w123 projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

w123 projekti

Viesti Kirjoittaja ATT »

Tälläinen peli tuli hommattua ja tarkotus olis laittaa cruisailu kuntoon
muutamassa vuodessa. Kuvia tulee sitä mukaan kun projekti etenee... ja
projektiin liittyviä kysymyksiä, joihin varmaan tulee foorumilta vastauksia :wink:

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ihan hyväkuntosen näkönen ainakin kuvissa. Onkos 250 vai mikä kone?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Sivonen kirjoitti:Ihan hyväkuntosen näkönen ainakin kuvissa. Onkos 250 vai mikä kone?
Nettiautossa taisi sama auto olla myynnissä vähän aikaa sitten ja sen mukaan siinä on 240D tekniikka :shock:
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
[jimi]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.08.2005 11:28
Paikkakunta: k-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

onko takavalojen alla oleva kromilista lisävaruste vai ihan jokapojan kamaa? nimim.itellä on, kavereilla ei.
www.mersuforum.fi
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

Nettiautossa tosiaan oli kaupan ja 240 D tekniikallahan tämä on, eli korinvaihto
280 coupeksi. Valojen kromilistoista en tiedä onko vakiot :roll: mut jälkeen päin lisättyä
lienee kiillotetut rosterihelmat ja rosteriset kynnyslistat, joihin painettu
mercedes-benz 8)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

[jimi] kirjoitti:onko takavalojen alla oleva kromilista lisävaruste vai ihan jokapojan kamaa? nimim.itellä on, kavereilla ei.
Tehtaan lisävarusteena listoja ei ole saanut. Ne ovat olleet sedaneissa vain 280-malleissa. Paljonhan noita on jälkikäteen laitettu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
[jimi]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.08.2005 11:28
Paikkakunta: k-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

kiitoksia ja vielä jos osaisitte kertoa miksi W123sissa on ainaki kahta eri mallia etuvaloista?
www.mersuforum.fi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

[jimi] kirjoitti:kiitoksia ja vielä jos osaisitte kertoa miksi W123sissa on ainaki kahta eri mallia etuvaloista?
Pyöreät ajovalot lasin alla ovat 200-250- ja dieselmallien vakiovalot 1976-9/1982.

Suorakaiteen malliset etuvalot ovat olleet alusta lähtien 280-malleissa. 9/82 facelitissä ne tulivat koko mallisarjaan. Miksi alussa vain 280-malleissa, Luoja yksin tietää. Ehkäpä vain erottamaan huippumallit halpiksista.

Jenkkimalleissa taas on aina ollut pyöreät sealed-beam -lyhdyt vuosimallista riippumatta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
[jimi]
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 24.08.2005 11:28
Paikkakunta: k-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja [jimi] »

Timo L. kirjoitti:
[jimi] kirjoitti:kiitoksia ja vielä jos osaisitte kertoa miksi W123sissa on ainaki kahta eri mallia etuvaloista?
Pyöreät ajovalot lasin alla ovat 200-250- ja dieselmallien vakiovalot 1976-9/1982.

Suorakaiteen malliset etuvalot ovat olleet alusta lähtien 280-malleissa. 9/82 facelitissä ne tulivat koko mallisarjaan. Miksi alussa vain 280-malleissa, Luoja yksin tietää. Ehkäpä vain erottamaan huippumallit halpiksista.

Jenkkimalleissa taas on aina ollut pyöreät sealed-beam -lyhdyt vuosimallista riippumatta.
aina sitä viisastuu... :o
www.mersuforum.fi
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

Projekti on edenny hyvin hiljakseen sisustan purkamisella ja muulla
näpräämisellä. Vähän myös hitsaus hommia jo aloteltu ja kunhan koneen
saan keulalta viikonloppuna nii pääsee kunnolla roplamaan..

Mut vähän on tullu ongelmiakin.. Kuinkahan tuon startti vivun saa
konelaudasta irti. Kattelin sitä tuossa männä pyhänä jonkin tovin ja en keksinyt
kuinka irtois. Pitääkö sitä nuppia vetää ja kenties vääntä, jotta muovinen pää
lähtis irti (kierteet nupissa??).

Kuvia on tulossa kunhan saan tukivarret maalattua kokonaan...
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Nupin päästä irtoaa sellainen 2€:n kolikon kokoinen muovikiekko, kun vääntää pienellä meisselillä. Alta paljastuu M5 mutteri, jolla itse nuppi on kiinni. Nuppi irti ja sitten pyörittää auki sen kiiltävän "mutterin", jolla koko systeemi on kojelaudassa kiinni..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

Kiitokset Jarskille vinkistä 8)
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

Hiljasta on ollut näin talvi kaudella auton laiton kanssa, mut aina tehdään kun kelit myöten antaa.
Kylmä halli katsokaas :?
Auto on hiljalleen saatu riisuttua ja ruostevauriot kartotettua (ja hitsausta piisaa :))
Mut taustapeiliä en saa irti, vaikka on väänetty,käännetty, vedetty ja reivitty..
Mikähän jippo tossa piilee :?:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

