Pari automaatti-utelua
Pari automaatti-utelua
Automaattimersun murheita tässä yritän jakaa ja kommentteja kalastaa.
a) Nykiminen. Vaihde vaihtuu, pykälä tuntuu. Välillä nykii melkoisestikin, ja kierrokset luistavat aika korkealle. Selvästi pahimmillaan auton ollessa kylmänä. Ilmiselvin aiheuttaja lienee alipainevuoto, mutta huoltomiehen pikaisen tsekkauksen jälkeen "ei pihise". Mistä muusta voi johtua, ei kai tuo loota nyt vain ala olla entinen?
b) Jarruttaminen aiheuttaa kolahduksen. Kun kosla pysähtyy jarrutuksen seurauksena, (jarruista?) kuuluu ärsyttävä, terävä kolahdus. Aivan kuin jokin ottaisi kiinni. Käsitykseni mukaan kuuluu pelkästään vedossa, ei esim. vapaalla rullattaessa ja jarruttaessa.. Äänen sijantia on mahdoton tarkalleen paikantaa. Jarrupalat + -levyt uusittu eteen katsastajan vaatimuksesta keväällä, takana ovat mitä lie. Vika ei vaivaa koko ajan, useimmiten kuitenkin. Pieni mutta helvetin ärsyttävä juttu. Tiedän, koko lailla mahdoton arveltava, mutta jos jollain vaikka olisi samanmoisia kokemuksia...?
Kaikki arvelu otetaan kiitoksella vastaan.
a) Nykiminen. Vaihde vaihtuu, pykälä tuntuu. Välillä nykii melkoisestikin, ja kierrokset luistavat aika korkealle. Selvästi pahimmillaan auton ollessa kylmänä. Ilmiselvin aiheuttaja lienee alipainevuoto, mutta huoltomiehen pikaisen tsekkauksen jälkeen "ei pihise". Mistä muusta voi johtua, ei kai tuo loota nyt vain ala olla entinen?
b) Jarruttaminen aiheuttaa kolahduksen. Kun kosla pysähtyy jarrutuksen seurauksena, (jarruista?) kuuluu ärsyttävä, terävä kolahdus. Aivan kuin jokin ottaisi kiinni. Käsitykseni mukaan kuuluu pelkästään vedossa, ei esim. vapaalla rullattaessa ja jarruttaessa.. Äänen sijantia on mahdoton tarkalleen paikantaa. Jarrupalat + -levyt uusittu eteen katsastajan vaatimuksesta keväällä, takana ovat mitä lie. Vika ei vaivaa koko ajan, useimmiten kuitenkin. Pieni mutta helvetin ärsyttävä juttu. Tiedän, koko lailla mahdoton arveltava, mutta jos jollain vaikka olisi samanmoisia kokemuksia...?
Kaikki arvelu otetaan kiitoksella vastaan.
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
En nyt halua pelotella mutta löytyiskö tuolta jotain tietoa asiasta
-> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=26273
-risto
-> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=26273
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
No eipä taida ihan moisista vaivoista olla kyse, mitään ääniä esimerkiksi laatikko ei aiheuta. Minusta nuo pysähtymistilanteenkin äänetkin kuuluvat nimenomaan jarruista. Tai "jostain sieltä päin", heh...Malm kirjoitti:En nyt halua pelotella mutta löytyiskö tuolta jotain tietoa asiasta
-> http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=26273
-risto
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Tuota... Öh, on kai siinä. Vissiin...Jarkko S kirjoitti:Vaan onkos tuossa vielä 4-vaihteinen?
Tiedä sitten mitä pitää "julmetun terävänä". Ei se nykiminen siis aivan älytöntä ole, mutta sen verran välillä nappaa, että korpeaa. Ja kuten sanottua, pahinta tosiaan kylmänä. Joskus tuntuu, kun on aikansa rullannut, että toimii ihan moitteettakin.Jarkko S kirjoitti:Sillon voi ollakkin alipainevuoto, mutta se ilmenisi julmetun terävinä vaihtoina.
