W124 200D jakopään kopan irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mniskanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 05.09.2005 10:21
Paikkakunta: Lieksa

W124 200D jakopään kopan irroitus

Viesti Kirjoittaja mniskanen »

Mitähän kaikkea pitää ottaa ensin pois ja kuinkahan suuri homma tuo on, kun
on kuulunut monenlaista ohjetta? Pitääkö kansi ja öljypohja todellakin ottaa
irti, joku puhui vielä kampiakselinkin löysäämisestä? Pitäisi päästä arvioimaan
halkeaman korjausmahdollisuudet ja sen näkee vasta kun koppa on irti.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ainakin pitää ottaa pois etummaiset kannen pultit (ne pienet), etummaiset öljypohjan pultit ja kampiakselin hihnapyörä. Kasaamisessa mielenkiintoisimmat vaiheet on, kuinka saada jakoketjun laahain oikein paikalleen.

Itse en ole tuota hommaa joutunut tekemään, mutta kyllä se onnistunee, vaikka kansi ja öljypohja on paikallaan.
mniskanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 05.09.2005 10:21
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja mniskanen »

Perttu K kirjoitti:Ainakin pitää ottaa pois etummaiset kannen pultit (ne pienet), etummaiset öljypohjan pultit ja kampiakselin hihnapyörä. Kasaamisessa mielenkiintoisimmat vaiheet on, kuinka saada jakoketjun laahain oikein paikalleen.
Hmm.... voiko nuo kannen pultit ottaa irti löysäämättä muita, tiettyyn momenttiinhan ne on väännetty eli onko mitään vaaraa kannen muodon muuttumisesta tms. jos löysää vain nuo kaksi ja jättää muut kireälle?
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

mniskanen kirjoitti: Hmm.... voiko nuo kannen pultit ottaa irti löysäämättä muita, tiettyyn momenttiinhan ne on väännetty eli onko mitään vaaraa kannen muodon muuttumisesta tms. jos löysää vain nuo kaksi ja jättää muut kireälle?
Kyllä voi.
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Re: W124 200D jakopään kopan irroitus

Viesti Kirjoittaja Pena »

mniskanen kirjoitti:Mitähän kaikkea pitää ottaa ensin pois ja kuinkahan suuri homma tuo on, kun
on kuulunut monenlaista ohjetta? Pitääkö kansi ja öljypohja todellakin ottaa
irti, joku puhui vielä kampiakselinkin löysäämisestä? Pitäisi päästä arvioimaan
halkeaman korjausmahdollisuudet ja sen näkee vasta kun koppa on irti.
Mikä sieltä on haljennut?
mniskanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 05.09.2005 10:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: W124 200D jakopään kopan irroitus

Viesti Kirjoittaja mniskanen »

Pena kirjoitti: Mikä sieltä on haljennut?
Alipainepumpun jalka tai siis se osa kotelosta, missä alipainepumppu on kiinni, siinä polttoainesuodattimen alla. Alipainepumppu liikkuu repeämän vuoksi muutaman millin ja hihna repii koko hoidon kohta palasiksi, jos en hitsaa tai vaihda koteloa.
johanness
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Su 03.10.2010 10:13
Paikkakunta: seinäjoki

Re: W124 200D jakopään kopan irroitus

Viesti Kirjoittaja johanness »

mniskanen kirjoitti:
Pena kirjoitti: Mikä sieltä on haljennut?
Alipainepumpun jalka tai siis se osa kotelosta, missä alipainepumppu on kiinni, siinä polttoainesuodattimen alla. Alipainepumppu liikkuu repeämän vuoksi muutaman millin ja hihna repii koko hoidon kohta palasiksi, jos en hitsaa tai vaihda koteloa.
hei..itsellä sama ongelma autossani 92 vm 124 5 d .. miten onnistuit korjata sen saiko jalkaa hitsattua, itse pumpun irroirus ei mahdoton tehtävä.. vika kiusallinen esiintyy melko varmasti kaikissa vanhemmissa 124 mallin mb , ei kai niitö nuoria 124 enää olekkaan.. -j-
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W124 200D jakopään kopan irroitus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

vaihda se koko jakopään koppa. Olis tuola yks ylimääränen jos kiinnostaa ostaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Vastaa Viestiin