MB Ce 300 vs. 320 - Kumpi parempi kone?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

MB Ce 300 vs. 320 - Kumpi parempi kone?

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Olen aikeissa hankkia otsikossa mainitun Coupe-mersun. Olen seurannut käytettyjen autojen hintoja pörssistä ja nettiautosta. Hinnat näyttävät liikkuvan Suomenmaalla 8000 e:sta ylöspäin. Saksassa nuo maksavat 4000 - 5000 e. Ajattelin saavani auton noin 9000 e:lla, sis välittäjän palkkion 1000 e. Voiko tuolla hinnalla löytää hyvää?

Kannattaako tuon hintaista autoa yleensäkään alkaa hakemaan ulkomailta?

Kyseistä autoa kehutaan joka paikassa maasta taivaisiin - mutta mitkä ovat sitten todelliset käyttökustannukset, bensiiniä lukuunottamatta. Eli miten vakuutukset? Saako tuohon esim kaskoa ja mitä lysti maksaa?

Entä huollot? Kuinka paljon tuollaista joutuu laittamaan, eli paljonko menee rahaa vuodessa normaalisti kuluviin ja vaihdettaviin osiin sekä töihin joita ei itse voi tehdä?

Kertokaa jotain... (olen kyllä käyttänyt hakua ja lukenut kaiken mitä tältä foorumilta ja suomi24:n keskusteluista löytyy ko. automallista.) Lisää?
Viimeksi muokannut HAulakoski, Ke 14.09.2005 09:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Kyllä tuohon rahaan luulisi jo Saksasta suhteellisen hyvän yksilön saavan jos vaan sattuu kohdalle.

Vakuutukset on kalliit. Täyskasko 70% bonuksilla yli 400€/vuosi, liikenne n. 700€/vuosi (bonukset 10%).

Perushuollot halpaa ku saippua jos itellä pysyy meisseli käessä... :roll:
Osat halpoja... Jos vähänkään osaa itse siis tehdä, niin halpa auto korjata/huoltaa.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Rieskale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 28.07.2004 16:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

No kyllä mulla jää vakuutukset siihen alta tonnin pintaan vuodessa (~950e). Bonuksia täyskaskossa 70% ja liikennevakuutuksessa muistaakseni 10%. Voi oll kyllä jotain keskittämisalennuksiakin mukana, kun on kaikki muutkin vakuutukset samassa firmassa.

Huoltoihin uppoaa rahaa, jos käyttää VEHOlla eikä osaa itse tehdä mitään. Osat ovat "halpoja ja kalliita" eli kontrastia löytyy kyllä niistäkin. Mm. sähköosat saattaa maksaa. Ite en ole joutunut tuohon omaan remppaamaan kuin bensapumpun releen ja toisen raidetangon tässä vuoden aikana. Ei se nyt uusi auto ole ja aina tietenkin löytyis pientä laittoa, mutta hyvin on pelannu, vaikka oli halvimmasta päästä ostoaikoina.

En tiiä sitten kannattaako lähteä saksasta asti taas hakemaan, kun muut ihmiset ovat pitäneet huolen, että näitä coupeja alkaa täällä Suomen maassakin olemaan, mutta tietty saksasta löytyis helpommin se täysin mieluinen, jos on kovat kriteerit auton suhteen.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Juu ja tuo kasko riippuu iästä/kunnosta.. Edellinen autoni vm.86 mese piti käyttää kuntotarkastuksessa vakuutusyhtiöllä ennen kuin sain siihen kaskon.. mutta nykyiseen (vm.88 ) sai kyllä suoraan tuon kaskon ilman mitään kuntotarkastuksia.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ei kahta sanaa. Tuontiauto joka tapauksessa, osta sitten mistä ostat. Eipä noita kyllä juuri Suomi-autoina ole tarjollakaan. Kaikkea muuta on suht kiva korjailla paitsi koria. :roll:
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tuosta tuonti/suomiauto asiasta on mielestäni kyllä turha kinastella.. itselläni on suomiauto ja hyvin on pelannut! Korikin on loisto kunnossa ja olen nähnyt paaaaljon ruosteisempia/huono kuntoisempia tuontiautoja kuin tuo.. eli riippuu ihan miten autoa on huollettu oli se suomesta tai mistä tahansa. Taitaa vaan olla niin että jälkituonti autoilijat ylistää noita saksantuonteja taivaisiin ja vannoutuneet suomiautoilijat taas haukkuu ne maanrakoon :lol: mielestäni se on ihan sama onko tuonti vai suomiauto kunhan se toimii!
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Tulipas mieleen että jos hankin auton saksasta niin mitä kaikkea siihen joutuu laittamaan jotta se sopeutuu suomen talveen? Tietysti ekana tulee mieleen talvirenkaat ja lohkolämmitin, mutta onko vielä jotain muuta?

...Kiitos kaikille vastanneille!
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Saksasta

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D Hae kuule vaan saksasta ...valinnan vara niin paljon parempi !!!! :)
HAulakoski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 29.08.2005 18:43

Viesti Kirjoittaja HAulakoski »

Off-topikkia mutta liittyy aiheeseen;

Saksasta löytyy lähes samaan rahaan hieman uudempaa 320 Ce-mallia? Kysymys kuuluu että millainen tuo uudempi kone on verrattuna tuohon vanhempaan 300 Ce 24v:seen? Tietty tehokkaampi ja vie enemmän bensaa mut miten huoltojen ja varaosien hinnat/saatavuus?

Edelleenkin kaikenlainen informaatio ko. malliin liittyen on tervetullutta!
Viimeksi muokannut HAulakoski, Ke 14.09.2005 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Rieskale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 28.07.2004 16:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

Jotain speksejä,
300CE 24V, 220 hp@6400rpm / 265 Nm@4600rpm
320CE ,220hp@5500rpm / 310nm@3750rpm

Eli 320 vetää huomattavsti muhkeammilla väännöillä ja matalemmilla kierroksillakin. Valmistajan ilmoittamat kulutukset eivät juurikaan poikkea toisistaan. Ite ehkä kallistuisin 320:en jos rahaa siihen kerta ois. Mukavampi ajaa tollanen 320 kone, kuin tuo 300 24v "kierroskone", ainakin minun makuun :wink:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
Vastaa Viestiin