itäbensaa mersuun?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Justus1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 17.09.2005 20:03

itäbensaa mersuun?

Viesti Kirjoittaja Justus1 »

Onkos kokemuksia itäbensasta 90-luvun C-mersuun?
280 C -74 & C 180 -95
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

On, ja hyviä kokemuksia. 8) Ei nyhdä millään muulla pensalla niin hyvin kuin itäpensalla. 8) Jää tosin rahaa leipäänkin jos viitsii alella leuan alta kuminauhalla kiinnitetty hattu päässään. :roll:
Avatar
Justus1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 17.09.2005 20:03

Lisäys edelliseen

Viesti Kirjoittaja Justus1 »

Olen jostain kuullut, että em. C-mersun kone olisi aika nuiva matalaoktaanisemmalle liemelle, jota usein itärajan takaa saattaa vahingossa saada. Mitähän tästä käytännössä koneelle aiheutuu? Rikkipitoisuudesta ja tulppien punastumisesta ei niin väliä, kunhan toimisi vaan kohtuullisesti leipomatta kiinni...?

Onkos esim C 180:ssa "nakutuksentunnistin", vai kuinka kone reagoi matalaoktaanisempaan bensaan? Käyttöohjekirjassa minimivaatimus olisi tuo 95 okt, jos ajelee matalampioktaanisella, pitäisi lasinpesunestesäiliön alta vetää "kytkin" irti... Mitähän tuo kytkin saa käytännössä aikaan?

Minkähän takia automaattilootaisessa mersussa bensansyöttö katkeaa n 4000rpm, eli jos konetta huudattaa "vapaalla" N tai P -asennossa?

Voisi joku asiantuntija kommentoida, ettei tarvitsisi lukea kaiken maailman punaniskojen kommentteja, kuten edellä.
280 C -74 & C 180 -95
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Voi veivi.

Taidat kuulua niihin jotka tankkaavat aina huoltoasemalla sillä viiden euron setelillä.
Tänään bongattu uusi ennätys viereisellä mittarilla pisti joku tankkiin menovettä kokonaisella kolmella eurolla.

Jos ei ole varaa tankata autoaan kotimaassa niin on parempi ajaa taksilla.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Lisäys edelliseen

Viesti Kirjoittaja karra »

Justus1 kirjoitti:Olen jostain kuullut, että em. C-mersun kone olisi aika nuiva matalaoktaanisemmalle liemelle, jota usein itärajan takaa saattaa vahingossa saada. Mitähän tästä käytännössä koneelle aiheutuu?
Nakutushan saattaa rikkoa jotain, eli se ei ole hyvaksi.
Justus1 kirjoitti: Rikkipitoisuudesta ja tulppien punastumisesta ei niin väliä, kunhan toimisi vaan kohtuullisesti leipomatta kiinni...?
Itse ajoin 1984 280 SE M110 moottorilla aikajaksolla 4/2000 - noin syksy 2004 paikallisella 95:lla jotka toki punersi ja karstasi tulpat, matkana noin 55 tkm. Kun piti alkaa tuomaan bensaa tuohon mammuttiin mersulla hakien niin aloin tankkaamaan Nesteella mersuun sita heidan 95:a, maasturiin otan kanisteriin Nesteen 92:a. Sille kelpaa matalaoktaaninen hyvin.

Se hytkyminen vaheni, ja tulpatkin oli karstattomat ja mustat variltaan nyt viime vaihdossa. Vaihdan joka syksy tulpat,ajoa tulee mersuun noin 12...15 tkm vuosittain. Venttiilit saadin hiljattain vasta eka kertaa, ajoin sita ennen sen 70 tkm :oops: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

HVM kirjoitti: Jää tosin rahaa leipäänkin :
Niin tai ostaa sen lepuskankin rajan takaa. No nykyaan saa Suomestakin ihan hyvaa leipaa halvemmalla.

Mutta noin 2 kertaa kuussa riippuen tyomatkoista teen ostosmatkan wiipuriin: smetanaa, majoneesia, pelmeneja, sailykkeita, tahranpoistoainetta ( vanish), tupakkaa, cd-levyja, pikkuleipia ja rinkeleita, erilaisia maapahkinoita tms tuotteita, vesimelooneja, kivennaisvetta, limsaa, nyt on ostettu DVD-levyjakin ja kaiken maailman muuta tavaraa mika on siella halvempaa.

