E220D -97 , onko öljynpaineen merkkivaloa?
- matti virta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 205
- Liittynyt: To 17.04.2003 14:50
E220D -97 , onko öljynpaineen merkkivaloa?
Otsikon autossa ei ole öljynpainemittaria, mutta onko merkkivalo?
Entäpä onko sähkö-flektit, jäähdyttimen edessä, vain ilmastoiduissa malleissa
Entäpä onko sähkö-flektit, jäähdyttimen edessä, vain ilmastoiduissa malleissa
Re: E220D -97 , onko öljynpaineen merkkivaloa?
Laita virrat päälle nin sillonhan siellä mittaristossa syttyy kaikki valot mitä siellä on eli eiköhän siellä luulis olevan?matti virta kirjoitti:Otsikon autossa ei ole öljynpainemittaria, mutta onko merkkivalo?
Entäpä onko sähkö-flektit, jäähdyttimen edessä, vain ilmastoiduissa malleissa
Sähkö flektiä ei tosiaan ole kuin ilmastoiduissa malleissa johtuen siitä
että niitä käytetään vain pääsääntöisesti ilmastoinnin häähdytykseen.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: E220D -97 , onko öljynpaineen merkkivaloa?
Ei. Ja omistajan käsikirja on aika näppärä apu näissä asioissa...matti virta kirjoitti:Otsikon autossa ei ole öljynpainemittaria, mutta onko merkkivalo?

- matti virta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 205
- Liittynyt: To 17.04.2003 14:50
niinpä
Ei. Ja omistajan käsikirja on aika näppärä apu näissä asioissa
Enpä täällä kyselisi moista asiaa, jos omistajan käsikirja olisi käytössäni!
Pari päivää sitten hankittu auto niin ei ole ehtinyt hankkia vielä.
Entisessä oli mittari. Luulin , että tässä mallissa, öljyn 'vähyyden' merkkivalo
toimittaisi myös paineen vähyyden ilmaisun , mutta ilmeisesti ei.
Enpä täällä kyselisi moista asiaa, jos omistajan käsikirja olisi käytössäni!
Pari päivää sitten hankittu auto niin ei ole ehtinyt hankkia vielä.
Entisessä oli mittari. Luulin , että tässä mallissa, öljyn 'vähyyden' merkkivalo
toimittaisi myös paineen vähyyden ilmaisun , mutta ilmeisesti ei.
- matti virta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 205
- Liittynyt: To 17.04.2003 14:50
niinpä
Omistajan käsikirja ja huoltokirja tulevat yleensä auton mukana, ei niitä tarvitse erikseen hankkia.
Tässä tapauksessa ei tullut, kuin huoltokirja.
Ilmeisesti tetä Asiantuntioita ketuttaa vastailla tällaisiin hyvin yksinkertaisiin
Teille niin selviin asioihin? Täytyy pitää mielessä.
Tässä tapauksessa ei tullut, kuin huoltokirja.
Ilmeisesti tetä Asiantuntioita ketuttaa vastailla tällaisiin hyvin yksinkertaisiin
Teille niin selviin asioihin? Täytyy pitää mielessä.
Tänne vastailu on ihan vapaaehtoista, jos se jotakuta "ketuttaa" niin silloin ei vastaile.
Jos vastailee, siitä ei saa minkäänlaista korvausta.
Kun täällä kyselee, saa varautua siihen että vastausten lomassa on pieniä "piikkejä".
Niistä on aivan turha kiivastua ja lähteä tuollaiselle, mielestäni kovin lapselliselle "täytyy pitää mielessä" - linjalle.
Vaikka osalla meistä on "asiantuntija" - titteli, se ei tarkoita että olisimme ihmistuntijoita - jotkut kysyjät osaavat ottaa pahankin piikittelyn huumorilla ja osa vetaisee välittömästi herneen nenään jos saa vastaukseksi jotain vähänkään poikittaista.
Mikäli aiot täällä kysellä neuvoja, joudut totuttelemaan siihen että et saa pelkästään kuivan asiallisia vastauksia.
Forumin asiantuntemus on hyvä, sait heti ensimmäisessä viestissä vastauksen kysymykseesi sähköflektistä ja toisessa kysymykseesi öljynpainevalosta.