180 000:n iso huolto oli keväällä, ja siinä kai vaihdettiin kaikki öljyt. Asiasta tehden säätöjä ei ole tehty. Millainen noita ylipäänsä on säätää?Jarkko S kirjoitti:Onkos öljyjä katsottu millon viimeksi? Ja onkos kokeiltu säätää?
Nuo "jarrutusäänet" mua melkein enemmän tympii.
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Voisiko tuo kolahdus tulla siitä kun moottorijarrutuksen jälkeen (tavallinen jarrutus jolloin laatikko vaihtaa jossain vaiheessa pienempää) jälleen tulee veto päälle ja voimansiirron väljät esim. perässä, vetoakseleissa ym. loksahtavat jälleen "veto" asentoon. Itsellä ainakin jotain sellaista havaittavissa
tietysti mahdollisuuksia löytyy myös kannatinlaakerin (kumin) ja kardaanin nivelten ja rättien ym suunnalta.
Voisiko olla joku laittanut alipaineletkuja (mikäli sinulla sellaisilla ohjaillaan automaattia pumpulta ym. käsin) väärään järjestykseen kiinni moottorin päällä (tai muualla), itsellä olivat huollon ja venttiilien säädön yhteydessä sellaisen tempun tehneet ja laatikko toimi sen jälkeen melko hassusti

Voisiko olla joku laittanut alipaineletkuja (mikäli sinulla sellaisilla ohjaillaan automaattia pumpulta ym. käsin) väärään järjestykseen kiinni moottorin päällä (tai muualla), itsellä olivat huollon ja venttiilien säädön yhteydessä sellaisen tempun tehneet ja laatikko toimi sen jälkeen melko hassusti

300td -91, manuaali.
Tiedät onko se 4- vai 5-vaihteinen siitä, mikä numero D:n vieressä vaihdevalitsimessa on
4-vaihteisessa suurin pakkovaihde on 3, 5-vaihteisessa se on 4
Epäilen että tuon ikäisessä olisi jo 5-vaihteinen.
Voiskohan tuo kolahdus kuulua kardaanista
EDIT: Äh, se olikin -96 eikä -97 - en sano yhtään mitään..


Voiskohan tuo kolahdus kuulua kardaanista

EDIT: Äh, se olikin -96 eikä -97 - en sano yhtään mitään..
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Miksei tuokin kuulostaisi ihan järkeenkäyvältä. Se vain hämää, kun kolahdusta ei kuulu aina. Joskus olen ajanut pidempäänkin kaupungissa, että auto on pysähtynyt aivan äänettömästi.roiala kirjoitti:Voisiko tuo kolahdus tulla siitä kun moottorijarrutuksen jälkeen (tavallinen jarrutus jolloin laatikko vaihtaa jossain vaiheessa pienempää) jälleen tulee veto päälle ja voimansiirron väljät esim. perässä, vetoakseleissa ym. loksahtavat jälleen "veto" asentoon. Itsellä ainakin jotain sellaista havaittavissatietysti mahdollisuuksia löytyy myös kannatinlaakerin (kumin) ja kardaanin nivelten ja rättien ym suunnalta.
Tämäkin on mahdollista... Näytin tosin autoa taannoin pikaisesti Mersut käsittääkseni hallitsevalle huoltomiehelle, ja tämä oli mieltä, että letkut ovat kiinni ja oikeassa järkässä. Yhden huollon jälijiltä oli yksi letku jäänyt kokonaan irti, ja silloin teki samaa, joskin tuhdimmin.roiala kirjoitti:Voisiko olla joku laittanut alipaineletkuja (mikäli sinulla sellaisilla ohjaillaan automaattia pumpulta ym. käsin) väärään järjestykseen kiinni moottorin päällä (tai muualla), itsellä olivat huollon ja venttiilien säädön yhteydessä sellaisen tempun tehneet ja laatikko toimi sen jälkeen melko hassusti
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Nelonen se on, kiitti ohjastuksesta.mikkop kirjoitti:Tiedät onko se 4- vai 5-vaihteinen siitä, mikä numero D:n vieressä vaihdevalitsimessa on4-vaihteisessa suurin pakkovaihde on 3, 5-vaihteisessa se on 4
Epäilen että tuon ikäisessä olisi jo 5-vaihteinen.