Tietty ne pakolliset uppopumput, oksasahat ja heittokellot on ostettu jo aika paivia sitten torilta. Torilla ei tule juurikaan nykyaan kaytya, rasittaa se tavaran ja CD-levyjen tyrkyttaminen. Kaupungin talle puolelle on hiljattain avattu muuten kylan ensimmainen hypermarket, saa kerrankin itse lastata ostokset oikeaan karryyn aivan rauhassa ilman tuskanhikea ( ja sita hienhajua kesahelteella).

Toistaiseksi firma maksaa viisumin ja matkavakuutuksen - auton vakuutus on itse hoidettava.

Iloista elamaa iloisessa itaisessa suomessa :lol: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Mä olen sitä mieltä että sitä mitä ei ole varaa Suomesta ostaa ei tarvita!!

Ajattelen omalla kohdallani asian niin että vaikka monesta tuotteesta/tavarasta/hyödykkeestä saa Suomessa maksaa enemmän kuin esim Venäjällä tai Virossa niin mieluummin kuitenkin annan ne eurot Suomalaiselle kauppiaalle/yrittäjälle kuin Venäläiselle tai Virolaiselle.

Ja ei millään pahalla mutta..minusta on lähes säälittävää katsella mm Tallinnassa kun Suomalaiset ostavat lähes manian vallassa jotain juustoa tai muuta elintarviketta siksi että se on sentin-pari halvempaa kuin Suomessa..ja tokihan tämä ilmiö sitten korostuu kun kyse on aavistuksen halvemmasta alkoholista..surkeaa minusta..

On tämä kumma maailma..Suomalaiset ramppaavat Venäjällä hamstraamassa ties mitä..ja samaan aikaan Venäläiset ramppaavat Suomessa tekemässä sitä samaa..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Re: Lisäys edelliseen

Viesti Kirjoittaja HVM »

Justus1 kirjoitti:Olen jostain kuullut, että em. C-mersun kone olisi aika nuiva matalaoktaanisemmalle liemelle, jota usein itärajan takaa saattaa vahingossa saada. Mitähän tästä käytännössä koneelle aiheutuu? Rikkipitoisuudesta ja tulppien punastumisesta ei niin väliä, kunhan toimisi vaan kohtuullisesti leipomatta kiinni...?

Onkos esim C 180:ssa "nakutuksentunnistin", vai kuinka kone reagoi matalaoktaanisempaan bensaan? Käyttöohjekirjassa minimivaatimus olisi tuo 95 okt, jos ajelee matalampioktaanisella, pitäisi lasinpesunestesäiliön alta vetää "kytkin" irti... Mitähän tuo kytkin saa käytännössä aikaan?

Minkähän takia automaattilootaisessa mersussa bensansyöttö katkeaa n 4000rpm, eli jos konetta huudattaa "vapaalla" N tai P -asennossa?

Voisi joku asiantuntija kommentoida, ettei tarvitsisi lukea kaiken maailman punaniskojen kommentteja, kuten edellä.
Tämä punaniska on ajanut Itäpensalla vuodesta -91 muutamalla kymmenellä eri merkillä. Siihen saakka piti ajaa kotimaisella kun Neuvostoliittoon ei päässyt hakemaan kengurupensaa. Pyyhkäse poju korvantaukses ennen kuin käyt puhuttelemaan nimillä:wink: .

Eli jonkinlaista kokemusta aiheesta löytyy. Kasikone ei välitä mitä sinne kaataa, se ei nyi missään olosuhteissa. Cee nykyttää tasakaasulla ajettaessa kun sille antaa itäpensaa. :wink:
Koskaan ei ole mennyt mitään rikki bensan takia.

Nyt ajetaan ässällä ja ceellä r*ssänpensalla, hyvin pyyhkii ja herrat nauraa. :D
Avatar
Justus1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 17.09.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Justus1 »

Osaisitkos vastata vielä tarkemmin esittämiini kysymyksiin, niin otan takaisin ruman sanani... Tällä, kuten monella muullakin palstalla vaan tuppaa olemaan niin monen sortin lavertelijaa, jotka puhuvat ennemmin tikusta kuin asiasta, kuten tätäkin ketjua lukemalla selviää. Mutta oikeasti kiinnostaisi tietää vastaukset kysymyksiini. Viikkolulutukseni on C-mersulla n. 100 litraa, laskekoot säästöt ketä huvittaa. Muihin idän tuotteisiin en ota kantaa.
280 C -74 & C 180 -95
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Koneen kuuluu lopettaakkin kiertäminen 4000rpm kohdalla jos auto ei liiku. Meillä ei ole ollut tosiaankaan mitään ongelmia itäbensan kanssa, mistään kannuista kuusen juurelta sitä ei tosin ole osteltukaan vaan huoltoasemilta.