Jos vastailee, siitä ei saa minkäänlaista korvausta.
Kun täällä kyselee, saa varautua siihen että vastausten lomassa on pieniä "piikkejä".
Niistä on aivan turha kiivastua ja lähteä tuollaiselle, mielestäni kovin lapselliselle "täytyy pitää mielessä" - linjalle.
Vaikka osalla meistä on "asiantuntija" - titteli, se ei tarkoita että olisimme ihmistuntijoita - jotkut kysyjät osaavat ottaa pahankin piikittelyn huumorilla ja osa vetaisee välittömästi herneen nenään jos saa vastaukseksi jotain vähänkään poikittaista.

Mikäli aiot täällä kysellä neuvoja, joudut totuttelemaan siihen että et saa pelkästään kuivan asiallisia vastauksia.

Forumin asiantuntemus on hyvä, sait heti ensimmäisessä viestissä vastauksen kysymykseesi sähköflektistä ja toisessa kysymykseesi öljynpainevalosta.

- matti virta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 205
- Liittynyt: To 17.04.2003 14:50
Niin ilmeisesti sinä dealer, kiivastuit ?
Forumin asiantuntemusta en ole kommentoinut.
'täytyy pitää mielessä -linja' tarkoitti vain ettei kannata ehkä kysellä tällaisia
yksinkertaisia, ilmeisesti ärsyttäviä, kysymyksiä joihin on kommentoitava
asiattomasti, tyyliin , katso käyttöohjekirjasta.
Mikä kenenkin mielestä on lapsellista,?
Minun osaltani kakki tästä aiheesta.
Forumin asiantuntemusta en ole kommentoinut.
'täytyy pitää mielessä -linja' tarkoitti vain ettei kannata ehkä kysellä tällaisia
yksinkertaisia, ilmeisesti ärsyttäviä, kysymyksiä joihin on kommentoitava
asiattomasti, tyyliin , katso käyttöohjekirjasta.
Mikä kenenkin mielestä on lapsellista,?
Minun osaltani kakki tästä aiheesta.
Viimeksi muokannut matti virta, Su 18.09.2005 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei, kyllä täällä ollaan ihan rauhallisella mielellä - oltu koko ajan.
Yritin vain kertoa Sinulle ettei tuollaisista vastauksista kuin olet tässä topicissa saanut, kannata ärsyyntyä.
Jos on tarkoitus suututtaa joku, se kyllä meiltä moneltakin onnistuu mutta teksti on silloin kovin erilaista kuin tässä on ollut.
Toki kannattaa kysellä - kuten mainitsin niin vastaukset sait tässäkin heti kahdelta ensimmäiseltä vastaajalta.
Ymmärsin ilmeisesti väärin tuon "täytyy pitää mielessä" - anteeksi vaan.

Yritin vain kertoa Sinulle ettei tuollaisista vastauksista kuin olet tässä topicissa saanut, kannata ärsyyntyä.
Jos on tarkoitus suututtaa joku, se kyllä meiltä moneltakin onnistuu mutta teksti on silloin kovin erilaista kuin tässä on ollut.
Toki kannattaa kysellä - kuten mainitsin niin vastaukset sait tässäkin heti kahdelta ensimmäiseltä vastaajalta.
Ymmärsin ilmeisesti väärin tuon "täytyy pitää mielessä" - anteeksi vaan.

