyneesti. Voin sanoa että takana on joitakin autoja myös meidän ohjelmoijillamme ja syy siihen miksi olemme markkinoilla on markkinoiden tilaus, miksiköhän ?
Ohjelmat ovat dynotestattuja ja pitävät yleensä kutinsa dynolla kuin dynolla sen mitä luvataan tietenkin autokohtaiset heitot huomioiden.
Mersut ovat meilläkin lähellä sydäntä ja löytyypäs tuossa yksi 320 cdi, jolla huomenaamullakin mennään Sandefjordiin pari onnellista asiakasta tekemään.
Autossa oli itse asiassa alunperin softa Tuikulle niin rakkaasta firmasta ja se oli mitattuna erään jälleenmyyjämme dynolla 244hv/566Nm.
Samalla dynolla ajettiin oma standardioptimointimme jolle lupaamme 236hv/550Nm ja tulos dynosta 233hv/588Nm, eli aikalailla sallitut heitot vai mitä. Ja putkesta ei tullut mitään näkyvää edes polkaistessa. Tuota keskisuomalaista softaa olen niiltä osin jäävi kommentoimaan, mutta tällä palstalla lienee tuokin ominaisuus tiedossa.
Lopuksi tuo custom-softa (harrastajien rakastama nimitys

Tämä softa tuli erikseen toivottuna saksalaisen "dynomaisterimme" käsistä. Ja tulokseksi saatiin edelleen samalla dynolla vaivaiset 265hv/609Nm.
Ja tämä ei ollut vielä viritetty savuamaan (lue: järkevät pakokaasun lämpötilat !) vaan ihan autobaanakäyttöön ja kestämään myös.
Tietenkin maisterimme tutki kotimaisen ohjelman ja tulos oli että hiukka oli reilusti ahtoja ja syöttökin oli ylenpalttista, eli mikään hienosäädetty se ei todellakaan ollut. Tietenkin täytyy muistaa että asiakkaalla tuota ensimmäistä ohjelmointia tilatessa lienee unohtunut mainita ympäristöajattelu

Tämän viestin tarkoituksena ei ole mollata ketään eikä kehua toista, vaan olen ohimennen lukenut eräiden "asiantuntijoiden" paatosta täälläkin ja ajattelin heittää löylyä ja vaihtoehtoa peliin.
Tuon mersuohjelmoijamme käsistä on lähtenyt softaa jo kolmeen kappaleeseen SLR:iäkin tälle vuotta, noin vain referenssinä. Tämäkin viesti luultavasti poistetaan mainostuksena kun ei olla luvattu ilmaisia dynotunteja kellekään

-The truth is out there, somewhere...-
Ystävällisin Tehoterveisin
D....ing Support
T.S.
.
No terveppä vaan ditu.!
Sanahan täällä on vapaa kaikille.
Joskus on keskutelut kyllä läikähdelleet kuuminakin.
Perusteltu mielipide on aina poikaa.
Toivomus tietenkin (luetaan:vaatimus) olisi, ettei tätä vapautta käytetä väärin.
Rekisteröityneenä, tai ainakin lukijoina taitaa täällä olla nyt jo käytännössä kaikki pajat, jotka merkitävissä määrin mersujen kanssa pulaavat.
Hiukan nyt kyllä korvaan särähtää se, että jo ensimmäisessä postauksessa kehut omaa tuotettasi ja haukut toisia.
Käsittääkseni mikään muu paja ei vielä ole moiseen syylistynyt täällä.
Siinä on pieni, mutta merkittävä ero, jos asiakas kehuu pyyteettä jotain tuotetta, tai jos valmistaja itse tekee sen.
No, jospa se oli vaan alkukankeutta.
Tervetuloa vaan joukkoon tummaan.
Todellista asian tuntemusta ja tiedon jakamista ei ole koskaan liikaa
No terveppä vaan ditu.!
Sanahan täällä on vapaa kaikille.
Joskus on keskutelut kyllä läikähdelleet kuuminakin.
Perusteltu mielipide on aina poikaa.
Toivomus tietenkin (luetaan:vaatimus) olisi, ettei tätä vapautta käytetä väärin.
Rekisteröityneenä, tai ainakin lukijoina taitaa täällä olla nyt jo käytännössä kaikki pajat, jotka merkitävissä määrin mersujen kanssa pulaavat.
Hiukan nyt kyllä korvaan särähtää se, että jo ensimmäisessä postauksessa kehut omaa tuotettasi ja haukut toisia.
Käsittääkseni mikään muu paja ei vielä ole moiseen syylistynyt täällä.
Siinä on pieni, mutta merkittävä ero, jos asiakas kehuu pyyteettä jotain tuotetta, tai jos valmistaja itse tekee sen.
No, jospa se oli vaan alkukankeutta.
Tervetuloa vaan joukkoon tummaan.
Todellista asian tuntemusta ja tiedon jakamista ei ole koskaan liikaa
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
.
No terveppä vaan ditu.!
Sanahan täällä on vapaa kaikille.
Joskus on keskutelut kyllä läikähdelleet kuuminakin.
Perusteltu mielipide on aina poikaa.
Toivomus tietenkin (luetaan:vaatimus) olisi, ettei tätä vapautta käytetä väärin.
Rekisteröityneenä, tai ainakin lukijoina taitaa täällä olla nyt jo käytännössä kaikki pajat, jotka merkitävissä määrin mersujen kanssa pulaavat.
Hiukan nyt kyllä korvaan särähtää se, että jo ensimmäisessä postauksessa kehut omaa tuotettasi ja haukut toisia.
Käsittääkseni mikään muu paja ei vielä ole moiseen syylistynyt täällä.
Siinä on pieni, mutta merkittävä ero, jos asiakas kehuu pyyteettä jotain tuotetta, tai jos valmistaja itse tekee sen.
No, jospa se oli vaan alkukankeutta.
Tervetuloa vaan joukkoon tummaan.
Todellista asian tuntemusta ja tiedon jakamista ei ole koskaan liikaa
No terveppä vaan ditu.!
Sanahan täällä on vapaa kaikille.
Joskus on keskutelut kyllä läikähdelleet kuuminakin.
Perusteltu mielipide on aina poikaa.
Toivomus tietenkin (luetaan:vaatimus) olisi, ettei tätä vapautta käytetä väärin.
Rekisteröityneenä, tai ainakin lukijoina taitaa täällä olla nyt jo käytännössä kaikki pajat, jotka merkitävissä määrin mersujen kanssa pulaavat.
Hiukan nyt kyllä korvaan särähtää se, että jo ensimmäisessä postauksessa kehut omaa tuotettasi ja haukut toisia.
Käsittääkseni mikään muu paja ei vielä ole moiseen syylistynyt täällä.
Siinä on pieni, mutta merkittävä ero, jos asiakas kehuu pyyteettä jotain tuotetta, tai jos valmistaja itse tekee sen.
No, jospa se oli vaan alkukankeutta.
Tervetuloa vaan joukkoon tummaan.
Todellista asian tuntemusta ja tiedon jakamista ei ole koskaan liikaa
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5