No niin...nyt se jätti tielle##

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

No niin...nyt se jätti tielle##

Viesti Kirjoittaja Boss »

Eli tuli tuossa aiemmin kyseltyä edullisia startteja väyryseen, tänään tuo sitten sen teki että tankkausreissu jäi kylmäaseman pihaan.
Eli startti vinkasee vaan tyhjää. Lievä kiirus tuli hankkia töihin kyytiä ja mese jäi sinne oottelemaan iltaa. Niin hitto mistäs tota starttia pääsis kohtuuvaivalla naputtelemaan kun olishan tuo kiva saada vaikka kotiinkin jos tänään olisi hyvällä onnella vaihtostartti jo saapunut. Hinatahan noita rotiskoita ei kai saa? Ei kyllä olis kun muutama kilometri matkaakaan mutta ei nyt viittis alkaa hinuria tilailemaan kun on tyypillinen persaukinen mersumies :roll:
Mutta pystyykö sitä starttia tosiaan paukuttamaan jotain kautta vai pitääkö purkaa koko kone paikanpäällä ja laittaa takasin pakettiin :shock:
Hitto kun on tuota muovisilppua pakattu niin hyvin jokapuolelle, alle ja päälle että on toivotonta saada minkäänlaista näköyhteyttäkään koko tarttiin.
Hermo menee, onneksi työmatkalle sain sentään laadukkaan ruåttalaisvalmisteen lainaksi, eli volvon traktorin :lol:
MB W210 200cdi -01
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

keppi pois...

Viesti Kirjoittaja peteracing »

nappaa kardaani pois...ite oon kyllä kiskonu noita automaatteja, kylläki ihan kävely vauhtia
power is nothing without control...
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Eikö lähe työntämällä? Vai onko automaatti? :lol: Voisin tulla tuuppaamaan kaveriks. :D
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Re: keppi pois...

Viesti Kirjoittaja Boss »

peteracing kirjoitti:nappaa kardaani pois...ite oon kyllä kiskonu noita automaatteja, kylläki ihan kävely vauhtia
No enpä ihan taida, täytyy odotella rikastumista ja hommata lavettikuski.
Siihen mennessä tota tuskin mihinkään hinata tarviikaan, on nimittäin suunnilleen koko seudun pahimmassa paikassa joten tuskin tuota yön jälkeen tarvii mitään siirtoja miettiäkään, senkun tekee sen rikosilmoituksen ilkivallasta ja marssii vakuutusyhtiöön....vaan kun ei ne kuitenkaan muista lunastukseen potkia nykyajan vandaalit.
Mutta kiitos vinkistä kumminkin. Toi vaan on siinä huoltiksen parkkipaikalla suunnilleen sama minulle kuin että kertoisi että kanna se osa kerrallaan kotiin, ei ihan viittis alkaa hei kardaania "nappaamaan" irti......ööh :? Ja juu, automaattihan se......taitaa olla kyllä viiminen automaatti meikäläiselle. On se hienoa jos autoa ei edes saa hinata kun alkaa tuntua että tämänmerkkiset useimmiten sillä tyylillä kumminkin liikkuu.
MB W210 200cdi -01
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hyvin toimii omakin automaatti vaikka on hinattu moottorin öljypohja rikon takia noin 30km matka´reipasta 80km/h matkavauhtia :D En suosittele :!: Laatikon öljyt meni vaihtoon .
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mika.T kirjoitti:Hyvin toimii omakin automaatti vaikka on hinattu moottorin öljypohja rikon takia noin 30km matka´reipasta 80km/h matkavauhtia :D En suosittele :!: Laatikon öljyt meni vaihtoon .
En näistä uusista laatikoista tiedä, mutta ainakaan nelipykäläinen (vtp722.4902674784kgzwä62479154312) toosa ei ole hinaamisesta moksiskaan. En suosittele sitten minäkään. :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: No niin...nyt se jätti tielle##

Viesti Kirjoittaja veskola »

Noin uudessa autossa pitääs olla kasko ja se tarkoittaa, jotta vakuutus maksaa lavetilla kuljetuksen lähimmälle korjaamolle tai vastaavaan paikkaan, joten ei muuta kuin lavettia paikalle. Sitä varten mersuihin ne vakuutukset otetaan, jotta päästään jatkamaan matkaa taksilla ja saadaan auto veholle 'turhaanv' <SAA NAURAA>. Kokemusta on :lol:

Kävi kyllä mielessä kun vaihdettiin viestejä tuosta startista, jotta nysse kyl ajaa just niin kauan, että noin käy. Itselle on käynyt samat jutut muutaman kerran ei mersulla.

