Taitaa isoin diisseli olla pieniruokaisin... Ei ainakaan isoja eroja ole.
Ruostepaikat:
Helmat ja pohja. Monta milliä paksu kumimainen massa päällä.. Voi olla ehjän näköinen mutta puhkiruostunut. Kannattaa vähän tökkiä.
Vasemman takarenkaan takaa ruostuu kaikki pellit. Myös runkopalkki pehmenee sen verran että takakontti nitkahtaa vähän alemmas. Sitten ei mene takaovi kiinni, tai ainakin lonksahtaa. Tämän pystyy tarkistamaan kun katsoo auton takaapäin miten kylkilistan linja menee. Jos listassa takaoven/lokasuojan sauman kohdalla ei ole mutkaa, niin runkopalkki on ehjä. Kuva
suorasta listasta. Ja jos takaoven ja korin välinen sauma on kapeampi lokasuojan kohdalla kuin muualla niin kielii saman palkin nitkahtamisesta.
Näin.
Muita heikkouksia.... No eihän noissa ole juurikaan liikkuvia osia mitkä voisi hajota.

Ihan perusjuttuja vaan:
-Väljää ohjauksessa
-Kone väljä tai kansipahvi vuotaa (ota vuorotellen öljykorkki ja syylärin korkki irti ja anna
reilusti kierroksia... eli siis rajottajalle asti - ei saisi paljon savuttaa kummastakaan reiästä. Koita myös että öljykorkki pysyy täyttöreiän päällä ilman että sitä kiertää kiinni. Jos ei niin on väljä kone)
-Perä pitää ääntä mutta älä välitä. Se on 500+++tkm ajetun pystärin ominaisuus, eikä haittaa muuta kun äänen kannalta. Jos rutisee niin sitten haittaa.

Ulina ei meinaa mitään, ellei ole ihan perfektionisti.
-Takapää lonksuu kun ajaa kuoppiin. Kaikenlaisia takaripustuksen kumeja joutuu vaihtamaan, ei niitä kukaan ole kuitenkaan jaksanut vaihtaa aiemmin.
-Takakontti vuotaa. Aina. Joko tiivisteen välistä, takavalojen tiivisteistä, tai kylkilistojen kiinnitysrei'istä.
-Suutinputki tai pari vuotaa suuttimen päästä. Jos ei, niin ainakin paluuletkut vuotaa.
-Joku suutin kiristetty liian tiukalle jos joku on viitsinyt tehdä jopa remonttiakin. Kone käy kaikilla, mutta tuo yksi suutin takertelee. Korjaantuu kun lyö vasaralla suutinta.
-Kuskinpenkki on väsynyt ja lintassa. Tai sitten käytetty naapurin Kallella korjuussa ja on kova kuin koivupölkky.
-Vaihdekepissä väljää 10cm joka suuntaan (jos manuaali)
-Vetokoukun aisa ruostunut alapuolelta puhki Pistin isommalla että varmasti huomaat. Ei oo kiva jos kärry karkaa. Niinkuin
tuostanäkee, aisan päässä on kumitulppa joka kerää kaiken paskan sinne sisään. Onneksi katsastusmies huomasi kun isä kävi tuota leimaamassa joskus.
-Koneen kumityynyt paskana. Paina sammutusvipua hitaasti konehuoneessa. Jos kone heiluu kuin mummo alennusmyynnissä niin ne on väsyneet.
-Vuotaa alipainetta jostain. Sen huomaa siitä kun auto ei sammu avaimesta (3.0D on muistaakseni ainoa missä oli sammutus avaimesta eikä erillistä sammutuskahvaa)
Siinä esiteltynä 500e hintainen käyttöauto.