Jaa-a... Kun näistä asioista tajuaisi enemmän, niin voisi itsekin arvella.mikkop kirjoitti:Voiskohan tuo kolahdus kuulua kardaanista![]()
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Vaikka viimeinen pakkovaihde on 3? (mikkop:n viestiin viitaten)Jarkko S kirjoitti:Ahaa, eli laatikko on siis 5-vaihteinen 722.6.
No ainakin se aiemmin mainitsemani irronnut letku vaikutti tuohon aikoinaan... Vikakoodit on katsottu vähän aikaa sitten, ei mitään moisiin ongelmiin viittavaa.Jarkko S kirjoitti:Säätämään sitä ei pysty juuri millään koska on täysin sähköohjattu.
Onkos tuosta katsottu vikakoodeja viime aikoina? Niin alipainevuoto ei tuota aiheuta juurikin sen takia kun laatikkoa ei ohjata alipaineella vaan sähköisesti.
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Aha,
Sai viestistä vain kuvan kun sanoit että se on nelonen -> viimeinen pakkovaihde on nelonen...
No mutta mekaanisen laatikon säätöön hyvä vinkki:
http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tah ... saato.html
Saattaa olla hieman eroja uusien ja vanhojen laatikoiden osalta tuon "säätötutin" osalta mutta pääperiatteet saa tuolta selville.
Tuo jarruttamisen kolahdus saatta tulla silloin kun laatikko vaihtaa pienemmälle vauhdin hidastuessa, tämä näin mutu tuntumalta johtuu nimenomaan välyksistä, eli perässä on luultavasti väljää tai sitten muissa nivelissä ja heloissa. Toinen asia mikä voi vaikuttaa kolahduksen voimakkuuteen on vaihtoajankohta, jos auto vaihtaa liian aikaisin pienelle, kolahdus on voimakkaanpi jne jne...
No mutta, kun itse säätää laatikkoa niin kannattaa olla huolellinen...
-risto
Edit: ja kannattaa varmistaa että öljyt on sentään joskus vaihdettu, ei ne ikuisuuksia kestä...
Sai viestistä vain kuvan kun sanoit että se on nelonen -> viimeinen pakkovaihde on nelonen...
No mutta mekaanisen laatikon säätöön hyvä vinkki:
http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tah ... saato.html
Saattaa olla hieman eroja uusien ja vanhojen laatikoiden osalta tuon "säätötutin" osalta mutta pääperiatteet saa tuolta selville.
Tuo jarruttamisen kolahdus saatta tulla silloin kun laatikko vaihtaa pienemmälle vauhdin hidastuessa, tämä näin mutu tuntumalta johtuu nimenomaan välyksistä, eli perässä on luultavasti väljää tai sitten muissa nivelissä ja heloissa. Toinen asia mikä voi vaikuttaa kolahduksen voimakkuuteen on vaihtoajankohta, jos auto vaihtaa liian aikaisin pienelle, kolahdus on voimakkaanpi jne jne...
No mutta, kun itse säätää laatikkoa niin kannattaa olla huolellinen...
-risto
Edit: ja kannattaa varmistaa että öljyt on sentään joskus vaihdettu, ei ne ikuisuuksia kestä...