ATT kirjoitti: Auto on hiljalleen saatu riisuttua ja ruostevauriot kartotettua (ja hitsausta piisaa :))
Mut taustapeiliä en saa irti, vaikka on väänetty,käännetty, vedetty ja reivitty..
Mikähän jippo tossa piilee :?:
Siis sisäpuolinen taustapeili?
Ainakin W126:ssa se kyllä lähtee, kun vääntää kohti tuulilasia, mutta helvetisti voimaa siihen tarvitaan ja silti osa voi "ampua". On vissiin irtoavaa mallia siltä varalta, että jos ja kun kolaritilanteessa jonkun otsa siihen täysillä osuu, niin peili antaa peräksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Aku P kirjoitti:
ATT kirjoitti: Auto on hiljalleen saatu riisuttua ja ruostevauriot kartotettua (ja hitsausta piisaa :))
Mut taustapeiliä en saa irti, vaikka on väänetty,käännetty, vedetty ja reivitty..
Mikähän jippo tossa piilee :?:
Siis sisäpuolinen taustapeili?
Ainakin W126:ssa se kyllä lähtee, kun vääntää kohti tuulilasia, mutta helvetisti voimaa siihen tarvitaan ja silti osa voi "ampua". On vissiin irtoavaa mallia siltä varalta, että jos ja kun kolaritilanteessa jonkun otsa siihen täysillä osuu, niin peili antaa peräksi.
Sen pitäisi tosiaankin lähteä ihan voimakkaalla riuhtaisulla. Itsellä langissa jostain syystä oli aivan mahdottoman tiukka. Koko laite heilui sitä repiessä ja ei irronnut. Lopulta isolla kumivasaralla siihen iskuja ja lopulta lensi tallin seinään ja varsi vinossa. En kyllä sitä peiliä enää laita takaisin. Pitää hommata toinen yksilö. Onhan tuo vaarallinekin, kun ei anna periksi, jos siihen joku osuu. En tiedä mistä tuollainen johtuu.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

pitänee vissiin laittaa lisää voimaa peliin.. Ja eipä juuri väliä säilyykö ehjänä, ei oo tarkotus asentaa takaisin.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3501
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Pistäpä kuvia rei'istä ja hitsaushommista. Ne on kivoja :D .
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

jackie kirjoitti:Pistäpä kuvia rei'istä ja hitsaushommista. Ne on kivoja :D .
Juu, vierestä on aina kiva seurata :D
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

osta multa varaosiksi coupe... :wink:
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

Pitääpä viikonloppuna napsia muutama kuva ruostevaurioista..
Ja Sakkella jos on hyvä kuntoisia kromilistoja/osia niin mielenkiintoa saattais löytyä.
Kannattaa myös peltiosia tarjota...
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

mulla on koko auto kaupan... katso 300cd 123 (1976) projekti sivulta... siellä kuvia ja juttua... eikä autossa ole ruostereikiä pohjassa... :wink:
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

Loppuko mielenkiin autoakohtaan??
En nyt kuitenkaan koko autoa tarvitse, kromiosia ja tiivisteitä lähinnä..
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

Niitä kuvia..

Yleisilmettä ulkoa...

Kuva
Kuva

...ja sisältä

Kuva

Ja niitä ruostevaurioita

Kuva
Kuva
Kuva
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Usch. Onneksi oma 123 on moisilta välttynyt. Lohdutukseksi voi sanoa, että nuo ovat W123:ssa varsin tyypillisiä ruostepaikkoja ja siinä mielessä kiitollisia korjata että tilalle voi nykäistä vaikka sentin paksua peltiä ja varmaan kestää.... valmiita korjauspalojakin on lattioihin ainakin saatavissa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Aku P kirjoitti:Onneksi oma 123 on moisilta välttynyt.
Guvia :?: :P

...Onhan ne juu typical joissain.... :roll:
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

En rupee noitten peltien kans sipistelemään. Valmispaloilla korjataan, kun eivät tunnu maksavan paljoo.
'Motonetistä oon peltejä katsellu, liekö muualla halvempia? Eivät tuollakaan enää pahan hintasia minusta...
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

muuten mikäs kone tohon on tulossa? :wink:
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

Kone on mietinnän alla. Riippuu paljolti siitä kuinka paljon haluaa autolla ajella.
Korinvaihto kun on niin ei tahdo prosentit riittää enää tekniikan vaihtoon.
Eli jos paljon ajoa -> pysyy 240D tekniikka
Mutta, jos päädyn punakilvillä ajeluun, niin tekniikka vaihtuu...
Todennäköisesti lähdetään liikkeelle nykyisillä eväillä.
Ulkoiset puitteet kuosiin ensin, tämän jälkeen pohditaan vakavammin tekniikkaa
Avatar
sakke0207
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Ke 04.01.2006 09:48
Paikkakunta: turku

mb

Viesti Kirjoittaja sakke0207 »

kuinkas paljon on prosentteja? :wink:
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

Muistaakseni nelisenkymmentä, en muista tarkkaan :roll:
Vastaa Viestiin