C 220 D 1994 vai 190 D 2.5 1991
C 220 D 1994 vai 190 D 2.5 1991
Olen vaihtamassa dieseliin japsista ja mersuja katsellut pidemän aikaa, nyt olisi kiikarissa kaksi vaihtoehtoa väliraha näihin olisi suunnilleen sama entisestä. Mielipiteitä kumpaa kannattaisi harkita vakavamin. Ulkonäön puolesta ihan ok molemat.
Mercedes-Benz C 220 Dsl 4d vm --94
2.2 L DSL manuaali. ei herkkuja
260tkm kilometreistä ei saksan"sanomaa" kummempaa taetta
Toinen vaihtoehto
Mercedes-Benz 190 D 2.5 201 vm -91
2.5 L DS automaattil, ilmastointi.
270tkm suhteellisen luotettavat kilometrilukemat
Vanhempi herkumpi automaatti ja ilmastointi, uudempi parempi? samat kilometrit mutta ilman herkkuja.
Kaikki kommentit vastaanotetaan kiitollisuudella, aiempaa kokemusta mersuista ei ole.
Mercedes-Benz C 220 Dsl 4d vm --94
2.2 L DSL manuaali. ei herkkuja
260tkm kilometreistä ei saksan"sanomaa" kummempaa taetta
Toinen vaihtoehto
Mercedes-Benz 190 D 2.5 201 vm -91
2.5 L DS automaattil, ilmastointi.
270tkm suhteellisen luotettavat kilometrilukemat
Vanhempi herkumpi automaatti ja ilmastointi, uudempi parempi? samat kilometrit mutta ilman herkkuja.
Kaikki kommentit vastaanotetaan kiitollisuudella, aiempaa kokemusta mersuista ei ole.
- peteracing
- Vakiokalustoa

mun mielestä..
varmaanki lujempi tuo 190,mut auttamattomasti jo vanhanaikasen näkönen ja jälleenmyyntikin voi olla nahkeeta. eikä tuo tomaatti oikeen istu pikkumersuun minun mielestä..ilmastointi plussaa.
c-malli on taas paljo nykyaikasempi,myös näyttää siltä ja on parempi ajaa. vetääkin ihan kivasti tommonen..varmaankin paremmin kuin se 190 ku o tomaatti(mulla ainaki laiska tuo w124 samalla tekniikalla).pumppuvikoja noissa ollu...jotku menee satoja tuhansia ja toisissa(niinku meillä) pumppu meni jo 40000:ssa. hiljasempikin on paljon tää c-malli.
minä ottasin tuon c-mallin vaikka järki käskis sen 190 valitseen...
c-malli on taas paljo nykyaikasempi,myös näyttää siltä ja on parempi ajaa. vetääkin ihan kivasti tommonen..varmaankin paremmin kuin se 190 ku o tomaatti(mulla ainaki laiska tuo w124 samalla tekniikalla).pumppuvikoja noissa ollu...jotku menee satoja tuhansia ja toisissa(niinku meillä) pumppu meni jo 40000:ssa. hiljasempikin on paljon tää c-malli.
power is nothing without control...
Re: mun mielestä..
oon ajatellu samaa, arvokasta mielipidettä, tuo pumppuvika oli vähän uusi juttu tosin, mitäs sellainen remppa maksaa suunnilleen? onko oireita joita vois tarkkailla testiajon yhteydessä?peteracing kirjoitti:varmaanki lujempi tuo 190,mut auttamattomasti jo vanhanaikasen näkönen ja jälleenmyyntikin voi olla nahkeeta. eikä tuo tomaatti oikeen istu pikkumersuun minun mielestä..ilmastointi plussaa.
- peteracing
- Vakiokalustoa

pumppu..
aika paljo ollu täällä noista keskustelua... hakua käyttämällä varmaanki löytyy kaikki tieto. mun mielestä se vaa kilahtaa...en oo varma
no ei se ihan sama, välirahaa pyydetään n. 1keur enemän c220 mallista.HVM kirjoitti:JOS autojen arvo on tällä hetkellä suunnilleen sama, -mitä se ei minun mielestäni ole- niin mietippä mikä on tilanne vaikkapa kolmen vuoden kuluttua.
Tuo 190 on kallis ikäisekseen, mutta hyvitys nykyisestä on myös tähän malliin vähän yläkanttiin.
Kävin tuota 190 ajelemassa ja laiskalta se tuntui, erittäin laiskalta, kuinka paljon tuo pumpun ruuvaus auttaisi asiaa?
- peteracing
- Vakiokalustoa

ruuvaus..
kuulemma ruuvaus auttaa aika paljon.. sanovat ett yhen lisäpytyn verran
eli tehoa sit +100hp. mut vaatii ammatimiehen pp-diesel tai mynä-diesel. näitä kehuttu paljo täällä.
kyllä sieltä sen 125-130hp takapyöriltä saa ja kulkee ihan kivasti...olisko kone tehot jossain 150-160hp väliin ja kulkee varttimailillekkin alle 17s...testattu juttu
ja mikä parasta kulutus putoaa kun on pumpun säädöt ja ajoitus kohdallaan suosittelen... jostain syystä minä en ainakaan voi haukkua... ja C-malliin en vielä ainakaan meinaa siirtyä...joskus tulevaisuudessa ehkä...

Itse tein ja säästin