Konehuoneen pesu? Kuvat lisätty!
Konehuoneen pesu? Kuvat lisätty!
Elikkä tänne kaikenlaisia neuvoja, miten olisi parasta pestä mersun konehuonetta. Jos joku tälläinen ketju on ollut, niin lienee hukkunut...
Meillä kutosmiehillä sen nyt on ässän kohdalla helppoa, kun väljää koneen ympärillä on:)
Eli kertokaapa, miten kone on paras pestä.
Meillä kutosmiehillä sen nyt on ässän kohdalla helppoa, kun väljää koneen ympärillä on:)
Eli kertokaapa, miten kone on paras pestä.
Viimeksi muokannut Ere866, Pe 30.09.2005 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
- samisalama
- Vakiokalustoa
- Viestit: 239
- Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
- Paikkakunta: Kouvola
Tätähän minäkin....Sjtv kirjoitti:Pesurilla vaan, roiskii pesuainetita sinne tänne ja sit suihkuttelee päälle.

Olin natiaisena Opelilla taksvärkissä ja sain seurata, kuinka 97 Vectran konehuone pestiin.
Kops, konsa auki--->painepesurilla vettä litratolkulla sisään ja pientä kuivausta ja kopsu kiinni. Tiedä sitten, onhan uusissa autoissa moottorin suojattu kaikella muovikoteloilla melko hyivn.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Riippuu vähän (auton ja) moottorin elektroniikan tasosta. Mitä pienempiä virtoja liittimien kautta kulkee, sitä vähemmän hapettumista systeemi sietää ja sitä varovaisempi pitää olla painepesurin kanssa.
Olen omistanut 3 kpl 124 korimallin mersuja, joissa kaikissa on ollut automaatti-ilmastointi. Mielenkiintoista, että moottoripesun jälkeen näissä kaikissa ilmastointi on lakannut toimimasta ja alkanut itsestään toimia uudelleen noin kuukauden päästä. En vieläkään tiedä, mikä liitoksista on noin arka vedelle...
Nykyisten, väylätekniikkaan pohjautuvien ohjausten aikakaudella tehtyjen autojen kohdalla painepesuria pitäisi käyttää erittäin harkiten.
Olen omistanut 3 kpl 124 korimallin mersuja, joissa kaikissa on ollut automaatti-ilmastointi. Mielenkiintoista, että moottoripesun jälkeen näissä kaikissa ilmastointi on lakannut toimimasta ja alkanut itsestään toimia uudelleen noin kuukauden päästä. En vieläkään tiedä, mikä liitoksista on noin arka vedelle...
Nykyisten, väylätekniikkaan pohjautuvien ohjausten aikakaudella tehtyjen autojen kohdalla painepesuria pitäisi käyttää erittäin harkiten.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Itse suihkautin viime syksynä kanssa konehuonetta puhtaammaksi.... Keväällä ei sitten ilmastointi pelannut ( manuaali-ilmastointi 190E -88 ), oli noin tusina sähköliitosta huonossa hapessa tai pikemminkin hapettunut ja ei ollut eloa koko vehkeessä. Liitinten putsailu ja nitkuttelu auttoi. En enää tarjoa painepesueria konehuoneeseen.... Jollain muulla tavalla täytyy pestä enskerralla.paloviita kirjoitti:Riippuu vähän (auton ja) moottorin elektroniikan tasosta. Mitä pienempiä virtoja liittimien kautta kulkee, sitä vähemmän hapettumista systeemi sietää ja sitä varovaisempi pitää olla painepesurin kanssa.
Olen omistanut 3 kpl 124 korimallin mersuja, joissa kaikissa on ollut automaatti-ilmastointi. Mielenkiintoista, että moottoripesun jälkeen näissä kaikissa ilmastointi on lakannut toimimasta ja alkanut itsestään toimia uudelleen noin kuukauden päästä. En vieläkään tiedä, mikä liitoksista on noin arka vedelle...
Nykyisten, väylätekniikkaan pohjautuvien ohjausten aikakaudella tehtyjen autojen kohdalla painepesuria pitäisi käyttää erittäin harkiten.
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
oon kans suunnitellu e200 cdi:n konehuoneen pesua...mut en tiedä kuinka siinäki käy.pellin alla on vaan aikalailla kaikenmaailman johtoa ja liitintä joten mun säkällä ei pelaa enää koko kiesi pesun jälkeen.onko kellää omakohtaista kokemusta cdi-moottorin pesusta?jos sais hyviä vinkkejä että mihin EI kannata päästää painepesurilla?aluksi tietysti olis hyvä ottaa varmaan pohjalevy irti ja sit siitä moottorin päältä ne 2 suojamuovia pois...
Minä oon pari kertaa pessy nykysestäni moottorin eikä siihen ole mitään jälkitautia tullu. Liuotinta ekaks, antaa muhia nortin verran ja sit painepesurilla reilusti vettä , että varmasti on myrkyt jokapaikasta huuhdeltu niin ei tule mitään mystisiä sähköongelmia. Viime kerralla jopa rupes heti käymään pytyilläkin!!!Malm kirjoitti:Peskäähän syyläri kanssa !
polttoöljy
Polttoöljy taitaa olla paras ja edullisin lianpoistoaine, ainakin
jos kone on kovin öljynen. tiskiharjalla
voi vähän jynssätä lisää. Ja painepesuria perään.
Mutta sanomalehteä, muovia yms
alle että tulevat moskat talteen eikä luonto saastu !
Elmu-kelmua kannattaa käärästä sähkölaitteiden ympärille
etteivät raukat kastu.
Mika Veee
jos kone on kovin öljynen. tiskiharjalla
voi vähän jynssätä lisää. Ja painepesuria perään.
Mutta sanomalehteä, muovia yms
alle että tulevat moskat talteen eikä luonto saastu !
Elmu-kelmua kannattaa käärästä sähkölaitteiden ympärille
etteivät raukat kastu.
Mika Veee
Ex monta W-kirjainta.
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
pesu..
bensaa,naftaa ja pinelineä...noita mä oon käyttäny. ja mielummin letkulla ku paineella pesu...ja kuumaa vettä jos mahollista.
power is nothing without control...
Eilen pesin tuota ässän konetta, ei muutakaan tekmistä ollut.
Eipä kone pahasti likainen edes ollut, paljon pölyä vain jokapaikassa ja peltiosien päällä likaa.
Kuumaa vettä, pikkuisen sekaan Fairya ja rätti märäksi, suurimmat vedet pois ja kärsivällisyyttä. Sitten ne paikat, mitä pelotti pyyhkiä, niin kuivalla rätillä heti perään kuivaus.
Laittelen kuvia, jos jakselen niitä ottaa tässä joky päivä. Hyvännäköinen siitä mielestäni tuli. Ja lähti vielä käyntiinkin, ku illalla talliin ajoi
Eipä kone pahasti likainen edes ollut, paljon pölyä vain jokapaikassa ja peltiosien päällä likaa.
Kuumaa vettä, pikkuisen sekaan Fairya ja rätti märäksi, suurimmat vedet pois ja kärsivällisyyttä. Sitten ne paikat, mitä pelotti pyyhkiä, niin kuivalla rätillä heti perään kuivaus.
Laittelen kuvia, jos jakselen niitä ottaa tässä joky päivä. Hyvännäköinen siitä mielestäni tuli. Ja lähti vielä käyntiinkin, ku illalla talliin ajoi

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Noniin, ässä oli kolme päivää tallissa ilman minkäänlaista huomiota(paitsi ihailuja) ja nyt otin sen ulos ja vähän ajelin ja illalla pitää kävässä kaupungissa.
Eikös muuten koneen pidäkkin säklättää vähän, kun on kylmä?
Nyt sitten nappailin konehuoneesta kuvia, puunattu on. Käytin vain fairyvettä, rättejä ja kärsivällisyyttä. Mielestäni onnistuin erinomaisesti. Reilun tunnin tuloksia seuraavassa:
http://img304.imageshack.us/img304/787/ ... est1xq.jpg
http://img304.imageshack.us/img304/5413 ... hlt6uy.jpg
http://img304.imageshack.us/img304/6124 ... lt27hs.jpg
On se nätti auto, vaikka pari juttua löytyykin
(mm.tuosta eturitilästä puuttuu pala, kromikaaret, joita en ole vielä uskaltanut ottaa irti, turhan kova jännitys, jos alan irroittelemaan:()
Vectran keula pilaa kuvan
http://img304.imageshack.us/img304//keula2lh.jpg
Onneksi tuon perälaudan alla ei ollut mitään panikoitavaa....vielä ...
http://img304.imageshack.us/img304/3266/per5df.jpg
Taustalla talvikumit ja talli.
http://img145.imageshack.us/img145/5163 ... eus8km.jpg
Eikös muuten koneen pidäkkin säklättää vähän, kun on kylmä?
Nyt sitten nappailin konehuoneesta kuvia, puunattu on. Käytin vain fairyvettä, rättejä ja kärsivällisyyttä. Mielestäni onnistuin erinomaisesti. Reilun tunnin tuloksia seuraavassa:
http://img304.imageshack.us/img304/787/ ... est1xq.jpg
http://img304.imageshack.us/img304/5413 ... hlt6uy.jpg
http://img304.imageshack.us/img304/6124 ... lt27hs.jpg
On se nätti auto, vaikka pari juttua löytyykin