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 331
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
niin siitä päästäänkin asiaan,et miten
väyrynen sitten ilmoittaa öljynpaineen vähyydestä?
itsellä kun on sama tilanne, ettei ole ohjekirjaa,pelkkä huoltokirja ( vaikka dealer sitä mahdottomana pitääkin..) auto ollut viikon ja liikkeestä ostettu...
väyrynen sitten ilmoittaa öljynpaineen vähyydestä?
itsellä kun on sama tilanne, ettei ole ohjekirjaa,pelkkä huoltokirja ( vaikka dealer sitä mahdottomana pitääkin..) auto ollut viikon ja liikkeestä ostettu...
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Kone sammuu, ennemmin tai myöhemmin..maxpower05 kirjoitti:niin siitä päästäänkin asiaan,et miten
väyrynen sitten ilmoittaa öljynpaineen vähyydestä?

Eräskin volvo kuski kyseli huollonvaraus tiskillä kun oli ajanut öljypohjan kiveen, että onko näissä sellaisen systeemi että auto sammuu kun valo on aikansa palanut...

Dealer
10 pistettä ja papukaijamerkki Dealerille tästä threadista!!!!
Ei voi kuin ihmetellä miehen asiantuntemusta ja kärsivällisyyttä. Pankaahan pystyyn toimipiste pääkaupunkiseudulle, niin hukutte asiakkaisiin.
Ei voi kuin ihmetellä miehen asiantuntemusta ja kärsivällisyyttä. Pankaahan pystyyn toimipiste pääkaupunkiseudulle, niin hukutte asiakkaisiin.
S320L -97
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Se on tosiaan riittävä varoitin.dealer kirjoitti:Öljynpaine katoaa erittäin harvoin jos öljyä riittää > määränvalo on ilmeisesti katsottu riittäväksi varoittimeksi.
Tarpeeksi usein kun se syttyy ja pitää lisätä öljyä, niin jossain vaiheessa kai tullee kuskillekin mieleen, josko korjaamolla pitäisi käväistä

Jos öljynpintahälytykseen tekstinä informaationäytössä ja äänimerkkinä ei reagoi, miten reagoisi sitten sen paremmin siihen öljynpainevaloonkaan?
Tai mittariin kesken pitkän ajon, joka ei hälytä millään tavalla?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mitäs öljymäärän merkkivalo sanoo siinä vaiheessa, kun öljypumppu sanoo sopimuksensa irti
Vai onko tämä nyt niitä tilanteita, joita varten ei öljynpaineen varoitusvaloa tarvita ("öljypumppu on ikuinen")? Mersuhan tietty kertoo paineiden vähyydestä jo nostajien raklatuksella, mutta tätä ei taideta käyttöohjekirjassa kertoa
Ai niin, ja jos kone on tarpeeksi kulunut ja väljä, niin öljynpaineilla ei niin väliä. Meneepä nopeammin kone vaihtoon...


ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Eiköhän niin voida tulkita, että pumppu on ikuinen?veppe kirjoitti:Mitäs öljymäärän merkkivalo sanoo siinä vaiheessa, kun öljypumppu sanoo sopimuksensa irtiVai onko tämä nyt niitä tilanteita, joita varten ei öljynpaineen varoitusvaloa tarvita ("öljypumppu on ikuinen")?
Tai ainakin koneen iän kestävä.
Omalle kohdalleni ei ole sattunut yhtään öljypumppuvikaa, enkä yht' äkkiä muista lähipiirissäkään vastaavaa tapahtuneen.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jos joku ajaa huonoilla öljyillä, niin tuskinpa intresseissä juurikaan on vilkuilla öljynpainevalojakaanMika.T kirjoitti: Mites on? Raklattaako nämä väyrysen koneet jos öljyt on huonot/ paine huono. Vanhat OM60x sarjan tiisseli koneethan kyllä iloittaa äänellä huonoista öljyistä /paineiden riittämättömyydestä.

