C220 ja pumppu ongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rtd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 31.03.2004 09:56
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

C220 ja pumppu ongelmat

Viesti Kirjoittaja rtd »

Olen ehkä ostamassa -94 C220:stä jossa pumppu (LUCAS) toimii vielä...
Olisinkin kysynyt että onko mitään keinoa välttää niitä todennäköisiä tulevia pumppuremontteja, vai täytyykö vaan odottaa että se alkaa vuotamaan ja viedä sitten korjauksille?
MB W124 300D Turbo 1993
ex MB W123 300D 1982
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Re: C220 ja pumppu ongelmat

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

rtd kirjoitti:Olen ehkä ostamassa -94 C220:stä jossa pumppu (LUCAS) toimii vielä...
Olisinkin kysynyt että onko mitään keinoa välttää niitä todennäköisiä tulevia pumppuremontteja, vai täytyykö vaan odottaa että se alkaa vuotamaan ja viedä sitten korjauksille?
Tarkistat vaan ettei pumppu vuoda jo ostaessa ... Vielä parempi jos pääset starttaamaan itse parin päivän seisonnan jälkeen , niin näkee mahdolliset ilmavuodotkin ..(sammuilee startatessa 1-2 päivän seisokin jälkeen) ..
Korjaajat mieluusti pelottelevat kalliilla pumppurempoilla ja vaihdoilla .Vaikka osaava korjaaja vaihtaa noi tiivisteet sinne pumppuun tosi nopsaan jos alkaa vaivoja ilmeneen .

Onhan täälläkin voorumilla monta jolla lucas kestänyt jo yli puolimiljoonaa km .
omani pitää vielä 11v/210tkm jälkeen naftan sisällään ...
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Joo mulla 284tkm ei yhtään pumppua.mut pitäis koputtaa varmaan puuta.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
rtd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 31.03.2004 09:56
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Re: C220 ja pumppu ongelmat

Viesti Kirjoittaja rtd »

juppepuputti kirjoitti: ... Vielä parempi jos pääset starttaamaan itse parin päivän seisonnan jälkeen , niin näkee mahdolliset ilmavuodotkin ..(sammuilee startatessa 1-2 päivän seisokin jälkeen) ...
Jep, kiitokset vinkistä!

Toinen vaihtoehto mikä on ollut mielessä on sama vekotin 2.5l dieselillä (vapari), ne vaan tuntuu olevan harvinaisempia..

Liekköhän noissa kans lucaksen pumppu? siis vuosimalleissa
suunnilleen -94-95...

T:R
MB W124 300D Turbo 1993
ex MB W123 300D 1982
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaksviiskympissä on eri pumppu, siinä ei ole ongelmia.
Käyntiinlähtöongelmia kyllä riittää polttoaineputkiston ilmavuotojen takia.
wiimax.fi
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Eikä se pumppu välttämäti ala vuotaan, vaan jättää tyhjäkäynnille kesken ajon ja ei välttämäti enää lähde käyntiin ellei ota akunkenkää tovix pois. Näin tehnyt kaverin C220- 97... toinen C220 -95 alko vuotaan 120tkm kohdalla reippaasti
Molempiin tehty puolentoistatonnin pumppuremppa...
Onnex on vanha kunnon Bosch rivipumppu :P
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
rtd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 31.03.2004 09:56
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rtd »

vastausten perusteella alkoi tuntuun että haluankohan sittenkään semmoista C-mallin dieseliä... :?

No, uudempaa dieseliä pitäis saada ku tuo nykyinen vanhus varmasti loppuu näillä ajokilometreillä (40.000km/vuosi)...
MB W124 300D Turbo 1993
ex MB W123 300D 1982
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

rtd kirjoitti:vastausten perusteella alkoi tuntuun että haluankohan sittenkään semmoista C-mallin dieseliä... :?

No, uudempaa dieseliä pitäis saada ku tuo nykyinen vanhus varmasti loppuu näillä ajokilometreillä (40.000km/vuosi)...
Ei kannata liikaa pelästyä. Noiden ilmavaivojen korjaaminen ei ole kallista, osat maksavat yhteensäkin jotain 100 € luokkaa. Hommaa siinä tosin saattaa olla, mutta helppo tehdä itsekin ilman erikoistyökaluja. Toisaalta nämä om 604 ja om 605 koneet ovat muuten todella kestäviä, ihan samaa luokkaa w123 ja w124 dieselkoneiden kanssa kestävyydeltään. Toki 220:n kanssa pumpun laitto saattaa jossain vaiheessa tulla eteen. Siksi suosittelisinkin 250:stä tai varsinkin 250 turboa :)
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

rtd kirjoitti:vastausten perusteella alkoi tuntuun että haluankohan sittenkään semmoista C-mallin dieseliä... :?

No, uudempaa dieseliä pitäis saada ku tuo nykyinen vanhus varmasti loppuu näillä ajokilometreillä (40.000km/vuosi)...
Itsekin hieman pelkäsin ,ja ensimmäinen EPC valon syttyminen startatessa nosti hien pintaan ... noop , yli 2 vuotta ja 70tkm on toiminut siltikin . Joskus pikkupakkasilla saattaa joutua starttaamaan toisenkin kerran . Ylivuotoputket vaihdettiin kesällä (alkoi nafta haisemaan , tiputtaa suoraan pakosarjan päälle) ...
Ongelmallisempia c-sarjassa on mielestäni noi alustan osat . Jos meinaa pitää ajo-ominaisuudet hyvänä , joutuu puslia ja niveliä vaihtamaan alituiseen ..

Vähänajettu c-250 on vaikea löytää . Ja jos löytää on pyyntikin korkea .
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

juppepuputti kirjoitti:Ongelmallisempia c-sarjassa on mielestäni noi alustan osat . Jos meinaa pitää ajo-ominaisuudet hyvänä , joutuu puslia ja niveliä vaihtamaan alituiseen ..
Niinhän se tahtoo olla kaikkien mersujen kanssa, mutta onneksi nämäkin ovat kohtuuhintaisia. Ja eikä ne saman kokoluokan muutkaan autot sen kummempia ole, ihan yhtä lailla audi/vw osastolla saa olla alustaa laittamassa jatkuvasti, relluista ja muista ranskiksista puhumattakaan ;)
juppepuputti kirjoitti:Vähänajettu c-250 on vaikea löytää . Ja jos löytää on pyyntikin korkea .
Se on kyllä totta. Sekä 250:t että 250 turbot olivat aikanaan Suomessa (varmaankin korkean hinnan vuoksi) melko harvinaisia, eli suurin osa myynnissä olevista taitaa olla tuontiautoja.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Vastaa Viestiin