Aika ajoin käytän suuttimienpuhdistusainetta bensan seassa, kuulemma "pikeää" suuttimia tämä itäherkku, tiedä sitten? :roll: En ole käännellyt mitään töpseleitä mistään, toimii ihan hyvin noinkin. :D

Laatu on tasoittunut huomattavasti alkuajoista, viehän ne sinne Venäjällekkin mersuja ja tankattavahan se on niitäkin. En usko että kaikki Venäjän mersut käyvät Suomessa tankilla. :D

Tankkaa vaan, muuta vaikutusta ei juuri ole kuin auton laiskistuminen.

(Tuntui kesällä Norjanreissulla että mersu lähtee lapasesta kun sille antaa ysikasia. :lol: )
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Minkähän takia automaattilootaisessa mersussa bensansyöttö katkeaa n 4000rpm, eli jos konetta huudattaa "vapaalla" N tai P -asennossa?"

Katkeaa se manuaalissakin. Ei haittaa auton käyttöä mitenkään.

En tiedä miksi tekee niin, varmaan saisi kysymällä selville mutta tiedolla ei tee yhtään mitään. :D
wiimax.fi
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Nykivä/käyntihäiriköivä itäbensa ajautuu palamattomana katalysaattoriin :twisted:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Turhaan täällä muun Suomen miehet pelottelevat, seuraappa Itä-Suomen miesten kommentteja jotka ovat ajaneet tällä "herkulla" parhaimmillaan jo 15v. :wink:

-15v ilman ongelmia- :wink:
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Tuntuu se varmaan pahalle kun Idän miehet ajaa 0,45sent maksavalla penssiinillä :lol: :lol: :lol: Pakko on sitä ostaa harraste peliin :lol: :lol: :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
h
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: La 25.12.2004 14:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja h »

HS verkkoliite 16.9.2005

Itäbensan laatu voi vaihdella
-----
Nesteen Baltian liikennepalvelujen johtaja Ingmar Dahlblom kertoo, että Nesteen Venäjällä myytävistä polttoaineista 98-oktaaninen viedään Suomesta.
------


Asiaa sen paremmin tuntematta tulee mieleen, että jos muutoin itälaatu arveluttaa niin sitten 98:a paikalliselta Nesteeltä.

/harri
MB w202 Sport -94
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mikko K. kirjoitti:Tuntuu se varmaan pahalle kun Idän miehet ajaa 0,45sent maksavalla penssiinillä :lol: :lol: :lol: PAkko on sitä ostaa harraste peliin :lol: :lol: :lol:
Onkos se ylempänä halvempaa?Tästä Nuijamaalta kun menee yli,on tämänhetken hinnat;diesel0,47 ja bensa 0,57eur.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

kilander kirjoitti:
Mikko K. kirjoitti:Tuntuu se varmaan pahalle kun Idän miehet ajaa 0,45sent maksavalla penssiinillä :lol: :lol: :lol: PAkko on sitä ostaa harraste peliin :lol: :lol: :lol:
Onkos se ylempänä halvempaa?Tästä Nuijamaalta kun menee yli,on tämänhetken hinnat;diesel0,47 ja bensa 0,57eur.
Yleensa kun ylemmas mennaan niin laatu heikkenee mutta hinta laskee. Nesteen huoltamoita siella ei ole, HVM tietaa Wartsilan laaduista varmaan enemmin kuin mina mutta Kostamuksesta saa mita on tarjolla ja Raja-Joosepista ei ole minulla kuin yksi kokemus. Siella capriceen tankattiin 76 -oktaanista; aiheutti hieman jalkikayntia mutta muuten OK :shock: .

Tuo Nesteen 98 tieto oli minulle utta, etta on Suomesta. Oli siita kai jokin mainoskin paikan paalla mutta en tuolloin noteerannut.
jva kirjoitti: On tämä kumma maailma
Niin on :lol: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Justus1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 17.09.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Justus1 »

Kiitokset vinkeistä ja vastauksista. Ja turhaan kutsuin "VOI MAHOTONTA" ikävällä ilmaisulla - asiantunteva ammattimieshän lienee sittenkin kyseessä :idea: !