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Minullakin tomaatti toimii kylmänä aika oudosti. Jos ajaa matalilla kierroksilla n1600-1700 1->2 vaihto nykäsee jokseenkin reippaasti ja 2->3 vaihto tapahtuu liian myöhään ja kone ryntää hetkellisesti vaihdon aikana tuonne 2500 tienoille. Mutta kun moottori(ja laatikko) lämpenee niin kulkee kyllä tasaisesti, samoin jos antaa vähän reilummin kaasua, kierrokset n. 2000 niin kylmänäkin vaihtaa hyvin. Onko tarvetta säätää??Käytin tänään juuri laatikon öljynvaihdossa, tuli jämäkämpi ja vaihtaa jokseenkin samalla tavalla, tosin asiantuntija mekaanikko (40V pelkästään mersuja laitellut) sanoi, että voi vaihtaminen muuttua pikkuhiljaa ja, ettei aina 1 öljynvaihto riitä.
SANOI MYÖS , ETTÄ AINA PITÄÄ OTTAA ÖLJYT POIS MYÖS TURBIINISTA, vaikka näillä palstoilla toisenlaistakin vinkkiä olen lukenut.
Kiitos neuvoista!
Auto 300TDT W124
SANOI MYÖS , ETTÄ AINA PITÄÄ OTTAA ÖLJYT POIS MYÖS TURBIINISTA, vaikka näillä palstoilla toisenlaistakin vinkkiä olen lukenut.
Kiitos neuvoista!
Auto 300TDT W124
Kun kerrankin löytää hyvän auton, merkkiä on turha vaihtaa. Jos löytää erinomaisen pysyköön mallikin samana.
Joo, sori, hieman aivosähkökatkosta täällä päässä...Malm kirjoitti:Aha,
Sai viestistä vain kuvan kun sanoit että se on nelonen -> viimeinen pakkovaihde on nelonen...
Kuuluisiko kolahdus tämän teorian mukaan juuri silloin kun auto pysähtyy? Ääni on nimenomaan vetoon liittyvä, sellainen kireä... äh, vaikea keksiä oikeaa sanaa.Malm kirjoitti:Tuo jarruttamisen kolahdus saatta tulla silloin kun laatikko vaihtaa pienemmälle vauhdin hidastuessa, tämä näin mutu tuntumalta johtuu nimenomaan välyksistä, eli perässä on luultavasti väljää tai sitten muissa nivelissä ja heloissa. Toinen asia mikä voi vaikuttaa kolahduksen voimakkuuteen on vaihtoajankohta, jos auto vaihtaa liian aikaisin pienelle, kolahdus on voimakkaanpi jne jne...
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Kun omassa autossa oli kardaanin etulimppu lievästi sanottuna väljä...niin melkein aina risteykseen tultaessa ja jarrutettaessa hitaastakin vauhdista stoppiin kuului melko terävä kolahdus. Ajele ikkuna auki sen kuulee kyllä selvästi...mr kirjoitti: Kuuluisiko kolahdus tämän teorian mukaan juuri silloin kun auto pysähtyy? Ääni on nimenomaan vetoon liittyvä, sellainen kireä... äh, vaikea keksiä oikeaa sanaa.
Vaikea uskoa että jarruissa olisi mitään mikä kyseistä ääntä aiheuttaisi.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Kuulostaa kyllä tutulta. Pysyikö välistä oireettomanakin? Ja onkohan miljoonan dollarin remontti, jos vika on tuolla?Petri M. kirjoitti: Kun omassa autossa oli kardaanin etulimppu lievästi sanottuna väljä...niin melkein aina risteykseen tultaessa ja jarrutettaessa hitaastakin vauhdista stoppiin kuului melko terävä kolahdus. Ajele ikkuna auki sen kuulee kyllä selvästi... Vaikea uskoa että jarruissa olisi mitään mikä kyseistä ääntä aiheuttaisi.
