3.2-24v kone ei ota kierroksia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pietu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 25.11.2003 21:26
Paikkakunta: Tampere

3.2-24v kone ei ota kierroksia

Viesti Kirjoittaja Pietu »

Tuossa kävin yhtä autoa kattomassa itelleni tänään. Autoon oli ilmestynyt vaihdelaatikon vaihdon yhteydessä seuraava vika. Ei ota kierroksia tiettyä enempää vaan "hakkaa rajottimeen". Vääntöä silti oli alakierroksilla mahtavasti mitä ajamaan pääsi. Eli onko vaihdelaatikon tienoilla jotain johtoa joka olis voinut lähteä irti remontin yhteydessä ja aiheuttaa nyt kyseisen vian? Sais edes vähän selvyyttä ennen ku alkaa kauppoja tekeen.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)

MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Tuon koneen kanssa on sellainen kytkentä, että kun vaihteisto on P:llä tai N:llä, kone kiertää maksimissaan noin 4000 rpm. Vaihde päällä rajoitin on sitten punaviivalla. Luultavasti nyt moottorinohjaukselle ei välity tieto vaihteen päälläolosta ja rajoitin on siksi alemmilla kierroksilla.
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Sama anturi voisi myös estää käynnistyksen vaihde päällä. Kokeileppa startata D silmässä ja jos onnistuu niin syypää lienee todennäköisesti tuo anturi joka ilmoittaa sähköaivolle vaihteen olevan P tai N -asennossa koko ajan.
So long, and thanks for all the fish
Avatar
tatu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:29
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja tatu »

Saanko mä arvata et kyseessä on manuaalivaihteisto ja kone on alunperin jostain ihan muusta autosta?

Jos arvasin oikein niin varmaankin moottorin ohjaus luulee että auto on automaatti ja P-asento on päällä
Ja minua kun ei niinsanotut ammattimiehet kyni...
Avatar
Pietu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 25.11.2003 21:26
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pietu »

tatu oli aivan oikeasse. Eli kori on w201 ja kone sit tuo 3.2-24. vaihteisto on 5-vaihteinen getracin manuaali. Edellisellä vaihteistolla oli kuulemma pelannut ihan hyvin niin kauan ku laatikko kesti. Vaihteisto oli kuulemma ollut ostettaessa normi nelivaihteinen :shock: :?: . Ihme ettei kauan kestänyt. Mistähän tollasta vikaa kannattais lähtee purkaan? Kannattaako tollaseen edes käsiään sotkea. Kilpiinhän sitä ei varmaan saa.
MB 190 -89 (ex)
MB 190E 2.3 -88 "Putte" (ex)
MB 300E -89 (ex)

MB 190D 2.5 -86
MB 190E 2.5-16 Turbo -90
MB Actros 2536 -03
Fix
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 29.08.2005 14:47
Paikkakunta: pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fix »

Käytettiin vehje leimalla ja ei ollut mitään ongelmaa kilpiin saada kun jarrutkin olivat jo vaihdettu oikean kokoisiksi;)

Kuinkas ton P-asennon saa tuolta eculta kytkettyä pois?
Terveisin:sainio
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Fix kirjoitti:Käytettiin vehje leimalla ja ei ollut mitään ongelmaa kilpiin saada kun jarrutkin olivat jo vaihdettu oikean kokoisiksi;)

Kuinkas ton P-asennon saa tuolta eculta kytkettyä pois?
Ankaraa sähkökaavioiden tutkimista ja selvitetään mihin se tieto sieltä automaatin vaihdekepin juurelta pitäisi mennä, joku ecu:n nasta sen tiedon varmaan saa. Tietysti homma helpottuu jos jostain löytyy ecu:n pinnikaavio ja siitä voisi näkyä suoraan.
So long, and thanks for all the fish
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Onpahan taloudellisempaa ajoa kun ei pääse rääkkäämään konetta hirveillä kierroksilla. :wink:

Minulla esim. ei normaalissa ajossa kierrokset mene yli 2500 juuri koskaan (automaattilaatikolla). Kaupunkikiihdytyksissä kiekat on useimmiten alle 2000.
Fix
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 29.08.2005 14:47
Paikkakunta: pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fix »

Jees ja meillä ei kierrokset saisi laskea alle 3000 missään vaiheessa :)
Ton kyseise auton olisi saanut viime viikolla vielä 3000,- taxfreenä mutta nyt ei enään myydäkkään kun mentiin tosiaan tilaan riegerin EVO3 korisetti ja ohjelmoitava ruisku.niin koitetaan saada tosta vielä raju vekotin ens kesäks :)

ilmoitellaan projktista myöhemmin lisää kiitoksia vastauksista
Terveisin:sainio
Vastaa Viestiin