MB Ce 300 vs. 320 - Kumpi parempi kone?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
MB Ce 300 vs. 320 - Kumpi parempi kone?
Olen aikeissa hankkia otsikossa mainitun Coupe-mersun. Olen seurannut käytettyjen autojen hintoja pörssistä ja nettiautosta. Hinnat näyttävät liikkuvan Suomenmaalla 8000 e:sta ylöspäin. Saksassa nuo maksavat 4000 - 5000 e. Ajattelin saavani auton noin 9000 e:lla, sis välittäjän palkkion 1000 e. Voiko tuolla hinnalla löytää hyvää?
Kannattaako tuon hintaista autoa yleensäkään alkaa hakemaan ulkomailta?
Kyseistä autoa kehutaan joka paikassa maasta taivaisiin - mutta mitkä ovat sitten todelliset käyttökustannukset, bensiiniä lukuunottamatta. Eli miten vakuutukset? Saako tuohon esim kaskoa ja mitä lysti maksaa?
Entä huollot? Kuinka paljon tuollaista joutuu laittamaan, eli paljonko menee rahaa vuodessa normaalisti kuluviin ja vaihdettaviin osiin sekä töihin joita ei itse voi tehdä?
Kertokaa jotain... (olen kyllä käyttänyt hakua ja lukenut kaiken mitä tältä foorumilta ja suomi24:n keskusteluista löytyy ko. automallista.) Lisää?
Kannattaako tuon hintaista autoa yleensäkään alkaa hakemaan ulkomailta?
Kyseistä autoa kehutaan joka paikassa maasta taivaisiin - mutta mitkä ovat sitten todelliset käyttökustannukset, bensiiniä lukuunottamatta. Eli miten vakuutukset? Saako tuohon esim kaskoa ja mitä lysti maksaa?
Entä huollot? Kuinka paljon tuollaista joutuu laittamaan, eli paljonko menee rahaa vuodessa normaalisti kuluviin ja vaihdettaviin osiin sekä töihin joita ei itse voi tehdä?
Kertokaa jotain... (olen kyllä käyttänyt hakua ja lukenut kaiken mitä tältä foorumilta ja suomi24:n keskusteluista löytyy ko. automallista.) Lisää?
Viimeksi muokannut HAulakoski, Ke 14.09.2005 09:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä tuohon rahaan luulisi jo Saksasta suhteellisen hyvän yksilön saavan jos vaan sattuu kohdalle.
Vakuutukset on kalliit. Täyskasko 70% bonuksilla yli 400€/vuosi, liikenne n. 700€/vuosi (bonukset 10%).
Perushuollot halpaa ku saippua jos itellä pysyy meisseli käessä...
Osat halpoja... Jos vähänkään osaa itse siis tehdä, niin halpa auto korjata/huoltaa.
Vakuutukset on kalliit. Täyskasko 70% bonuksilla yli 400€/vuosi, liikenne n. 700€/vuosi (bonukset 10%).
Perushuollot halpaa ku saippua jos itellä pysyy meisseli käessä...

Osat halpoja... Jos vähänkään osaa itse siis tehdä, niin halpa auto korjata/huoltaa.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
No kyllä mulla jää vakuutukset siihen alta tonnin pintaan vuodessa (~950e). Bonuksia täyskaskossa 70% ja liikennevakuutuksessa muistaakseni 10%. Voi oll kyllä jotain keskittämisalennuksiakin mukana, kun on kaikki muutkin vakuutukset samassa firmassa.
Huoltoihin uppoaa rahaa, jos käyttää VEHOlla eikä osaa itse tehdä mitään. Osat ovat "halpoja ja kalliita" eli kontrastia löytyy kyllä niistäkin. Mm. sähköosat saattaa maksaa. Ite en ole joutunut tuohon omaan remppaamaan kuin bensapumpun releen ja toisen raidetangon tässä vuoden aikana. Ei se nyt uusi auto ole ja aina tietenkin löytyis pientä laittoa, mutta hyvin on pelannu, vaikka oli halvimmasta päästä ostoaikoina.
En tiiä sitten kannattaako lähteä saksasta asti taas hakemaan, kun muut ihmiset ovat pitäneet huolen, että näitä coupeja alkaa täällä Suomen maassakin olemaan, mutta tietty saksasta löytyis helpommin se täysin mieluinen, jos on kovat kriteerit auton suhteen.
Huoltoihin uppoaa rahaa, jos käyttää VEHOlla eikä osaa itse tehdä mitään. Osat ovat "halpoja ja kalliita" eli kontrastia löytyy kyllä niistäkin. Mm. sähköosat saattaa maksaa. Ite en ole joutunut tuohon omaan remppaamaan kuin bensapumpun releen ja toisen raidetangon tässä vuoden aikana. Ei se nyt uusi auto ole ja aina tietenkin löytyis pientä laittoa, mutta hyvin on pelannu, vaikka oli halvimmasta päästä ostoaikoina.
En tiiä sitten kannattaako lähteä saksasta asti taas hakemaan, kun muut ihmiset ovat pitäneet huolen, että näitä coupeja alkaa täällä Suomen maassakin olemaan, mutta tietty saksasta löytyis helpommin se täysin mieluinen, jos on kovat kriteerit auton suhteen.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
-300 CE-
Tuosta tuonti/suomiauto asiasta on mielestäni kyllä turha kinastella.. itselläni on suomiauto ja hyvin on pelannut! Korikin on loisto kunnossa ja olen nähnyt paaaaljon ruosteisempia/huono kuntoisempia tuontiautoja kuin tuo.. eli riippuu ihan miten autoa on huollettu oli se suomesta tai mistä tahansa. Taitaa vaan olla niin että jälkituonti autoilijat ylistää noita saksantuonteja taivaisiin ja vannoutuneet suomiautoilijat taas haukkuu ne maanrakoon
mielestäni se on ihan sama onko tuonti vai suomiauto kunhan se toimii!

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43
Off-topikkia mutta liittyy aiheeseen;
Saksasta löytyy lähes samaan rahaan hieman uudempaa 320 Ce-mallia? Kysymys kuuluu että millainen tuo uudempi kone on verrattuna tuohon vanhempaan 300 Ce 24v:seen? Tietty tehokkaampi ja vie enemmän bensaa mut miten huoltojen ja varaosien hinnat/saatavuus?
Edelleenkin kaikenlainen informaatio ko. malliin liittyen on tervetullutta!
Saksasta löytyy lähes samaan rahaan hieman uudempaa 320 Ce-mallia? Kysymys kuuluu että millainen tuo uudempi kone on verrattuna tuohon vanhempaan 300 Ce 24v:seen? Tietty tehokkaampi ja vie enemmän bensaa mut miten huoltojen ja varaosien hinnat/saatavuus?
Edelleenkin kaikenlainen informaatio ko. malliin liittyen on tervetullutta!
Viimeksi muokannut HAulakoski, Ke 14.09.2005 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jotain speksejä,
300CE 24V, 220 hp@6400rpm / 265 Nm@4600rpm
320CE ,220hp@5500rpm / 310nm@3750rpm
Eli 320 vetää huomattavsti muhkeammilla väännöillä ja matalemmilla kierroksillakin. Valmistajan ilmoittamat kulutukset eivät juurikaan poikkea toisistaan. Ite ehkä kallistuisin 320:en jos rahaa siihen kerta ois. Mukavampi ajaa tollanen 320 kone, kuin tuo 300 24v "kierroskone", ainakin minun makuun
300CE 24V, 220 hp@6400rpm / 265 Nm@4600rpm
320CE ,220hp@5500rpm / 310nm@3750rpm
Eli 320 vetää huomattavsti muhkeammilla väännöillä ja matalemmilla kierroksillakin. Valmistajan ilmoittamat kulutukset eivät juurikaan poikkea toisistaan. Ite ehkä kallistuisin 320:en jos rahaa siihen kerta ois. Mukavampi ajaa tollanen 320 kone, kuin tuo 300 24v "kierroskone", ainakin minun makuun

[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
-300 CE-