W124 250D pakokaasujen takaisinkierrätys / Euro 2

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Isto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 10.10.2003 12:59
Paikkakunta: Mäntsälä

W124 250D pakokaasujen takaisinkierrätys / Euro 2

Viesti Kirjoittaja Isto »

Saksantuonti W124 E250D 20V –95. Imukanavassa näyttää olevan aikamoinen läppähässäkkä hoitamassa pakokaasujen takaisinkierrätystä. Muuta virkaahan sillä ei taida olla? Vai onko? Ajattelin nimittäin poistaa tuon kyhäelmän kun siitä tuntuu olevan enemmän haittaa kuin hyötyä. Kulkee nimittäin hieman paremmin kun systeemi kytkee irti. Lisäksi tuo väsäys sotkee imukanavat siihen kuntoon että ne olisi jo syytä nuohota :) .
Koneen yli kulkevassa imuputkessa oli sellainen 1-2mm kerros nokea. Lisää varmaan löytyy riittävästi varsinaisissa imukanavista? Onko ideoita nuohoukseen? Pesu jollain liuottimella?

Onko tietoa että onko tuo kyhäelmä nyt mahdollisesti kaikissa samanikäisissä autoissa vai onko se vain jokin Saksan saastenormi väsäys. Autoon on asennettu jotakin v.2001 jotta se alittaisi Euro 2 saastenormin. Onko kenelläkään tietoa mitä tuo asennus voisi pitää sisällään? Katalysaattorihan näissä kaiketi on ollut jo alunpitäen joten siihen ei kait ole koskettu?

-Isto
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Kierrätys tuli josku -91ja löytyy suomen meseistäkin. Ei sillä mitään virkaa ole. Minä tulppasin putken ja laitoin imupuolella olevan läpän auki asentoon. Läppä pakottaa pakokaasun imupuolelle samalla kuristaen imuilmaa = ei hyvä. :( Läppä auki, tai hitoille koko läppä sieltä ahdistamasta.
En tiedä kannattaako sitä kokonaan purkaa pois, joku tarkka katsastusmies voipi sen huomata. Ei vaikuta savutus arvoon. Ainoastaan johonkin typenoksideihin?? mihin lie?? mitä ei mitata. :?
Minä nuohosin imusarjan uhkarohkeati kosanilla. :shock:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Vastaa Viestiin