Mikähän tämä mahtaa olla tämä Mersun oppiva vaihdelaatikko. Tuli vihdoin uusi Vito jossa on tällainen oppiva automaattilaatikko. Jos sen nyt saa välillä opetettua sellaiseen rauhalliseen menoon ja sitten tarvisi hetken raväkkyyttä niin tarkottaako oppiminen sitä että loota ei reagoi ihan niin kuin heti olettaisi?
Ja saako tuollaista oppimista mitenkään resetoitua? Koirista olen itse oppinut sen että jos ne oppii oven aukaseen niin siihen on sitten melkein vaihettava lukot että ne pysyy sisällä.
Muutenkin tällaiset ihme sähkölisukkeet uusissa autoissa ei tee mitään muuta kuin yhden paikan lisää mikä voi mennä hajalle . Miten olis seuraavaksi oppiva ohjaus niin ei tarvi töihin tullessa muuta kuin raahautua aamulla autoon.
but pirssi on loistava kyllä muuten ja nyt jo 100km ajettu eikä ensimmäistäkään vikaa. Olisko Mersun laatu nousussa
Vitot eivät ole "mersuja", nehän on koottu espanjassa..Mutta kuitenkin, eikös tuo oppiva automaatti tee just sen että ajat pari vko rauhallisesti, ni se reagoi myös rauhallisesti vaikka runttaat kaasun -lähes- pohjaan ? tosin pohjaan kun runttaa, lähtee aina samalla tavalla (=täysillä) jos paniikki tulee..Korjatkaa jos olen väärässä..
Sulla on ollu onnea viton kanssa, töissä menossa ny kolmas vito..Joka vuosi saa melkein vaihtaa kun jostain leviää ja pahasti. Isoja ovat, siksi meilläkin käytössä..
Harmilor kirjoitti:Noh en ota kantaa tuohon tekeekö valmistusmaa Mersusta Mersun, mutta jos vaihtaa parin vuoden välein niin korjauksethan saa takuisiin
Mutta näin kun sitä vikaa oottelen niin mikä on se paha vika?
Niin, eiköhän se laadunvalvonta ole samaa luokkaa kumminkin kun Mersu on kyseessä.
Enpä tiedä mikä olisi pahin vika mitä voisi odottaa....varmaan menee tuonne piuhapuolelle eli henkimaailman asioihin.
No sepä se takatuuppari. Kone ja laatikko on samat kuin jossain henkilömalleissa. En muista missä kun tiedot jäi tonne työkoneelle. En tietenkään tee työaikana omia hommia mutta silti.
Tämä foorumi on kyllä yksi kauhugalleria. Tuskin uskaltaa lähteä kotinurkilta kauemmaksi kun kumminkin joutuu kohta hinaa kottero kotia
Valmistusmaasta sen verran että Elokuun TM esitteli ko tehtaan. Kuulemma yli 500 robottia ja 400 henkilökuntaa. Euroopan nykyaikaisin autotehas. Luulis tulevan tasasen paskaa tavaraa ku robotti noi Vitot nykyisin tekee.
Joo ja nykyään muutenka tiedä mistä mikäkin merkki tulee, ja minkä osia siinä käytetään joten samantekevää uuden/uudehkon auton kanssa, pääasia että homma toimii
Jos laatikon haluaa muuttavat tapojaan, on se testerillä resetoitava. (ja tämähän on veholta saatua tietoa/propagandaa) Viime "huollossa" (lue: remontissa) resetoivat laatikon ja kai se vähän erilailla tuolla kierrosten yläpäässä vaihtaa, kaupunkinopeuksissa en ole eroa huomannut. Käsin joutuu edelleen vaihtamaan pienemmälle ettei väännätä pikkuvauhdilla liikaa...
Pasi
Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74
Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84