Typeryydeltä ei pelasta mikään, vaikka mittaristossa millaset valot vilkkuisivat.
Näin minäkin asiaa ajattelinveppe kirjoitti:No joo, siinä vaiheessa kun ketju katkeaa, siitä öljynpaineen merkkivalostakaan ei kyllä olisi enää hyötyä

Omasta mielestäni paras mittaus- ja varoitusyhdistelmä olisi öljyn pinnan alaraja- ja ylärajahälytys lisättynä wanhan ajan öljynpainemittarilla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Siinä vaiheessa kun öljypumpun ketju katkeaa, sillä valolla on väliä. Nimittäin silloin kun moottorin sammuttaa selviää pelkällä ketjun vaihdolla. Jos ajoa jatkaa, niin menee kampiakseli, kiertokankien alasilmät ja laakerit vaihtoon. Kunnostelin itselle juuri sillä tavalla kilahtaneen mersun 300 turbodieselmoottorin. Jos moottori olisi sammutettu heti, ei olisi mitään vaurioita tullut.
Muissa moottoreissa on tullut vastaan ihan omassa käytössä, tukkeutunut imusihti ja raolleen juuttunut paineensäätöventiili. Molemmat paljastuivat moottoria käyttöön otettaessa ja kumpikin ilman mitään paineenvaroitusjärjestelmää olisi tuhonnut moottorin.
Minusta mittari tai varoitusvalo ei ole ollenkaan tarpeeton valo. Jos jostain pitäisi luopua, niin määrän valosta. Tosin öljymäärän ja nestemäärän varoitusvalot yhdistettynä paine- ja lämpömittariin on jo aika varma yhdistelmä.
Muissa moottoreissa on tullut vastaan ihan omassa käytössä, tukkeutunut imusihti ja raolleen juuttunut paineensäätöventiili. Molemmat paljastuivat moottoria käyttöön otettaessa ja kumpikin ilman mitään paineenvaroitusjärjestelmää olisi tuhonnut moottorin.
Minusta mittari tai varoitusvalo ei ole ollenkaan tarpeeton valo. Jos jostain pitäisi luopua, niin määrän valosta. Tosin öljymäärän ja nestemäärän varoitusvalot yhdistettynä paine- ja lämpömittariin on jo aika varma yhdistelmä.
Joopa...oudolta kieltämättä alkuun tuntui kun on tottunut silmä kiiluen vahtimaan mittaristoa. Huonot autot (ja isot) aikoinaan opettivat sinänsä kai hyville tavoille ja sitä vartenhan ne valot ja mittarit on.
Mahtaiskohan olla kova homma itse öljykello Väykkään asentaa...?
Hiukan asian sivusta...meni kesäloma ja alkoi työt ja miten livahtikin öljynvaihtoväli hiukan pitkäks, välistä jöi melkein kokonaan yks vaihtoväli pois prkl IKINÄ ei ole noin käynyt ja taas kävi. No, miekkaa kun silti ahkerasti konesalista nostelen totesin ettei moottori pahasti kuluta kun nyt vaihtaessani öljyt olivat vielä mitta-asteikolla ja melkein puolivälissä...eikä erottunut edes käyntiäänessä juurikaan, ihan aavistuksen ehkä.

Ja huom tämä juttuhan on periaatteessa VW-konsernin syytä; Passatissa mittaristo vaatii uutta öljyä ja Väykässä ei noita hienouksia mulla ole...siis syyttävä sormi kohti Wolfsburgia, kuskin vikahan se EI voi olla!

Mahtaiskohan olla kova homma itse öljykello Väykkään asentaa...?
Hiukan asian sivusta...meni kesäloma ja alkoi työt ja miten livahtikin öljynvaihtoväli hiukan pitkäks, välistä jöi melkein kokonaan yks vaihtoväli pois prkl IKINÄ ei ole noin käynyt ja taas kävi. No, miekkaa kun silti ahkerasti konesalista nostelen totesin ettei moottori pahasti kuluta kun nyt vaihtaessani öljyt olivat vielä mitta-asteikolla ja melkein puolivälissä...eikä erottunut edes käyntiäänessä juurikaan, ihan aavistuksen ehkä.



