Tälläinen peli tuli hommattua ja tarkotus olis laittaa cruisailu kuntoon
muutamassa vuodessa. Kuvia tulee sitä mukaan kun projekti etenee... ja
projektiin liittyviä kysymyksiä, joihin varmaan tulee foorumilta vastauksia
Nettiautossa tosiaan oli kaupan ja 240 D tekniikallahan tämä on, eli korinvaihto
280 coupeksi. Valojen kromilistoista en tiedä onko vakiot mut jälkeen päin lisättyä
lienee kiillotetut rosterihelmat ja rosteriset kynnyslistat, joihin painettu
mercedes-benz
[jimi] kirjoitti:onko takavalojen alla oleva kromilista lisävaruste vai ihan jokapojan kamaa? nimim.itellä on, kavereilla ei.
Tehtaan lisävarusteena listoja ei ole saanut. Ne ovat olleet sedaneissa vain 280-malleissa. Paljonhan noita on jälkikäteen laitettu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
[jimi] kirjoitti:kiitoksia ja vielä jos osaisitte kertoa miksi W123sissa on ainaki kahta eri mallia etuvaloista?
Pyöreät ajovalot lasin alla ovat 200-250- ja dieselmallien vakiovalot 1976-9/1982.
Suorakaiteen malliset etuvalot ovat olleet alusta lähtien 280-malleissa. 9/82 facelitissä ne tulivat koko mallisarjaan. Miksi alussa vain 280-malleissa, Luoja yksin tietää. Ehkäpä vain erottamaan huippumallit halpiksista.
Jenkkimalleissa taas on aina ollut pyöreät sealed-beam -lyhdyt vuosimallista riippumatta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
[jimi] kirjoitti:kiitoksia ja vielä jos osaisitte kertoa miksi W123sissa on ainaki kahta eri mallia etuvaloista?
Pyöreät ajovalot lasin alla ovat 200-250- ja dieselmallien vakiovalot 1976-9/1982.
Suorakaiteen malliset etuvalot ovat olleet alusta lähtien 280-malleissa. 9/82 facelitissä ne tulivat koko mallisarjaan. Miksi alussa vain 280-malleissa, Luoja yksin tietää. Ehkäpä vain erottamaan huippumallit halpiksista.
Jenkkimalleissa taas on aina ollut pyöreät sealed-beam -lyhdyt vuosimallista riippumatta.
Projekti on edenny hyvin hiljakseen sisustan purkamisella ja muulla
näpräämisellä. Vähän myös hitsaus hommia jo aloteltu ja kunhan koneen
saan keulalta viikonloppuna nii pääsee kunnolla roplamaan..
Mut vähän on tullu ongelmiakin.. Kuinkahan tuon startti vivun saa
konelaudasta irti. Kattelin sitä tuossa männä pyhänä jonkin tovin ja en keksinyt
kuinka irtois. Pitääkö sitä nuppia vetää ja kenties vääntä, jotta muovinen pää
lähtis irti (kierteet nupissa??).
Kuvia on tulossa kunhan saan tukivarret maalattua kokonaan...
Nupin päästä irtoaa sellainen 2€:n kolikon kokoinen muovikiekko, kun vääntää pienellä meisselillä. Alta paljastuu M5 mutteri, jolla itse nuppi on kiinni. Nuppi irti ja sitten pyörittää auki sen kiiltävän "mutterin", jolla koko systeemi on kojelaudassa kiinni..
Hiljasta on ollut näin talvi kaudella auton laiton kanssa, mut aina tehdään kun kelit myöten antaa.
Kylmä halli katsokaas
Auto on hiljalleen saatu riisuttua ja ruostevauriot kartotettua (ja hitsausta piisaa )
Mut taustapeiliä en saa irti, vaikka on väänetty,käännetty, vedetty ja reivitty..
Mikähän jippo tossa piilee
ATT kirjoitti:
Auto on hiljalleen saatu riisuttua ja ruostevauriot kartotettua (ja hitsausta piisaa )
Mut taustapeiliä en saa irti, vaikka on väänetty,käännetty, vedetty ja reivitty..
Mikähän jippo tossa piilee
Siis sisäpuolinen taustapeili?
Ainakin W126:ssa se kyllä lähtee, kun vääntää kohti tuulilasia, mutta helvetisti voimaa siihen tarvitaan ja silti osa voi "ampua". On vissiin irtoavaa mallia siltä varalta, että jos ja kun kolaritilanteessa jonkun otsa siihen täysillä osuu, niin peili antaa peräksi.
ATT kirjoitti:
Auto on hiljalleen saatu riisuttua ja ruostevauriot kartotettua (ja hitsausta piisaa )
Mut taustapeiliä en saa irti, vaikka on väänetty,käännetty, vedetty ja reivitty..
Mikähän jippo tossa piilee
Siis sisäpuolinen taustapeili?
Ainakin W126:ssa se kyllä lähtee, kun vääntää kohti tuulilasia, mutta helvetisti voimaa siihen tarvitaan ja silti osa voi "ampua". On vissiin irtoavaa mallia siltä varalta, että jos ja kun kolaritilanteessa jonkun otsa siihen täysillä osuu, niin peili antaa peräksi.
Sen pitäisi tosiaankin lähteä ihan voimakkaalla riuhtaisulla. Itsellä langissa jostain syystä oli aivan mahdottoman tiukka. Koko laite heilui sitä repiessä ja ei irronnut. Lopulta isolla kumivasaralla siihen iskuja ja lopulta lensi tallin seinään ja varsi vinossa. En kyllä sitä peiliä enää laita takaisin. Pitää hommata toinen yksilö. Onhan tuo vaarallinekin, kun ei anna periksi, jos siihen joku osuu. En tiedä mistä tuollainen johtuu.
Pitääpä viikonloppuna napsia muutama kuva ruostevaurioista..
Ja Sakkella jos on hyvä kuntoisia kromilistoja/osia niin mielenkiintoa saattais löytyä.
Kannattaa myös peltiosia tarjota...
Usch. Onneksi oma 123 on moisilta välttynyt. Lohdutukseksi voi sanoa, että nuo ovat W123:ssa varsin tyypillisiä ruostepaikkoja ja siinä mielessä kiitollisia korjata että tilalle voi nykäistä vaikka sentin paksua peltiä ja varmaan kestää.... valmiita korjauspalojakin on lattioihin ainakin saatavissa.
En rupee noitten peltien kans sipistelemään. Valmispaloilla korjataan, kun eivät tunnu maksavan paljoo.
'Motonetistä oon peltejä katsellu, liekö muualla halvempia? Eivät tuollakaan enää pahan hintasia minusta...
Kone on mietinnän alla. Riippuu paljolti siitä kuinka paljon haluaa autolla ajella.
Korinvaihto kun on niin ei tahdo prosentit riittää enää tekniikan vaihtoon.
Eli jos paljon ajoa -> pysyy 240D tekniikka
Mutta, jos päädyn punakilvillä ajeluun, niin tekniikka vaihtuu...
Todennäköisesti lähdetään liikkeelle nykyisillä eväillä.
Ulkoiset puitteet kuosiin ensin, tämän jälkeen pohditaan vakavammin tekniikkaa