Olisin vielä kysynyt palstalaisten mielipidettä Vaalimaan tuntumassa olevasta "3AO BTK (A3C-7)" asemasta, minkähän ketjun kyseinen asema lienee, kun ei pahemmin ole näkyvillä logoja tms. Bensa on ainakin suht. edullista siinä. Onko kokemuksia 95E laadusta? Tosiasiahan on, ettei tietysti marginaalisia säästöjä enää kannata tavoitella rajan tuolla puolen, jos on pienikin epäilys huonosta laadusta. Mutta toisaalta jos myyvät laatutavaraa, mikäs siinä. Eli onko kokemuksia ko. asemasta (johon käy myös "luottokortti") ja sen bensan laadusta/alkuperästä?
280 C -74 & C 180 -95
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

No sen verran kokemusta,saman aseman bensaa "luottokortilla" tankannut Juustilan ja Rättijärven asemilla emännän ford sierra 2,0 dohc koneella,ei tuossa mitään ihme oireita ollut.
Ja fordit on aika tarkkoja bensasta,90-luvulla ohc sierrassa mahotonta jälkikäyntiä,cvh escortissa venttilit kilisivät,mutta onhan se laatukin polttoaineessa parantunut niistä ajoista.
Eilen tosin yksi mondeo kuski sanoi,että mitkään sytytystulpat ei siinä autossa kestä kuin max.15 000km.kun venäläisellä ajelee.
Mutta mersusta puheenollen,enemmänhän nuo veli venäläiset näyttää bensa-kuin diesel koneilla ajelevan.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Noh, sehän on taasen kinni "sytytyksensäätöeennakkoruuvin" asennosta.
S=Suomi ja N=Neukkula! :shock: Kyllä pitäisi voida ajaa jopa 92(ron) bensalla.
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Yleensa kun ylemmas mennaan niin laatu heikkenee mutta hinta laskee.
Tässä tuli ajatushäiriö. Tarkotus oli sanoa että hinta nousee ja laatu laskee. Tämä siksi että siellä jossain ei ole aina 95:tä tarjolla ja 92:ta pyydetään enemmin mitä etelässä. Kostamuksessa oli joskus ei oota joka tankkauspisteellä 95/92 laadulla... Siinä että onko huoltoasema rajan vaiko kaupungin läheisyydessä ei ole oikein logiikkaa hinnoitteluun, todennäköisesti suomalaisten tankkaaminen siellä ei vaikuta hinnoitteluun ollenkaan - pohjoisessa aineen saatavus ja logistiikka sitäkin enemmän.

Ainakin Petroskoissa on kalliimpaa mitä Värtsilässä. Eli kysynnän ja tarjonnan laki sielläkin.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kohtahan tuo kannattaa jo melkein täältä Kuopiosta asti lähteä tankkaamaan autonsa rajan takaa.

Ässässä on liki 100 litrainen ja samoiten tuossa ameriikanhyytelössä.
Mutta minkälaiset lakisäädökset on, jos jotenkin nikkaroisi vielä parisataa litraa lisää tuota polttoaineen ns. säilytystilaa...? :roll:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mesedesi kirjoitti:Kohtahan tuo kannattaa jo melkein täältä Kuopiosta asti lähteä tankkaamaan autonsa rajan takaa.

Ässässä on liki 100 litrainen ja samoiten tuossa ameriikanhyytelössä.
Mutta minkälaiset lakisäädökset on, jos jotenkin nikkaroisi vielä parisataa litraa lisää tuota polttoaineen ns. säilytystilaa...? :roll:
Huonot,ex-muijalla e30 bemussa alkuperäinen lisätankki,pultattiin takakonttiin takapenkin selkänojaa vasten,haaroituskappale täyttöputkessa.
En nyt muista mikä se saksalainen bmw:n virityspaja on mikä laittaa noita lisätankkeja janoisempiin malleihin.
No jokatapauksessa suomen tulli maksatti polttoaineverot sen lisätankin osalta.
Omassa 190 mesessä suurensin 55litran tankkia 105litraseksi,se alkoi hidastamaan matkantekoa.Kerran suomen tulli jopa irroitti sen tankin,kun eivät uskoneet,että joku suurentaa tankkia polttoaineen takia.
Lopulta joutui vaihtamaan vakiotankin,ei jaksanut sitä ainaista jähinää.
Alkoivat jo mesoamaan siitä polttoaineverosta,kertaakaan ei kyllä tarvinnut maksaa.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ja näillä hinnoillahan kannattaa vielä maksaakin se vero vaikkapa 20L jerrykannusta jos nuukaksi heittäytyy. :twisted:
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Ilmeisesti pitää sitten laittaa polttoaineletkut jostain salaojaputkesta, niin silloin ei kai ole mitään sanottavaa... :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