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Jep kyllä se taisi välillä olla hiljaakin. Se on helppo tarkastaa auton alta...kardaania vahvasti nytkyttää eteen-taakse käsin ja pyörittää...siinä etulimpussa, holkeissa ei saa olla väljää. Muistaakseni 103 euroa maksoi vaihto osineen.mr kirjoitti: Kuulostaa kyllä tutulta. Pysyikö välistä oireettomanakin? Ja onkohan miljoonan dollarin remontti, jos vika on tuolla?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Mites saa selville...
Onko mahollista ite saaha selville onko kyseessä alipainevuoto? Mulla (auto
) vaihtaa kohtuu kovasti , ja mielestäni on tullut pikkuhiljaa noin kovaksi. Mitää kolahduksia ei kuulu.
1 -> 2 nykäsee
2 -> 3 nykäsee
3 -> 4 kohtuu pehmeä vaihto...
Ei tosiaankaan nykäse tehojen takia niin paljoa
. Ei kiinnoistais viedä kellekään euronkalastajalle kunhan vika vaan ei ole mitään sähkömysteeriä...

1 -> 2 nykäsee
2 -> 3 nykäsee
3 -> 4 kohtuu pehmeä vaihto...
Ei tosiaankaan nykäse tehojen takia niin paljoa

Minulla laatikko myös vaihtaa tuntuvin nykäyksin ellei kyseessä ole kaasu pohjassa kiihdytys jolloin tulee nätit vaihdot ainakin suomessa laillisiin nopeuksiin asti.
Alkaa tosin olla aika ryhtyä puslahärdelliin minunkin, tuntuu että väljiä alkaa ilmetä vähän joka nurkkaan. 80tkm se paska kesti ennen kuin pitää alkaa kuluvaa osaa uusimaan.
Alkaa tosin olla aika ryhtyä puslahärdelliin minunkin, tuntuu että väljiä alkaa ilmetä vähän joka nurkkaan. 80tkm se paska kesti ennen kuin pitää alkaa kuluvaa osaa uusimaan.

Kardaanin etunivel huoltomiehen mukaan sökö. Vaihdettiin ja karautin korjaamon pihasta matkaan - ei vaikutusta, samalla lailla napisi kuin aiemminkin. Yhtäkkiä kaupungilla hoksasin, että perhana, sehän on hiljainen. Ajelin vielä pitkät pätkät silleen, että pysyi kolisemati... No, saapa nähdä ja kuulla, säilyykö tilanne. Kummallinen viive oli toiminnassa, jos näin on. Jospa tuo haki paikkaansa?Petri M. kirjoitti:Jep kyllä se taisi välillä olla hiljaakin. Se on helppo tarkastaa auton alta...kardaania vahvasti nytkyttää eteen-taakse käsin ja pyörittää...siinä etulimpussa, holkeissa ei saa olla väljää. Muistaakseni 103 euroa maksoi vaihto osineen.mr kirjoitti: Kuulostaa kyllä tutulta. Pysyikö välistä oireettomanakin? Ja onkohan miljoonan dollarin remontti, jos vika on tuolla?
