C 220 D 1994 vai 190 D 2.5 1991

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
jpa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

C 220 D 1994 vai 190 D 2.5 1991

Viesti Kirjoittaja jpa »

Olen vaihtamassa dieseliin japsista ja mersuja katsellut pidemän aikaa, nyt olisi kiikarissa kaksi vaihtoehtoa väliraha näihin olisi suunnilleen sama entisestä. Mielipiteitä kumpaa kannattaisi harkita vakavamin. Ulkonäön puolesta ihan ok molemat.

Mercedes-Benz C 220 Dsl 4d vm --94
2.2 L DSL manuaali. ei herkkuja
260tkm kilometreistä ei saksan"sanomaa" kummempaa taetta

Toinen vaihtoehto

Mercedes-Benz 190 D 2.5 201 vm -91
2.5 L DS automaattil, ilmastointi.
270tkm suhteellisen luotettavat kilometrilukemat

Vanhempi herkumpi automaatti ja ilmastointi, uudempi parempi? samat kilometrit mutta ilman herkkuja.

Kaikki kommentit vastaanotetaan kiitollisuudella, aiempaa kokemusta mersuista ei ole.
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

mun mielestä..

Viesti Kirjoittaja peteracing »

varmaanki lujempi tuo 190,mut auttamattomasti jo vanhanaikasen näkönen ja jälleenmyyntikin voi olla nahkeeta. eikä tuo tomaatti oikeen istu pikkumersuun minun mielestä..ilmastointi plussaa.
c-malli on taas paljo nykyaikasempi,myös näyttää siltä ja on parempi ajaa. vetääkin ihan kivasti tommonen..varmaankin paremmin kuin se 190 ku o tomaatti(mulla ainaki laiska tuo w124 samalla tekniikalla).pumppuvikoja noissa ollu...jotku menee satoja tuhansia ja toisissa(niinku meillä) pumppu meni jo 40000:ssa. hiljasempikin on paljon tää c-malli.

minä ottasin tuon c-mallin vaikka järki käskis sen 190 valitseen... :roll:
power is nothing without control...
jpa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Re: mun mielestä..

Viesti Kirjoittaja jpa »

peteracing kirjoitti:varmaanki lujempi tuo 190,mut auttamattomasti jo vanhanaikasen näkönen ja jälleenmyyntikin voi olla nahkeeta. eikä tuo tomaatti oikeen istu pikkumersuun minun mielestä..ilmastointi plussaa.
c-malli on taas paljo nykyaikasempi,myös näyttää siltä ja on parempi ajaa. vetääkin ihan kivasti tommonen..varmaankin paremmin kuin se 190 ku o tomaatti(mulla ainaki laiska tuo w124 samalla tekniikalla).pumppuvikoja noissa ollu...jotku menee satoja tuhansia ja toisissa(niinku meillä) pumppu meni jo 40000:ssa. hiljasempikin on paljon tää c-malli.

minä ottasin tuon c-mallin vaikka järki käskis sen 190 valitseen... :roll:
oon ajatellu samaa, arvokasta mielipidettä, tuo pumppuvika oli vähän uusi juttu tosin, mitäs sellainen remppa maksaa suunnilleen? onko oireita joita vois tarkkailla testiajon yhteydessä?
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

pumppu..

aika paljo ollu täällä noista keskustelua... hakua käyttämällä varmaanki löytyy kaikki tieto. mun mielestä se vaa kilahtaa...en oo varma
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Katso ettei Cssä pumppu vuoda polttoainetta ulospäin.

C-mallia minäkin noista suosittelen, jos autot ovat samanveroisessa kunnossa.
wiimax.fi
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ääni C-mallille täältäkin. Alkaa tuo 190 olemaan jo hiukan Historic-luokan vehje, vaikka pirun hyvä onkin.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

c-mallissa enemmän tilaa, jos varusteet ratkaisee niin ehdottomasti 190:nen , viitospytyllä ja automaatti, on todella mukava ajella (olettaen että pumpusta on vähän edes syöttöjä lisätty, vaikka kotikonstein) jos vertaa tuohon 220 manuskaan. Ja ilmastointi...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Aku P »

190 olisi minun valinta. Malli on sentään "wanhan liiton" mersuja vielä, ja kun siinä on se automaattikin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Ei valittamista c220d:stä,hyvin toimii,eikä sun tartte sitä pumppuremppaa tehä etukäteen,sitte vasta kun rupeaa vuotamaan,jos koskaan,voihan olla,että Gyntteri on jo sen tehny.TERE
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
HVM
Hupimestari
Hupimestari

Viesti Kirjoittaja HVM »

JOS autojen arvo on tällä hetkellä suunnilleen sama, -mitä se ei minun mielestäni ole- niin mietippä mikä on tilanne vaikkapa kolmen vuoden kuluttua. :roll:
jpa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja jpa »

HVM kirjoitti:JOS autojen arvo on tällä hetkellä suunnilleen sama, -mitä se ei minun mielestäni ole- niin mietippä mikä on tilanne vaikkapa kolmen vuoden kuluttua. :roll:
no ei se ihan sama, välirahaa pyydetään n. 1keur enemän c220 mallista.

Tuo 190 on kallis ikäisekseen, mutta hyvitys nykyisestä on myös tähän malliin vähän yläkanttiin.

Kävin tuota 190 ajelemassa ja laiskalta se tuntui, erittäin laiskalta, kuinka paljon tuo pumpun ruuvaus auttaisi asiaa?
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

ruuvaus..

kuulemma ruuvaus auttaa aika paljon.. sanovat ett yhen lisäpytyn verran :lol: eli tehoa sit +100hp. mut vaatii ammatimiehen pp-diesel tai mynä-diesel. näitä kehuttu paljo täällä.
petska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petska »

kyllä sieltä sen 125-130hp takapyöriltä saa ja kulkee ihan kivasti...olisko kone tehot jossain 150-160hp väliin ja kulkee varttimailillekkin alle 17s...testattu juttu :lol: ja mikä parasta kulutus putoaa kun on pumpun säädöt ja ajoitus kohdallaan suosittelen... jostain syystä minä en ainakaan voi haukkua... ja C-malliin en vielä ainakaan meinaa siirtyä...joskus tulevaisuudessa ehkä... :wink: :wink: :wink:
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin