Moottorissa ei varmaankaan ole nakutuksen tunnistinta, onko missään oktaanivalitsinta? Niin ja mikä on sulakerasian läheisyydessä tulipellissä kiinni oleva pyöritettävä säädin missä on numerot 1 - 7 ja sinetti päällä?! Auto on vuosimallia -93 ja saksasta roudattu.
w124 E220 oktaanivaatimus
w124 E220 oktaanivaatimus
Onkos tietoa siitä mikä oktaanivaatimus ko mallin moottoriin on? Korkin kupeessa käsketään saksaksi tankkaamaan superia ja normaalilaatua käyttääkseen käsketään saksaksi jotain mitä en osaa suomeksi kääntää 
Moottorissa ei varmaankaan ole nakutuksen tunnistinta, onko missään oktaanivalitsinta? Niin ja mikä on sulakerasian läheisyydessä tulipellissä kiinni oleva pyöritettävä säädin missä on numerot 1 - 7 ja sinetti päällä?! Auto on vuosimallia -93 ja saksasta roudattu.
Moottorissa ei varmaankaan ole nakutuksen tunnistinta, onko missään oktaanivalitsinta? Niin ja mikä on sulakerasian läheisyydessä tulipellissä kiinni oleva pyöritettävä säädin missä on numerot 1 - 7 ja sinetti päällä?! Auto on vuosimallia -93 ja saksasta roudattu.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Eli siis 4-venttiili 220 bensakone kyseessä?
Hmm... nyt en muista ulkoota onko niissä oktaanivalitsinkiekkoa. Ja kun kohta lähden vilkasemaan, niin sitten en oo enää koneen ääressä niin joku muu saa ehtiä ensin. Tälläset pitäis tietysti muistaa, mutta....
No, oma tapaus kyllä kulkee ihan 95 E:llä huolettomasti.
Saksassa todennäköisesti on tankattu aina 98E:tä vastaavaa laatua.
Ja vaikka siellä ei kiekkoa olisikaan, voi moottori silti "muistaa" mitä on juonut nuoruudessaan kotimaassa.
Puhutaanko siinä ohjekirjassa mitään esim. eri asennoista (S/N)???
Veholta saa rahaa vastaan uusia käyttöohjekirjoja.
Hmm... nyt en muista ulkoota onko niissä oktaanivalitsinkiekkoa. Ja kun kohta lähden vilkasemaan, niin sitten en oo enää koneen ääressä niin joku muu saa ehtiä ensin. Tälläset pitäis tietysti muistaa, mutta....
No, oma tapaus kyllä kulkee ihan 95 E:llä huolettomasti.
Saksassa todennäköisesti on tankattu aina 98E:tä vastaavaa laatua.
Ja vaikka siellä ei kiekkoa olisikaan, voi moottori silti "muistaa" mitä on juonut nuoruudessaan kotimaassa.
Puhutaanko siinä ohjekirjassa mitään esim. eri asennoista (S/N)???
Veholta saa rahaa vastaan uusia käyttöohjekirjoja.
Re: w124 E220 oktaanivaatimus
Todennäköisesti tuo kiekko on sytytyksen ajoitusta muuttava säätövastusjuha kirjoitti:Onkos tietoa siitä mikä oktaanivaatimus ko mallin moottoriin on? Korkin kupeessa käsketään saksaksi tankkaamaan superia ja normaalilaatua käyttääkseen käsketään saksaksi jotain mitä en osaa suomeksi kääntää
Moottorissa ei varmaankaan ole nakutuksen tunnistinta, onko missään oktaanivalitsinta? Niin ja mikä on sulakerasian läheisyydessä tulipellissä kiinni oleva pyöritettävä säädin missä on numerot 1 - 7 ja sinetti päällä?! Auto on vuosimallia -93 ja saksasta roudattu.
joka myöhäistää sytytyshetkeä aina 2 asteen portain.
Yleensä se on asennossa 1, jos moottorissa on tarkoitettu
käytettäväksi korkeaoktaanista polttoainetta.
Tässä taulukko numeroista, niitä vastaavista vastusarvoista sekä
vaikutus sytytyshetkeen:
Numero ) vastus / myöhäistää
sytytyshetkeä
1 ) ~ / 0 ast.
2 ) 2400 Ohm. / 2 ast.
3 ) 1300 Ohm. / 4 ast.
4 ) 750 Ohm. / 6 ast.
5 ) 470 Ohm. / 8 ast.
6 ) 220 Ohm. / 10 ast.
7 ) 0 Ohm. / 12 ast.
Koskee mallisarjoja W201 / W124
Jenkkeihin virallisesti toimitetuissa autoissa ei tuota
säätökiekkoa ole, vaan se on korvattu kiinteällä 750 ohmin.
vastuksella (R16/1)
Tietolähteenä jenkkien mersusivut ( en muista mitkä )