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Laatikkomurhe
Kardaanin etunivel huoltomiehen mukaan sökö. Vaihdettiin ja karautin korjaamon pihasta matkaan - ei vaikutusta, samalla lailla napisi kuin aiemminkin. Yhtäkkiä kaupungilla hoksasin, että perhana, sehän on hiljainen. Ajelin vielä pitkät pätkät silleen, että pysyi kolisemati... No, saapa nähdä ja kuulla, säilyykö tilanne. Kummallinen viive oli toiminnassa, jos näin on. Jospa tuo haki paikkaansa?[/quot Kyllä se automaatin terävä vaihto on ihan normaalia kylmänä. Kokeilkaapa käytellä autoa vaihde vapaalla eli N-asennossa hetken aikaa ennenkuin lähdette liikkeelle. Pari minuuttia tyhjäkäyntiä ja vaihto on hieman pehmeämpää. Mutta jos laatikon öljyt on lämpimät ja ns. ekassa vaihdossa luistaa eli kiekat käy ylhäällä, on aika etsiä asiantunteva korjaamo tulevaa remonttia varten. Lämpimänä vaihdon pitää tapahtua veto päälläsillai "terävästi" eikä kuminauhamaisesti. Öljyjä kun vaihdatte niin turbiinista öljyt myös pois eli konetta kun pyörittää, niin jossain vaihessa tulee turbiinin tyhjennysproppu vastaan. Ja AINA uusi putsari tilalle. Ja minun mielestä ei kannata itse mennä säätelemään mitään paineita, voi mennä huonompaan suuntaan jos arviolta tekee mutu-säätöä.mr kirjoitti:Petri M. kirjoitti:Jep kyllä se taisi välillä olla hiljaakin. Se on helppo tarkastaa auton alta...kardaania vahvasti nytkyttää eteen-taakse käsin ja pyörittää...siinä etulimpussa, holkeissa ei saa olla väljää. Muistaakseni 103 euroa maksoi vaihto osineen.mr kirjoitti: Kuulostaa kyllä tutulta. Pysyikö välistä oireettomanakin? Ja onkohan miljoonan dollarin remontti, jos vika on tuolla?
Mitäs sanotte...?
Minulla on myös nykimisen lisäksi toinenkin ongelma. Voi olla, että öljynvaihto korjaisi asian, mutta mitähän vaikuttaisi jos lisäisi öljyä. Nimittäin monesti pintakaasulla liikkeellelähdettäessä vaihde onkin kakkonen
. Jos tallaa kaasua hieman enemmän, niin löytyy se ykkönenkin. Nykäyksissä ei kuulu mitään kolahduksia, ja ei tunnu mitään välystä, kierrokset ei hypi. Tein nk. vanhanmallin automaattilaatikkotestin, eli talla ja jarru pohjaan d- asennossa.... Kierrokset eivät nousseet kuin 1800 rpm:ään, joten kai voisi hiukan pehmentää... vai??? Nykyisillä öljyillä on ajettu 45 tkm....

Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Re: Laatikkomurhe
Joo, uskon tämän enkä jaksa enää välittää koko asiasta.Kummisetä kirjoitti: Kyllä se automaatin terävä vaihto on ihan normaalia kylmänä. .
Sama homma tuon pysähtymiseen liittyvän napseen kanssa, siitäkin joku sanoi, että on vähän vanhemman auton kanssa ihan normia, kun on veto päällä. Onpahan nyt kumminkin (kuulemma) sökö etunivel kardaaniin vaihdettu, tuskin sekään ihan turhaa oli.
autona: m-b c180 esprit -96, automatic
Re: Laatikkomurhe
Ei ollut turhaamr kirjoitti:Onpahan nyt kumminkin (kuulemma) sökö etunivel kardaaniin vaihdettu, tuskin sekään ihan turhaa oli.


2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Re: Mitäs sanotte...?
Ei ku kaikki pelaa oikein, jos autosi ei ole turbodiesel. Mersun laatikon kuuluukin - kuten täällä usein todettua- lähteä "siviililähdössä" kakkosvaihteella.mattipi kirjoitti:Minulla on myös nykimisen lisäksi toinenkin ongelma. Voi olla, että öljynvaihto korjaisi asian, mutta mitähän vaikuttaisi jos lisäisi öljyä. Nimittäin monesti pintakaasulla liikkeellelähdettäessä vaihde onkin kakkonen
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Laatikkomurhe
Joo, kiitos vaan veikkauksesta, vaikka eipä tuolla vaihdolla oire hävinnyt. Saattaa olla, että helpottui, tosin. Ei ole tullut tuon jälkeen vielä ajeltua niin paljon, että osaisi sanoa varmasti.Petri M. kirjoitti: Ei ollut turhaahyvä että veikkaus osui oikeaan.
autona: m-b c180 esprit -96, automatic