Vectran keula pilaa kuvan

http://img304.imageshack.us/img304//keula2lh.jpg
Onneksi tuon perälaudan alla ei ollut mitään panikoitavaa....vielä ...
http://img304.imageshack.us/img304/3266/per5df.jpg
Taustalla talvikumit ja talli.
http://img145.imageshack.us/img145/5163 ... eus8km.jpg
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
M103 ei säksätä missään vaiheessa, käy ja kukkuu kuin
sweitsiläinen käkikello kunnossa ollessaan.
Jos kylmänä säksättää, saattaa hydraulinostajat olla likaiset.
On sulla tosi nätti konehuone, pisteet siitä ! Ja uskomattoman
hyväkuntoisen näkönen W126, nami nami !!!
Ja toi termostaatin kansi kannattanee vaihtaa alumiiniseen,
niitä saa halvalla vehosta. Kuulemma toi muovinen saattaa
haljeta...tietty ikävin seurauksin.
Mika Veee
sweitsiläinen käkikello kunnossa ollessaan.
Jos kylmänä säksättää, saattaa hydraulinostajat olla likaiset.
On sulla tosi nätti konehuone, pisteet siitä ! Ja uskomattoman
hyväkuntoisen näkönen W126, nami nami !!!
Ja toi termostaatin kansi kannattanee vaihtaa alumiiniseen,
niitä saa halvalla vehosta. Kuulemma toi muovinen saattaa
haljeta...tietty ikävin seurauksin.
Mika Veee
Ere866 kirjoitti:
Eikös muuten koneen pidäkkin säklättää vähän, kun on kylmä?
Ex monta W-kirjainta.
voi
Itte vaihdoin varmuuden vuoksi ton termarin kannen,
se voi tosiaan olla että rikkoontuu liiasta kiristämisestä.
Jäähdyttäjän oli rikkonut edellinen omistaja, korvake
oli täysin kappaleina, mutta nyt on sekin uusi
se voi tosiaan olla että rikkoontuu liiasta kiristämisestä.
Jäähdyttäjän oli rikkonut edellinen omistaja, korvake
oli täysin kappaleina, mutta nyt on sekin uusi

PM kirjoitti:Ei se mihinkään halkee, paitsi jos on tapana kiristellä klemmareita aina kierroksen pari keväthuollon yhteydessä. Samalla tavalla saa jäähdyttimen korvakkeenkin halki. No on niitä vanhuuttaankin menny...MikaVeee kirjoitti:Kuulemma toi muovinen saattaa
haljeta...tietty ikävin seurauksin.
Ex monta W-kirjainta.
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
niin eikö kellää olisi antaa vinkkejä cdi-koneen pesuun?tuomkiti81 kirjoitti:oon kans suunnitellu e200 cdi:n konehuoneen pesua...mut en tiedä kuinka siinäki käy.pellin alla on vaan aikalailla kaikenmaailman johtoa ja liitintä joten mun säkällä ei pelaa enää koko kiesi pesun jälkeen.onko kellää omakohtaista kokemusta cdi-moottorin pesusta?jos sais hyviä vinkkejä että mihin EI kannata päästää painepesurilla?aluksi tietysti olis hyvä ottaa varmaan pohjalevy irti ja sit siitä moottorin päältä ne 2 suojamuovia pois...

Ja vaikka ei halkeaisikaan, niin muovikannesta hapertuu ainetta sillä seurauksella, että mm. ylävesiletku ei pysy kunnolla kiiinni vaan irtoaa 100 km välein.MikaVeee kirjoitti: Ja toi termostaatin kansi kannattanee vaihtaa alumiiniseen,
niitä saa halvalla vehosta. Kuulemma toi muovinen saattaa
haljeta...tietty ikävin seurauksin.
Terveisin nimimerkki "been there, done that".

Kotelon vaihtohan on noin 55 sekunnin homma.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
eipä tuo oo mersu säikähtänyt vaikka on pessykki painepesurilla + moottorinpesu aineella 2 x vuodessa koneen. vähän aikaa käy ja kukkuu miten sattuu mut siitä se sit asettuu, mahtaa virranjakajaan päästä vähän veddä. Kuumalla vedellä ite aina pessyt.. paljon mukavamman näkönen + rassattava ku puhdas.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Oli pakko nyt sitte tän topikin perusteella pestä motti. Käytin Würthin moottorin pesuainetta ja painepesuria perään about 50-60 asteista vettä. Täytyy kyllä sanoa et näyttää toi moottori aivan ufolta
se on ku uus.

W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
Konehuoneen viimeistely
Kun olette pessyt moottorin huolella niin tosi hyvän viimeistelyn saa suihkuttamalla Auto Glymin Vinyl & rubber care nimistä ainetta vielä märkään moottoritilaan.Aineen kuivuttua kaikki kumi ja muoviosat kiiltää aivan hillittömästi ja samalla hoitaa kumiosia. Näin tehdään ainakin eräässä fiksaamossa joka tekee Veholle fiksauksia vaihtoautoihin.