Kyseessä 200 Cdi vm. 1999 ja jotenkin potku kateissa vai tuntuuko vaan! Kone ottaa n 4500 rpm, ei enempää! Katselin haulla vastaavia aiheita, mutta mieleeni tuli sellainen että otin coolerilta tulevan ilma"putken" irti ja se oli ihan täynnä mustaa nokea / mössöä Johtuuko se pakokaasukierrätyksestä?? Jos näin on niin kuinka mahoton homma on ottaa imupuoli irti ja liuottaa ja pestä se kuumapainepesurilla puhtaaksi vai onko parempia keinoja?? Vai onko muita tarkistuspaikkoja ja kuinka tsekataan!? Kyllä tuolla nyt ehtii mutta lisäpotku olisi tarpeen...
Imusarjan irrotus ja asennus ottaa muutaman tunnin aikaa mallista riippuen, ei ole mikään mahdoton homma.
Kannattaa siivota, ja samalla voi poistaa ne läpät imusarjasta.
Itellä ei ole kokemusta kuin viton cdi koneen purkamisesta ja siihen ei kauan mene. Kyllä toi töhnä cooleriin tulee mielestäni enemmänkin koneen huohotus kaman ohjaamisesta imulinjaan sekä turbon välyksestä. Ei varmaankaan ole mitään haittaa vaikka imusarjan irrottaisikin ja puhdistaisi. Lisäksi kannattaa katsoa ettei vain missään ahtoputkessa ole reikää tai viiltoa. Ainakin vitossa on todella pehmoista tavaraa coolerin letkut. Kun vähän kierrättää ne turpoavat levottomasti ja pienikin reikä aiheuttaisi varmasti ahtojen katoamista.
Mitkäs ne läpät on ?? Nekö saa rohkeasti vaan poistaa ilman lisäseuraamuksia... Jotenkin tullut varovaiseksi tämän cdi:n kanssa kun ennemmin puuhaillut W124 200d:n kans, jossa ei paljon ylimääräistä sähkönippulaa ja ohjelmisto ohjausta ollut!
Huomasin muuten saman letkuissa, "ylimmässä" letkussa joka menee imusarjaan oli klemmarin hankaama kuluma, sen takia otinkin sen letkun pois ja huomasin mössön! Mutta kuluma ei ollut läpi asti ja jostain syystä paikallinen käyttöauto ei myy yksittäistä letkua vaan koko letkusarjan ja hintaa en uskaltanut kysyä! Pitääpä mennä johonkin hydrauliikkaletku firmaan katselemaan letkun pätkää... Vai uusisiko kaikki letkut samalla!?