HVM kirjoitti:Ja näillä hinnoillahan kannattaa vielä maksaakin se vero vaikkapa 20L jerrykannusta jos nuukaksi heittäytyy. :twisted:

Etenkin,jos täyttää sen kannun 96% Royalilla :D
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Mustalainen tullissa pirtukannujen löydyttyä takakontista: Huijasvat minnuu, bensaa ostin ja pirtuu laittovat :lol:

Ja "itäbensasta"....Nesteen bensaahan se nesteen asemilla on eli samaa kuin kotomaassakin. Diesel on jopa puhtaampaa kuin täällä myytävät, siitä kun puuttuu turhat lisäaineet.
Eipä ole koskaan mitään ongelmia ollut. Paitsi niitä todellisia iivananbensoja ei kannata käyttää kuin korkeintaan ruohonleikkurissa.
Ja perämoottorille ei kannata tarjoilla kuin Nesteen ainetta, venäjänbensat hajottaa bensapumpusta kalvot, täälläpäin havaittu muutamaan otteeseen.
Onhan noita kauhutarinoita tietysti ja voi olla jotain perääkin mutta jos nyt joku naapurimaassa käy tankkailemassa niin sehän on jokaisen harkittava että tankkaanko tuosta Nesteen mittarista vai XXXXhuoltamon mittarista ja säästän 10c/litra.
MB W210 200cdi -01
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1062
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Vanhoja dieseleitä olen tankannut East-oilin asemilla,njet problem.
Mutta jos ajaisin uudenkarhealla bensa-autolla(mitä ei tule ikinä tapahtumaan),niin tankkaisin nesteeltä.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Sehän siis on faktaa että monelle, varsinkin rajan pinnassa olevalle Venäläiselle bensa-asemalle polttoaineet toimittaa Neste..mutta hiukan sitä yhteiskuntaa ja sen toimintaperiaatteita tuntien en kovin vahvasti luottaisi siihen että Nesteen bensa on enää 100%:sta Nesteen bensaa siinä vaiheessa kun se huoltoaseman pumpusta tankkiin tulee.

Maa jossa korruptio ja kaikenmoinen "välistävetäminen" on enemmän kuin tapa ja vähintään normaalikäytäntö on väistämättä paikka jossa lienee enemmän kuin todennäköistä että tätä normaalikäytäntöä toteutetaan myös bensakaupassa.
Esim: ostetaan Suomesta Nesteen bensaa/polttoainetta..myydään sitä edelleen Nesteen bensana, mutta sopivasti lantraamalla esim 1000:sta litrasta Nesteen bensaa saadaan 1500l "Nesteen bensaa"..eli ainakaan minä en uskalla Venäjän kaltaisessa yhteiskunnassa luottaa kovinkaan paljon siihen että laadun takeeksi riittäisi se että bensa ostetaan asemalta jossa sitä myydään Nesteen logon alla..
Joskus toki sieltä mittarista voi tulla ehtaa Nesteen bensaa..mutta aivan yhtä hyvin sieltä voi tulla jotain ihan muuta..ja koska sillä "ihan muulla" myyjän taloudellinen etu kasvaa niin...
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Justus1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 17.09.2005 20:03

Viesti Kirjoittaja Justus1 »

Juuri tuon vuoksi kyselin kokemuksia siitä rajan lähellä olevasta asemasta (kts.edellä); Näyttää tulevan ristiriitaista tietoa bensan laadusta.

Tuulilasi taisi testata venäjän bensat jokunen vuosi sitten, ja ainakin oktaaniluku vaihteli 95E:n kohdalla muistaakseni 87-98okt välillä rikkimääristä puhumattakaan (Mistä sinällään ei ole niin väliksi kunhan muistaa vaihdella tulppia useammin). Voihan toki laatu olla tasaantunut noista ajoista, mutta riski ilmeisesti on vieläkin olemassa.

Joku tuossa laittoi kommenttia, ettei käyttäisi ko. bensaa kuin ehkä ruohonleikkuriin... Olen edelleenkin vähän kahden vaiheilla, uskallanko käydä pidemmän päälle laittamaan sitä C-mersuuni. Onkos muilla kokemuksia mahdollisista ongelmista/vaurioista, joita "aidosta idän 95E:sta" (ei siis Nesteen) olisi mersulle aiheutunut, tässä tapauksessa tuosta eastoilin asemalta ostetusta?
280 C -74 & C 180 -95
Vastaa Viestiin