Se startti saattaa siitä elpyä kun se jäähtyy / lämpenee, eli vaikka se ei nappaa noin 25:n starttauksen kokeilulla niin 26:s saattaa sitten onnistua.
Avatar
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 06.08.2005 11:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

Mikä siis on ettei automaattia saa hinata?

Ai niin ja paljo sun kaaralla on ajettu?(siis sen jonka autosta meni startti)
S202 C180T A -99
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

kardaani takaa irti, 3 pulttia, tarvit 15mm listan ja 17mm listan. noin 5min homma.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Veikko Demari kirjoitti:Mikä siis on ettei automaattia saa hinata?

Ai niin ja paljo sun kaaralla on ajettu?(siis sen jonka autosta meni startti)
Automaatti saattapi mennä sekasin jos sitä pyöritetään väärästä päästä. Eikös se vaihtele pykäliä sitä mikaa kun kuulat saavatten määrätyn paineen. Olipa asiantunteva vastaus. :D Eli nämä kuulat voip vissiinki männä sekasin hinaillessa. Kertokaa viisaammat. :D
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

HVM kirjoitti:[
Automaatti saattapi mennä sekasin jos sitä pyöritetään väärästä päästä. Eikös se vaihtele pykäliä sitä mikaa kun kuulat saavatten määrätyn paineen. Olipa asiantunteva vastaus. :D Eli nämä kuulat voip vissiinki männä sekasin hinaillessa. Kertokaa viisaammat. :D
Muah. Olipa tieteellistä. Tavan laatikoissahan kyse on pitkälti kait siitä, että öljypumppu on koneen pyörittämä, ja jos hinauksessa kone ei käy niin kardaani kyllä pyörittää lootan sisukaluja, mutta voitelua ei ole. Voipi tulla damagea siinä. Mersussahan tosin on käsittääkseni ihan kaksi erillistä pumppua joista toista pyörittää kardaani. Näin öljyllä on joku paine hinauksessakin, tosin onhan sille silti asetettu hinausmatkan ja -nopeuden suhteen rajoituksia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Sulla on autossas mobilolife. Soita sinne ja anna järkätä apua.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Rässi66
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 341
Liittynyt: Su 12.09.2004 22:21
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kyllä muutaman kilsankin voipi hinata, kun ei ihan moottoritie nopeutta mene.
Aski vapaalle ja antaa soittaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jeps. Tuo laatikon takapään öljypumppu on jäänyt pois jossain -90 vuoden tienoilla. eli uusissa laatikoissa tuota ei ole. Minusta tuntuu että omassa -87:skassakaan tuota ei ollut. Öljyt ainakin meni ihan mustiksi kun hinattiin. Tietenkin vauhtikin saatoi olla osasyy :D
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

No kiitoksia pohdinnoista :) Sainhan sen lopulta käymään kun käänsin hihnasta vähän....ja sitten loksahti rattaat kohdalleen ja sain ajettua kotiin ilman suurempaa vaivannäköä. Vielä kun löytyisi korjaamolta aikaa vaihtoon, paikalliselle Veholle kun en vie periaatteestakaan.
Ja mobilolifea tässä ei taida enää olla kun en ole hirveästi huoltoja merkkiliikkeessä teettänyt sen jälkeen kun 300tkm raja meni rikki.
Niin no, olishan kasko tietysti ollut mutta kun ne hinuuttaa juuri sinne veholle mikä on ihan väärässä suunnassa :lol:
No startti oli saapunut nyt pitää etsiskellä sopivaa vaihtajaa, helppoahan tuo olis tietysti itsekin vaihtaa mutta kun ei oikein mahdu tuonne alle kun ei ole monttua enää....tai sitten pitäisi olla aika slim-jätkä.
MB W210 200cdi -01
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Kävi kyllä mielessä kun vaihdettiin viestejä tuosta startista, jotta nysse kyl ajaa just niin kauan, että noin käy. Itselle on käynyt samat jutut muutaman kerran ei mersulla.

Niinhän siinä sitten kävikin :lol:
MB W210 200cdi -01
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mika.T kirjoitti:Jeps. Tuo laatikon takapään öljypumppu on jäänyt pois jossain -90 vuoden tienoilla. eli uusissa laatikoissa tuota ei ole. Minusta tuntuu että omassa -87:skassakaan tuota ei ollut. Öljyt ainakin meni ihan mustiksi kun hinattiin. Tietenkin vauhtikin saatoi olla osasyy :D
Kyllä tuo öljypumppu löytyy myös uudemmista (onhan sellainen mm. Sprintterinkin laatikossa), omassa -92:sessa oli tietty, ja on sitä hinattukin noita automaattimersuja. vapaa päälle ja max 60 km/h ja hyvin menee.

Ohjekirjassakin mainitaan muistaakseni että 60 km matkan saa yhtäjaksoisesti hinata ja max nopeudella 60 km/h. Joku jolla on ohjekirja käsillä tietty tarkistaa nuo arvot pikaisesti.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Kuinkas on tuon öljyn mustuminen,täytyy ilmeisesti johtua kitka pinnan irtoamisesta,vai kuinka olis.TERE
Kun karkuun juostaan,niin mun jalanjäljet ei ole päällimmäisenä!!!!!!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

caddy66 kirjoitti:Kuinkas on tuon öljyn mustuminen,täytyy ilmeisesti johtua kitka pinnan irtoamisesta,vai kuinka olis.TERE
Siitäpä se. Eipä ne öljyt juuri muuten pääse mustumaan. Laatikko kuitenkin pelaa ihan niinkuin ennenkin. Tosin tein laatikolle perusteelisen öljynvaihdon. Laskin kaikki öljyt pois myös turbiinista. Ja otin öljypohjan pois ja annoin valua päivän ajan tyhjäksi kun ei ollut muutenkaan kiirettä ajoon :D Ja uutta suodatintakin tuli laitettua. Öljyt oli meneet tosi kuraksi. Aivan kuin diisseli moottoriöljyt mutta tosi notkeat. :shock: :D
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 815
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Öljyt oli meneet tosi kuraksi. Aivan kuin diisseli moottoriöljyt mutta tosi notkeat.
Tuon pitäisi olla aivan normaalia, jos laatikossa on käytetty Dextron II D-öljyä. Kuuluu ominaisuuksiin tuo tummuminen. Eli hinaamisella ei välttämättä ole mitään tekemistä öljyjen tummumisen kannalta :wink:
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kyllä ne ennen hinausta olivat aika kirkkaat. :shock: Nyt tulikin laitettua dextron III :D
Avatar
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 06.08.2005 11:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

Boss kirjoitti:No kiitoksia pohdinnoista :) iin no, olishan kasko tietysti ollut mutta kun ne hinuuttaa juuri sinne veholle mikä on ihan väärässä suunnassa :lol:
.
No tuosta voisin sanoa, että tampereella MAANOJA vie ainaskin sinne minne sanot ei tarvi olla merkkiliike, kaskohan takaa maksun lähimmälle merkkikorjaamolle, mutta saman matkan päässä voi olla myös muita korjaamoita hei, nim. VOLVOa kaskolla hinauttaneena tietoa löytyy
S202 C180T A -99
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Veikko Demari kirjoitti:
Boss kirjoitti:No kiitoksia pohdinnoista :) iin no, olishan kasko tietysti ollut mutta kun ne hinuuttaa juuri sinne veholle mikä on ihan väärässä suunnassa :lol:
.
No tuosta voisin sanoa, että tampereella MAANOJA vie ainaskin sinne minne sanot ei tarvi olla merkkiliike, kaskohan takaa maksun lähimmälle merkkikorjaamolle, mutta saman matkan päässä voi olla myös muita korjaamoita hei, nim. VOLVOa kaskolla hinauttaneena tietoa löytyy
Fyi, kui sie volvooo oot hinnauttamaa jouutunt :wink:
Mutta ok, pitää sitten ens kerralla muistaa, tuleehan noita vakuutusmaksuja makseltua kumminkin lähes vararikkoon asti niin saishan niistä joskus olla jotain iloakin.
MB W210 200cdi -01
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

...ja jokaisen mersun hanskalokerossa pitääs olla se vehon 24 h service puhelinnumero, siellä on yöllä jaska paikalla ja vastaa mielellään tyhmiinkin kysymyksiin kun ei ole parempaa tekemistä (Niillä ei ole nettiä korjaamon puolella tai ainakin pornosivut on estetty :lol: ).

Sieltä voi kysyä esimerkiksi, jotta voisko sen hinata sinne paikalle, ja jos voi niin miten...ja sitten hinaa sen kotipihalle.

..mutta joo yleensä ne startit toipuu kun malttaa takoa ja odotella.

Boss: Sulla on asenne kohdallaan :D
Vastaa Viestiin