W124 200D jakopään kopan irroitus
W124 200D jakopään kopan irroitus
Mitähän kaikkea pitää ottaa ensin pois ja kuinkahan suuri homma tuo on, kun
on kuulunut monenlaista ohjetta? Pitääkö kansi ja öljypohja todellakin ottaa
irti, joku puhui vielä kampiakselinkin löysäämisestä? Pitäisi päästä arvioimaan
halkeaman korjausmahdollisuudet ja sen näkee vasta kun koppa on irti.
on kuulunut monenlaista ohjetta? Pitääkö kansi ja öljypohja todellakin ottaa
irti, joku puhui vielä kampiakselinkin löysäämisestä? Pitäisi päästä arvioimaan
halkeaman korjausmahdollisuudet ja sen näkee vasta kun koppa on irti.
Ainakin pitää ottaa pois etummaiset kannen pultit (ne pienet), etummaiset öljypohjan pultit ja kampiakselin hihnapyörä. Kasaamisessa mielenkiintoisimmat vaiheet on, kuinka saada jakoketjun laahain oikein paikalleen.
Itse en ole tuota hommaa joutunut tekemään, mutta kyllä se onnistunee, vaikka kansi ja öljypohja on paikallaan.
Itse en ole tuota hommaa joutunut tekemään, mutta kyllä se onnistunee, vaikka kansi ja öljypohja on paikallaan.
Hmm.... voiko nuo kannen pultit ottaa irti löysäämättä muita, tiettyyn momenttiinhan ne on väännetty eli onko mitään vaaraa kannen muodon muuttumisesta tms. jos löysää vain nuo kaksi ja jättää muut kireälle?Perttu K kirjoitti:Ainakin pitää ottaa pois etummaiset kannen pultit (ne pienet), etummaiset öljypohjan pultit ja kampiakselin hihnapyörä. Kasaamisessa mielenkiintoisimmat vaiheet on, kuinka saada jakoketjun laahain oikein paikalleen.
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Re: W124 200D jakopään kopan irroitus
Mikä sieltä on haljennut?mniskanen kirjoitti:Mitähän kaikkea pitää ottaa ensin pois ja kuinkahan suuri homma tuo on, kun
on kuulunut monenlaista ohjetta? Pitääkö kansi ja öljypohja todellakin ottaa
irti, joku puhui vielä kampiakselinkin löysäämisestä? Pitäisi päästä arvioimaan
halkeaman korjausmahdollisuudet ja sen näkee vasta kun koppa on irti.
Re: W124 200D jakopään kopan irroitus
Alipainepumpun jalka tai siis se osa kotelosta, missä alipainepumppu on kiinni, siinä polttoainesuodattimen alla. Alipainepumppu liikkuu repeämän vuoksi muutaman millin ja hihna repii koko hoidon kohta palasiksi, jos en hitsaa tai vaihda koteloa.Pena kirjoitti: Mikä sieltä on haljennut?
Re: W124 200D jakopään kopan irroitus
hei..itsellä sama ongelma autossani 92 vm 124 5 d .. miten onnistuit korjata sen saiko jalkaa hitsattua, itse pumpun irroirus ei mahdoton tehtävä.. vika kiusallinen esiintyy melko varmasti kaikissa vanhemmissa 124 mallin mb , ei kai niitö nuoria 124 enää olekkaan.. -j-mniskanen kirjoitti:Alipainepumpun jalka tai siis se osa kotelosta, missä alipainepumppu on kiinni, siinä polttoainesuodattimen alla. Alipainepumppu liikkuu repeämän vuoksi muutaman millin ja hihna repii koko hoidon kohta palasiksi, jos en hitsaa tai vaihda koteloa.Pena kirjoitti: Mikä sieltä on haljennut?
Re: W124 200D jakopään kopan irroitus
vaihda se koko jakopään koppa. Olis tuola yks ylimääränen jos kiinnostaa ostaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000