C 280 T 1997 automaattilaatikko prakaa - Nyt toimii taas!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

10jykä kirjoitti:Tämä liukulakeri on myöhemmissä vaihteistoversioissa korvattu neulalaakerilla - ?.
Kyllä, Tucin laatikossa oli jo neulalaakeri mutta ei sekään autuaaksi tee.

Hetki menee vielä Tucin laatikon kanssa :P
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Mites laatikko voi ?
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Työn alla, työn alla...

Jarkko varmaan kertoilee enemmän, ei ole minullakaan aivan ajankohtaista tietoa kun en viitsi joka päivä häiritä miehiä työssä. Hyvällä mallilla kuulemma jo, ja asennusaikakin on jo varattu tämän kuun loppuun.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Jeps, eli tälle viikolle kaavailin että sais laatikon takaisin kotiapäin.

Kiirusta tosiaan piisaa mutta tekemällä niistä pääsee :)

Viikonloppunakin pitää tosin olla töissä mutta eiköhän sitä jossain välissä ennätä vetää henkeä :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jarkko S kirjoitti:Viikonloppunakin pitää tosin olla töissä mutta eiköhän sitä jossain välissä ennätä vetää henkeä :D
Joo kato sitte heti kun mun laatikko on valmis niin vedätte henkeä :D
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

veskola kirjoitti:
Jarkko S kirjoitti:Viikonloppunakin pitää tosin olla töissä mutta eiköhän sitä jossain välissä ennätä vetää henkeä :D
Joo kato sitte heti kun mun laatikko on valmis niin vedätte henkeä :D
Tälle viikolle sekin on tuumattu että tehään valmiiks 8)

(Puuttuvat osat tuli tänään :!: )
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Jarkko S kirjoitti:(Puuttuvat osat tuli tänään :!: )
Jippii jippii, hyvä hyvä, alkaa meinaan ahdistamaan golfilla ajo :lol:
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Jos tulevat samaan aikaan valmiiksi, niin olisikohan mahdollista lähettää samalla kertaa molemmat? Säästyisi rahaa jonkin verran. Minulle ei ole ongelma hakea muutaman kilometrin päästä laatikkoa, tai jos Veskola käy Turussa usein niin se olisi tietenkin helpoin paikka hakea.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuc kirjoitti:Jos tulevat samaan aikaan valmiiksi, niin olisikohan mahdollista lähettää samalla kertaa molemmat? Säästyisi rahaa jonkin verran. Minulle ei ole ongelma hakea muutaman kilometrin päästä laatikkoa, tai jos Veskola käy Turussa usein niin se olisi tietenkin helpoin paikka hakea.
Saa nähä, voi olla että käyn hakemassa laatikon kotiin itse.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

veskola kirjoitti:
Tuc kirjoitti:Jos tulevat samaan aikaan valmiiksi, niin olisikohan mahdollista lähettää samalla kertaa molemmat? Säästyisi rahaa jonkin verran. Minulle ei ole ongelma hakea muutaman kilometrin päästä laatikkoa, tai jos Veskola käy Turussa usein niin se olisi tietenkin helpoin paikka hakea.
Saa nähä, voi olla että käyn hakemassa laatikon kotiin itse.
No perskutarallaa, sittenhän tienaisit vähän samalla jos kyytiin mahtuu tuo toinenkin! Mahtaisko onnistua?
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Noniin, kertoillaanpa vähän nykytilannetta:

Siekkiset saivat kuin saivatkin vaihteiston kasaan ja kehräämään, ja verrattuna Vehon hintoihin säästöä tuli 1500€, vaikka laatikon irroitus ja asennus Veholla teetettiinkin... eipä tarvitse kahta kertaa harkita, mihin jatkossa automaattilaatikon lähetän, jos se alkaa prakaamaan.

Vaihteisto vaihtaa siis huollon jälkeen todella pehmeästi ja äänettömästi, mutta jotain pientä säätöä sille varmaan vielä pitää tehdä. Normaalikäytössä (eli reippaassa tai rauhallisessa ajossa) vaihteisto toimii kuin unelma, kaikki 5 porrasta ja pakki pelaavat täysin oikein....

...mutta mutta, jos autolla revittää kickdownilla, niin kiihtyvyys on kehnompi kuin puolella kaasulla. Vaihteisto "empii" hyvän tovin ennen kuin vaihtaa isommalle, minkä jälkeen vieläpä nytkäyttää turhan terävästi vaihteen silmään. Vikahan voi johtua mm. siitä, että määräaikaishuolto pitäisi tehdä ja ilmansuodatin yms. ovat aikansa eläneitä -> moottori ja vaihteisto eivät pelaa yhteen kun moottori ei revitäkään siihen malliin kuin vaihteisto odottaisi (tää nyt vaan on arvailua ja vähän kaukaa haettua :oops: ).

Periaatteessa tuon korjaamisella ei ole mikään hoppu, sillä vähänkin reippaammin kaasua painaessa auto kyllä lähtee varsin äkäisesti liikkeelle, mutta koska auto on tarkoitus myydä ensi vuonna, olisi aika kiva saada kaikki toimimaan aivan viimeisenpäälle, ettei tule sitten sanomista seuraavalta omistajalta.

Tässä vaiheessa kiitoksia:

- Siekkisille laadukkaasta palvelusta asiallisesti hinnoiteltuna!
- Kaikille apua tarjonneille ja neuvojille, Aki P jelppasi myös minkä pystyi
- Raision Veholle kiitokset erinoimaisesta palvelusta ja joustamisesta!

Semmoista... ai niin... jos joku vielä osaisi neuvoa, miten jumiutuneen (tai muuten epätoimivan) rattilukon saisi pelittämään, niin sepäs se vasta olisi vielä jotain! Haulla löytyi vähän juttua W202:n lukkopesästä, mutta rattilukosta ei niinkään.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Minäkin kävin eilen ajelemassa Turussa p**ppirundia. Lisäksi emäntä ajoi autolla eilen ja kun kysyin niin kommentti oli "toimii". Nimittäin tuon pumpun muutoksen jälkeen ja kun hetimiten hajoitin jotain sieltä laatikosta niin kommentti oli, jotta auto on ihan perseestä ajettava kun kierrokset ryntäilevät jne. Nyt se sanoi vain "toimii" ja se tarkoittaa naisen logiikan huomioiden, jotta se toimii pirun hyvin.

Kaasupolkimen asentoanturin säädin nyt siihen normiasentoonsa, eli se antaa minimiarvoa kun poljin on ylhäällä. Edelleen on se pienenpieni ongelma, eli mynäpumppu alkaa syöttämään heti kun polkimeen hipaisee ja siten laatikko olettaa vielä, että pitäisi pitää "kytkin" ylhäällä. Tuon saanee mekaanisesti muutettua, kun muuttaa asentopotikan mekaniikkaa jotenkin, nyt se on yhtä puuta pumpun kaasuvivun kanssa. Muutos siis tälläiseksi: kun painaa poljinta aluksi alkaa liikkumaan potikka ja sitten vasta mukaan tulee pumpun vipu.

Toistaiseksi on ajeltu pienillä (=~originaali) tehoilla ja alle 100 km/h...katsotaan jatkossa kun kovasti jo syyhyttäisi käydä syöttöruuviin käsiksi, mutta joo katsastetaan se nyt vaikka noilla säädöillä.

Pitkästä aikaa autolla pystyi ajamaan vakionopeudensäädin käytössä 8)
Vastaa Viestiin