Ja huom tämä juttuhan on periaatteessa VW-konsernin syytä; Passatissa mittaristo vaatii uutta öljyä ja Väykässä ei noita hienouksia mulla ole...siis syyttävä sormi kohti Wolfsburgia, kuskin vikahan se EI voi olla!



mbe220d
Kuinkas moni meistä vanhempien mersujen omistajista ehtii sammuttaa autonsa öljypumpun ketjun katkettua huomatessaan mittarista öljynpaineen pudonneen ?
En minä ainakaan, siinä ei ole pahemmin aikaa ällistellä kun vauhtia on 100 ja paineet nollassa.
Tuskin kukaan muukaan..
= Mittari on tarpeeton kapistus ja öljynpaineen merkkivalo se ainoa oikea kun ajatellaan tilannetta jossa öljynpaine katoaa ja tarkoitus olisi (tottakai) selvitä mahdollisimman pienin vaurioin.
Siinä mielessä uudemmat meset eivät ole huonompia tai parempia kuin vanhemmatkaan, paitsi 310D pussimersu on parempi kun siinä on merkkivalo paineelle.
En minä ainakaan, siinä ei ole pahemmin aikaa ällistellä kun vauhtia on 100 ja paineet nollassa.
Tuskin kukaan muukaan..
= Mittari on tarpeeton kapistus ja öljynpaineen merkkivalo se ainoa oikea kun ajatellaan tilannetta jossa öljynpaine katoaa ja tarkoitus olisi (tottakai) selvitä mahdollisimman pienin vaurioin.
Siinä mielessä uudemmat meset eivät ole huonompia tai parempia kuin vanhemmatkaan, paitsi 310D pussimersu on parempi kun siinä on merkkivalo paineelle.

wiimax.fi
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
1996-mallissa taitaa olla vielä sen vanhempi mittaristo?jpekkak kirjoitti:Ja huom tämä juttuhan on periaatteessa VW-konsernin syytä; Passatissa mittaristo vaatii uutta öljyä ja Väykässä ei noita hienouksia mulla ole...siis syyttävä sormi kohti Wolfsburgia, kuskin vikahan se EI voi olla!![]()
![]()
Otsikon mallissa eli 1997:ssa lienee jo ASSYST eli se huhuilee hyvissä ajoin huollon tarpeesta.
Ja jaksaa yhtenään kitistä, jos on huoltoväli ylitetty

Jopa ajoittain ärsyttävämpi, kuin "kakkoskuski" vieruspenkillä.

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ja totuus lienee tässäkin (eli valon "mukapelastava" vaikutus) taruakin ihmeellisempää, sillä ainakin "tavallisissa" autoissa öljynpaineen varoitusvalo käytännössä syttyy vasta, kun vahinkoa on jo enemmän tai vähemmän tapahtunutdealer kirjoitti:Mittari on tarpeeton kapistus ja öljynpaineen merkkivalo se ainoa oikea kun ajatellaan tilannetta jossa öljynpaine katoaa ja tarkoitus olisi (tottakai) selvitä mahdollisimman pienin vaurioin.

(0,1 - 0,2 bar).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No niinhän se pitäisi olla.dealer kirjoitti:![]()
Aletaanko nimittää sitä valoa moottorin vaurioitumisvaloksi; jos se syttyy niin kone on "vörpii".
Asiantuntijana (siis elävässäkin elämässä) tiedät varmaan, että moisilla paineilla ei paljon voidella.
Varsinkaan raskaasti kuormitettuja paikkoja ja tiettyjä osia yläkerrasta.
Itse öljypumppu voisi -vielä alhaalla ollessaan- moisella paineella säilyäkin kutakuinkin ehjänä

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *