.
-
- Vakiokalustoa
-
- Vakiokalustoa
-
- Vakiokalustoa
Mites sä ton perustelet,mistä luulet niiden hankkivan tietonsa,virsikirjasta vai,EN USKO tuohon,on omaakin tietoo asiasta.TERE ps. pakko kirjootella että sais ton 300 viestiä täyteenJari Haikara kirjoitti:Varaosaliikkeiden luettelot eivät AINA anna parasta mahdollista tietoa. Esimerkiksi Saabin eräät mallit ovat erittäin tarkkoja oikeasta tulppamerkistä.
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
-
- Vakiokalustoa
EN usko tuohonkaan,sillä iste puhun aina puut heinää,mikä ei sekään aina pidä paikkansa.TERVE Alkoholia en käytä,ostan sen aina AlkostaJari Haikara kirjoitti:Esimerkiksi Motonet ilmoittaa Saab 9000 malliin kolmea eri tulppamerkkiä sopivaksi, joista ainoastaan NGK on oikea merkki.caddy66 kirjoitti:Mites sä ton perustelet,mistä luulet niiden hankkivan tietonsa,virsikirjasta vai,EN USKO tuohon,on omaakin tietoo asiasta.TERE ps. pakko kirjootella että sais ton 300 viestiä täyteenJari Haikara kirjoitti:Varaosaliikkeiden luettelot eivät AINA anna parasta mahdollista tietoa. Esimerkiksi Saabin eräät mallit ovat erittäin tarkkoja oikeasta tulppamerkistä.
Jotta kyseisen automerkin käyntihäiriöt vältettäisiin, pitäisi ainoa OIKEA tieto yleisvaraosaliikkeissäkin olla, että vain NGK-merkki on sopiva.
Minä olen ostanut varaosaliikkeiden kirjojen perusteella esimerkiksi väärällä kierteellä varustettuja pyöränpultteja jne.
Sen takia kunkin automerkin foorumilla on yleensä "oikeampaa" tietoa tämäntyylisistä pikkujipoista, sillä usein foorumin vastaajat ovat "rautaisia ammattilaisia", taikka omaavat, jopa usean vuosikymmenen tietotaidon, kyseisestä merkistä harrastuspohjalta.
Kirjjoittelisit asiaaa. KYLLÄ SE 300 VIESTIÄ TÄYTTYY. Eipäs minunkaan viestini ollut asiaa.caddy66 kirjoitti:Mites sä ton perustelet,mistä luulet niiden hankkivan tietonsa,virsikirjasta vai,EN USKO tuohon,on omaakin tietoo asiasta.TERE ps. pakko kirjootella että sais ton 300 viestiä täyteenJari Haikara kirjoitti:Varaosaliikkeiden luettelot eivät AINA anna parasta mahdollista tietoa. Esimerkiksi Saabin eräät mallit ovat erittäin tarkkoja oikeasta tulppamerkistä.

AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Tuon voin kyllä allekirjoittaa omien kokemusten perusteella.Jari Haikara kirjoitti:Esimerkiksi Motonet ilmoittaa Saab 9000 malliin kolmea eri tulppamerkkiä sopivaksi, joista ainoastaan NGK on oikea merkki.caddy66 kirjoitti:Mites sä ton perustelet,mistä luulet niiden hankkivan tietonsa,virsikirjasta vai,EN USKO tuohon,on omaakin tietoo asiasta.TERE ps. pakko kirjootella että sais ton 300 viestiä täyteenJari Haikara kirjoitti:Varaosaliikkeiden luettelot eivät AINA anna parasta mahdollista tietoa. Esimerkiksi Saabin eräät mallit ovat erittäin tarkkoja oikeasta tulppamerkistä.
Jotta kyseisen automerkin käyntihäiriöt vältettäisiin, pitäisi ainoa OIKEA tieto yleisvaraosaliikkeissäkin olla, että vain NGK-merkki on sopiva.
Alkaa menemään aiheen ohi

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
ai mullako .35v. alalla ollut ja tere sullekinJani kirjoitti:Tuon voin kyllä allekirjoittaa omien kokemusten perusteella.Jari Haikara kirjoitti:Esimerkiksi Motonet ilmoittaa Saab 9000 malliin kolmea eri tulppamerkkiä sopivaksi, joista ainoastaan NGK on oikea merkki.caddy66 kirjoitti:Mites sä ton perustelet,mistä luulet niiden hankkivan tietonsa,virsikirjasta vai,EN USKO tuohon,on omaakin tietoo asiasta.TERE ps. pakko kirjootella että sais ton 300 viestiä täyteenJari Haikara kirjoitti:Varaosaliikkeiden luettelot eivät AINA anna parasta mahdollista tietoa. Esimerkiksi Saabin eräät mallit ovat erittäin tarkkoja oikeasta tulppamerkistä.
Alkaa menemään aiheen ohitere
Sullakin...caddy66 kirjoitti:ai mullako .35v. alalla ollut ja tere sullekinJani kirjoitti:Tuon voin kyllä allekirjoittaa omien kokemusten perusteella.Jari Haikara kirjoitti:Esimerkiksi Motonet ilmoittaa Saab 9000 malliin kolmea eri tulppamerkkiä sopivaksi, joista ainoastaan NGK on oikea merkki.caddy66 kirjoitti:Mites sä ton perustelet,mistä luulet niiden hankkivan tietonsa,virsikirjasta vai,EN USKO tuohon,on omaakin tietoo asiasta.TERE ps. pakko kirjootella että sais ton 300 viestiä täyteenJari Haikara kirjoitti:Varaosaliikkeiden luettelot eivät AINA anna parasta mahdollista tietoa. Esimerkiksi Saabin eräät mallit ovat erittäin tarkkoja oikeasta tulppamerkistä.
Alkaa menemään aiheen ohitere
Kysehän oli siitä, että välttämättä ei luettelosta näe, mikäli joku tulppa ei johonkin autoon oikein sovi, vaikka luettelot niin väittääkin

Käyttäjiltä kai sitä tietoa yleensä sopivuudesta saa, ei välttämättä luettelosta.
Vähän vähemmän kokemusta alalta...saabin tulpista riittävästi

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
niin niistä tulpista,
Missä moottoreissa noista kolmikärkitulpista oikein on hyötyä ja mitä?
280 SE 1978 W116
300D 126/123 seropi
300D 126/123 seropi
Re: niin niistä tulpista,
Lienee kysymys nelikärkitulpista. Kipinä on tehokkaampi, vastus pienempi, siten säästää hiukan polttoainetta ja kestää pitempään. Hankintahinta on tosin kovempi, hyöty jäänee minimaaliseksi.Simo K kirjoitti:Missä moottoreissa noista kolmikärkitulpista oikein on hyötyä ja mitä?
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Tarkentakaas vähän, että minkälaisia ongelmia tuosta seuraa.dealer kirjoitti:mikäli autoon on tarkoitettu yksikärkinen tulppa, esim. uudemman mallin monikärkinen tulppa saa aikaan lähinnä ongelmia.
Itse vaihdoin viikko takaperin juuri vanhojen yksikärkisten tilalle nelikärkiset: käynnistyy, käy ja kulkee nätisti. Ainakin vielä tähän asti on toiminut..

Pitääkö mun nyt tulevia ongelmia välttääkseni vaihtaa ne yksikärkisiin?

-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
Pakkohan tähän on kommentoida ja laittaa turha viesti.
Kyllä, saabit(uudemmat) ovat tarkkoja tulpistaan, ei mene välttämättä edes päästöistä läpi "toisilla" tulpilla. (itseasiassa tuo on se yleisin ongelma).
Ja kyllä, meillä on Saabin edustus talossa.
*ikäni olen näitä laittanut*
*satoja on laitettu*
*virheitä? minä en tee virheitä, minä tiedän kaiken kaikesta*
:-p
Kyllä, saabit(uudemmat) ovat tarkkoja tulpistaan, ei mene välttämättä edes päästöistä läpi "toisilla" tulpilla. (itseasiassa tuo on se yleisin ongelma).
Ja kyllä, meillä on Saabin edustus talossa.
*ikäni olen näitä laittanut*
*satoja on laitettu*
*virheitä? minä en tee virheitä, minä tiedän kaiken kaikesta*
:-p
itse ajelen polkupyörällä :D
Jos vaan lämpöarvo ja vastukseton tai vastuksellinen tiedot ovat likimain samat kuin alkuperäisessä tulpassa, niin anna palaa vaanquizzkid kirjoitti:
Tarkentakaas vähän, että minkälaisia ongelmia tuosta seuraa.
Itse vaihdoin viikko takaperin juuri vanhojen yksikärkisten tilalle nelikärkiset: käynnistyy, käy ja kulkee nätisti. Ainakin vielä tähän asti on toiminut..![]()
Pitääkö mun nyt tulevia ongelmia välttääkseni vaihtaa ne yksikärkisiin?
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Tulpat on mun mielestä sellanen sijoitus jotka kannattaa aina hakea suoraan merkkiliikkestä => 3,5€ / kpl maksaa ja tietää saavansa oikeat tulpakkeet.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994
-Pääsis jo kalaan-
Re:
Totta! Itellä ei c180 menny päästöistä läpi, ku oli vaihdettu jotkut ping pong -tulpat... Kun vaihto alkuperäset, niin rupes pelittämään!BrFC kirjoitti:Tulpat on mun mielestä sellanen sijoitus jotka kannattaa aina hakea suoraan merkkiliikkestä => 3,5€ / kpl maksaa ja tietää saavansa oikeat tulpakkeet.

Re: Mitkä tulpat C180
Uudempaan C180:een (M111) tulpat merkkiliikkeesä 18.40€ / kpl, yksikärkiset???
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
- Messerschmitt
- Mersumies
Re: Mitkä tulpat C180
Perkkele, vaihdoin äidin c180:n uudet tulpat motonetistä(NGK BCP6ES 2,70e kpl)just ja sain sen käsityksen foorumilla että nimenomaan NGKt ois parhaat.No pelaahan se noillakin.Saabista puheenollen kaveri just sanoi että heillä oli aikoinaan leuhka 900 turbosaabbi mikä oli alkanut käymään miten sattuu kun oli semmoset monikärki Boschit laittanut.
Ja Motonet ei ole minunkaan mielestä asiantunteva varaosaliike, sinne kun menee niin pitää tietää mitä haluaa (katsoa eka netistä)toivoa että tulee "hyvä" merkkiset osat jos ei niin eikä parempia ole vaihtoehtoina,hakea muualta.
Ja Motonet ei ole minunkaan mielestä asiantunteva varaosaliike, sinne kun menee niin pitää tietää mitä haluaa (katsoa eka netistä)toivoa että tulee "hyvä" merkkiset osat jos ei niin eikä parempia ole vaihtoehtoina,hakea muualta.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-